Forummeeting De Meern - editie 2024 - Zaterdag 10-8 EN Zondag 29-9

Gewoon Dirk

Wegverkenner
Beste forumvriendjes en vriendinnetjes, ;)

Het is alweer even geleden dat we voor het laatst een meeting hebben gehouden. Hoewel niet geheel vanzelfsprekend in deze tijd denk ik dat we toch prima moeten kunnen meeten bij de Meern zoals voorgaande edities zolang we maar voldoende afstand houden en netjes in onze elleboog hoesten.
Zijn hier meer mensen voor te vinden of blijven we liever allemaal veilig thuis?

Laatst bewerkt door een moderator:
Alsof zich maar iemand aan de 1.5 meter houdt o_O Gisteren was er een diploma uitreiking voor de deur, bij een van de buren. Niemand die hield 1.5 meter afstand, terwijl men juist vanwege corona met een grote bus de leerlingen afrijdt :confused:

Kan mij niet voorstellen dat er op een meeting daadwerkelijk dan ook 1.5 meter afstand gehouden worden: meestal staan mensen zo dicht bij elkaar, alsof ze verliefd zijn :p

Die 1.5 meter word net zo goed nageleefd, als het verbod op onnodig claxonneren. Daar houdt ook geen hond zich aan, inclusief rijinstructeurs die je het zouden moeten leren (n)

PS onlangs was er ergens in het land ook een grote Automeeting: die werd gestopt door de politie, dat mocht schijnbaar niet.

Zunigrijje zei:
PS onlangs was er ergens in het land ook een grote Automeeting: die werd gestopt door de politie, dat mocht schijnbaar niet.

Als het voor 1 juli was inderdaad niet. Sinds 1 juli mag het weer wel. Ik heb navraag gedaan omdat de Fiat Panda Club Nederland een meeting (braderie) graag zou willen laten doorgaan. Omdat daar natuurlijk regels voor zijn ivm. corona heb ik navraag gedaan en er gelden een aantal voorzorgsmaatregelen, zoals bijvoorbeeld het melden bij de betreffende gemeente als het op openbaar terrein is en afspraken met de terreineigenaar als het op privéterrein is.

rijksoverheid zei:
"Evenementen zijn toegestaan. Voor evenementen gelden dezelfde regels als andere activiteiten binnen en buiten. Rond de organisatie van een evenement wordt ook rekening gehouden met het vervoer, zodat de druk op het openbaar vervoer beperkt blijft. Het blijft aan de lokale autoriteiten om te bepalen of organisatoren hun activiteit voldoende op 1,5 meter in kunnen richten."

Lijkt me geen probleem. En ook leuk om weer te doen.

Wel zie ik dat de evenementen die er georganiseerd worden het volgende vragen
- Aanmelding vooraf verplicht (dat kan ook weer door het bijhouden van een lijst hier op het forum)
- Consumpties worden of niet geregeld (dus geen koffie gaan uitdelen) of vooraf afgestemd met gemeente c.q. grondeigenaar/catering
- RIVM regels volgen
1) bij corona-gerelateerd ziekteverschijnselen thuis blijven
2) blijf of 1 1/2 meter afstand
3) handen wassen
4) geen handen schudden

Op een wat betere discipline in de aanmeldlijst na en elkaar aanspreken als men te dichtbij komt zie ik geen probleem. Niet heel anders dan de typische AW forum meet (waar consumpties zelf geregeld moeten worden).

De autoevenementen die er zo nu en dan zijn (vooral wat kleinere evenementen) zie ik dat die discipline meestal goed erin zit. Bij niet-autoevenementen is dat trouwens een stuk minder heb ik het idee.

Mijn stem = uiteraard! :cool: Met inachtneming van de regels (die stapje voor stapje afnemen) kan zo'n relatief kleinschalige meeting wel weer.

Ik vind het ook een leuk idee en heb als er behoefte aan is professionele handdesinfectie bij me.
Uiteraard niet om te kopen maar om te gebruiken.:T

2 weken geleden trouwens ontdekt dat je dat spul bij hitte niet in de auto moet laten liggen, al is het in het dashboardkastje.
500 ml fles stond bol en op ontploffen...

ik weet niet of ik kan komen want mijn oude schicht is geen 1,5 meter breed:confused: maar het is wel een goed idee:cool:

Lijkt me leuk om voor de eerste keer deel te nemen aan een dergelijke meeting, mits er voldoende afstand wordt gehouden en er uiteraard geen handen worden geschut.
Ik neem aan dat zo`n meeting op een zaterdag of zondagmiddag wordt georganiseerd.

Ja leuk idee!

Verstandig om desnoods een sta-tafel neer te zetten met handgel / keukenpapier. Al is het maar voor de gedachtegang.
Ben benieuwd naar de regio, dat beslist een beetje of ik langs kan komen.

Al veel positieve reacties, heel leuk!
Qua locatie, de carpoolplaats de Meern is altijd een prima locatie. Goed bereikbaar, centraal in het land en ruimte genoeg om ver uit elkaar te staan.
Qua datum, het zal sowieso een zaterdag of zondag worden, vanaf een uurtje of 12 denk ik. Mij lijkt het het handigste om een datumprikker hierop los te laten, gevalletje meeste stemmen gelden.

Goede ideeën ook betreffende de handgel, statafel enzovoorts. Dat lijkt me in deze tijd een goede toevoeging. (y)

En ik denk wel dat het belangrijk is in dit geval de eigenaar van het terrein in te lichten. (rijkswaterstaat?) dat we ons houden aan de coronaregels.

Even puntje: ik weet dat 29 Augustus er een SAAB treffen is bij de Meern. Met best een hoop aanmeldingen. Misschien niet de beste dag?

Al aardig wat mensen hebben hun voorkeur aangegeven. De twee dagen die het beste uit de bus komen zijn 22 en 23 augustus,

Joe met trema l D met punt zei:
Zonde, dan kan ik beide niet. :(

Ik had het gezien inderdaad, ik zal ook eens kijken wat de derde beste mogelijkheid is en ik laat de datumprikker gewoon open. Eind juli maar de datum vastleggen.

Zo te zien hebben 19 mensen de datumprikker ingevuld. Leuk aantal ! Hopelijk komt er een datum uitrollen waarop iedereen kan.
Alleen 30 augustus(eerste dag van mijn vakantie) is voor mij geen optie, en dus liever ook niet op 29 augustus.
Het wordt mijn eerste forum meeting en ondanks dat ik niet heel erg actief ben op dit forum, lijkt het me leuk een aantal andere forummers te ontmoeten, en
natuurlijk hun auto`s te bewonderen. Zelf ben ik van plan met 1 van mijn oldtimers te komen, bouwjaren respectievelijk 1976 en 1980.

Triumph fan zei:
Zo te zien hebben 19 mensen de datumprikker ingevuld. Leuk aantal ! Hopelijk komt er een datum uitrollen waarop iedereen kan.
Alleen 30 augustus(eerste dag van mijn vakantie) is voor mij geen optie, en dus liever ook niet op 29 augustus.
Het wordt mijn eerste forum meeting en ondanks dat ik niet heel erg actief ben op dit forum, lijkt het me leuk een aantal andere forummers te ontmoeten, en
natuurlijk hun auto`s te bewonderen. Zelf ben ik van plan met 1 van mijn oldtimers te komen, bouwjaren respectievelijk 1976 en 1980.

Een datum dat iedereen die zich aangemeld heeft ook echt kan is helaas een utopie. De ervaring leert echter dat het altijd wel gezellig is en er vaak ook nog wel iemand komt kijken die zich niet aangemeld heeft.

Overigens een kleine correctie op mezelf, ook 8 augustus is een favoriete datum.

Nico GTR zei:
Dan ben ik op vakantie.

Dat is meteen het probleem waar je altijd tegenaan loopt, dan is A op vakantie, dan is B niet beschikbaar. Daarom de datumprikker, er komen 3 data naar voren waarop evenveel mensen kunnen (76% van het totaal). Wie weet verandert het nog bij meer aanmeldingen, we shall see!

Gewoon Dirk zei:
Nico GTR zei:
Dan ben ik op vakantie.

Dat is meteen het probleem waar je altijd tegenaan loopt, dan is A op vakantie, dan is B niet beschikbaar. Daarom de datumprikker, er komen 3 data naar voren waarop evenveel mensen kunnen (76% van het totaal). Wie weet verandert het nog bij meer aanmeldingen, we shall see!

Zeker weten. :T

Flink aantal reacties al! Zo te zien is er wel weer behoefte aan een beetje autogerelateerde onzin :T.

Arosa vertelde mij vanochtend dat er een eventuele 1,5 meter meeting plaats zou vinden + datum prikker. Ik heb voor ons 15 Augustus ingevuld als best mogelijke optie, maar ik ga er in mee dat gezien de vakanties en beschikbaarheid misschien eerder gekeken kan worden naar September. Hier kan ik ook wbt werk misschien nog wel wat schuiven en ben ik elk weekend, de zondagen dan, in gelegendheid om te komen kijken en meeten.

Misschien is het ook eens leuk om af te wijken van De Meern. Ja het is perfecte locatie midden in het land, maar er zijn toch vast wel meer parkeerplaatsen in het land om te meeten? Zo ook bij ons in de omgeving, vlak aan de Zuilense Ring, de grote parkeerplaats aan de Maarsseveense plas. Hier kunnen we bovendien ook beter de 1,5 meter handhaven dan in De Meern is mijn verwachting.

Ben benieuwd.. :)

Nog altijd zijn 8, 22 en 23 augustus de meest geschikte data. Wellicht dat we het op 8-8 moeten doen, als er dan behoefte is om na de vakantieperiode nog een keer te meeten dan zit er wat langer tussen.
Voor nu lijkt het me prima om het gewoon bij de Meern te houden maar het staat eenieder vrij om een volgende meeting te organiseren op een andere locatie natuurlijk.

Helaas, maar alvast veel plezier voor degene die wel kunnen.
Meestal ben ik er wel bij maar kan niet altijd mee zitten.:T

8 aug staat genoteerd, op een zaterdag: wellicht zien we dan enkele gezichten die normaal niet kunnen op een zondag.

Voor Albert ga ik voor de zaterdag!:)

Ik heb de Datumprikker ingevuld om het proces niet te frustreren, maar het is wel onder voorbehoud. Ben zo in De Meern (komt dat ding van mij tenminste eens van z'n plek in deze tijd), maar aangezien deze (school-)vakantie niks gepland is, vieren we de vakantie van dag tot dag.
Kan dus zo maar zijn dat ik toch de caravan heb aangehaakt en ergens in Zuid Limburg zit.

Maar als de uiteindelijke datum wordt vastgesteld, zal ik m in mijn agenda zetten.

Uhm. Wacht even. Ik moet de datumprikker updaten. Ik kan 8 augustus ook niet meer. Wellicht rolt er dan een andere favoriete datum uit. o_O

Joe met trema l D met punt zei:
Uhm. Wacht even. Ik moet de datumprikker updaten. Ik kan 8 augustus ook niet meer. Wellicht rolt er dan een andere favoriete datum uit. o_O

En jawel, 16 en 22 augustus zijn nu favoriet o_O

En er zijn weer nieuwe aanmeldingen waardoor 22-8 nu als enige favoriet uit de bus komt. Wat mij betreft leggen we het nu vast, anders blijven we bezig!

Ik lees mee en zal last-minute bepalen wat het wordt. Zeker met de huidige coronatoestanden en de 'tweede golf' vind ik het nog wat vroeg om te weten wat de situatie in augustus zal zijn.
Goed initiatief, in elk geval!

Lijkt me leuk, als er niks anders tussendoor komt kan ik ook de 22e.

Als het moet kan ik dan Albert lekker opduwen met een van z'n Talbots :D:D:D
(We wonen een paar honderd meter bij elkaar vandaan)

Dus als je een Talbot ziet die gesleept wordt door een S-Type.....
Dan zijn we gearriveerd!

(Sorry Albert.....)

Ja, mijn nickname klopt al sinds eind 2012 niet meer.
Had geen zin om na de wisseling van Xanti@chauffeur naar C5ch@uffeur (en waar ineens die @ uit werd gehaald), weer door te gaan naar MeganeCh@uffeur om dan uiteindelijk bij JaguarCh@uffeur uit te komen.

Terug
Bovenaan