forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al dagen last van een of ander reclame-scriptje (in Edge-browser) op de nieuwssite. Er wordt bovenaan de pagina een advertentie met een filmpje geladen, ter grote van een postzegel (je kunt het nauwelijks zien) en iedere keer als dat filmpje ververst, scrollt de pagina automatisch helemaal naar boven. Erg lastig als je net de reactie 100 ofzo in een topic zit te lezen. Als ik op de reclame klik (1x gedaan), wordt ik doorgeleid naar de website van defensie. Wordt dit gefixed of ga ik een ad-blocker aanzetten?

L Breevoort zei:
Ik heb al dagen last van een of ander reclame-scriptje (in Edge-browser) op de nieuwssite. Er wordt bovenaan de pagina een advertentie met een filmpje geladen, ter grote van een postzegel (je kunt het nauwelijks zien) en iedere keer als dat filmpje ververst, scrollt de pagina automatisch helemaal naar boven. Erg lastig als je net de reactie 100 ofzo in een topic zit te lezen. Als ik op de reclame klik (1x gedaan), wordt ik doorgeleid naar de website van defensie. Wordt dit gefixed of ga ik een ad-blocker aanzetten?

Heb hier ook af en toe last van, heel irritant.

Ik blijf erbij, voorkomen is beter dan genezen.
Hoe goed onze moderators ook zijn, aanwezigheid is # 1.

Ik hoop dat AutoWeek zelf ook gaat inzien dat ze achter de feiten aan lopen en er meer toezicht nodig is.

Ik zie dat Terence online is, maar die heeft vorig weekend ook al een boel werk verzet en als ik het goed begrijp kan hij niet zelf een ip ban uitvoeren, voor zolang dat helpt natuurlijk... Misschien moet aw een functie inbouwen die bepaalde topictitels en / of inhoud automatisch blokkeert en het onmogelijk maken om vanaf 1 ip adres meerdere topics in korte tijd te openen.

Edit: en terwijl ik aan het typen was de boel alweer opgeschoond!(tu)

Carkiller zei:
En niet mij blokkeren Terence.

Eerst topic wat je verwijderd hebt...
ik dacht al dat die naam in gebruik was. Kon me ook niet voorstellen dat jij dit zou posten

Het was gewoon een topic met vergelijkbare titel verwijzend naar de forumregels Zombies.

Niet dat het iets hielp uiteraard...

Carkiller zei:
Het was gewoon een topic met vergelijkbare titel verwijzend naar de forumregels Zombies.

Niet dat het iets hielp uiteraard...
Ook topics met films ed.

Meerdere pagina's vol met spammende paupers, de functies actieve/nieuwste topics zijn echt amper meer bruikbaar zo(td)

Zouden die spambots die berichten kunnen plaatsen door een exploit in de mega oude forum software? En zo ja, zijn onze gegevens dan ook in gevaar?

Zo te zien zijn er hier nu minimaal een stuk of 10 van die spamgasten tegelijk actief, lijkt me amper bij te houden nu !

Wat is dit dan?

ydJocuy.jpg

Heeft ongetwijfeld te maken met alle spam topics die de laatste tijd worden aangemaakt. Nieuwe topics zullen dus nu (tijdelijk) eerst goedgekeurd moeten worden door een van de moderators gok ik ;)

B-Real zei:
Heeft ongetwijfeld te maken met alle spam topics die de laatste tijd worden aangemaakt. Nieuwe topics zullen dus nu (tijdelijk) eerst goedgekeurd moeten worden door een van de moderators gok ik ;)

Nee, want dit gebeurt specifiek als je reageert in het Allinnautofaal-topic. Hier en in andere topics heb ik er geen last van.

Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
Voor elke post, en zo heel duidelijk zijn de letters niet. Ben benieuwd of deze post erdoor komt.
Prima oplossing voor de korte termijn, voor de lange termijn deze beveiliging misschien op het maken van een account zetten?

Barri zei:
Spambeveiliging:
Voer de code die hieronder zichtbaar is in het invoerveld beneden in. Dit is nodig om het automatisch posten van dit formulier door bots tegen te gaan. Als de code slecht te lezen is, doe dan een zo goed mogelijke gok. Als de code fout is, dan zal een nieuwe afbeelding worden gegenereerd, waarna er nog een kans is om de code juist in te voeren.
Voor elke post, en zo heel duidelijk zijn de letters niet. Ben benieuwd of deze post erdoor komt.
Prima oplossing voor de korte termijn, voor de lange termijn deze beveiliging misschien op het maken van een account zetten?

Lijkt mij inderdaad een beter idee. Of nog beter: bij nieuwe accounts een verplichte motivatie laten invullen en deze pas toegang geven tot het forum nadat ze zijn goedgekeurd door een moderator.

929V6 zei:
Barri zei:
Spambeveiliging:

Lijkt mij inderdaad een beter idee. Of nog beter: bij nieuwe accounts een verplichte motivatie laten invullen en deze pas toegang geven tot het forum nadat ze zijn goedgekeurd door een moderator.

Ook een prima idee want nou moet ik steeds die moeilijk leesbare code invullen.

Tja het is even wennen, en super duidelijk is het misschien niet, maar beter dan al die 10000-en topics.

Is het eigenlijk zo dat je na zo vaak niets kan plaatsen? Ik heb ook al 2x een foute code ingevoerd, omdat ik het verkeerd las.

Die spambeveiliging werkt me op mn zenuwen, want codes niet altijd leesbaar en ik kan het juiste typen maar wordt vervolgens toch niet geaccepteerd.
Vooral dat laatste is mateloos irritant (lijkt wel of de codes een verlooptijd hebben)

Daarnaast is het voor bots gewoon probleemloos te kraken. Veel te eenvoudige werking. Hier kan zelfs acrobat pro nog wat mee.
Ik beheer een forum met een soortgelijk systeem op de ledenaanmelding, en dat werkt ook maar voor een deel van de spam-aanmeldingen.
Tenzij je het ook voor mensen onleesbaar maakt, maarja dat werkt helemaal niet handig.

reCaptcha werkt beter en is een stuk minder irritant.

Dit is natuurlijk gewoon een tijdelijke oplossing dan snel gerealiseerd kon worden. Dat overdreven gespam is alleen nu even aan de hand. Niet zo miepen, lees de code goed en heb wat geduld tot er een echte oplossing komt

Pjötr zei:
Tja het is even wennen, en super duidelijk is het misschien niet, maar beter dan al die 10000-en topics.

Is het eigenlijk zo dat je na zo vaak niets kan plaatsen? Ik heb ook al 2x een foute code ingevoerd, omdat ik het verkeerd las.

Effe testen.

Ik heb helemaal geen zin meer om nog berichten te plaatsen door die captcha, wellicht is dat een tijdelijke irritatie, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat ook hebben.

Gullwing zei:
Ik heb helemaal geen zin meer om nog berichten te plaatsen door die captcha, wellicht is dat een tijdelijke irritatie, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat ook hebben.

Daar betrapte ik mezelf ook op, ineens teveel moeite kennelijk. Al heb ik altijd al een hekel aan die captcha's gehad, zeker die kriskrasdoorelkaarletterplaatjes...

Ik ben al mijn gegevens kwijt, mijn auto history is leeg. heeft iemand hier een verklaring voor?

Nieuwe vorm van Spam op het forum? Krijg dit op mijn iPhone met Chrome wanneer ik het forum bezoek:

dbRFhuV.png

En... krijg het niet weg. Op OK klikken lijkt met niet het handigste, maar ik kan geen tabbladen sluiten. Chrome wegvegen uit de actieve apps en dan weer openen heeft ook geen nut :}

Met Safari geen issue, op laptop ook niet (AdBlock aan moet ik toegeven)

Ik zie de laatste tijd steeds vaker de Peugeot 404 bij openen van FP-berichten. Hoewel dat een prachtige auto is, is dat wel behoorlijk irritant.

photo-404.e1ba39925b47d017dfc31fe5e40b57da.png

Ik moet constant opnieuw inloggen, en als ik dat doet krijg ik de melding ' je bent reeds ingelogd' . heel irritant

Heb een vraagje omtrent terughalen van oude topics.
Is het mogelijk om mijn oude 'Mijn Auto' topic terug te halen.
Kan het helaas pindakaes niet meer terug vinden, te lang niet gereageerd en is 'weggezakt' in het forum.

Vroeg het mij af of het kan.

De fout lag aan onze kant. Daardoor kon niemand meer op het forum posten. Inmiddels is het probleem opgelost.
Excuus voor het ongemak!

Jan Renting
AutoWeek

Dacht al, duurde nog lang voordat het dan eindelijk gelukt is, blijkt het alsnog een foutje... ;)

Maar als we dan toch aan het zeuren zijn, kan er niet iets aan die code gedaan worden? Ik begrijp dat je iets tegen spammerts wil hebben maar dat hoeft toch niet met een oplossing uit 1913? Er zijn genoeg niet/nauwelijks storende manieren, deze manier ontneemt mij de lust om te reageren iig.

Inderdaad die code is storend, ik begrijp het daarbij niet, want die kunnen 'criminelen' toch ook lezen. Ik zie er het voordeel niet van in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan