A
Anoniem
Guest
En achter die Allegro, wat is dat ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Ook leuk:
![]()
Dat zijn leuke toevalligheden. Wel jammer dat de auto de tand des tijds niet heeft doorstaan, maar z'n lot is wel bekend en die is minder roemloos (want er zijn foto's en een stukje historie bewaard gebleven) dan van de meeste auto's die als schroot eindigen.Michiel260E zei:929V6 zei:Ook leuk:
Hee, da's toevallig! Die Fulvia Zagato met dat kenteken heb ik medio 2006 uit een druivenkas in het Westland (bij Den Haag) getrokken. De auto had daar vanaf ongeveer 1980 vochtig gestaan en van de carrosserie was dus weinig meer over. Gevalletje schuurvondst dusDe auto is toen door mij verkocht aan iemand die zo'n auto aan het restaureren was, de ramen en het interieur waren nog bruikbaar, de rest was eigenlijk rijp voor het oudijzer
![]()
the Fox zei:Dat zijn leuke toevalligheden. Wel jammer dat de auto de tand des tijds niet heeft doorstaan, maar z'n lot is wel bekend en die is minder roemloos (want er zijn foto's en een stukje historie bewaard gebleven) dan van de meeste auto's die als schroot eindigen.Michiel260E zei:929V6 zei:Ook leuk:
Hee, da's toevallig! Die Fulvia Zagato met dat kenteken heb ik medio 2006 uit een druivenkas in het Westland (bij Den Haag) getrokken. De auto had daar vanaf ongeveer 1980 vochtig gestaan en van de carrosserie was dus weinig meer over. Gevalletje schuurvondst dusDe auto is toen door mij verkocht aan iemand die zo'n auto aan het restaureren was, de ramen en het interieur waren nog bruikbaar, de rest was eigenlijk rijp voor het oudijzer
![]()
VroemGTI zei:Mijn vader was in de jaren '60 een fanatieke rallye-rijder, vooral als navigator. Hij was piloot bij de Koninklijke Luchtmacht en had aardig wat topografische kennis wat dus goed van pas kwam. Ze hebben best wel wat gewonnen in hun klasse: Kemphanenrally, Eindhoven-Luik-Eindhoven en nog wat. Hier een paar foto's uit mijn oude doos.
VW Kever 1200 in de Ardennen tijdens SLS-Rallye (Scheveningen - Luxemburg - Scheveningen) Ik vind dit nog steeds een briljante foto
VW Ponton 1500 tijdens SLS-rallye
Fiat 1500
Volvo 123 GT tijdens Eindhoven - Luik - Eindhoven (mooie bak was dat!)
BMW 1600 tijdens Horneland-rallye (denk ik)
VroemGTI zei:Leuke reacties, bedanktEn RenaultF1, ik zal eens in de fotoboeken kijken, want daar zitten ook de uitslagen en de deelnemers bij. Die Saab moet wel te vinden zijn. Ik heb ook nog 2 verzilverde kemphanen thuis. Was de wisseltrofee, maar omdat ze 3 jaar achtereen hadden gewonnen, mochten ze deze meenemen. En ik heb ook nog zo'n 100 van die bordjes in de schuur. Mocht je opa er eentje van de Tulpenrallye hebben waar het tulpje er bovenuit steekt, dan heb je een verzamelaars-object.
Mooie foto's. Goede kwaliteit ook nog voor uit die tijd.XBXG zei:Tweemaal een FWD, 1927.
RenaultF1 zei:Mooie foto's. Goede kwaliteit ook nog voor uit die tijd.XBXG zei:Tweemaal een FWD, 1927.
En ik maar denken dat FWD voor Front Wheel Drive staat, aangezien RWD voor Rear Wheel Drive staatLekker verwarrend iig...
929V6 zei:Front Wheel Drive was toen nog niet uitgevonden...
Dennis_zw zei:929V6 zei:Front Wheel Drive was toen nog niet uitgevonden...
De eerste auto die voorwielaandrijving had, is de in Oostenrijk gebouwde Gräf & Stift uit 1895.
Een Reo Mountaineer uit 1906, bezig tijdens een leuk ritje: New York - San Francisco -New York.
Dennis_zw zei:Op het dak/voorbumper plek voor een grote gastank, waarmee ze in de oorlog rondreden omdat er geen benzine te krijgen was.