Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
XBXG zei:Jansstraat, Haarlem.
![]()
![]()
Dezelfde plek, maar enkele decennia later.
![]()
929V6 zei:Dan denk je "wat een leuke oude lantaarn", maar die stond er 100 jaar geleden gewoon nog niet! Het pand op de hoek is gelukkig gerestaureerd, de kerk daarentegen kan wel weer een schoonmaakbeurt gebruiken. Jammer dat de trams weg zijn.
XBXG zei:Op de plek waar nu de lantaarnpaal staat is inderdaad een parkeerterreintje voor zo'n 10 auto's.
Het verbaastte mij ook dat dit parkeerterreintje er al zo lang is. Op onderstaande foto is dezelfde locatie te zien, vlak voor de sloop van de twee pandjes.
929V6 zei:Het ziet eruit als halverwege jaren vijftig. De gele wagen in het midden (maar wat is het eigenlijk) lijkt me een van de nieuwste auto's.
Op het voorste rijtje zijn nog wel een Citroën Traction Avant, een Ford Custom '49, een Renault Juvaquatre Break, dat gele ding, een Renault Frégate, een Hudson en een Willys Station Wagon te herkennen.
KP62 zei:Haha prachtig, DE auto waar het op de onderste foto om draait wordt weer volledig genegeerd
Dat is nou de reden waarom ik dit forum zo mooi vind.
Wat is trouwens de meest linkse auto op die foto, Galant?
929V6 zei:KP62 zei:Haha prachtig, DE auto waar het op de onderste foto om draait wordt weer volledig genegeerd
Mazda 626, model 1983-1987.
Ik vind de hond ook wel leuk het beeld binnen komen wandelen.KP62 zei:Haha prachtig, DE auto waar het op de onderste foto om draait wordt weer volledig genegeerd
In dit geval moet ik toch zeggen: hele fijne 288 GTO! Zal ongetwijfeld in de privécollectie van betrouwbare Frits terecht zijn gekomen.stoterstangen90 zei:Mooie Montego.
Wat zijn daar veel auto's voor gesneuveld die we nu heeeel graag zouden willen hebben! Zo is in het tweede fragment (Breda) een origineel Nederlandse Passat TS te zien (12-HN-04, oranje)KP62 zei:Mogen filmpjes ook?
https://www.youtube.com/watch?v=TKBpYiXoEK8
Dit zijn compilaties, maar er is meer op internet te vinden. Vindt het wel interesant om te zien hoeveel het straatbeeld is veranderd in 20 jaar![]()
Phoenixrot74 zei:Wat zijn daar veel auto's voor gesneuveld die we nu heeeel graag zouden willen hebben! Zo is in het tweede fragment (Breda) een origineel Nederlandse Passat TS te zien (12-HN-04, oranje)KP62 zei:Mogen filmpjes ook?
Dit zijn compilaties, maar er is meer op internet te vinden. Vindt het wel interesant om te zien hoeveel het straatbeeld is veranderd in 20 jaar![]()
![]()
Dattoman zei:"Toyota Celeste" Ik ken wel de Toyota Celica en de Mitsubishi Celeste.![]()
Dennis_zw zei:Hier alvast eentje, een gerenommeerd restaurant vlak buiten Parijs, dia is van december 1966.
72grande zei:En van mij mag je de andere dia's ook laten zien.
Moderator
3 oude foto's van de vroegere dienstkring Haarlem van Rijkswaterstaat:
1. Kruispunt Heerenweg (rw208)/Zandvoortselaan in Heemstede net na de reconstructie.
De vroegere markering van de 1x4 situatie is nog zichtbaar. ca. '77-'79
![]()
2. Kruispunt Haarlemmerweg (rw5) - Burgemeester de Vlugtlaan. Nog zonder Seineweg.
![]()
3. Het Ringvaartaquaduct A4 in de Rijpweteringer bossen
![]()
Wouter82 zei:3 oude foto's van de vroegere dienstkring Haarlem van Rijkswaterstaat:
1. Kruispunt Heerenweg (rw208)/Zandvoortselaan in Heemstede net na de reconstructie.
De vroegere markering van de 1x4 situatie is nog zichtbaar. ca. '77-'79
![]()
Waar zijn de Rijpweteringer bossen gebleven? Die zijn volgens mij volledig verdwenen.Wouter82 zei:3. Het Ringvaartaquaduct A4 in de Rijpweteringer bossen
Wouter82 zei:Wat voor auto is dat eigenlijk, op de derde foto linksonder? Een Nissan/Datsun?
Cutlass zei:Wouter82 zei:Wat voor auto is dat eigenlijk, op de derde foto linksonder? Een Nissan/Datsun?
Zo te zien een midden jaren zeventig Pontiac Firebird.