forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij is iets anders opgevallen. Ik hou al enkele jaren wat reviews bij van mijn auto's. Gewoon, om bij te houden (deels voor mij zelf) wat ik er zoal aan gedaan heb bij welke kilometerstand en typische gebreken die ik heb aangepakt. Nou staat er bij die reviews altijd iets van een lezerswaardering, in procenten. Al jaren staan die boven de 80%, maar ineens, van de ene op de andere dag is die van de Octavia onder de 50% gekomen. Kan, prima, zal niet gewaardeerd worden. Staat er pas 2,5 jaar op. Valt me vandaag ineens op dat de review van de Cordoba na negen jaar bijhouden ineens van 92% is terug gevallen tot ook rond de 50%. Dat is vreemd, daar zijn volgens mij best veel stemmen voor nodig. Is de review niet goed, gaat er iets niet goed in de stemmentelling of is er een trolletje aan de gang? Het zal me verder een zorg wezen, maar vreemd is het wel. Ben even verder gaan kijken, valt me op dat er veel meer (uitgebreide) reviews ineens heel laag in de beoordeling staan. Een beetje zinloos systeem op deze manier.

Sterker, nu ik in het overzicht van alle reviews kijk (bv Seat, gerangschikt op km-stand) zie ik dat er letterlijk niet één positieve review meer bij staat, alle blokjes zijn rood of geel geworden. Al het groen is verdwenen!

En weer 8% eraf in 2 uurtjes (:B . Nog eens even gekeken bij Autoreviews -> Seat -> km-stand hoog naar laag (hoge km-standen zijn vaak oudere reviews die lang bijgehouden zijn) -> op pagina 13 staat de eerste groene review, de rest is allemaal geel of rood geworden. De laatste keer dat ik dat invulde, ergens in juni, stonden verreweg de meeste van die reviews nog in het groen. Benieuwd of iemand kan vertellen wat daar nou precies gebeurt. Zo zijn die reviewbeoordelingen in elk geval een tikkeltje zinloos en niet echt motiverend voor nieuwelingen die zoiets zouden willen aanmaken.

Het was zojuist weer goed raak....

sanomastoring.jpg

Ik ook vanmiddag ff inderdaad.
Nu geen last tot op heden..

Ik zag op de homepagina ook dat reacties plaatsen niet lukte..
Misschien eenzelfde techniek die ff faalde..

Ik heb mijn internetverbinding nog eens bekeken. Maar alles klopte. Normaal maken anderen ook melding, dus vandaar mijn vraag. Het kan natuurlijk ook aan mijn eigen computer of draadloze router liggen. Een maand geleden was de boel nog erg traag. Ik heb alles gescand en opgeruimd, geen verbetering. Nadat ik de pincode van de router had gewijzigd, ging hij weer als een speer.
Ik denk dat iemand in de flat hier meesurfte. Vraag me nog steeds af hoe je achter de pincode van een ander komt.

Ik hoop het niet. Zielige figuren. Bij KPN heb je gewoon een router voor weinig geld, wel met een abonnement, kost iets van 30 euro per maand. En dan komen ze nog langs ook om de boel aan te leggen. Daarna heb je er een omkijken meer naar.
Vrouwlief zit er naast mij met haar laptop op, maar dat haalt de snelheid er helemaal niet zo veel uit.
Dus wat er gebeurd is? Geen idee.

Wie kan me uitleggen wat dit nu weer is? Als ik bij een peiling klik op "Stemmen" of "Bekijk resultaat" krijg ik standaard dit waarschuwingsbord met deze tekst op m'n scherm:

images
Possible hack attempt detected. The posted form data was rejected.

:S

Jazzik zei:
Wie kan me uitleggen wat dit nu weer is? Als ik bij een peiling klik op "Stemmen" of "Bekijk resultaat" krijg ik standaard dit waarschuwingsbord met deze tekst op m'n scherm:

images

:S

Geen idee, maar ik krijg dat ook te zien. Inderdaad ook bij peilingen.

Ik wilde het net ook gaan melden:

Ligt het aan mij of worden grote foto's niet meer gecropped waardoor ook een deel van de tekst wegvalt? In elk geval zwaar irritant!

Inderdaad, nog steeds niet. Het "grappige" is dat dus ook (een deel van) de bijbehorende tekst niet zichtbaar is.
Het schijnt wel verduiveld moeilijk te zijn een website behoorlijk werkend te houden. *-)

Mensen zouden ook gewoon foto's van max. 800 pixels breed kunnen plaatsen. Dit hebben we dus aan de luie forumgebruikers te danken.
Wat mij betreft worden te grote foto's technisch niet geaccepteerd, in plaats van verkleind.

Daarom wordt dat dan ook vaak in openingsposts gezegd. Maar ja, als je daar iemand op wijst dan krijg je weer naar je hoofd geslingerd dat je een zeikerd zou zijn. En daar gaan dan weer anderen blind achteraan huppelen...

Nee hoor, in Firefox moet ik soms ook de pagina opnieuw laden om de afbeelding geresized te krijgen. Verschilt per pagina...

D. Elzinga zei:
Hebben jullie dat ook, dat de knoppen "Bekijken" en "Bericht posten" ineens blanco zijn?

Dat hebben ze gedaan om kleurenblinden te pesten, mij incluis. ;)

Staat bij mij wel een tekst in, alleen in het wit, dus dat valt lekker weg tegen de achtergrond.

D. Elzinga zei:
Hebben jullie dat ook, dat de knoppen "Bekijken" en "Bericht posten" ineens blanco zijn?

Yep, als je er met de cursor op gaat staan, wordt het ineens rood..
Misschien een script (java ofzo?) foutje..

De '503' storing zit er vandaag bij mij ook goed op.. bah.:|

Ik zag toevallig dit topic weer voorbij komen en vroeg me af of er ooit al eens een verklaring is gekomen voor alle verdwenen posts.

Ik zit nu op 3950 stuks, terwijl dat er inmiddels dik 25.000 hadden moeten zijn. Niet dat ik er nou zo wakker van lig, maar vind het wel raar dat ze zo opeens verdwenen zijn *-)

Ik heb ook de laatste dagen als ik een bericht wil plaatsen (gisteren bijna continue) dat ik de melding krijg dat het plaatsen van duplicaten niet is toegestaan.

- 503 errors
- Topics die geregistreerd staan als ongelezen, terwijl ik ze wel heb gelezen.
- Bij het klikken op het vlaggetje bij een groot topic uitkomen op een pagina die al een paar dagen/weken oud is (en allang is gelezen).
- Posts die de eerste keer niet doorkomen.
- Gewijzigde berichten die niet meteen wijzigen, waardoor bij een tweede wijziging de eerste wijziging niet wordt doorgevoerd.
- Berichten en postcount die verdwijnen.
- Inloggen werkt slecht. (vooral bij gebruik met meerdere apparaten)
- Knopjes die niet leesbaar zijn vanwege kleurkeuze.
- Avatars die een week na wijzigen nog steeds niet zichtbaar zijn.
- Automatisch resizen van afbeeldingen werkt niet meer, waardoor tekst wegvalt.
- Stemmen op polls levert in eerste instantie een foutmelding op.

Ben ik nog wat vergeten?

Dat je op F5 of cmd-R moet drukken zodat sommige berichten of afbeeldingen wél compleet worden weergegeven.

Ja, ik heb het zelfs in
Firefox.png

De weblogsectie wordt helemaal volgespamd met vreemde berichten die niets met weblogs te maken hebben.

Bij het scrollen verspringt het beeld regelmatig waardoor je op een verkeerd topic of banner klikt, zeer irritant!

Ik kan ook niet meer zien welke posts er in het verleden gedaan zijn. Noch die van anderen, noch die van mezelf. En bij driekwart van m'n berichten krijg ik de bekende mededeling van Sanoma.

Gelukkig heb ik nog een leven naast het forum, anders moest ik me hier enorm over opwinden in dit topic. ;)

Rob0032 zei:
Ik kan ook niet meer zien welke posts er in het verleden gedaan zijn. Noch die van anderen, noch die van mezelf. En bij driekwart van m'n berichten krijg ik de bekende mededeling van Sanoma.

Gelukkig heb ik nog een leven naast het forum, anders moest ik me hier enorm over opwinden in dit topic. ;)

Dus nu doe je dat buiten dit topic? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan