Forummeeting De Meern - editie 2024 - Zaterdag 10-8 EN Zondag 29-9

Prima opkomst met prima weer.
Die BMW's naast mijn auto waren geen Autoweek-ers, toch? En wie had die Mercedes E weggemoffeld? Die zag ik pas toen-ie weer wegreed. Zonde! ;)

Volgende keer maar een andere locatie. Wat een droevenis, dat je daar dan politie bijhaalt. Hij mag blij zijn dat er nog iemand komt...... Ik heb de lunch nu in elk geval overgeslagen.:p

Het was weer erg gezellig maar ik ben het er wel mee eens dat we wellicht beter op zoek kunnen naar een nieuwe locatie. Buiten de treurigheid van het restaurant om wordt er ook al 35 jaar geen onderhoud meer gepleegd aan het parkeerterrein. Hierdoor moet je zelfs met een hydropneumatische Citroën zo nu en dan stapvoets rijden en oppassen dat je niet een enorme kuil in rijdt.

Ik vond het leuk om oude en nieuwe bekenden te spreken, waardering te krijgen voor mijn amateur spuitwerk en gewoon gezellig te keuvelen. Of je nou met een dikke Bentley of barrel BX komt, iedereen is welkom en even benaderbaar. Leuk ook dat de JDM jongens uit interesse even aansloten. Dan krijg je van een Crown eigenaar te horen dat 'ie de BX zo leuk vind omdat zijn opa er vroeger eentje had.

Ik zal morgen kijken of ik nog fotografische toevoegingen kan doen, er staan al erg leuke plaatjes hierboven.

Prima opkomst met prima weer.
Die BMW's naast mijn auto waren geen Autoweek-ers, toch? En wie had die Mercedes E weggemoffeld? Die zag ik pas toen-ie weer wegreed. Zonde! ;)
Dat was ik! Ik had wat logistieke uitdagingen, dus ik was undercover met wat praktischer vervoer.

Leuke opkomst. Van 4 auto's durf ik te zeggen van wie ze zijn... heeft iemand een overzichtje welke foummers er was met welke auto? :D
Ik was met de zilvergrijze BX, verder weet ik ook lang niet iedereen te koppelen aan de auto.
Een voorzichtige poging:
E55 AMG - JoëlD
Rode BX - MWH
Dyane - ginkelvanmichiel
Ami - XBXG
NYDP + Besteleend - CitroenAZU
306 Cabrio - Elco
Bentley - Ketelapper
AW Duurtester - Joost Boers

Verder ben ik bang de verkeerde forumnaam te plaatsen dus laat ik m even zo.

Dank @ginkelvanmichiel :)
Goed om op een rij te zetten Dirk! Als ik het bij elkaar plak en @Rembrandt en Gewoon Dirk zelf ook nog toevoeg, heb ik er nu 15. Mist er nog iets?

E55 AMG - JoëlD
Rode BX - MWH
Grijze BX - Gewoon Dirk
Dyane - ginkelvanmichiel
Ami - XBXG
306 Cabrio - Elco
Bentley - Ketelapper
BMW 730i - 300CE
Porsche 968 - Michel1975
MG TF - 406c
VW Tiguan - Rembrandt
VW Golf - Marathon
Mini - meelezer zonder account

E55 AMG - JoëlD
Rode BX - MWH
Grijze BX - Gewoon Dirk
Dyane - ginkelvanmichiel
Ami - XBXG
306 Cabrio - Elco
Bentley - Ketelapper
BMW 730i - 300CE
Porsche 968 - Michel1975
MG TF - 406c
VW Tiguan - Rembrandt
VW Golf - Marathon
Mini - NewMiniCooperC

En nog wat foto's van de meetup:

54032515463_8a099a88b4_b.jpg

54032592429_6e1c615ab1_b.jpg

54031393577_78ddac80cf_b.jpg

54032515373_c90dec3a9f_b.jpg

54032592389_f84fd5f662_b.jpg

Ik snap wel dat je als uitbater niet vrolijk wordt van backfires en burnouts, maar je hebt binnen 5 minuten door wat voor gezelschap je hier hebt.

En inderdaad, vergane glorie daar.

Volgende op Raakeind bij Gilze? Dan kom ik ook! Kan me daar in het verre verleden nog een geslaagde en drukbezochte forummeeting herinneren. :D Ook niet de meest sfeervolle parkeerplaats maar er is tenminste wel fatsoenlijke horeca (via tunneltje te bereiken aan de overkant van de A58).

Gewoon Dirk
Dan heb je die overvliegende helikopter even gemist zeker?
Die dikke bromvlieg had geen zichtbare camera - maar hij heeft vast die B-Klasse op ons afgestuurd.

929V6
Volgende op Raakeind bij Gilze? Dan kom ik ook! Kan me daar in het verre verleden nog een geslaagde en drukbezochte forummeeting herinneren.
Het maakt me niet uit waar 't is, de mensen zijn voor mij het belangrijkste! Gilze is voor mij prima, maar voor noorderlingen niet helemaal in de richting. Iets rond de lijn Amersfoort-Apeldoorn zou perfect zijn. Ga er even op broeden.

Na het vliegtuig toch de andere camera maar even leeggeschud:

P1057186_elcovandermeer-com.jpg

Omgekeerde wereld

P1057187_elcovandermeer-com.jpg

Domino Day

P1057189_elcovandermeer-com.jpg

P1057193_elcovandermeer-com.jpg

Kleur

P1057195_elcovandermeer-com.jpg

Hetzelfde en toch zo anders

P1057188_elcovandermeer-com.jpg

P1057196_elcovandermeer-com.jpg

B-ye

In het verleden hele goede ervaringen gehad met de Prinsenhof in Lunteren.. lekker centraal, grote parking, hapje, drankje en wc beschikbaar maar die is helaas ter ziele gegaan na overlijden van de eigenaar..

Dat was voor mij perfect geweest, had ik met de fiets kunnen komen. Hoewel dat dan weer niet helemaal het idee is van een 'automeeting' ;-)

En ziet er gezellig uit. Lijkt me ook nog steeds leuk om eens te komen kijken, toch iets beter in de gaten houden wanneer er zulke leuke dingen gepland worden.

Het maakt me niet uit waar 't is, de mensen zijn voor mij het belangrijkste! Gilze is voor mij prima, maar voor noorderlingen niet helemaal in de richting. Iets rond de lijn Amersfoort-Apeldoorn zou perfect zijn. Ga er even op broeden.
Er zit daar ergens in de buurt een grote auto importeur, misschien dat die zijn hek open wil gooien... ;)

Een afslag noordelijker zit een chauffeurscafé met een megagrote parkeerplaats. Die zouden we ook eens kunnen bellen.

Is dan de McDonalds/ Goudreinet aan de A1/ A30 bij Barneveld niet een geschikte locatie?
A1/ A30 Barneveld

Tegenwoordig lijkt het inderdaad een goed gebruik om van te voren toestemming te vragen van de eigenaar van de parkeerplaats, ook als het een horecagelegenheid is.

Zou die 15 a 20 auto's die allemaal heel verschillend zijn met wat volk wat er bij hoort ze echt storen?

Die eigenaar heeft het hoog in de bol, alsof hij het Okura van De Meern in handen heeft. In werkelijkheid is het al knap dat die verlaagde wagens om de gaten in het terrein heen konden laveren. En als het eten op de locatie van enige kwaliteit zou zijn geweest (i.p.v. karig belegde, stervensdure broodjes bij La Place en een slecht presterende Burger King) weet ik zeker dat ze elke meeting opnieuw goede zaken zouden doen.

Die eigenaar heeft het hoog in de bol, alsof hij het Okura van De Meern in handen heeft. In werkelijkheid is het al knap dat die verlaagde wagens om de gaten in het terrein heen konden laveren. En als het eten op de locatie van enige kwaliteit zou zijn geweest (i.p.v. karig belegde, stervensdure broodjes bij La Place en een slecht presterende Burger King) weet ik zeker dat ze elke meeting opnieuw goede zaken zouden doen.
Ik denk dat die meer last heeft van die schimmige zaken in plaats van een meeting. Je zou als uitbater blij moeten zijn dat ze je weten te vinden.

Dat bord heeft wettelijk geen enkel recht...
Misschien zijn we wel een groep auto's die op doorreis is en even paar uur pauze neemt.

Ik vind het ook beter om de volgende keer ergens anders heen te gaan, maar er klopt niet veel van.

Dat bord heeft wettelijk geen enkel recht...
Misschien zijn we wel een groep auto's die op doorreis is en even paar uur pauze neemt.

Ik vind het ook beter om de volgende keer ergens anders heen te gaan, maar er klopt niet veel van.
Dat dus. Wat is de definitie van een car meeting? staat nergens in de wet beschreven.

Komen er 200 Subaru's, ja dat kan overlast geven.
Maar nogmaals, 15-20 verschillende auto's met rustig volk...

Komen er 200 Subaru's, ja dat kan overlast geven.
Maar nogmaals, 15-20 verschillende auto's met rustig volk...
Dat is het arbitraire waar trek je de grens. Ik kan me niet voorstellen dat ze van ons last hebben gehad. Het enige dat ze bereikt hebben is dat niemand meer wat is gaan halen binnen.

Leuk als je met een grote groep op doorreis bent en even een hamburger wilt eten.

Demonstreren is ook hot en mag ook volgens de grondwet.
Activistenclub tegen vervallen wegrestaurants beginnen op Facebook, kunnen we overal staan.
Paar spandoeken mee...

Ja, ik praat onzin maar dat is het verbod ook...

Schijnbaar zijn er eerder dit jaar ook meetings geweest waar volop bournouts werden gedaan en vuurwerk af werd gestoken. Dan kan ik me de overlast goed voorstellen. En volgens mij staat het vrij om op eigen terrein iedereen te weigeren die je daar niet wilt hebben. Desalniettemin geloof ik niet dat wij ooit tot last waren. Tijd voor een nieuwe locatie in ieder geval.

Ik was laatst bij vrienden die in De Meern wonen en zag aan de andere kant van de snelweg ook een horeca gelegenheid met ruime parking, wellicht dat we daar, na een belletje naar de uitbater terecht kunnen een volgende keer?

Al zie ik nu dat de "horeca" een poppodium is.

Terug
Bovenaan