Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Tja, ergens ben ik het wel met Dennis eens. Ergens in een ver verleden was er een beeldbank-topic. Daar zouden die linkjes beter passen. Sowieso was mijn intentie meer de familie-fotoalbums in te scannen, maar dat is al een hele tijd geleden misgegaan.

Gr Jeroen

Daar heb je ook wel een punt Jeroen, maar "de oude doos" is natuurlijk een wat breder begrip en niet iedereen heeft zelf nog oude foto's. Een echt beeldbank-topic kan ik me niet zo 1-2-3 herinneren, wel een "oude parkeerterreinen-topic", maar daar passen natuurlijk ook niet alle beeldbankfoto's in.

Deeplinks naar die betreffende beeldbank lukken nou eenmaal niet. Leg niet op alle slakken zout en wees blij dat iemand de moeite neemt om alles door te zoeken op leuk materiaal... of skip het bericht gewoon en maak je niet druk om niks.

Mij maakt het niet zoveel uit, maar als rechtstreeks linken niet werkt, maak ik meestal even een printscreen zodat ik het plaatje alsnog hier kan posten.

Dennis_zw zei:
929V6 zei:
Ik begin die nieuwslezer een beetje een zeiksnor te vinden. Excusez le mot.

Ik vind het goed hoor, dan doe ik ook geen moeite en plaats ik niets meer.

Ook het door jou geplaatste materiaal waardeer ik zeer - ga er vooral mee door! - maar als iemand links plaatst en tenminste nog de moeite neemt om er een beschrijving bij te geven waardeer ik dat evenzo. Zie verder het commentaar van Klassiekerrijder.

Klassiekerrijder zei:
Deeplinks naar die betreffende beeldbank lukken nou eenmaal niet. Leg niet op alle slakken zout en wees blij dat iemand de moeite neemt om alles door te zoeken op leuk materiaal... of skip het bericht gewoon en maak je niet druk om niks.

(tu)

Ik geniet van elke foto in dit topic.

Wouter82 zei:
HGA001034965.jpg

https://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat160904
# Identificatienr. 0.09121
# Fotograaf Haagsche Courant (algemeen)
# Datering ex. 6 1977

Wow, is dit het oude gebouw van het Zandvliet?! Rechts zie ik het SER-gebouw, maar de nieuwe voorkant van het Zandvlietcollege staat nog niet op deze foto.

Of zou het de voorloper van dit gebouw zijn?
https://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat323801

Edit: de mooie oude panden stonden inderdaad op de plek waar nu het witte kantoorpand staat.
https://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat160928

929V6 zei:
Leuke Visa "Carte Noire" op de tweede foto.:)
En heb je de Taunus gezien op diezelfde foto?;) Grappig detail: het is net alsof op de eerste twee foto's dezelfde Jaguar voorkomt, op een prominente plaats nog wel.

Voor die bus rijd idd een taunus, achter de bus en voor de simca 1100 rijd een a manta, e andere weghelht zie je voor die bus een simca bestel wagen stiekum zie ik dat het liefst op dit soort foto's.

Op de tweede foto trouwens ook een taunus, deze rijd achter de 204.
Achter de GTI rijd een piaggio achtig voertuig met twee (?) dakjes, wat zo dat zijn?

Op die tweede foto zie ik naar mijn idee ook twee maal een passat, degene die jij waarschijnlijk voor een polo aanziet, ik bedoel de auto tussen de twee gele auto,s in, dit lijkt mij een passat, iets verder op voor die bus rijd een auto met een stoere grill daar weer voor met die in het oog springende chroomen bumper is naar mijn idee eveneens een passat

Phoenixrot74 zei:
929V6 zei:
Leuke Visa "Carte Noire" op de tweede foto.:)
En heb je de Taunus gezien op diezelfde foto?;) Grappig detail: het is net alsof op de eerste twee foto's dezelfde Jaguar voorkomt, op een prominente plaats nog wel.

Jup, bijna... want op de eerste foto is het een series 1 terwijl foto 2, ik denk, een series 2. Kijk maar naar de hoogte van de voorbumper.

Op de laatste foto staat links achter de blauwe eend ook nog een 911. Een vroege turbo of een SC, kan het net niet goed zien op het origineel.

edit: Op foto 2 ook nog een witte mk II en een rover sd1 (links, achter het blauwe bestel viertje en rode visa).

@Stif: Dat is denk ik ook een Piaggio Vespa Ape. Daarvoor een Fuego, die moet wel buitenaards hebben geweest die tijd?

Stif zei:
Op die tweede foto zie ik naar mijn idee ook twee maal een passat, degene die jij waarschijnlijk voor een polo aanziet, ik bedoel de auto tussen de twee gele auto,s in, dit lijkt mij een passat, iets verder op voor die bus rijd een auto met een stoere grill daar weer voor met die in het oog springende chroomen bumper is naar mijn idee eveneens een passat
Ik denk toch echt dat het een Polo is, want voor een Passat lijkt hij me te smal. Bovendien lijken ook de bumpers me te klein. De tweede Passat kan ik niet vinden, want ik snap je omschrijving echt niet.

ototaal zei:

Hallo allemaal. Ik kom toevallig langs en zit geweldig te genieten van alle fotos. Ik heb maar geregistreerd. Grappig dat zowat op ELKE foto er wel ergens een kever staat! Ik zocht namenlijk oude fotos met kevers. Wat dat betreft kun je maar beter keverfan zijn. Maakt niet uit welke tijd of waar ook ter wereld.. er staat vast een kever op de foto.

Deze mensen zoeken nu vast de motor óók voor de zekerheid ónder het kofferbakkarton

Leuke foto!

Je hebt wel gelijk met de kever op bijna elke foto, hier ook weer.

Voor de tol van de Golden Gate Bridge in 1966, misschien 1967:

mpf1goldengate.jpg

En in Zuid-California, 1974:

mpf1socal.jpg

@phoenixrot74: op de linker rijbaan met het verkeer naar jouw toe, daar rijdt achterin een blauw grijs vrachtwagentje, daarweer voor rijd een wagen met best wel een "stoere" grill, daarweer voor rijd naar mijn idee de passat, de chromen bumper valt heel erg op.
Iets verder naar voren zie je een gele kever>

Stif zei:
@phoenixrot74: op de linker rijbaan met het verkeer naar jouw toe, daar rijdt achterin een blauw grijs vrachtwagentje, daarweer voor rijd een wagen met best wel een "stoere" grill, daarweer voor rijd naar mijn idee de passat, de chromen bumper valt heel erg op.
Iets verder naar voren zie je een gele kever>
Bedankt voor de toelichting. Ook dit lijkt mij geen Passat. Het is heel moeilijk te zien, maar deze auto lijkt bumperrozetten te hebben op een plaats waar ze bij de Passat niet zitten. Het zouden wel koplampsproeiers kunnen zijn, maar die kans lijkt me klein. Ik denk ook een typeplaatje of zoiets te zien dat niet in het midden van de grille zit, terwijl het VW-embleem wel in het midden zit (zie mijn avatar). Ik ben van beide auto's overigens echt niet zeker dat het geen Passats zijn, maar ik zie het er niet in.

De auto tussen de 2 gele auto's heeft inderdaad meer weg van een Polo ipv een Passat. Het formaat ten opzichte van de Kever ernaast maar zeker de zwarte stukjes grille aan de buitenkant van de koplampen zijn te breed voor een Passat.

Nog even terugkomend op die drie Franse/Parijse foto's: wat ontzettend veel oervijfjes en 504's! Geen wonder dat je met name oervijfjes nog regelmatig tegenkomt in Frankrijk.

Dat was is de jaren '70 een tijdje helemaal in, een andere neus op een Kever of 2CV zetten. Vooral Mercedes- en (nep) Rolls-grilles waren meestal de pineut.

Idranor zei:
Wouter82 zei:
3x D-Kadett

HGA001026283.jpg

https://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat262461
# Identificatienr. 1.27010
# Fotograaf Haagsche Courant (algemeen)
# Datering ex. 18 10 1983

En een witte Ritmo! Wat zou die witte links kunnen zijn, een 505?

een Honda prelude , dat eerste type met klaplampen, vanaf ( europa) april 83 zo ongeveer....en aan het kale kofferdeksel te zien , ( geen spoiler) een special, en dus geen EX of EX-R....

Waarom ik zo graag die Prelude wou "identificeren"? Omdat we er zelf zo ene hebben gehad destijds.... wat een heerlijke wagen was dat...

Enfin, ik kijk hier altijd met plezier en kan deze keer ook eens iets plaatsen...

namelijk deze foto,
civicZoutelande.jpg

moet tussen 85 en 90 zijn geweest, de jaren dat we deze Civic reden.... het is in Zoutelande, Zeeland, onderaan de duinen vlak bij de Botterbar ( als ik het zo juist schrijf) Ik, zei de gek, sta bij de auto... kan hoogstens 16 zijn op de foto... Ben altijd gek geweest van dit type Civic, de reden dat mijn eerste auto ook zo ene was ( de iGT, met hetzelfde blok als de eerste CRX) en jaren later nog ene jaren heb gereden, en nu weer ene heb, uit 84, als "youngtimer/klassieker" :)

Enfin, heb deze foto me altijd kunnen herinneren, dus toen we verleden jaar toevallig in de buurt waren, heb ik getracht op dezelfde plek weer een foto te maken,( ondertussen een andere Civic, en vrouw en dochterlief...) Bij thuiskomst bleek het niet helemaal juist te zijn, qua hoek en afstand, maar allee, ik vond het leuk genoeg :)

DSC00154.jpg

hopelijk kunnen jullie mijn bijdrage waarderen :)

Greetz from Belgium....

@929 V6

Yep, ben afkomstig uit Nederlands Limburg, gingen wel eens op stap in Belgisch Limburg, trof daar een lief meisje... en de rest zal ik wel niet hoeven uit te leggen??? :)

kenteken op de witte was NB-79-FN... heb nog de NF-67-LH gehad, erna nog de PV-54-RX ( die zelf in België op de weg gezet, een lijdensweg van 4 maanden Belgisch bureaucratisch geneuzel) en nu nog dan de LK-48-KJ, die hopelijk over niet al te lange tijd ook een rood/witte plaat heeft :)

Krijg je als je in de grensstreek woont, je blijft toch op MP struinen *-)

greetz!

Amsterdam, Stadionplein. Peugeot 404, Citroën GS, Toyota Corolla van een model wat je nooit meer ziet, Opel Kadett. Op de achtergrond
nog een Renault 20. De rest valt teveel van de foto af of is teveel afgedekt.
rez12cn2266.jpg

Achter de Kadett nog een stukje achterkant van een Sunbeam 1250. De voorbumper rechts lijkt me van een Audi 80 B2.

edit: En uiteraard kan ik de gevelreclame op het Citroën-gebouw ook wel waarderen.:D

Rijdt er links een Civic het beeld uit?

Edit - nieuw plaatje van Brussel:

Brussel, kruispunt wetstraat en kleine ring, 1954, 1 van de belangrijkste kruispunten en straten van Brussel
kunstwet.jpg

15quhs1.jpg

Silver Slipper, unieke auto. Zelfs de V6 onder de motorkap is een eenmalige oefening geweest, ontworpen en geconstrueerd door de bouwer/eigenaar (op de foto achter het stuur). Circa 1912.

Porto, ca 1965

Ciudad Juarez, 1971

Genève, 1946

Zaragossa, 1970

Straatsburg, 1956

Lissabon, ca 1960

Lissabon, ca 1950

Genève, ca 1930

Terug
Bovenaan