Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En ook op deze foto zien we weer: wat een verschil qua kleuren met het huidige wagenpark...929V6 zei:Cutlass zei:Wouter82 zei:Wat voor auto is dat eigenlijk, op de derde foto linksonder? Een Nissan/Datsun?
Zo te zien een midden jaren zeventig Pontiac Firebird.
Denk ik ook. De witte stationcar rechts onder op het kruispunt is wel een Datsun, een 180B.
De Bahama's maakten tot 1973 deel uit van het Verenigd Koninkrijk. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.Dennis_zw zei:Bay Street, Nassau, Bahamas, 1966. Engelse auto's kwam je toen nog overal ter wereld tegen.
Phoenixrot74 zei:De Bahama's maakten tot 1973 deel uit van het Verenigd Koninkrijk. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.Dennis_zw zei:Bay Street, Nassau, Bahamas, 1966. Engelse auto's kwam je toen nog overal ter wereld tegen.
Klassiekerrijder zei:
Spekky zei:2 ex-Benelux hondekoppen in hun nadagen, toen deze nog ingezet werden op Amsterdam - Vlissingen.
Hier bij station Middelburg op 17-11-1987, met naast het station nog een kleurrijk parkeerterrein, waar nu het busstation ligt.
![]()
Zo te zien allemaal redelijk gangbare automodellen. De donkergroene Opel Ascona achter de VW Passat lijkt me de oudste.
En er lijkt wel een roodbruine Simca/Talbot Horizon te staan, maar geen Peugeots.
Wat een geweldig ding! Een bus die heeft gepaard met een Amerikaan uit de jaren vijftig!Klassiekerrijder zei:
Volgens mij is de donkergroene Opel een Rekord, geen Ascona (edit: was al genoemd). Ik zie ook een groene Manta staan die nog ouder kan zijn, en een paar Renaults 4 waarvan ik de leeftijd niet kan vaststellen. En ik meen zelfs twee Horizons te zien. De Passat is samen met de E-Kadett waarschijnlijk de nieuwste auto op de foto.Spekky zei:2 ex-Benelux hondekoppen in hun nadagen, toen deze nog ingezet werden op Amsterdam - Vlissingen.
Hier bij station Middelburg op 17-11-1987, met naast het station nog een kleurrijk parkeerterrein, waar nu het busstation ligt.
![]()
Zo te zien allemaal redelijk gangbare automodellen. De donkergroene Opel Ascona achter de VW Passat lijkt me de oudste.
En er lijkt wel een roodbruine Simca/Talbot Horizon te staan, maar geen Peugeots.
Idranor zei:Is die witte in de middelste rij achter de paal geen 505?
---GT--- zei:Idranor zei:Is die witte in de middelste rij achter de paal geen 505?
Lijkt me een Ford Taunus. Het zou nog een Mazda 626 kunnen zijn.
Hansv2 zei:Ha, die GT;
---GT--- zei:Idranor zei:Is die witte in de middelste rij achter de paal geen 505?
Lijkt me een Ford Taunus. Het zou nog een Mazda 626 kunnen zijn.
Ik zet mijn centen ook op een Peus 505.
929V6 zei:Mag ik even vangen?
Het rooster aan de achterkant van de C-stijl is typisch voor de Taunus TC3. De 505 heeft dat rooster vlak achter de achterportieren.
Qua achterlichten en rooster ga ik helemaal met je mee, maar ik blijf twijfelen door de combinatie achterbumper/stootstrip. Kan iemand die elektriciteitsdraad niet uit beeld halen?929V6 zei:Nee en nee, die zien er echt heel anders uit.
Phoenixrot74 zei:Opvallend trouwens is het wel heel hoge Volkswagen en Opel-gehalte op de foto. En grappig dat de drie oranje Golfjes zo op een kluitje staan.
Jij éét zelfs auto's en hebt een voorkeur voor Volkswagens uit de jaren 70? Misschien moet ik je bij meetings maar uit de buurt houden van mijn auto.929V6 zei:Waarschijnlijk is het plaatwerk bij de Taunus onder de achterbumper zwart geverfd wegens roestvorming door de voor de Taunus typische trekhaakconstructie. Daardoor lijkt het alsof de bumper tot aan de onderkant reikt, maar dat is dus niet zo.
Phoenixrot74 zei:Opvallend trouwens is het wel heel hoge Volkswagen en Opel-gehalte op de foto. En grappig dat de drie oranje Golfjes zo op een kluitje staan.
Toevallig vanavond stamppot gegeten. Dat had ongeveer dezelfde kleur.
Moderator

Klopt, en waar Wouter een vijf bij heeft gezet is een Honda Accord uit circa 1982.---GT--- zei:Nummer 5 moet een rijtje naar beneden > de rode auto is een Corolla.
929V6 zei:Waarschijnlijk is het plaatwerk bij de Taunus onder de achterbumper zwart geverfd wegens roestvorming door de voor de Taunus typische trekhaakconstructie. Daardoor lijkt het alsof de bumper tot aan de onderkant reikt, maar dat is dus niet zo.

72grande zei:Er hebben in mijn jeugd meerdere Taunussen de revue gepasseerd, maar die lelijke trekhaakbevestiging kon ik me niet meer herinneren. Hij was er wel degelijk, zo blijkt uit de eigen archieven![]()
sdi3s zei:![]()
Scheveningen 1980
929V6 zei:Is veel later, ik zie links een E-Kadett staan.
Klassiekerrijder zei:Dit is de betreffende auto:
![]()
En ik moest even hieraan denken:
![]()
Maar gezien het ventilatierooster op de C-stijl vermoedelijk inderdaad een Taunus.
![]()
72grande zei: