Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Het zou leuk zijn als Max naar Mercedes gaat en dan samen daar met Kimi rijdt. Ik denk dat het avontuur bij RB namelijk wel een beetje tot z’n einde is gekomen inmiddels.

George Russell zal het nooit toegeven, maar hij zal ook wel in de gaten hebben dat hij de 2de rijder bij Mercedes aan het worden is, Kimi Antonelli is een groot talent die het ver kan gaan schoppen.
Het lijkt me ook best een mentale dreun als zo'n jonge teamgenoot je vaak verslaat.

Inderdaad, net zoals Max Verstappen met zijn teamgenoten heeft gedaan, alleen Isack Hadjar blijft in de buurt en is soms zelfs sneller.

Laatst bewerkt:
Laat ze het de eerste 10 races uitvechten en dan kun je daarna bepalen wie er 1ste wordt ;)
Dat wordt geen succes denk ik. Max is goed maar Kimi is op zn minst aan hem gewaagd en heeft het niet te onderschatten voordeel dat-ie al helemaal onderdeel is van het team en gewend aan de auto uiteraard.

Dat wordt geen succes denk ik. Max is goed maar Kimi is op zn minst aan hem gewaagd en heeft het niet te onderschatten voordeel dat-ie al helemaal onderdeel is van het team en gewend aan de auto uiteraard.
Het zal ook niet makkelijk zijn om naar een ander top team te gaan, want elk top team heeft al minimaal 1 top coureur. Tenzij Lewis na dit seizoen stopt, wellicht gek dat Max dan naar Ferrari gaat? Mijn gevoel zegt dat Max niet heel erg lang meer voor RB rijdt…maar ik kan er naast zitten!

'Max is goed' lijkt me het understatement van het jaar. Vriend, vijand, concurrenten en kenners, iedereen vindt dat Max een van de allergrootsten is.

Kimi is zeker goed, maar komt net kijken. Te vroeg om conclusies te trekken over zijn kwaliteiten.

Ik heb ook niet het idee dat Max Verstappen nog jarenlang Formule 1 rijdt.

Laatst bewerkt:
'Max is goed' lijkt me het understatement van het jaar. Vriend, vijand, concurrenten en kenners, iedereen vindt dat Max een van de allergrootsten is.

Kimi is zeker goed, maar komt net kijken. Te vroeg om conclusies te trekken over zijn kwaliteiten.
Zeker, hij is een fantastische coureur, zonder meer. Maar Kimi is bijna 10 jaar jonger (19!!!), rijdt nu zijn 3e seizoen F1 en is gewoon keihard kandidaat voor het kampioenschap. Max ging ook heel hard vanaf het moment dat hij bij RB kwam, maar niet zo hard. Natuurlijk, er is de factor "auto" die op dit moment heel erg in het voordeel van Kimi is, maar hij rijdt zijn teamgenoot ook het snot voor de ogen. En hij gaat door zijn jonge leeftijd de komende jaren simpelweg meer groeien dan Max, dat kan niet anders.

Je teamgenoot is idd een heel belangrijk meetpunt. En als er íemand is die al jaren keer op keer zijn teamgenoot ruim verslaat, is het Verstappen.

Kan wel merken dat het komkommertijd is, allerlei geruchten en verhalen rondom Max Verstappen zijn toekomst op een aantal websites.:)

Ik denk dat het lastig wordt voor RB om de Dutch GP te winnen. Er zijn in principe 4 auto’s sneller, dus er moet iets geks gebeuren wil RB winnen.

RB staat er in ieder geval wat beter voor tov het begin van het seizoen, maar de afgelopen podium plaatsen van Max, naast dat hij goed gereden had, was ook wel omdat de tegenstanders uitvielen of het zelf vergooid hebben. En het lijkt erop dat McLaren ook langzaam terug komt, dus dan heb je 6 coureurs waar je tegen vecht.

Het is wat mij betreft alsnog een huzarenstukje van RB. Ik had er rekening mee gehouden dat ze vooral buiten de top 10 zouden vallen dit eerste seizoen.

Het is wat mij betreft alsnog een huzarenstukje van RB. Ik had er rekening mee gehouden dat ze vooral buiten de top 10 zouden vallen dit eerste seizoen.
Dat gevoel had ik ook, het valt me nog mee dat ze podiumplekken hebben behaald, al is dat ook een groot deel van de verdienste van Max Verstappen, en dat andere topteams het soms laten liggen, zoals in Canada bij McLaren bijvoorbeeld.

Ik ben de eerste keer geweest en ga nu ook weer heen. Deze keer alleen de vrijdag sfeer proeven, ik wil de rest gewoon goed kunnen volgen op TV ; )

Wel jammer dat het sneuvelt. De overheid blijft achter bij deze mooie Holland promotie.

Inderdaad jammer, ik had gehoopt op afwisselend Zandvoort en Spa Francorchamps op de kalender. Ook de BE race is structureel verlieslatend waarbij de Waalse overheid als eigenaar het verlies moet bijpassen. Dan wordt altijd gezegd dat de return voor de ruime streek (horeca vooral) groot is, maar dan ben je verliezen aan het solidariseren en winst aan het privatiseren, Jamaar op die winst wordt toch belasting betaald? Welkom in Wallonië zou ik zeggen waar de lievelingsgeur die van zwart geld is :whistle:

Wel gaaf dat 'ie gewoon blijft. Dat vind ik wel karakter.

Of zou die het gedaan hebben zodat alle 'kenners' weer in de hoek kunnen gaan zitten?

Met dit contract gaat Max nog een (nmm mooi) record verbreken:

Overzicht van F1-coureurs met de meeste seizoenen bij dezelfde constructeur:
    • Lewis Hamilton: 12 seizoenen bij Mercedes (2013–2024)
    • Max Verstappen: 11 seizoenen bij Red Bull Racing (2016– heden)
    • Michael Schumacher: 11 seizoenen bij Ferrari (1996–2006)
    • Jim Clark: 9 seizoenen bij Lotus (1960–1968)
    • Mika Häkkinen: 9 seizoenen bij McLaren (1993–2001)
    • David Coulthard: 9 seizoenen bij McLaren (1996–2004)

De zomerbreak heeft Max goed gedaan: met fris geschoren gezicht op Zandvoort aankomen. (y) Houden zo, Max. (jammer dat de presentatie posters voor zijn contractverlenging tijdens/voor de break zijn gemaakt..).

Knappe inhaalactie van Lando op Kimi. Bandenwissel Kimi heeft geen effect gehad. Russel laat hem voor maar is toch veels te laat… Lewis heeft wel profijt gehad van de VSC!

Sprint was saai, race was ook een tijdlang niet echt spannend. Maar de strijd vooraan begon zich langzaam te ontplooien en zodoende werd het toch nog spannend. Goed om te zien dat norris in de Mclaren ook deze race weer vooraan mee kon komen, en de winst pakt. Het team leek sinds het begin van het seizoen toch ietwat op zoek naar pace, maar lijkt er nu gewoon goed bij te zitten. Piastri viel me in die zin ietwat tegen. Voor Leclerc en Hamilton had er wellicht wat meer in het vat gezeten, maar helaas (weer) geblunder qua strategie.
Kimi was weer fenomenaal. Die herstart waarna hij de leiding pakte was gewoon super strak. Verdiende 2e plek, al had hij waarschijnlijk op 1 plekje beter had gehoopt. Russell leek even ingeslapen maar herpakte zich en kwam zodoende op een mooie 3e plek.
En dan Max, de 'regenkoning' door een eigen fout in de muur geëindigd. Jammer, had graag gezien of hij in de race nog iets kon betekenen. Wel knap van Lawson om gewoon netjes punten te pakken.

Niet gedacht dat Max Verstappen zijn contract nog met een paar jaar verlengd heeft.Leuke race afgelopen Zondag, Sprintrace niet zo spannend, maar de race op Zondag was wel leuk om naar te kijken, mooie overwinning voor Lando Norris, nu hopen dat McLaren deze vorm volhoudt.

Terug
Bovenaan