Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Audi80Coupé zei:
En ik ben gerustgesteld dat die oude Passat nu niet meer rot is, Phoenixrot/rood
ja, met mijn nieuwe aankoop werd ik wel erg Duits, dus ik heb mijn naam maar even vernederlandst

Plaatjes zijn wat klein. Als je op de link onder de foto klikt, en op de betreffende pagina op de foto gaat staan en F toetst, krijg je hem mooi groot.
Zoektermen verkeer en auto's leveren nog veel meer mooie plaatjes op.

SFA001006754.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/36/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA222000964.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/45/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA001002831.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/76/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA003002749.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/48/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA001010033.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/82/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA001017940.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/178/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

SFA005003463.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/150/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

80e9deea-50ce-4fe7-b95d-c09f9d8977d4.jpg

https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/start/319/tstart/0/q/zoekterm/verkeer/q/commentaar/1

Rzasa dank je wel voor de mooie foto's.
Vooral de foto met de TR3b en Ami 6 op één foto roepen bij mij veel jeugd sentiment op.

xe39ms.png

Geen foto maar video. AMC Pacer en straatbeeld uit jaren 80 (begin en eind filmpje). Helaas is de soundtrack door YT vanwege auteursrechten op de achtergrondmuziek verwijderd.

9050f7.png

En in deze video een AMC Hornet Sportabout Wagon plus straatbeeld. Nu wel met geluid.

@Dennis_zw,

Belachelijke actie van WB.

@D. Elzinga,

Driften met een variomatic? *-) Zal wel gewoon een handrembochtje zijn.;)

Was een zeepkistenrace, georganiseerd door Volvo. Na afloop werd er met deze auto een 'slipdemonstratie' gegeven. Maar je hebt gelijk, driften puur daar motorvermogen zal waarschijnlijk lastig zijn geweest.

Dat vinyldakje staat hem wel goed trouwens:)

@Dennis_zw; Zoeken op Youtube op 'Martin Scheffer' levert ook aardige filmpjes op over het straatbeeld van de jaren 70 en 80.

Oa deze is wel aardig.

[edit: linkje]

Dennis_zw zei:
En in deze video een AMC Hornet Sportabout Wagon plus straatbeeld. Nu wel met geluid.
In dit filmpje zijn - naast een heleboel bakkies - ook veel bijzondere auto's te zien!

Ik weet niet helemaal of het de bedoeling is, maar hier ook nog wat foto's uit de oude doos van mijn familie:

montego1.jpg

montego2.jpg

montego4.jpg

clubman2zj.jpg

clubmanzj12.jpg

clubman1.jpg

kadett5.jpg

kadett1w.jpg

De Kadett is helaas weggegaan toen hij al bijna 20 jaar in de familie was, hij zou nog ergens moeten staan zonder APK maar ik heb hem nooit meer gezien. Het was overigens een vreemde eend in de bijt, want na de Kadett hebben er eigenlijk alleen maar Engelse auto's voor de deur gestaan (momenteel een Rover 75 2.5 V6 en MGF).

@XJ8,

Zulke foto's waren precies de bedoeling van dit topic.:) De achterklep van de witte Montego zit zo te zien lekker dik in de tectyl.:D De Rover-merkplaatjes zijn er zeker later op gegaan?

@Audi80Coupé: Haha, ja achteraf was m'n vader zijn tijd vooruit! Hij vond een grote NL sticker helemaal niks en vond dit wel een mooie oplossing.

@929V6: Scherp gezien van de tectyl! De Montego had dat ook wel nodig, want de roestduivel wilde nog wel eens toeslaan, vooral rond de achterklep en de spatborden. Die van ons waren allebei helemaal roestvrij trouwens. De witte begon zijn leven inderdaad als een Austin Montego, maar mijn vader heeft hem later tot Rover Estate gedoopt. Inclusief het logo in het stuur en later volgens mij ook andere wieldoppen. ;)

De Kadett is rond 1994 nog eens helemaal opgeknapt en overgespoten, maar toen hij in 1998 weer op allerlei plaatsen begon te roesten was de maat vol is hij uiteindelijk ingeruild voor een Rover 114. Achteraf heel erg jammer, maar mijn vader was in de veronderstelling dat het nooit een liefhebbersauto/klassieker zou worden. Hij vertelde laatst dat hij met zijn keurige, originele Kadett een keer naar een meeting van de C-Kadett club ging en niet wist wat hij meemaakte. Hij was zo ongeveer de enige met een originele Kadett en het publiek zorgde ook voor een kleine cultuurshock.. :D

Hier nog wat foto's van de Kadett in originele staat:

kadett2w.jpg

kadett1g.jpg

kadett3.jpg

Precies dit topic waard, XJ8, maar wil je de foto's ajb in een maximaal formaat van 800x600 plaatsen? Doordat de foto's te groot zijn, mis ik delen van de door jou geschreven teksten.

En dat wil niemand.

Wat een pracht topic.

@XJ8:
Hele gave foto's van die 1.6S coupé!!!
Heb je posts even gekopieerd naar het Kadett c forum 8-)
Hij bestaat nog steeds op kenteken alleen helaas al een tijd geen APK meer...
In welke periode en welke lokatie heeft je vader die meeting destijds bezocht?
Budel? Maurik? Baarlo? Sevenum?
Ben benieuwd!!!
Gr Dennis

GroteFoto-NOKQ7DTD.jpg

Arnhem, eind jaren 70. Vuilnisophaaldag op de Geitenkamp. Zo heet de wijk waar deze straat, de Kolstraat, zich bevindt. Vlakbij waar ik dit nu zit te typen. Is dat een Ford 12M ofzo in de verte?

GroteFoto-H7AHZWAA.jpg

Arnhem, Hooge Veluwe, eind jaren 30. De opening van het Kröller-Müllermuseum. Beetje vage prent, maar er staan een aantal indrukwekkende automobielen op. De Kröllertjes verkeerden in de hoogste kringen, en dat is te zien. Zelfs in de crisisjaren.

GroteFoto-M6J6IRTP.jpg

Arnhem, eind jaren 40. De bewuste "A bridge to far" moest na de oorlog weer opgeknapt worden. Voor de oorlog heette dit de Rijnbrug, na de oorlog werd de naam omgedoopt tot John Frostbrug, ter ere van de oppersoldaat van Operatie Market Garden. De oppersoldaat aan geallieerde zijde, maar dat spreekt voor zich. Maar wat voor auto's eroverheen rijden is mij een raadsel.

GroteFoto-AXFQOC6R.jpg

Spijkerkwartier Arnhem, preciezer, de Boulevard Heuvelink begin jaren 80. Zijm zit hier nog steeds, maar zonder benzinepomp natuurlijk. Benzine pompen in een woonwijk is gelukkig door het voortvarende gemeentebestuur reeds jaren geleden VERBOTEN.
Zijm is een begrip in het Arnhemse, naast deze garage hebben ze in Arnhem-Zuid nog een moderne glazen doos staan en verkopen ze exclusief Audi's op bedrijventerrein De Beemt in Velp onder de naam Zenna. Vanuit een glazen doos natuurlijk, maar dat was wel duidelijk.
Wat zou die GS gekost hebben?

rellie kel zei:
@XJ8:
Hele gave foto's van die 1.6S coupé!!!
Heb je posts even gekopieerd naar het Kadett c forum 8-)
Hij bestaat nog steeds op kenteken alleen helaas al een tijd geen APK meer...
In welke periode en welke lokatie heeft je vader die meeting destijds bezocht?
Budel? Maurik? Baarlo? Sevenum?
Ben benieuwd!!!
Gr Dennis

Bedankt voor je leuke reactie en voor het posten van de foto's op het C-Kadett forum. Ik ben heel benieuwd of iemand misschien meer weet van waar de auto op dit moment staat of wat er mee gebeurd is!

Waar mijn vader destijds de meeting bezocht zou ik even na moeten vragen. Ik weet in ieder geval dat er ook auto's uit Duitsland aanwezig waren en dat er veel auto's met andere motoren en optische tuning stonden. :)

@Dionysus,

Een Ford 15M en een Desoto Diplomat gevolgd door een Amerikaanse Ford uit 1949 (dus gloednieuw op de foto).

Gisteren liet ik foto's zien van de plaatselijke VAG-dealert Zijm hier in Arnhem. Zij voerden eind jaren 70 echter een heel ander merk. Auto's voor het volk, maar geen Volkswagen.

GroteFoto-Q6TR8VCG.jpg

En hier wordt er net een verse lading uit Frankrijk afgeladen. Ten tijde van de foto allemaal fabrieksnieuw.

"Je ziet tegenwoordig in de volkswijken alleen maar van die jonge gassies in dikke Benzen en BMW's. Ik vind dat niet normaal!"

GroteFoto-Z7IMTCRC.jpg

Tuurlijk, zoiets zag je vroeger niet.
Deze foto stamt uit eind jaren 70 en is geschoten in het Arnhemse Spijkerkwartier. De buurt waar in regenjas gehulde mannetjes, al dan niet vergezeld van de Tekkel van hun vrouw, hun gerief zochten bij dames die, bij achterlating van enige Hollandsche Guldens, bereid waren om in die behoefte te voorzien. En daar kon je dus als vrije jongen een SLC van rijden.

929V6 zei:
@Dionysus,

Een Ford 15M en een Desoto Diplomat gevolgd door een Amerikaanse Ford uit 1949 (dus gloednieuw op de foto).

Dank voor je info. Zat ik er toch niet ver naast met m'n 12M.

Leuk hoor vooral die van de vw dealer, reclame van de audi 90 hangt voor het raam, allemaal vrij nieuwe occasions, wat voor velgen zitten er eigenlijk onder die meest linkse golf?

En dan die simca's:O ik mis eigenlijk de enige echte simca gele kleur.

Die velgen werden onder het merk Continental in het AutoPlus-programma voor VW en Audi aangeboden, een soort voorlopers van de hedendaagse directsets (auto wordt besteld op stalen velgen, de dealer wisselt deze uit voor lichtmetaal naar keuze). De velgen lijken overigens wat op de standaard door Audi gemonteerde Ronal R8.

Ik kan helaas geen goede foto vinden van de velgen zelf.

Apart autootje:

https://beeldbank.cultureelerfgoed.nl/alle-afbeeldingen/weergave/search/layout/result/indeling/detail/start/1799?searchfield=1977

Die Fiats heb ik altijd mooi gevonden, voor vier maal ronde koplampen en achter dat (op de foto goed zichtbaar (2X) mooie geintregeerde dakspoilertje, zoals later de triumph dolomite dat had

D. Elzinga zei:
Was een zeepkistenrace, georganiseerd door Volvo. Na afloop werd er met deze auto een 'slipdemonstratie' gegeven. Maar je hebt gelijk, driften puur daar motorvermogen zal waarschijnlijk lastig zijn geweest.

Dat vinyldakje staat hem wel goed trouwens:)

Dit kan een eerste Volvo 340 met twee liter motor zijn geweest. Rond 1983. Later werd het de 360, de kleine Nederlandse Volvo met een twee liter blok. Met injectieblok.
Ze zijn veel gebruikt in de racerij. Een kleine Volvo is niet altijd een vario!

Terug
Bovenaan