Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Mij ook.

Prachtige serie ansichten op de vorige pagina! De "grensovergang Adinkerke" is volgens mij dezelfde als bij Bray-Dunes/De Panne, op beide foto's is namelijk hetzelfde gebouw zichtbaar. Zo'n ouderwetse grensovergang geeft toch veel meer het "we zijn op reis-gevoel" dan het idee van "oh verhip, we zitten al in Frankrijk" van nu...

929V6 zei:
Mij ook.

Prachtige serie ansichten op de vorige pagina! De "grensovergang Adinkerke" is volgens mij dezelfde als bij Bray-Dunes/De Panne, op beide foto's is namelijk hetzelfde gebouw zichtbaar. Zo'n ouderwetse grensovergang geeft toch veel meer het "we zijn op reis-gevoel" dan het idee van "oh verhip, we zitten al in Frankrijk" van nu...
Is inderdaad de zelfde overgang ; De Panne is de hoofdgemeente of stad en Adinkerke is een deelgemeente . Aan Franse zijde is het de gemeente Bray - Dunes met als deelgemeente Ghijvelde. Dus in feite is het grensovergang Adinkerke - ghijvelde;)

De A28, eind 2000. Het straatbeeld is in 10 jaar toch best veranderd, en niet bepaald ten goede. Dit ziet er mi een stuk rustiger uit, zo zonder dagrijverlichting, xenon en dat soort feestlampjes.;)

De Hogeweg, gezien vanaf het viaduct van de A28. Dit was in 1987.

D. Elzinga zei:
De A28, eind 2000. Het straatbeeld is in 10 jaar toch best veranderd, en niet bepaald ten goede. Dit ziet er mi een stuk rustiger uit, zo zonder dagrijverlichting, xenon en dat soort feestlampjes.;)

En niet te vergeten zonder al die t*ringbusjes ertussen...

Er ijn niet veel super bijzondere auto's tussen op die gekleurde foto.
Ik noem een Saab 9000, een golf1, tipo 3 deurs met dak railing. en daar is het wel mee gezegd, lijkt mij.
Ook nog twee mazda's 121 bolhoedje.

Stif zei:
Er ijn niet veel super bijzondere auto's tussen op die gekleurde foto.
Ik noem een Saab 9000, een golf1, tipo 3 deurs met dak railing. en daar is het wel mee gezegd, lijkt mij.
Ook nog twee mazda's 121 bolhoedje.

En toch is ongemerkt dat spul al bijna allemaal uit het straatbeeld verdwenen (vooral sinds de NSP van twee jaar geleden).

@--GT--,

De bijschriften staan boven de foto's...

@ Mechanix,

Ik begin ook te twijfelen aan de datering. Volgens mij ben ik begin 2000 enkele zaterdagen zoet geweest met het verwisselen van oude kentekenplaten voor GAIK-platen, en die zie ik op deze foto van eind 2000 nog helemaal niet. En inderdaad geen enkel model van na 1995. In 2000 was het op de snelweg al vergeven van Golfjes IV en Passats B5, die evenmin zichtbaar zijn.

Mechanix zei:
Als je zou zeggen dat de foto uit 1995 zo stammen zou ik het zo geloven!

Dat stamt ie vermoedelijk ook of op zijn laatst uit 1996, want JP... is van einde oktober 1994, zo´n kenteken...de JP-SG-61 bestaat namelijk nog...

Ik denk dat dit de Ford fabriek Amsterdam is. Gezien de Transits en Cortina's MK III
Edit: Het is een bijzonder tafereel en de link verwijst naar imcdb.org. Het is dus een scene uit een film.
Inmiddels bekend: Traffic 1971.

354.jpg

En zelfs een Cougar en een LTD! De bruine Mustang is zonder twijfel van 1971 of 1972 en de Capri's zijn van voor de 1973 facelift. Uit 1971 of 1972 dus.

Een intrigerende foto, vooral omdat we al een tijd bezig zijn met het vergaren van informatie over die Nederlandse Ford fabriek (waar in 1966 ook Mustangs geassembleerd zijn ...).

De foto komt van IMCDb, dus komt hij uit een film? Heb je toevallig meer informatie?

:) Een paar jaar terug vond ik ergens een artikel over een bezoek aan deze fabriek en het bleek dus dat de Cortina MKIII daar ook is geproduceerd. Een auto die in Nederland maar mondjesmaat is verkocht. Blijft toch bijzonder.

Tikje off-topic, maar wel uit de oude doos: het persbericht van Ford Nederland over de komende assemblage van Mustangs in Amsterdam. Het zijn er uiteindelijk 397 geworden (niet veel op totale productie van de Mustang in die jaren ;))

Mustangs uit Nederland

Dattoman zei:
:) Een paar jaar terug vond ik ergens een artikel over een bezoek aan deze fabriek en het bleek dus dat de Cortina MKIII daar ook is geproduceerd. Een auto die in Nederland maar mondjesmaat is verkocht. Blijft toch bijzonder.

De meeste Cortina's uit Amsterdam zijn gewoon naar Engeland gegaan, omdat in Dagenham gestaakt werd en in Amsterdam niet... De foto kan misschien ook wel bij de importeur gemaakt zijn (die volgens mij ook aan de Hemweg gevestigd was).

Traffic is trouwens een erg leuke, komische film, kan ik iedereen van harte aanbevelen.

"De meeste Cortina's uit Amsterdam zijn gewoon naar Engeland gegaan, omdat in Dagenham gestaakt werd en in Amsterdam niet..."
Dat staken ging ze beter af dan het maken van auto's, daar in Engeland. :)

72grande zei:
Gewoon een mooi plaatje (vind ik) uit mei 1973; de ingang van de Brookllyn Battery Tunnel.

nieuw131.jpg

Opvallend aan deze foto is het grote aantal niet-Amerikanen: Kevers, maar ook een Volvo, een Audi en iets Japans (Toyota Corona?)

Wat een bakken heerlijk in de tijd dat benzine niets koste, alhoewel in de herfst vakantie waren we in the US en tankten daar onze hond CR-v vol voor 20 dollar, ter vergelijking als ik mijn audi volgooi ben ik 100 euro kwijt!

Dat er toen al kevers waren die de ton haalden, onderhoud was naar mijn idee om de 7500km, wat voor zelfmaakgrill heeft die kever in dat rijtje?

@D. Elzinga,

Dat is idd een Corona (RT93). Maar dan kun jij vast wel vertellen wat voor luxe automobiel op de Parijse foto voorrang geeft aan de fietser en van welk merk de coupé links van de fietser is.:)

@Wouter82,

De 2e foto is van de Zuidelijke Rondweg in Breda. Als je er nu rijdt kun je je nauwelijks voorstellen dat dat 2 x 2 rijstroken zijn geweest.

De grote sedan is een Studebaker President Eight, de coupe een Hispano-Suiza H6. Auto's die na de oorlog niemand wilde hebben omdat ze erg onzuing waren. Dan werden ze meestal gesloopt of aan gort gereden bij een cross.

Een prachtig filmpje van de Route Nationale 7 tijdens de vakantiedrukte: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1_Po2HnLgwE#!

Geweldig filmpje inderdaad! Bekend bij de N7 liefhebbers natuurlijk. Bijzonder is op 0.17 de "Pont des Belles Fontaines" die in Juvisy-sur-Orge inderdaad over de Orge gaat. De "belles fontaines" die hier nog zichtbaar zijn (daterend uit 1728 en die lang voor het tijdperk van de auto dienden als tankstation voor de paarden) zijn in 1970 bij een wegverbreding helaas verbannen naar een naburig park ...

XBXG zei:
Prachtig tijdsbeeld. Maar heeft iemand enig idee waar dit is?

Rene zei:
Bij de laatste foto zie ik een R-bord tussen de brugpijlers. Dat betekent dat het viaduct zich in de buurt van een wegrestaurant bevindt. In de jaren '60 stonden dergelijke borden op de A12 bij Bunnik en Maarsbergen. Bunnik valt af, maar het viaduct Schelmseweg zou wellicht mogelijk zijn.
Verder zat er op de A28 bij Ermelo zo'n wegrestaurant. Daarmee zou het ook het viaduct Deventerweg in Harderwijk kunnen zijn.

De lichtmasten zijn in elk geval onmiskenbaar Gelders, dus buiten Gelderland hoeven we het denk ik niet te zoeken.

Klassiekerrijder zei:
gearhead zei:
Die een na laatste foto. Mooie plaat maar daar is het volledig anders geworden.
Daar ben ik vroeger veel langs gelopen, was altijd een leuke plek om je neus tegen de showroomruiten te drukken.

Daarna werd het de Porsche dealer. Nu gluur je op de groente-afdeling van de Plus. Of een gezellig kijkje in een naburig notariskantoor....

Vroeger was alles be...............

Terug
Bovenaan