Foto's uit de oude doos

11480511.jpg

renate zei:
Op die foto was die Record P1 (mijn vaders eerste auto trouwens) al een oud beestje want ik denk dat de foto op z'n vroegst van 1969 is gezien die rode record.

Greetzz Renate.

Die rode Rekord was de opvolger van de P2, een A-model dus. 1963-1965.

Gr Jeroen

@Spekky: de foto uit Heerlen, re naast de VW Bus, is dat geen Mits Lancer??

De foto uit Sneek lijkt wel een montage foto, kijkend naar de afmetingen van de twee auto's links (Rekord en ws B-Kadett) versus de overige foto's. Let eens op de afmetingen van die kadett versus de 404!

@Baur; ik wist niet dat dat model opel er al zo vroeg was.
*edit* ik heb het plaatje nogeens vergroot, en toen zag ik mijn fout, ik dacht namelijk dat het een D record was.
Maargoed dat is de foto in iedergeval van na 1965, want toen kwam de Kadett B1 en de R16 pas.

@Isla; die foto is waarschijnlijk met een panoramalens genomen, en dan komen de verhoudingen soms inderdaad een beetje raar uit.

Greetzz Renate.

Via Keversite werd ik op deze link gewezen: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=262268

Weliswaar alleen VW gerelateerd, maar toch erg mooi om te zien. Een paar previews:

391778.jpg

Copy_2_of_Holland.jpg

B-28.jpg

Grtz,
Bram.

Filmpje uit den ouden doosch:

https://www.autoblog.nl/archive/2009/01/18/video-fransman-zorgt-voor-chaos-op-nederlandse-snelweg

hier nog wat foto´s uit ons oude fotoplakboek van mn vaders 1510 GG-46-PR

afbeeldinghp3.jpg

dat jochie achterin, dat ben ik ja...

hier wat foto´s van de 29-NA-01 van eind jaren 70 tot begin 80er jaren in mijn vaders bezit geweest, ding reed prima, en roestte, bijzonder voor een simca 1307, nauwelijks!!
afbeelding7uz8.jpg

hier de 04-AX-83, een gele 1100 Special van mn vader
afbeelding6gp3.jpg

mn vader en mn moeder & op de achtergrond weer de 29-NA-01
afbeelding5sq6.jpg

mn oudere zus, geschatte leeftijd rond 2 jaar, genomen in 1982
afbeelding4lj7.jpg

bovenaan onze 505 Familiale GR uit nov 1982 deze auto is de reden waarom ik een 505 wilde, hij reed magnifique, een ongeevenaarde ruimte, ook achterin, en we gingen er regelmatig mee op vakantie naar Franstalig Belgie, de JG-01-NH, ónder mn moeder in mn vaders 1e autotje, de groene simca 1100
afbeelding3db5.jpg

en als slotfoto... mn moeder, met op de achtergrond de groene 1100 ...
afbeelding2ut8.jpg

Tot zover mijn bijdrage aan vroeger plaatjes

A.BRANDHORST zei:
Tot zover mijn bijdrage aan vroeger plaatjes

Leuke bijdrage! daar zit dit topic op te wachten!
De 29-NA-01 staat ergens in een schuur te wachten op ontdekking?

Verder achter de gele lada Niva nog net een stukje van een barkas b1000 busje :LOL:

@D.Elzinga: Dat times squire plaatje is gaaf!
CrowdandCars.jpg

DSC02074.jpg

De zeswieler is een Mercedes G4 (w31), de auto er naast is denk ik een DKW F1?

:D@ Enzo Dizono: Dank voor de prachtige foto's! De auto naast de Mercedes zeswieler is inderdaad een DKW F1, die werden ook naar de bondgenoten in Japan verscheept. Wat helemaal fascinerend is, is de 5e foto van bovenaf. Allemaal T-Fords, en dan die witte open auto...een Mercedes! Vraag ik me altijd af wat iemand in een westernstadje te zoeken had met zo'n dure auto.

street-scenes.jpg

@ Elzinga: Weet jij toevallig wat het percentage huishoudens met auto's was in amerika, ong. jaren '30?

Nog wat beeldbank materiaal, waar mogelijk met mij kennis bijgevoegd:

14.jpg

Vooraan: Mazda 1300, Fiat 850 Coupe, Triumph GT6? Opel Commodore Coupe?, NSU 1000
Rijdend: RO80 (zonder bumper!), Fiat 124 Familiale,Vauxhall Viva?

01.jpg

Austin A40 Sommerset, Opel Olympia

02.jpg

Opel Record, Triumph Herald met hardtop?, Mazda 360, 2CV

03.jpg

04.jpg

Komt net een firebird de straat in rijden achterin

05.jpg

Opel Blitz en achterin naast de kever volgens mij een Ford Consul

06.jpg

Fiat 132 en een mitsu achter de boom?

07.jpg

Rechts een Ford Populair, links een Cadillac 62 Coupe de Ville, maar wat staat in het midden, een Benz?

08.jpg

Daf Pony!

09.jpg

Opel Olympia en iets ouds...

10.jpg

Voor Dennis....

11.jpg

Wat staat er tussen de Ford en de Fiat???

12.jpg

Skoda 1101/1102

13.jpg

Opel Blitz

Untitled-1-1.jpg

Fiat 1100T, Kever, het busje komt me bekend voor maar?, Jaguar MK I

Ik zat te kijken, die foto van een gracht! geen kruiend ijs, dat kan niet, maar één berg afval!

Die met de naar binnen staande achterruit is geen Mazda of Ami 6 maar een Ford Anglia.

De vermeende Triumh GT6 (1e foto) lijkt me een Honda S800.

Rijdend: RO80 (zonder bumper!), Fiat 124 Familiale,Vauxhall Viva?

Morris Marina

Fiat 132 en een mitsu achter de boom?

Ja, een Lancer. Achter de eend ook nog een Saab 95.

Rechts een Ford Populair, links een Cadillac 62 Coupe de Ville, maar wat staat in het midden, een Benz?

De Popular kan ook een Anglia zijn, model 100E. In het midden een Vauxhall Wyvern of Velox. De vorm van de achterruit is typisch voor Vauxhall.

Leuke spot! :)

Wat staat er tussen de Ford en de Fiat???

Nog een Fiat, qua model de voorganger van de voorste.

Ik denk een Amerikaanse Ford uit 1957!

(y), type Schnell-Laster

Mielcitrofiel zei:
@ Elzinga: Weet jij toevallig wat het percentage huishoudens met auto's was in amerika, ong. jaren '30?

Nou, ik weet het alleen het percentage op het aantal inwoners boven de 17 jaar, is dat ook goed? In 1930 had 53% van de Amerikanen een personenauto ter beschikking, in 1939 was het al 59%. Dit percentage liep weer even terug in de 2e Wereldoorlog. Overigens was het autobezit bij de leeftijdscategorie boven de 30 jaar veel hoger dan daaronder. Ook opvallend: slechts 12% van de vrouwen had de beschikking over een eigen auto, maar ze waren verantwoordelijk voor 20% van alle ongelukken.

Enzo Dizono zei:
Nog wat beeldbank materiaal, waar mogelijk met mij kennis bijgevoegd:

09.jpg

Opel Olympia en iets ouds...

10.jpg

Voor Dennis....

De auto achter de Olympia is een Ford Model A, de auto op de foto eronder een Wolseley Wasp uit 1936.

Weet iemand welk merk en type bromfiets er bij de Skoda 1101/1102 staat ?

nog wat picca's dan:

15.jpg

16.jpg

Barkas

17.jpg

Nog een barkas

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Austin?

22.jpg

23.jpg

24.jpg

Ford?

25.jpg

Adler Trumpf Junior

26.jpg

27.jpg

Tempo

28-1.jpg

Kadett C City Rider

29.jpg

Rover SD1 en wat is die coupe achterin?

30.jpg

Toevallige spot: Witkar!

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Prachtige foto!

36.jpg

37.jpg

40.jpg

Kaiser Rotterdam?

Enzo Dizono zei:
nog wat picca's dan:
26.jpg

De auto rechts is iets vreemds: het is een Wanderer, maar die zijn nooit als Wagon door de fabriek geleverd. Waarschijnlijk werk van een kleine carosseriebouwer.

Ook mooi en nu volledig verdwenen, de Ford Cortina stationcar. Leuke serie Enzo Dizono(y)

36.jpg

Geen verwijt oid, het viel me gewoon eerder al eens op dat er meerdere mensen dat archief doorzocht hebben, en dan haal je allemaal zo'n beetje hetzelfde mooie spul eruit!

>Weet iemand welk merk en type bromfiets er bij de Skoda 1101/1102 staat ?

@Geit; Een berini, weet niet welk type.

Greetzz Renate.

Nog maar eens 2 ansichten van kerken, alhoewel de 2e een ingekleurde variant lijkt.
Berkel (ZH), Ned. Herv. Kerk. Toen het nog gewoon Berkel genoemd werd, zonder Rodenrijs. In de parkeervakken: Volkswagen Kever, Opel Kadett, Fiat 850, Daf, Volkswagen Kever. Wat langs de weg geparkeerd staat mag een ander melden.(In ieder geval nog geen spoor van Franka).
berkelnedhervkerk800kg0.jpg

Leeuwarden, Grote Kerk. Renault 10, NSU Prinz, dan een Amerikaan en de blauwe is een besteleend. En keurig voor de deur vrijgelaten.
leeuwardengrotekerkn800fh0.jpg

Hé leuk plaatje van Berkel uit 1968 0f 69, heette toen wel al Berkel en Rodenrijs overigens.

Links staat een Fiat 850coupé, daar achter een BMW 1600 net om de hoek nog een stukje Kever en helemaal achterin nog een Kever.

Rechts naast die Kadett (die volgens mij van mijn vader was, moet ik even opzoeken) staat en een Fiat maar een 600.

Greetzz Renate.

Terug
Bovenaan