Forummeeting De Meern - editie 2024 - Zaterdag 10-8 EN Zondag 29-9

244 55 zei:
Een praktische vraag: de meeting begint rond 12 uur. Tot hoe laat duurt-ie?

Totdat de laatste weg is natuurlijk. :p

Meestal is het rond 3en al vrij rustig maar ik heb er ook ewl eens tot half 6 gestaan.
 
Helaas zijn de weersvooruitzichten voor morgen niet bepaald optimaal. Er wordt regen verwacht !
In ieder geval kom ik, ook als het regent. Hopelijk denkt iedereen hier zo over.
Een droge dag had fijn geweest, maar de weergoden hebben we niet in de hand.
Ik verheug me er op jullie en jullie voertuigen morgen te zien.
 
Met de E36 en Swift Gti ga ik liever niet door de regen als het niet hoeft.
De 130i en Z4 zijn als model niet zo zeldzaam dus die blijven thuis.

Bij nattigheid wordt het uitwijken naar de Ignis Sport (in zilver nooit geleverd in NL)
 
Aanwezig met Polo Coupe + aanhanger, 2 vrienden van me komen ook (ik vermoed met een Saab 9-3 cabrio) en misschien komt m'n buurman even kijken met z'n BMW E36 compact.
 
De laatste jaren heb ik nauwelijks meer gepost, maar ik lees soms nog wel mee. Lijkt me leuk om morgen ook langs te komen, dan haal ik m'n Fuego uit de schuur. Gaat het om de carpoolplaats De Meern of de parking bij La Place, of is dat hetzelfde?
 
Triumph fan zei:
Helaas zijn de weersvooruitzichten voor morgen niet bepaald optimaal. Er wordt regen verwacht !
In ieder geval kom ik, ook als het regent. Hopelijk denkt iedereen hier zo over.
Een droge dag had fijn geweest, maar de weergoden hebben we niet in de hand.

Ach, paraplu's zijn handig voor het hanteren van 1,5 meter afstand. :)
Tot morgen.
 
Ken je de mop van de man die met open dak wegreed bij de meeting en vervolgens een plensbui op z’n kop kreeg? :LOL:

Was een geslaagde middag!
 
Ja, was leuk. Vooral om de auto en de mens achter het verhaal op het forum eens in het echt te zien.
Ik dacht met mijn Daf met iets exclusiefs aan te komen, maar dat viel vies tegen. o_O. Heel bijzonder dat er van alle drie varianten van de 55 een vertegenwoordiger was!
Volgende keer kom ik met mijn V6 Exclusive, de naam alleen al garandeert exclusiviteit :)
 
Leuke opkomst, helaas niet iedereen gesproken maar wel aardig wat mensen.

@Dirk: nu wist ik van wat foto's dat jouw postuur nu wat minder past bij de auto, maar ik was toch verbaasd toen ik je uit de verte zag! (y) (y)

Voor de liefhebbers heb ik het even opgezocht: er zijn nog 15 Lexussen SC van vóór 01-01-2000 met een geldige APK. Waarvan er dus 10 op dezelfde parkeerplaats stonden vanmiddag.
 
Het was leuk!
Een hoop mensen kunnen spreken, waaronder ook weer wat (hele) oude forum-connecties van vroegah.

Bedankt voor het filmpje Witje. (y)
Zo ken ik mijzelf; lekker lomp door het beeld lopen...

Joe met trema l D met punt zei:
Heb je dan ook meegenomen dat zeker de helft een Toyota Soarer was? ;)
En er was een Belg bij. :T
 
Joe met trema l D met punt zei:
Heb je dan ook meegenomen dat zeker de helft een Toyota Soarer was? ;)
Er staat er ééntje als Lexus Soarer geregistreerd :cool: De Toyota Soarer heb ik niet meegenomen in mijn lijstje van Open Data, maar een groot deel had tenminste een Lexus logo op de neus (voor zo ver dat iets zegt... :D ).
 
Zeker een geslaagde middag.

Opvallend veel ouds/klassiek vandaag.
De diversiteit maakt de AW meetings leuk.(y)

September nog een keer?:T
 
De kevers en Golf hoorden er niet bij. Hadden hun eigen meeting en dropen al snel af. Mede omdat er dus al twee meetings door elkaar liepen, want al die Lexussen/Lexi :) hadden ook hun eigen meeting.
Mét een paar Belgen en handenschudden.:rolleyes:

Carkiller zei:
Opvallend veel ouds/klassiek vandaag.
De diversiteit maakt de AW meetings leuk.

Ik was blij dat Elco een nieuwe 2008 bij zich had. Nu was ik niet de enige die uit de toon viel.:p

Ik vond dat we een goede Corona proof meeting hadden. Chapeau voor de aanwezigen.
Jammere is dat je dan dus niet zomaar in andermans auto duikt en het dus ook qua “bandentrappen” wat afstandelijk wordt.
Wel leuk om mede-forummers op deze manier weer eens te spreken. Bij sommigen was het jaaaaren geleden.

Be0Pulo.jpg

qGGzW5B.jpg
 
244 55 zei:
Ja, was leuk. Vooral om de auto en de mens achter het verhaal op het forum eens in het echt te zien.
Ik dacht met mijn Daf met iets exclusiefs aan te komen, maar dat viel vies tegen. o_O. Heel bijzonder dat er van alle drie varianten van de 55 een vertegenwoordiger was!
Volgende keer kom ik met mijn V6 Exclusive, de naam alleen al garandeert exclusiviteit :)

Ah nee was juist leuk zoveel Hollands glorie te zien.
 
Was weer ouderwets gezellig. Vond het heel leuk om erbij geweest te zijn.
Ook een leuke diversiteit aan auto's, veel mensen gesproken, helaas niet iedereen maar wel heel leuke gesprekken gehad.
Ter info, de MG was van m'n oom, die vanwege het weer 'maar' met z'n MG kwam en niet zijn Daimler 104 van 1957.
Dit ivm de buien die af en toe toch overkwamen.

Ik ben momenteel wat foto's aan het uploaden, mits het me lukt plaats ik die nog vandaag, danwel maandag.
Heb gewoon random de auto's gefotografeerd.
En ik was toch wel in dubio welke auto ik zou meenemen, dankzij mijn schoonzusje kon ik allebei mijn Talbot's nu laten zien.
Ze zijn oud, en niet moeders mooiste, maar dat ben ik ook niet.
Wel vervelend dat die starterkrans zo tegenwerkte toen ik weg wilde gaan. Maar zo gaan die dingen.
Hopelijk kan ik volgende week de onderdelen 'scoren' en dat probleem weer oplossen.

Concreet betekent dat een ander vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep erop monteren. De eerste keer in 19 jaar dat ik een koppeling moet laten vervangen.
De Solara heeft pak 'm beet 275000 km weg, incl. 1 keer revisie van de motor. Onderdelen slijten toch. En ondanks dat ik 1 maand geleden 2 goede schokbrekers
voor heb laten monteren, is gaandeweg de auto toch aan het slijten. Om over de altijd voortdurende roestduivel maar te zwijgen binnen dit verhaal.

Enfin, voor herhaling vatbaar wat mij betreft, hopelijk heeft iedereen dit zo ervaren als ik!
 
Rembrandt zei:
Ik was blij dat Elco een nieuwe 2008 bij zich had. Nu was ik niet de enige die uit de toon viel.

Over tien jaar, als het parkeerterrein vol met SUV's staat, zal men zeggen: die heren waren hun tijd ver vooruit. Overigens beschermde de achterklep mij prima tegen de regen.

Ook ik vond het een geslaagde meeting! Bij een AW-meet weet je nooit precies wat je gaat krijgen, maar wel dat het gezellig wordt.
 
Het was weer eens leuk om bekenden te spreken en nieuwe mensen te ontmoeten.
Dank aan iedereen voor de gezelligheid en speciaal aan Dirk voor het organiseren ervan.

Timo zei:
Ken je de mop van de man die met open dak wegreed bij de meeting en vervolgens een plensbui op z’n kop kreeg? :LOL:

Was een geslaagde middag!

Ja, die ken ik.
5 minuten na vertrek kreeg ik ook een plensbui over me heen. Gelukkig was het kapje dicht. :)
 
A BRANDHORST zei:
Was weer ouderwets gezellig. Vond het heel leuk om erbij geweest te zijn.
Ook een leuke diversiteit aan auto's, veel mensen gesproken, helaas niet iedereen maar wel heel leuke gesprekken gehad.
Ter info, de MG was van m'n oom, die vanwege het weer 'maar' met z'n MG kwam en niet zijn Daimler 104 van 1957.
Dit ivm de buien die af en toe toch overkwamen.

Ik ben momenteel wat foto's aan het uploaden, mits het me lukt plaats ik die nog vandaag, danwel maandag.
Heb gewoon random de auto's gefotografeerd.
En ik was toch wel in dubio welke auto ik zou meenemen, dankzij mijn schoonzusje kon ik allebei mijn Talbot's nu laten zien.
Ze zijn oud, en niet moeders mooiste, maar dat ben ik ook niet.
Wel vervelend dat die starterkrans zo tegenwerkte toen ik weg wilde gaan. Maar zo gaan die dingen.
Hopelijk kan ik volgende week de onderdelen 'scoren' en dat probleem weer oplossen.

Concreet betekent dat een ander vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep erop monteren. De eerste keer in 19 jaar dat ik een koppeling moet laten vervangen.
De Solara heeft pak 'm beet 275000 km weg, incl. 1 keer revisie van de motor. Onderdelen slijten toch. En ondanks dat ik 1 maand geleden 2 goede schokbrekers
voor heb laten monteren, is gaandeweg de auto toch aan het slijten. Om over de altijd voortdurende roestduivel maar te zwijgen binnen dit verhaal.

Enfin, voor herhaling vatbaar wat mij betreft, hopelijk heeft iedereen dit zo ervaren als ik!

Het klonk eerder als het rondsel van de startmotor wat niet helemaal goed in de krans werd gedrukt. Een revisie van de startmotor zou ik mee beginnen. Ook een stuk minder ingrijpend.
 
Elco zei:
Rembrandt zei:
Ik was blij dat Elco een nieuwe 2008 bij zich had. Nu was ik niet de enige die uit de toon viel.

Over tien jaar, als het parkeerterrein vol met SUV's staat, zal men zeggen: die heren waren hun tijd ver vooruit. Overigens beschermde de achterklep mij prima tegen de regen.

Ook ik vond het een geslaagde meeting! Bij een AW-meet weet je nooit precies wat je gaat krijgen, maar wel dat het gezellig wordt.

Dat ja... of dan zal er juist nog meer verlangd worden naar auto's uit de tijd dat nog niet alles een SUV was. Zoals we nu aankijken tegen 2-deurs sedan (of sedan in het algemeen)
 
Tussen de buien door scheen de zon! Met een cabrio is dat iets meer uitkienen natuurlijk.
Zeer geslaagde meeting, met de corona beperkingen goed in acht genomen. En zowel kwantitatief als kwalitatief goed qua auto's!
 
Het was weer een uiterst geslaagde meeting als je het mij vraagt. Zoals altijd ben ik er niet aan toe gekomen om iedereen te spreken maar ach, dat komt de volgende keer wel weer goed. (y)

Carkiller zei:
September nog een keer?:T

Het staat je vrij om dit te organiseren natuurlijk. ;) De ervaring leert wel dat twee meetings kort na elkaar het aantal bezoekers van de tweede enigszins drukt.

Barri zei:
Leuke opkomst, helaas niet iedereen gesproken maar wel aardig wat mensen.

@Dirk: nu wist ik van wat foto's dat jouw postuur nu wat minder past bij de auto, maar ik was toch verbaasd toen ik je uit de verte zag! (y) (y)

Wij hebben elkaar helaas ook niet meer gesproken, ik moet zeggen dat je ST er erg leuk uitzag! En dankjewel, zo af en toe kom ik nog iemand tegen die me al heel lang niet gezien heeft, is toch telkens weer een leuk effect. :)
 
Wat zonde zeg, ben het totaal vergeten.. Gelukkig is er een leuk fimpje gemaakt, goede sfeerimpressie en leuke opkomst (y)
 
Het was weer een geslaagde middag tussen bijzondere auto's. Mooi dat er toch nog zoveel mensen de buien hebben getrotseerd. Bedankt Dirk voor de organisatie en de rest voor het meebrengen van leuk spul. Ik heb veel moois gezien en interessante verhalen gehoord. Ik heb niet veel foto's gemaakt, meer sfeerimpressies. Ze staan hier. Eerst dacht ik dat die Lexi en VW's erbij hoorden, maar er liepen inderdaad meerdere meetings door elkaar aan het begin. Tot een volgende keer!
50258204926_3770cd76f0_c.jpg
 
Elco zei:
Gewoon even wachten, CK. Een auto wordt vanzelf oud.

Ja, zeker waar.
Maar ik snap alleen de techniek van oudere auto's zoals een VW Kever of zo.
Carburateur, contactpuntjes...
Jaren 70/80 spul.:T
 
Carkiller zei:
Elco zei:
Gewoon even wachten, CK. Een auto wordt vanzelf oud.

Ja, zeker waar.
Maar ik snap alleen de techniek van oudere auto's zoals een VW Kever of zo.
Carburateur, contactpuntjes...
Jaren 70/80 spul.:T

Over een paar jaar zijn de diagnosespullen van moderne auto's verouderd en komt dat spul ook op de voor amateurs en universele garages toegankelijke markt. Je koopt nu al een simpele OBD tester voor een paar tientjes.
In praktijk werkt een modern injectie-systeem veel eenvoudiger en betrouwbaarder dan het met een vlottertje, venturi, microbarretjes en veel, nauwkeurig geboorde, gaatjes werkende carburadinges-ding onder de kap.

Maar dit verhaal is sterk afhankelijk of de fabrikant die mogelijkheid tot zelfknutselen open houdt.

Je ziet het wat duidelijker in de motorfietsmarkt. Diverse fabrikanten bouwen motoren waar voor de dhz-er nog veel aan te doen is terwijl andere fabrikanten gedrochten maken waarbij ieder werkplaatsbezoek begint met "hang hem eerst maar aan de speciale computer, daarna kunnen we gaan sleutelen".

En dat werkt vaak met supergeheime sofware die alleen door dure specialisten gebruikt kan worden. Zelfs vakmensen kunnen soms weinig meer dan hulpeloos toekijken.
Met dat soort trucjes maak je van een duurzaam product een duur weggooiproduct.



We hebben in een erg grijs verleden schroefdraad gestandaardiseerd zodat iedereen dezelfde draad ging gebruiken. Het is hoog tijd dat autofabrikanten software gaan standaardiseren zodat iedereen dezelfde software kan gebruiken. OBD met haar foutcodes is slechts een miniscuul klein (en deels verplicht) stapje in de goede richting.
 
En dan nog start die auto met carburadinges-ding na 40 jaar stil te hebben gestaan. Dat zie ik moderne auto's lang niet doen ;)
 
Carkiller zei:
Elco zei:
Gewoon even wachten, CK. Een auto wordt vanzelf oud.

Ja, zeker waar.
Maar ik snap alleen de techniek van oudere auto's zoals een VW Kever of zo.
Carburateur, contactpuntjes...
Jaren 70/80 spul.:T

Over een paar jaar zijn de diagnosespullen van moderne auto's verouderd en komt dat spul ook op de voor amateurs en universele garages toegankelijke markt. Je koopt nu al een simpele OBD tester voor een paar tientjes.
In praktijk werkt een modern injectie-systeem veel eenvoudiger en betrouwbaarder dan het met een vlottertje, venturi, microbarretjes en veel, nauwkeurig geboorde, gaatjes werkende carburadinges-ding onder de kap.

Maar dit verhaal is sterk afhankelijk of de fabrikant die mogelijkheid tot zelfknutselen open houdt.

Je ziet het wat duidelijker in de motorfietsmarkt. Diverse fabrikanten bouwen motoren waar voor de dhz-er nog veel aan te doen is terwijl andere fabrikanten gedrochten maken waarbij ieder werkplaatsbezoek begint met "hang hem eerst maar aan de speciale computer, daarna kunnen we gaan sleutelen".

En dat werkt vaak met supergeheime sofware die alleen door dure specialisten gebruikt kan worden. Zelfs vakmensen kunnen soms weinig meer dan hulpeloos toekijken.
Met dat soort trucjes maak je van een duurzaam product een duur weggooiproduct.



We hebben in een erg grijs verleden schroefdraad gestandaardiseerd zodat iedereen dezelfde draad ging gebruiken. Het is hoog tijd dat autofabrikanten software gaan standaardiseren zodat iedereen dezelfde software kan gebruiken. OBD met haar foutcodes is slechts een miniscuul klein (en deels verplicht) stapje in de goede richting.
 
Leuk dat er veel de SAAB erg leuk vinden. Ik ben er zelf ook happy mee.

Ik moet wel zeggen dat die oude techniek ook niet heilig is. Een regendruppel op de verkeerde plek, een vuiltje op lastig punt... En als je net teveel of net te weinig gas geeft is de koude start gewoon onmogelijk. Dat na 40 jaar starten zie ik een injectie ook echt beter doen. Die carburateur kan het dan wel met een nog zwakkere accu.
Hoe dan ook blijft het zo dat heel nieuwe techniek heel moeilijk lijkt en het juiste gereedschap duur. 10 a 20 jaar later zien we die techniek als verschrikkelijk simpel, is gereedschap goedkoop of hebben we ontdekt hoe we zaken zonder speciaal gereedschap kunnen doen.

Toen GM de Corvette C4 uitbracht in 1984 en propvol moderne elektronica gestopt had waren er rondreizende "supermonteurs" nodig om bij GM dealers de monteurs de problemen uit handen te nemen. Dat habben ze heel wat jaren volgehouden. Als je er nu naar kijkt dan is er niets bijzonders. Die moderne elektronica is met een lompe soldeerijzer nog gewoon te fixen. Als dat al nodig is want het blijft vrijwel allemaal nog heel ook. En niet alleen GM heeft zulke verhalen. Techniek wordt vanzelf makkelijker omdat we aan nog complexere zaken gewend raken.
 
Echte Hollandse meeting: Daf in de meerderheid, af en toe wat regen, maar wel gezellig en ik reed pas weg na 17:00 uur (als één van de laatste, zoals meestal :) )

Onder 't motto 'durf te vragen': iemand toevallig een foto gemaakt van m'n Polo met aanhanger? Heb geen twee linkerhanden, maar fotografie is niet mijn ding: dat laat ik graag aan anderen over.

Carburateurs, ik hou ervan; mag graag knutselen met jaren 90 motorfietscarb's, bij voorkeur Keihin. Eenmaal goed afgesteld, rijdt 't heerlijk: de variabele venturi's regelen 't wel bij. Met een fluwelen voetje is er zelfs (relatief) zuinig mee te rijden, ik kan 1 op 15 á 16 halen, als ik wil ;) . Normaal is dit 1 op 13 á 14, wat redelijk overeen komt met de originele motor.
 
Het is mooi te zien dat er nog meetings met de "oude club" gehouden worden. Autoliefhebbers met gevoel voor de techniek, ik had er graag bij geweest.

Ik ben op dit moment mijn huis aan het verbouwen terwijl ik ook binnenkort ga trouwen en tegelijkertijd probeer werk te vinden. Helaas lijken managers binnen de IT-markt waar ik in zoek bang om 40+ers aan te nemen en dan kan ik het als 60+er natuurlijk echt wel schudden.
De automoblele hobby staat op dit moment een beetje stil (geen rally's, vrijwel geen overbodige voertuigen meer) en ik heb het druk met bouwvakkertje spelen. Bovendien is mijn Clio nooit zo extreem vertroeteld als de Clio van Nico, mijn Clio is een gewoon, alledaags oud botsdoosje.

Wat betreft de "oude techniek" is het allemaal transparante, analoge techniek. De digitale techniek is soms beter maar is dankzij afscherming vaak wat mysterieus. Een stangetje zie je bewegen, een straaltje benzine zie je lopen, een zuchtje lucht kan je voelen, contactpuntjes zie je open en dicht gaan. Maar elektronen die in een bijzonder patroon door een complex stukje halfgeleidertechniek hun weg zoeken en daarbij van alles aansturen, dat kan als erg abstract ervaren worden.

Toch is het nog steeds een klassieke Ottomotor. Aanzuigen, comprimeren, ontsteken, expanderen en uitademen, dat is nog steeds hetzelfde. Die geheimzinnige nintendo doet niets meer of minder dan alles optimaal laten werken. Zuurstof in uitlaatgas meten om de hoeveelheid brandstof optimaal in te stellen, ontstekingstijdstip instellen aan de hand van toerental, brandstofhoeveelheid en klopsensor-signaal, nokkenas verdraaien om betere vulling te krijgen... het zijn nog steeds de klassieke trucjes maar nu automatiek en terwijl u rijdt toegepast.

Wat betreft de zuinigheid: een motor is op zijn zuinigst net voor het punt dat alle brandstof verbrandt. Dat levert het paradoxale verschijnsel op dat net iets meer benzine inspuiten (of met carburateurs geven) een motor oplevert die zuiniger is.
Bij een van mijn vorige motoren was het verschil met een oudere fabrieksversie alleen een set andere carburateurs. Tijdens een toertochtje waarbij ik achter iemand met andere carburateurs aan reed, verstookte die andere motorrijder 1 op 27 terwijl ik 1 op 21 verstookte. Eerlijk gezegd schrok ik best wel van dat verschil maar mijn motor reed nog steeds met de fabrieksafstelling. Niets legaals aan te doen, dus...
 
Sjon77 zei:
Onder 't motto 'durf te vragen': iemand toevallig een foto gemaakt van m'n Polo met aanhanger? Heb geen twee linkerhanden, maar fotografie is niet mijn ding: dat laat ik graag aan anderen over.

Ik lees dit nu pas, maarre... dit bedoel je?

50256071606_d928229377_c.jpg


Ook beschikbaar in grotere formaten!:)
 
Terug
Bovenaan