Forummeeting De Meern - editie 2024 - Zaterdag 10-8 EN Zondag 29-9

Ik vraag me wel serieus af wat de eigenaar wil doen als Satudara of een andere fietsenclub daar met 150 overmaatse brommers herrie komt maken. Het (al dan niet rechtsgeldige) bord heeft het namelijk expliciet over carmeetings.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Zijn we gebonden aan de zondag? Voor 15-20 belangstellenden kan ik wel eens informeren bij de Cool Classic Club bij Naarden-Vesting (dichtbij de A1), die zijn op zaterdag 10-17 open. Zondag op afspraak maar dat zal dan niet gratis zijn.

Zijn we gebonden aan de zondag? Voor 15-20 belangstellenden kan ik wel eens informeren bij de Cool Classic Club bij Naarden-Vesting (dichtbij de A1), die zijn op zaterdag 10-17 open. Zondag op afspraak maar dat zal dan niet gratis zijn.
De afgelopen 2 meetings waren op een zaterdag en een zondag.
CCC in Naarden is inderdaad een leuke locatie, al moet je het daar qua horeca hebben van zeer goede koffie en verder niet zo veel dacht ik.

De afgelopen 2 meetings waren op een zaterdag en een zondag.
CCC in Naarden is inderdaad een leuke locatie, al moet je het daar qua horeca hebben van zeer goede koffie en verder niet zo veel dacht ik.
In grote lijnen koffie, thee, fris en tosti's. Echter zie ik maar weinig mensen bij een meetup een ceasar salad halen ;-)

Schijnbaar zijn er eerder dit jaar ook meetings geweest waar volop bournouts werden gedaan en vuurwerk af werd gestoken. Dan kan ik me de overlast goed voorstellen. En volgens mij staat het vrij om op eigen terrein iedereen te weigeren die je daar niet wilt hebben.
Eens met het eerste en het tweede is helemaal waar, net als dat je niet iedereen in je huis hoeft toe te laten. De politie kan gewoon handhaven tegen ongewenste personen op een terrein, wat de reden van die aanwezigheid ook is.

In grote lijnen koffie, thee, fris en tosti's. Echter zie ik maar weinig mensen bij een meetup een ceasar salad halen ;-)
Lijkt me een prima aanbod.

Je zou ook bij Visscher kunnen meten wellicht, het automuseum in Buren.
Afgelopen jaar was daar ook een meeting van, ik geloof, Octane, waarbij - terecht - een toegangsprijs gerekend werd. Dat is het museum riant waard, maar het werpt voor sommigen misschien een drempel op. Toch lijkt het mij het informeren waard @Joost Boers .

Laatst bewerkt:
Even in de buurt van De Meern op de kaart gekeken, zou wellicht ook het foodcourt in Nieuwegein een alternatief kunnen bieden.

De surfstrand parkeerplaats bij Ermelo aan het Wolderwijd is ook een mooie en centrale plek, mooi langs het water bij leuke beachclub met terras. Wel betaal je er 6 euro parkeergeld.
P surfstrand

In mei 2023 heb ik een kleinschalige meeting georganiseerd net buiten Zwolle bij restaurant de Mol in Wijthmen. Goed bereikbaar vanaf de A28/N35 en een grote parkeerplaats aanwezig. Ik denk dat we met ongeveer 10 auto's waren. Gezellig even kletsen en elkaars auto bewonderen, niemand die daar last van had. Prima locatie en aangezien het van oorsprong een truckerscafe is, heerlijke gehaktballen te krijgen. Zijn we toen niet eens aan toegekomen trouwens.

Wat mij betreft doen we dat komend voorjaar weer eens over. Als het gewoon low profile blijft dan lijkt me dat geen enkel punt, is de opkomst groter dan een auto of 20 dan goed om het vooraf even te melden bij de eigenaar om gedoe te voorkomen. In principe zijn de mensen hier niet zo moeilijk, zolang je je maar een beetje gedraagt en geen overlast veroorzaakt. Lopen scheuren op het terrein en harde muziek draaien is zeker niet de bedoeling.
Volgens mij zijn de meeste forummers van AW ook nette mensen die dat prima snappen.

Centraal gelegen heeft denk ik toch wel de voorkeur, Zwolle is voor mij al ruim anderhalf uur rijden en ik woon in het westen. Voor mensen uit het zuiden dus al snel 2 uur of meer. Regio Utrecht is voor iedereen het beste bereikbaar.

Volgens mij kan het ook prima naast elkaar hoor. Ik snap goed dat Zwolle net wat minder centraal is.

I

Ik zal er nog eens een werkdag-op-locatie houden. Ik ken de kaart niet uit mijn hoofd. En chai is tegenwoordig toch groene thee met een siroop?
Haha geen idee, ik bestel het nooit. Ben van de categorie zo zwart mogelijk, liefst gewoon een dubbele espresso. Macha ken ik wel, dat is met groene thee in poedervorm (= macha). Niet te hakken, maar goed zoveel smaken, zoveel verschillen.

Een stukje zuidelijker dan De Meern, aan de A15 bij Vuren, ligt een groot parkeerterrein met een BP en een Mac Donald's. Lijkt me een prima locatie voor een volgende meeting.

Tussen Vianen en Vuren is Meerkerk, daar is ook een heel groot P-terrein met een gele M en AC "restaurant".

Een simpele oplossing is de carpoolplaats aan de andere kant van de straat in De Meern: in 't verleden ook dikwijls gestaan. Bij mijn weten eigendom van de gemeente en heeft de horeca niks over te zeggen.
Op een zondag staan daar weinig auto's, die 10 a 20 stuks van ons kunnen daar prima staan en voor een natje&droogje alleen even de weg over steken.

@Gewoon Dirk: Azotod is overdag weinig te beleven en over een half jaar is 't afgelopen....

In mei 2023 heb ik een kleinschalige meeting georganiseerd net buiten Zwolle bij restaurant de Mol in Wijthmen. Goed bereikbaar vanaf de A28/N35 en een grote parkeerplaats aanwezig. Ik denk dat we met ongeveer 10 auto's waren. Gezellig even kletsen en elkaars auto bewonderen, niemand die daar last van had. Prima locatie en aangezien het van oorsprong een truckerscafe is, heerlijke gehaktballen te krijgen. Zijn we toen niet eens aan toegekomen trouwens.

Wat mij betreft doen we dat komend voorjaar weer eens over. Als het gewoon low profile blijft dan lijkt me dat geen enkel punt, is de opkomst groter dan een auto of 20 dan goed om het vooraf even te melden bij de eigenaar om gedoe te voorkomen. In principe zijn de mensen hier niet zo moeilijk, zolang je je maar een beetje gedraagt en geen overlast veroorzaakt. Lopen scheuren op het terrein en harde muziek draaien is zeker niet de bedoeling.
Volgens mij zijn de meeste forummers van AW ook nette mensen die dat prima snappen.

en zolang je daar een balletje haal of wat te drinken, parkeer je daar om van de horeca gebruik te maken, toch? Betalende bezoeker.

Alternatief onder de sloot zou Kaeve in Uden kunnen zijn, niet heel groot maar daar heb ik wel eens een kleine meeting gehad en ook prima geluncht.
Toen ik in Naarden was, was de CCC helaas dicht. Van buitenaf vond ik het er ook leuk uitzien.

Een simpele oplossing is de carpoolplaats aan de andere kant van de straat in De Meern: in 't verleden ook dikwijls gestaan. Bij mijn weten eigendom van de gemeente en heeft de horeca niks over te zeggen.
Op een zondag staan daar weinig auto's, die 10 a 20 stuks van ons kunnen daar prima staan en voor een natje&droogje alleen even de weg over steken.

Die wordt 1 februari a.s. afgesloten. Vanwege... overlast.

(..) De carpoolplaats De Meern Zuid, gelegen aan de N228 en A12 bij De Meern, sluit op zaterdag 1 februari. Dit hebben de gemeente Utrecht en de terreineigenaren provincie Utrecht en GR8 vandaag bekendgemaakt. De sluiting is het gevolg van overmatige overlast op de parkeerplaats. (..)

Wat nog wel kan:
(..)Gebruikers van de carpoolplaats worden geadviseerd om gebruik te maken van nabijgelegen parkeerplekken, zoals de carpoolplaats ten noorden van de A12 bij De Meern en de carpoolplaats Harmelen. (..)

Nu nog een datum ;-)

Met een beetje mazzel de Triumph klaar tegen die tijd. Eindelijk groen licht bij de RDW. Ze gaan er een nieuw nummer in slaan. Was ff bang een hele dure plantenbak te hebben gekocht. Nu kan het leuke beginnen. Uitlaatje, denk andere velgen en misschien wel ff overblazen.

Terug
Bovenaan