forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jazzik zei:
Als ik een reactie wil geven in "Autonieuws" krijg ik die niet meer geplaatst...

Ik quote mezelf maar even: dit probleem heb ik nu al bijna 2 weken.
Als ik op "plaats reactie" klik kom ik op de Homepage en bij controle is de reactie niet geplaatst.

Zijn er meer mensen die hetzelfde verschijnsel hebben?

Nee, geen last van.

Laatst werd er wel een posting van me verwijderd onder een cut&paste persbericht. Misschien had ik me niet hardop moeten afvragen of er bij AW wel journalisten werken...

Positief: de zoekfunctie werkt weer lekker (tu)

[size=small]EDIT: ik bedoel het vinden van je eigen posts[/size]

Het gaat weer lekker vanavond met de 503-meldingen. Ik voorspel dat in 2015 het forum definitief crasht.

logo_autoweek_2015.png

Ze testen bij sanoma waarschijnlijk alleen met internet explorer, daarom zijn hun sites allemaal bagger.
Om ze toch even te laten zien hoe het bij een ander euit ziet:

k3RkshT.png

het merendeel is al veel langer onleesbaar, zeker op de tablet/telefoon, maar sinds vandaag is het helemaal een drama

de knoppen bij het plaatsen van een bericht zijn ook niet echt makkelijk te lezen

GRoYja3.png

Ik krijg hier ook ander lettertype, en problemen op het forum (kan sommige berichten niet lezen wegens buiten frame, zonder scrollbalk)
Ik hoop dat dat lettertype een tijdelijke fout is, want het is verschrikkelijk. Ik wou er bijna al een nieuw topic voor openen...

Is het vanwege het jubileum dat het webdesign van de site nu weer het niveau van 25 jaar geleden heeft? *-) De tekst van de koppen leest buitengewoon onprettig.(td)

Ik schreef het al elders: ik snap nu pas goed hoe een dyslect zich voelt. Ik moet zinnen drie keer lezen en dan heb ik soms een woord nog steeds niet goed...

Ja, beter zo.(tu) Ik kon me ook al niet voorstellen dat de hele internetredactie met die wijziging akkoord zou gaan.

Wanneer een bericht op de homepage zo rond de 200 reacties heeft gekregen kan ik die niet meer zien. Dan valt de tekst weg, mijn pc laadt ze niet meer of zo, weet niet wat het is.
zegt iemand dit wat en hoe dat op te lossen?

Bimmert zei:
Wanneer een bericht op de homepage zo rond de 200 reacties heeft gekregen kan ik die niet meer zien. Dan valt de tekst weg, mijn pc laadt ze niet meer of zo, weet niet wat het is.

Ben er achter dat ie het enkel met Firefox doet, niet met Safari op m'n Ipad en ook niet met IE op m'n pc. Zal dus met Firefox te maken hebben...

Bimmert zei:
Bimmert zei:

Ben er achter dat ie het enkel met Firefox doet, niet met Safari op m'n Ipad en ook niet met IE op m'n pc. Zal dus met Firefox te maken hebben...

Ik gebruik ook Firefox op de pc, herken het probleem niet.

Alle auto's op twee na (één huidige en één vorige) zijn uit de forumprofielen verwijderd.:|

Ja, inderdaad. :|

De voorlaatste auto van mijn moeder is blijven staan. *-)
En ook maar een favoriet is blijven staan. Terwijl dat niet eens mijn meest favoriete is. :,(

Ook bij mij: De huidige auto staat er nog, de vorige (Kia Cee'd) is verdwenen. Maar gelukkig staat de Getz, die ik voor de Kia had er nog... :}

Bij mij is in het publieke profiel ook de hele boel verdwenen, met uitzondering van de auto's die ik als allereerste er ooit heb ingezet.
Wat is daar de oorzaak van? In een aantal andere topics las ik al hetzelfde, dus wij zijn niet de enigen met dit vervelende probleem..!

Dag allen,

Ik heb Autoweek gevraagd dit te onderzoeken en indien mogelijk te herstellen cq. op te lossen. Hopelijk kan dat en komen de auto's weer terug. Ik mis er inderdaad ook een paar!

Groet,
Terence
Autoweek moderator

Probleem met de verdwenen auto's in het profiel is opgelost.
Oorzaak was een bugje in de code.

Als het goed is kan iedereen zijn opgeslagen auto's weer zien.

Jan Renting
Portal Manager

Jan Renting zei:
Probleem met de verdwenen auto's in het profiel is opgelost.
Oorzaak was een bugje in de code.

Als het goed is kan iedereen zijn opgeslagen auto's weer zien.

Jan Renting
Portal Manager

Bij mij zijn ze terug! (tu)

Blijkbaar was m'n computer toch vergeten dat ik op het forum ingelogd was, dus opnieuw inloggen. Kom ik na het inloggen terecht in een scherm "U bent ingelogd". Niet een wegklikbare popup zoals eerder, maar een verder helemaal blanco pagina. Er gebeurt verder ook niks, het forum komt dus niet alsnog tevoorschijn. Niet helemaal handig...

Wat mij de afgelopen maanden zoal opgevallen is zijn de volgende zaken aan foutmeldingen, vreemde dingen etc:

Bij het posten van een bericht zijn de knoppen 'Bekijken' en 'Bericht posten' wit, tevens ook met een wit lettertype. Je ziet dus alleen wat er staat als je er met de muisaanwijzer op gaat staan. Vervelend, maar niet super storend vind ik zelf.

Daarnaast wilde ik eerder deze week een oud topic van mijzelf (vermoedelijk eind 2013/begin 2014) omhoog schoppen omdat er ontwikkelingen zijn rondom dat topic in het Techniek en Onderhoud gedeelte. Ik dacht slim te zijn door een bericht van mezelf te zoeken, op mijn eigen nickname te klikken, vervolgens op 'Toon reacties op forum', maar helaas laat hij dan alleen de eerste pagina zien. Als ik bovenin op bijvoorbeeld blz. 2 van de eigen geposte berichten klik, dan krijg ik een wit scherm waar niet komt te staan wat ik gepost heb. Via Google aangepast zoeken kan ik wel op het internet zoeken, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

En als laatste loop ik enigszins achter met de berichten in het Koop & Leaseadvies in Januari 2015.
Begin deze week waren deze allemaal nog ongelezen, en kon ik met groot gemak zien wat ik nog moest lezen. Echter momenteel is het zo dat er nog maar 1 bericht ongelezen is terwijl ik de topics zelf niet open heb gehad. In het verlengde hiervan viel het mij eerder deze week op dat topics die ik eerder op de avond gelezen had weer omhoog kwamen als nieuw zijnde met nieuwe berichten, vaak van 23 januari 2015. Zijn er deze week topics samengevoegd of gaat er iets verkeerd?

Extra toevoeging:
Oh ja, en ik kan niet stemmen op een poll die men aan een topic toevoegt. Tevens kan ik niet zien wat andere gestemd hebben via de knop 'Resultaat', bekijken of iets in die richting.

Ja, ik heb de "er is probleem"-melding ook al weer heel wat keren gezien vandaag. "Er is probleem", zelfs dat krijgen ze niet goed.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Niet om hem te beschuldigen, maar ik zag vanmorgen dat Alexander Inia online was en sindsdien lijkt het mis. :D

Betrapt! Ik was even aan het kijken wat de forummers voor aardige dingen over me zeiden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan