Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2025

Joh wat een welles nietes discussie wel weer hier, een ding staat vast voor mij, een echte fan verlaat een wedstrijd/race niet vroegtijdig. Gelegenheidssupporters hebben vaak dan ook nog de grootste mond...

Je hebt er weinig kaas van gegeten. Hamilton was vroeger al niet zo constant qua snelheid. Zie ook het mislopen van de titel in 2007 en 2016.
Ok, je kijkt naar het al dan niet behalen van de titel. Dan is Hamilton dubbel zo goed als Verstappen dus (m.a.w. wat een simplistische redenering gebruik jij als ‘kenner’)

Bijna dubbel zo goed. Hamilton heeft slechts 7 titels.

Maar zonder gekheid, iedereen mag zijn mening hebben over Hamilton, maar de statistieken spreken voor zich. Hamilton is een legende.

Ok, je kijkt naar het al dan niet behalen van de titel. Dan is Hamilton dubbel zo goed als Verstappen dus (m.a.w. wat een simplistische redenering gebruik jij als ‘kenner’)
Nee, ik kijk naar de manier waarop hij ze misloopt. Als hij constant genoeg zou zijn, had hij de cruciale fouten in die seizoenen niet gemaakt. Net zoals hij in 2021 twee cruciale fouten maakte waardoor hij een zekere titel verspeelde.

Dan mag je kijken naar hoe zijn laatste titel is misgelopen: door een niet-gereden race in Spa waarvoor Verstappen de overwinning kreeg en een spelletje van de wedstrijdleiding in de laatste race van het seizoen waardoor Hamilton die wedstrijd niet kón winnen.
Jij kijkt naar wat je wilt zien, ik kijk naar de cijfers: 7 tegen 4 in het voordeel van Hamilton.

Hamilton is de titel ook misgelopen omdat hij de verkeerde reminstelling had bij de herstart in Baku. Als hij die race niet had weggegooid, had Max het kampioenschap verloren op een productiefout van de banden. Zo'n kampioenschap wordt het hele jaar door op elke race gewonnen of verloren, dat kan je niet vastpinnen aan één situatie in het voordeel van een van de rijders.

Dan mag je kijken naar hoe zijn laatste titel is misgelopen: door een niet-gereden race in Spa waarvoor Verstappen de overwinning kreeg en een spelletje van de wedstrijdleiding in de laatste race van het seizoen waardoor Hamilton die wedstrijd niet kón winnen.
Jij kijkt naar wat je wilt zien, ik kijk naar de cijfers: 7 tegen 4 in het voordeel van Hamilton.
Dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch , 18e seizoen tegenover 10e.

Dus allebei 1 titel per 2,5 seizoenen. Hoezo Verstappen is constanter?
Je mag hier geen feiten presenteren die niet de absolute grootsheid van Max ondersteunen. Dan heb je geen verstand van de sport!!! Zijn er meerdere hiero die dat keer op keer herhalen.
Gewoon zeggen dat Verstappen een ontzettend slechte auto heeft (die pole positions haalt en races wint, dus echt een bar slechte auto) en dat Max de races puur en alleen op talent wint (alhoewel hij sinds Newey weg is plots niet meer zo veel races wint).
Anders wordt je genegeerd door de echte kenners hier. En dat is erg. Echt heel erg. Je bent dus gewaarschuwd. :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Dus allebei 1 titel per 2,5 seizoenen. Hoezo Verstappen is constanter?
Snap je er nou werkelijk niks van of wil je graag interessant doen? Verstappen had in de eerste jaren een slechte auto, Hamilton had bijna in de titel gegrepen in zijn eerste seizoen.

Oh, als het niet met cijfers kan aangetoond worden dan beginnen we maar wat te roepen of te schelden :rolleyes: ,
zolang maar niks moet onderbouwd worden.

Oh, als het niet met cijfers kan aangetoond worden dan beginnen we maar wat te roepen of te schelden :rolleyes: ,
zolang maar niks moet onderbouwd worden.
Onderbouwen doe je ook niet, he plaatst alleen dingen die in he straatje passen.
Maar Max heeft 4x kans gehad om een titel te halen en die 4x gegrepen, dus 1 op 1.

Over dat gegrepen kan ik een serieus boompje opzetten.
Ik blijf erbij dat die eerste titel hem in de schoot geworpen is door de organisatie en aan Hamilton ontstolen: door de manier waarop toen in de laatste race is ingegrepen door de wedstrijdleiding kon Hamilton toen gewoon niet winnen.
Dus die 1 op 1 is flauwe kul.

Ze hadden beide recht om de titel dat seizoen te winnen.

Ze hebben er beide namelijk ontzettend hard voor moeten werken dat seizoen.

In de schoot werpen vind ik dan ook wat te makkelijk als je kijkt hoe ze een heel jaar gevochten hebben en dan zeker met Max als “Jonkie” met een mindere auto tegen een veteraan als Lewis.

Soms moet je een beetje geluk hebben, Max had dat met de safety car in de laatste race. De wedstrijdleiding heeft ook vaak genoeg gekke beslissingen tegen hem genomen. Ze worden niet voor niks “Brits biased” genoemd.

Maar goed waarom praten we nog over 2021?

Ik blijf erbij dat die eerste titel hem in de schoot geworpen is door de organisatie en aan Hamilton ontstolen: door de manier waarop toen in de laatste race is ingegrepen door de wedstrijdleiding kon Hamilton toen gewoon niet winnen.
Dus die 1 op 1 is flauwe kul.
Wat jij zegt is flauwekul. Hamilton heeft kans genoeg gehad om een voorsprong in het kampioenschap op te bouwen. Dat heeft hij nagelaten in Baku en op Imola. Constant presteren, daar gaat het om. Doe je dat niet, dan ga je nat. Net zoals het verliezen van je teamgenoot in 2016. Verstappen vreet zijn teamgenoten op en spuugt de restjes uit.

Helemaal juist. Masi had alle achterblijvers door moeten laten, dan had iedereen eerlijk kunnen vechten. Nu kon alleen Max aanvallen bij Hamilton terwijl daarachter Sainz geen kans kreeg om Max aan te vallen. En alle anderen daarachter werden ook benadeeld. Daarnaast had er volgens de regels nog 1 extra ronde gereden moeten worden voordat de SC naar binnen ging.

De FIA heeft een onderzoek gedaan en geconcludeerd dat deze beslissing 'human error' betrof. En gelukkig is de veroorzaker daar toen terecht voor ontslagen. Dat is de waarheid, maar daar neemt men het niet zo nauw mee hier.

Wat jij zegt is flauwekul. Hamilton heeft kans genoeg gehad om een voorsprong in het kampioenschap op te bouwen. Dat heeft hij nagelaten in Baku en op Imola. Constant presteren, daar gaat het om. Doe je dat niet, dan ga je nat. Net zoals het verliezen van je teamgenoot in 2016. Verstappen vreet zijn teamgenoten op en spuugt de restjes uit.
Gezien het puntenverschil op het einde van dat seizoen heeft Verstappen toen zeker niet constanter gepresteerd :rolleyes: maar wel de laatste overwinning cadeau gekregen. Tot zover de supprematie van het constant presteren.

Gezien het puntenverschil op het einde van dat seizoen heeft Verstappen toen zeker niet constanter gepresteerd :rolleyes: maar wel de laatste overwinning cadeau gekregen. Tot zover de supprematie van het constant presteren.
Hij is door Hamilton van de baan gekegeld dus daar al punten minder en hij heeft niks cadeau gekregen.

Vrij saaie race trouwens, van tijd tot tijd wel enigzins spannend omdat het heel dicht bij elkaar reed. Wel goed om te zien dat het lijkt alsof Verstappen weer echt mee kan gaan doen.

Goede, verstandige race van Max, meer viel er niet te rapen. Top gedaan van onze soms wat pissige Noorderbuur (y) Wat die Norris doet is compleet onbegrijpelijk, je ziet het gewoon zo foutgaan ettelijke seconden vooraf al- dit is punten wegsmijten terwijl het podium toch niet meer in bereik was.

Van tijd tot tijd leek het spannend te worden, maar de top 5 kon elkaar steeds net niet inhalen. Dus heel veel gebeurde er uiteindelijk voorin niet. Russel wel verdient gewonnen, gewoon een goede race gereden en Antonelli ook super mooi resultaat. Voor Max was dit het best haalbare resultaat. Van de Papayas had ik toch op z’n minst wel een podium verwacht..!

Absoluut akkoord Jeff maar met kamikaze acties en het risico dat ze er dan allebei afgaan was dit vandaag niet realistisch. Met al dat - excusez le mot mes amis - gezever over discutabele strafpunten op de race licentie, mag Norris er ook een paar krijgen voor dit al te drieste maneuver. .
Zelfs de kinderen zonder rijbewijs zagen het aankomen "oow, dit gaat niet goed". Dan weet je het wel. Gelukkig geen letsels etc en Max 2de, geen slecht weekend dus.

Als ze Norris voorbij lieten aan Piastri had dat ook gekund, denken in het team belang Tenzij Norris dan tegen Antonelli aan gereden was...

Team orders hadden denk ik weinig uitgemaakt. Het was nog maar een paar ronde tot het einde dus veel meer dan een 3de plek had er niet ingezeten voor McLaren en inhalen bleek lastig. Dus of Norris het wel was gelukt weten we niet. Piastri had zelf vooral veel pech onder de blauwe vlaggen, veel tijd verloren, een van de redenen dat Norris snel dichterbij kwam.

Ik weet dat elke punt telt, maar met 175 punten voorsprong lijkt me dat niet kritiek op dit moment. Aan Piastri vertellen dat 'ie Norris voorbij moet laten daarentegen... :LOL:
Punten is ook geld. En wellicht had Norris Verstappen ook nog onder druk kunnen zetten. Er zijn altijd belangen.

Punten is ook geld. En wellicht had Norris Verstappen ook nog onder druk kunnen zetten. Er zijn altijd belangen.
De teams betalen toch per punt op het eind van het seizoen?

Ik denk dat het belang van McLaren is geen onrust tussen de coureurs te veroorzaken.

Je kan Norris er langs laten, kijken of hij wel langs Antonelli weet te komen en zo niet weer terug achter Piastri laten rijden. Heb je ook geen kans op een botsing.

Ik zou het wel weten als teambaas, maar gelukkig ben ik dat niet want dan werd de F1 nog saaier.

Terug
Bovenaan