Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
929V6 zei:
Die witte is een 100A Cherry.

@Tussendeoldtimers, kun je die (veel te grote) foto van die gele 120Y weer weghalen of eventueel als linkje plaatsen?

Olympia A, te zien aan het vinyl dak, de Kadett B had dat nooit.

Bij de Kadett kon het ook, maar dan als optie of (net als bij elke andere auto) achteraf.

je heb denk ik toch gelijk wat die datsun betreft, ik zat bij de zwart-wit foto te kijken, de datsun staat op de kleurenfoto
maar die auto uiterst rechts op die zwart-wit foto is wel een a-kadett

Via www.beeldbank.cultureelerfgoed.nl ben ik een aantal hele leuke foto's tegengekomen:
261kunt.jpg

2vc94hz.jpg

2nitrty.jpg

2j0h8o3.jpg

259iu6w.jpg

2pq3qeg.jpg

2wgb0d4.jpg

33ubeqs.jpg

30n9j47.jpg

icqv5k.jpg

Grappig toen ik die foto zag dacht ik die twee(simca fiat) leven niet meer....

Wat is het achterraam van die R4 vreemd, is dat een optie ofzo?

En links van die briljante sud zit daar nu een mannetje op z'n hurken de roest weg te werken ofzo?:)

Ja, dat waren opties op die R4. Openslaande achterruit (ik meen dat de klep in twee delen scharnierde), openslaande derde zijruiten en luxe bumpers. Heette dat niet de Parisienne?

EDIT: afgezien van het vlechtwerk op de flanken wel. De auto op de foto boven lijkt een 4 Super Confort.

laparisienne.jpg

Het is een R4 Super. Deze is alleen geleverd in de periode 1961-1963 en derhalve uiterst zeldzaam tegenwoordig. De achterklep kon omlaag scharnieren nadat de achterruit naar beneden was gedraaid. De Parisienne (met vlechtwerk of Schotse ruit) heeft in de productie-uitvoering die achterklep nooit gehad, het bovenstaande exemplaar is dan ook een prototype dat werd gebruikt voor een campagne van het damesblad Elle in 1963.

Oke dus dan had de nederlandse eigenaar toen ook al een uniek exemplaar in handen.
Ik vraag dan af hoeveel er gemaakt zijn en hoeveel er naar nederland zijn gekomen, en leuker nog hoeveel zijn er nog over!

Stif zei:
Oke dus dan had de nederlandse eigenaar toen ook al een uniek exemplaar in handen.

Dat heb ik niet gezegd, er zullen er best meer zijn geweest. Maar omdat er nauwelijks vroege R4-tjes zijn overgebleven zijn de speciale uitvoeringen nu natuurlijk praktisch helemaal niet meer te vinden.

AlbertsH zei:
Via www.beeldbank.cultureelerfgoed.nl ben ik een aantal hele leuke foto's tegengekomen:

2wgb0d4.jpg

Prachtige foto's.... die Taunus TC2 hadden wij met kenteken 06-TX-34

Ach kom, laat ik dan ook nog maar een aantal andere foto's posten uit ons familiealbum:

Te beginnen bij de Alfasud, foto's zijn uit 1981 en 1979.

603FF7DE-B49E-4F51-9C9F-22674D42A1C5.jpg

F64F5F5E-2F5F-4C11-B4CF-A71FCE1E320A.jpg

Dan de Taunus TC2 zoals in de vorige spot. Hier staat ie achter de Kadett van mijn oom en tante. De auto's op de achtergrond maken de foto tot een mooi uitzoekplaatje. De foto is gemaakt in 1983 ergens in de Franse Alpen.

Verder met de Seat Ronda 1.2L van 1984. Deze foto dateert van 1991. Hij is gemaakt in de Cevennen op camping Le Pommerai nabij Anduze.

Als laatste een aantal foto's van de VW Passat uit 1989. Dankzij deze auto heb ik tijdens elke vakantie wel een Volkswagengarage in het buitenland bezocht. Deze auto kochten mijn ouders in 1993 bij autobedrijf Mekkes in Zweeloo. Op de km-teller stond iets van 118.000 km's. Nadat de koop was gedaan lieten ze de auto alsnog ANWB keuren en toen bleek de auto in 1992 al over de 300.000 km te hebben gereden. Een zeperd dus. Hij lekte ergens want de auto rook erg schimmelig en werd bij de voetenruimte nat zodra het geregend had. Tijdens onze eerste vakantie met deze auto aan de Côte d'Azur raakte de motor telkens aan de kook en moesten we door een depannage worden afgesleept naar een VW-garage in Nice. In deze auto heb ik mijn eerste "rijlessen" gehad. Een echte VW. Het was een GL uitvoering, met 4 hoofdsteunen, bumpers in carrosseriekleur, witte knipperlichten en veloursbekeding maar stuurbekrachtiging ontbrak en electrisch bedienbare ramen zaten er ook niet in.

De lelijke Hella-reflectorbalk tussen de achterlichten is in 1998 vervangen door een zwart exemplaar.

Nog even een zoekplaatje tijdens een pechstop nabij Nice.

Vakantie 1998

51122E96-E2E7-483D-9700-3974451C694A.jpg

gr. Kim

332z3as.jpg

Mijn Seat Fura, en de Datsun Stanza van mijn zus in Zuid Frankrijk (1985)

t9tphg.jpg

De Fura aan het Lac de Sainte Croix (1985)

nlq429.jpg

Een jaartje later met een nieuwe Seat Ibiza aan het zelfde Franse stuwmeer...

929V6 zei:
Nog even een zoekplaatje tijdens een pechstop nabij Nice.

Is dat wat boven in de foto is te zien de rook die vanuit de motor opstijgt? ;) Leuke foto's!

Hahaha! Nee, da's rook uit de oren van mijn vader...

Astrawez zei:
Leuke plaatjes JoachimQV!

Bedankt Astrawez, die D-kadett van mijn oom en tante zou jou zeker kunnen bekoren ;)

@Fura Spider: Schitterende foto's! Die surfplanken op het dak zie je ook niet vaak meer. Wij hebben in 1990 onze zomervakantie met de Ronda doorgebracht aan Lac d' Esparron, iets ten westen van Lac de St. Croix.

Ik zelf vind dan de grijskenteken golf1 heel leuk net als de simca 1100 en de fourgonette.

Maar die primula is ook gaaf hoor, net of mijn vader hem daar even heeft geparkeerd.
Op een meeting zo'n vijf jaar terug zag ik de onderstaande staan.
De foto daaronder staat de autobianchi van m'n vader. (rechts nog een beetje zichtbaar, en op het dak, mijn oudste broer!)
Foto-BOQY3TSF-D.jpg

Foto-KBHTOMLD-D.jpg

De voor mij opvallende auto's:
Rijtje links:
Manta A
R6 (wat staat er eigenlijk tegen over? een eind jaren zestig admiral/kaptain.
Simca 1100 tourist*-)

Rijtje rechts de 5e auto een scirocco!

Ook de triumph stag mag er zijn.

Klassiekerrijder zei:
Lijkt me een Triumph 2000 of 2500, ik zie een sedan en geen vouwdak of hardtop. Zo op het eerste gezicht ook niks nieuwer dan de jaren '70.

Golf 5-deurs vooraan is de nieuwste referentie die ik uit de foto haal. Een kunststofbumper dus iig vanaf modeljaar 1979.

R6 (wat staat er eigenlijk tegen over?

Volgens mij een Mitsubishi Galant Sigma.

@TéDé-I,

De Ascona B die tussen de Simca 1100 Tourist en Kadett B staat heeft zo te zien ook al kunststof (zwarte iig) bumpers, dus de foto is op zijn vroegst van herfst 1979.

Nog eentje van de Taunus omdat ie zo mooi geel was. Foto is van 1987.

D965651C-3039-4471-A39D-6C931FE3A565.jpg

En nog een van de Ronda met Walker vouwwagen. Deze foto is genomen in zomer 1989 op het eiland Krk in voormalig Joegoslavië.

93697104-F85C-4D45-95D6-DB02DAFC7EB1.jpg

Groet,

Kim

De eerste foto straalt écht de jaren 70 uit. De tweede foto straalt juist heerlijk de jaren '80 uit. Top!! (tu)

XBXG zei:
De eerste foto straalt écht de jaren 70 uit. De tweede foto straalt juist heerlijk de jaren '80 uit. Top!! (tu)

Dank u! De witte BX ook gespot op de tweede foto? Dat was de PZ-15-SB. Een 1.4 RE.

Terug
Bovenaan