Fiat 500X | Nieuw: update 2022, 1.5 Hybrid

Hier een PDF met alle Italiaanse prijzen.

Ik zou hier best wat serieuzer naar willen kijken als opvolger van m'n huidige auto, maar afgaande op deze prijslijst hoef ik daar nog geen haast mee te maken, want een betaalbare automaat is nog niet verkrijgbaar (en al helemaal niet als je zoals ik een 2WD City look zou willen). Even wachten dus tot de TCT uitkomt, en dan hopelijk niet alleen op de 170 pk, maar ook op de 140 pk versie.

Interessante opties beschikbaar, maar vooral ook leuk om te zien dat er op de Lounge-versie standaard al zaken als keyless entry/go en bi-xenon koplampen zitten. Jammer alleen dat de achteruitrijcamera altijd optioneel is en ook nog eens niet los te bestellen, maar alleen in het safety pack zit. Tenminste, in Italië dan, het is nog even afwachten of de NL importeur dit allemaal hetzelfde doet.

Prijzen van de opties vallen me (zoasl gebruikelijk bij Fiat-groep) best mee: € 900 voor leren bekleding, € 600 voor Beats-hifi (Bose in m'n Musa kostte meer), € 700 voor navigatie, € 600 voor het safety pack, klinkt redelijk. Zitten alleen wel een paar kleuren tussen met een stevige meerprijs. Metallic lak is € 600, maar er staan ook 3 kleuren bij voor (ruim) het dubbele.
 
Vanaf € 19.995.

[size=x-large]Fiat geeft 500X z'n prijskaartjes[/size]

Fiat heeft prijslabels geplakt op z'n meest avontuurlijke nieuwe telg: de 500X. De nieuwe Italiaan staat vanaf 19.995 euro bij je voor de deur. Wie graag een cross-over met een 500-achtig uiterlijk wil hebben, kan vanaf iets minder dan twintig mille de hagelnieuwe 500X mee naar huis nemen. Fiats broertje van de Jeep Renegade is in dat geval voorzien van de 1,6-liter E-torq-viercilinder met 110 pk en is uitgerust als Pop-versie. De luxueuzere Popstar mag met dezelfde motor mee vanaf 22.495 euro.

Wie liever de 140 pk sterke 1,4-liter Multi-Air in zijn 500X wil, kan vanaf 23.995 euro terecht. Met die motor is de auto dan meteen als Popstar uitgevoerd. Wie de voorkeur geeft aan de hoger gepositioneerde Lounge, moet 26.595 euro naar de Fiat-dealer brengen. Dieselen kan uiteraard ook. Vanaf 26.495 euro rijd je de 1.6 Multi-Jet met 120 pk in de Popstar-uitvoering. De Lounge kost 29.095 euro. Beide versies komen in aanmerking voor 20% bijtelling.

Fiat heeft de 500X ook als 500X Cross op de prijslijst staan. Deze variant wordt net even stoerder aangekleed en heeft van de ontwerpers een offroad-achtig uiterlijk meegekregen. Zoek je een 500X Cross op benzine, dan zit je aan de 140 pk sterke 1.4 Multi-Air vast, die 24.995 euro kost. De Cross Plus-versie kost 27.595 euro.

Ook de 120 pk sterke Multi-Jet-dieselmotor is beschikbaar voor de 500X Cross. In standaard Cross-trim kost-ie 27.495 euro. De Cross Plus moet 30 095 euro opbrengen. Speciaal voor de 500X Cross heeft Fiat de 140 pk sterke 2,0-liter Multi-Jet met vierwielaandrijving klaarstaan. In standaard Plus-trim bedraagt z'n vanafprijs 36.995 euro. De Cross Plus-versie kost minimaal 39.595 euro.

Uitvoeringen
De instapversie, de Pop, beschikt standaard over zaken als een start-stopsysteem, cruisecontrol, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, een achterspoilertje en staat op 16-inch stalen wielen. De Popstar voegt daar zaken als 17-inch lichtmetaal, airco, Uconnect, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, een met leer bekleed stuurwiel, mistlampen, meegespoten zijspiegels en Fiat-Moodselector aan toe.

De Lounge staat dan weer op 18-inch lichtmetaal en voegt aan bovenstaande zaken als bixenonverlichting, navigatie, automatische airco, een 3,5-inch kleurenscherm, privacy glass, ambient light, Entry&Go, chroomafwerking en parkeersensoren achter toe.

De 500X Cross beschikt in z'n basisuitvoering Cross al over 17-inch lichtmetaal, het Traction+-systeem, Eco-leer & stof-bekleding, airco, Uconnect 5, en elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels. De Cross Plus beschikt over alles van de Lounge-uitvoering en gaat daar met 18-inch lichtmetaal, Traction+ en z'n offroad-look nog even overheen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/30900/fiat-geeft-500x-zn-prijskaartjes
 
Oei, da's duur! Fiat denkt echt dat de '500-lijn' premium is. Verder zal CO2 uitstoot, lees hoge bpm, ook een rol spelen.
Jammer, want ik vind m echt leuk. Nu te duur. Beetje uitvoering gaat nu zo boven de 25k€.
 
Prijzen lijken redelijk vergelijkbaar met de Opel Mokka, de instapprijs is zelfs 2.000 euro lager. De Renault Captur en Peugeot 2008 zijn toch ietsje kleiner. De diesel is wel aardig aan de prijs, ondanks 20% bijtelling. De Suzuki SX4 S-Cross met dezelfde motor en 20% bijtelling heeft een vanafprijs die maar liefst 4.500 euro lager ligt. Minder krachtig, maar ook lichter is de Citroën C4 Cactus. Die is er met 110 pk benzinemotor vanaf iets meer dan 19.000 euro, de 100 pk dieselmotor al vanaf 19.500.

Kortom: aangezien de Mokka succesvol is verwacht ik veel van de 500X. In Europa is de Mokka inmiddels net zo populair als een Captur of 2008.
 
Daarbij lijkt een Captur goedkoop, maar ik vind dat toch wel tegenvallen. De 120pk-Captur kost al ongeveer 22.000 euro, zo gek is een vanafprijs van 20k voor 110pk dan toch niet, Ami?
 
Juist gaan kijken , in het echt nog mooier , de cross geniet mijn voorkeur , mooi en goed afgewerkt .
 
Leuk die 500X. Dit topic is zo mogelijk nog stoffiger dan de katholieke kerk in Damascus.

Nou ja. Vooruit:
607 stuks verkocht in de V.S. vorige maand, tegen 9771 Renegades... Over hoe enorm veel de verpakking / 'het merk' van invloed kan zijn op de verkopen. Sowieso, 1500 stuks van Fiat verkocht in totaal vorige maand aldaar. Het is dat Jeep/Ram zulke gigantische bergen geld opleveren dat FCA dit makkelijk kan betalen, maar wat een aanfluiting zeg. Je zal maar Fiat-dealer zijn...
 
zmVvxEt.jpg


aDmAITN.jpg


DJuL9Ju.jpg


eXqAuBJ.jpg


ult1Gy6.jpg


COopqEm.jpg


Vv43QNi.jpg


2RNjRQM.jpg


XqlO3U3.jpg


0G3db46.jpg


Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/fiat/2019-500x/
 
S1-fiat-devoile-le-500x-restyle-561351.jpg


S1-fiat-devoile-le-500x-restyle-561350.jpg


Voorspelbare maar geslaagde facelift van een chique compacte SUV/Crossover
 
De X is in Zuid-Europa een groot succes. Hier, waar benzines populairder zijn, zie je ze maar mondjesmaat. Hopelijk komt daar nu verandering in. Ik vind 't iig een geslaagde facelift.
 
Vergelijkingstest tussen de vernieuwde Fiat 500X 1.0T 120 pk en de Peugeot 2008 Puretech 130:

ouverture-1-750x410.jpg


dsc2072s-750x410.jpg


1. Fiat 500X
2. Peugeot 2008

Complete vergelijkingstest: https://www.auto-moto.com/essais/matches/nouvelle-fiat-500x-vs-peugeot-2008-comparatif-181764.html
 
Sechs-Mini-SUVs-im-Test-1200x800-0b5a25def73a38b2.jpg


Sechs-Mini-SUVs-im-Test-1200x800-a777777ecc5c5df8.jpg


Fiat-500X-1200x800-58816ad8eb0bcafc.jpg


Fiat-500X-1200x800-0e496b89a0b3b049.jpg


Fiat-500X-1200x800-7ba1cdf6ad48299d.jpg


Fiat-500X-1200x800-e91d3452adfc92e3.jpg


Fiat-500X-1200x800-bd56ac02688d6d92.jpg


1. Seat Arona 1.0 TSI 520/750 punten
2. Hyundai Kona 1.0 T-GDI 495/750 punten
3. Opel Crossland X 1.2 Turbo 493/750 punten
4. Mazda CX-3 Skyactiv-G 491/750 punten
5. Fiat 500X 1.0 GSE 477/750 punten
6. Dacia Duster SCe 115 447/750 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/kleine-suvs-mit-benzinmotor-test-14238469.html
 
Een auto die ik zeer zelden zie, en ook niet begrijp. Maar dat heb ik wel meer met pogingen een retro hype op te pompen.
 
Ik had die test al gelezen, vind het geen eerlijke test, want de Dacia is een goeie 10.000 EUR goedkoper dan de rest en dan krijg je dus een 'mindere' auto. De VAG gerelateerde auto's moeten meestal winnen in duitse autobladen.
 
fiat-500-x-sport-red-2020-031.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-024.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-023.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-001.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-002.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-009.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-016.jpg


fiat-500-x-sport-red-2020-020.jpg


Bij gebrek aan een fatsoenlijk C-segment model vind ik dit wel een aardig alternatief. Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/fiat/2020-500x_sport/
 
Ziet er zeer goed uit. Had alleen nog wel een setje mooie Brembo rem klauwen opgemogen.
 
Over enige tijd komt Fiat weer met een nieuwe motorisatie voor de 500X: de fireflymotor wordt leverbaar in een mild-hybrid versie, vergelijkbaar met de oplossing die sinds kort leverbaar is in de 500 en Panda. Dat is op zich best bijzonder, want de technische broer van de 500X heeft sinds dit voorjaar juist een plug-in hybride versie. Maar ja, die levert een systeemvermogen van 240 pk en zorgt voor een prijskaartje van 44.000 euri. Met het milde 48-volt systeem gaat de prijs voor de 500X in ons land waarschijnlijk wat omlaag simpelweg doordat de BPM-boete kleiner wordt...
 
Eerste spionagefoto van de 500X soft-top. Anders dan bij de 500C blijft de achterruit gewoon staan. Van een concurrent voor de Volkswagen T-Roc cabriolet zal dus echt geen sprake zijn. In het eerste kwartaal van 2022 zal de 500X overigens worden voorzien van een nieuwe motor met 48V mildhybride-techniek. De komst van de nieuwe motor zal worden gecombineerd met een opfrisbeurt, die Fiat kennende wel heel mild zal uitpakken. Al met al niet erg veel ontwikkelingen voor een model uit 2014, maar nieuwe personenwagens voor Europa zullen nog wel minimaal een jaar of twee op zich laten wachten.

24-BCD3-C4-1-A2-B-488-E-9160-BA28-D31-E63-F2.png


Bronnen:
https://worldscoop.forumpro.fr/t6664p125-2018-fiat-500x-restyle
https://www.passioneautoitaliane.com/2021/06/nuova-fiat-500x-hybrid-in-arrivo-nel-q1.html
 
Als Stellantis Fiat weer net xo op de kaart gaat zetten als Opel, alle vertrouwen dat het goed gaat komen met Fiat Alfa en Lancia.
 
Rutger DC zei:
Eerste spionagefoto van de 500X soft-top. Anders dan bij de 500C blijft de achterruit gewoon staan. Van een concurrent voor de Volkswagen T-Roc cabriolet zal dus echt geen sprake zijn. In het eerste kwartaal van 2022 zal de 500X overigens worden voorzien van een nieuwe motor met 48V mildhybride-techniek. De komst van de nieuwe motor zal worden gecombineerd met een opfrisbeurt, die Fiat kennende wel heel mild zal uitpakken. Al met al niet erg veel ontwikkelingen voor een model uit 2014, maar nieuwe personenwagens voor Europa zullen nog wel minimaal een jaar of twee op zich laten wachten.

Bronnen:
https://worldscoop.forumpro.fr/t6664p125-2018-fiat-500x-restyle
https://www.passioneautoitaliane.com/2021/06/nuova-fiat-500x-hybrid-in-arrivo-nel-q1.html

4q8yacrbn8ey_800.jpg


qt8yr89bwvbw_800.jpg


AutoWeek | Open Fiat 500X Yachting in beeld

De Fiat 500X is waarschijnlijk niet de eerste auto waar je aan denkt bij het horen van het woord 'Cabrio'. Toch werd een 500X Cabrio begin dit jaar aangekondigd en het is die opengewerkte cross-over waar we je nu de eerste afbeeldingen van kunnen laten zien.

In januari dit jaar werd bekend dat Fiat de 500X een Cabrio-versie zou geven. Wie Fiat een beetje kent, weet dat de aanduiding 'Cabrio' bij het merk een iets andere betekenis heeft dan bij andere fabrikanten. Zo is de Fiat 500C in feite helemaal geen cabriolet, de dakboven en raamstijlen blijven immers fier overeind. Wel heeft de 500C een stoffen roldakje dat ver zich tot vrijwel bovenaan de achterklep laat openen. Nu krijgt ook de 500X een open versie. De opengewerkte Fiat 500X luistert naar de naam Yachting, maar is nog minder een cabriolet dan z'n kleinere broertje.

Olivier Francois, topman van Fiat, slingert via de digitale kanalen een korte video de wereld in van de Fiat 500X Yachting, een 500X met een stoffen roldak dat minder ver opent dan bij de 500C. De 500X Yachting lijkt een speciale uitvoering van de 500X te worden, compleet met houtaccenten in het interieur en wat Fiat 'oceaanblauwe' details noemt. Op de voorschermen is de naam van de uitvoering te lezen.
De Fiat 500X Yachting wordt - als we het begeleidend schrijven van Francois mogen geloven, vandaag gepresenteerd. Nog heel even geduld dus.
 
Ha, een commercial die wel heel duidelijk op emotie mikt. Nou ja, op zich, het lijkt mij ook wel een heerlijke auto om met vrienden door de Italiaanse bergen zo naar de Italiaanse kust te rijden.
Duidelijk geen echte cabrio, maar volgens mij laten de huidige SUV-cabrio's duidelijk zien dat daar toch bijna geen vraag naar is, dus misschien is dit een mooie en goedkopere tussenoplossing.
 
Ik blijf de 500X een leuke auto vinden. Natuurlijk allang aan de beurt voor vervanging van een compleet nieuw model en toch... vind ik dit stiekem wel erg fraai. Exterieurdesign kan mijn goedkeuring zeker wegdragen en ook het mooie lichte interieur in combinatie met de blauwe lak aan de buitenzijde vind ik zeer geslaagd. Dat dak? Gewoon een leuke nieuwe optie!
 
Ik heb nooit wat gehad met de 500X, maar die Yachting versie vind ik helemaal top! (y) Echt een leuk ding.
Opvallend trouwens hoe klein de daadwerkelijke opening is t.o.v. het stoffen dak.
 
Nu ook officieel (AutoWeek).

w7jyweyb4ufy_800.jpg


Eerder vanmorgen konden we je de eerste afbeeldingen van de Fiat 500X Yachting laten zien. Die semi-open versie van de Fiat 500X is nu officieel onthuld. Fiat schuift direct een speciale introductieversie van de 500X Yachting naar voren.

us2y6kfb82dj_800.jpg


Fiat breidt het leveringsgamma van de 500X uit met een begin dit jaar al aangekondigde 'Cabrio-versie'. Wie op een écht open 500X in de stijl van auto's als de Volkswagen T-Roc Cabrio en Land Rover's Range Rover Evoque Convertible had gerekend, moeten we teleurstellen. De Fiat 500X Yachting, zoals de slechts gedeeltelijk opengeknipte 500X-versie heet, is namelijk nog minder een cabriolet dan de Fiat 500C. Bij de open versie van de 500 rolt het stoffen dakje zich terug tot bovenaan de achterklep. De 500X Yachting krijgt 'gewoon' een roldak dat tot net voor het eind van het dak loopt.

pu8yg9nb2b4u_800.jpg


De Yachting is een nieuwe uitvoering van de 500X die een plekje krijgt naast de Cross- en Sport-smaken. Fiat komt direct met een speciale introductieversie van de 500X Yachting, de Yacht Club Capri. Die versie is afgeladen met blauwe accenten, een speciale blauwe 'Blu Venezia-lak en een blauwe softtop. Her en der komen we chroomkleurige accenten teen en het interieur wordt verder opgeleukt met houtwerk. De speciale intro-editie is vooralsnog alleen bestemd voor de Italiaanse, Duitse, Spaanse en Zwitserse markt. Fiat maakt van de gelegenheid gebruik om ook van de niet-elektrische 500 een Yachting-versie te presenteren die op vergelijkbare wijze als Collector's Edition wordt gevoerd. In een later stadium volgen de reguliere uitvoeringen van de Fiat 500X Yachting.

fhwy4zpb3la8_800.jpg
 
Er zijn filmpjes vrijgegeven van de vernieuwde 500X en Tipo SW Cross. Dit is de 500X Cross facelift:

Nieuw:

fiat-500x-red-2022-08.jpg


Oud:

ult1Gy6.jpg


fiat-500x-red-2022-00.jpg


fiat-500x-red-2022-01.jpg


fiat-500x-red-2022-06.jpg


Bron: https://corsaitalia.com/fiat-500x-facelift-is-gearriveerd/

Dus een nieuwe grille, veel meer is er niet veranderd.
 
t2sycueb7uc3_800.jpg


7p4y5zsblce0_800.jpg


44cygqgbp0c9_800.jpg


2hby92jbidmo_800.jpg


h4ky3h8bgyff_800.jpg


In Nederland maakt het bestaande leveringsgamma (1.0 FireFly Turbo en 1.3 FireFly Turbo) plaats voor een krachtbron: de 1.5 Hybrid.

Zowel de 500X Hybrid als Tipo Hybrid krijgt een 130 pk en 240 Nm sterke 1.5 viercilinder. Dat is een nieuwe geblazen benzinemotor die samenwerkt met een 20 pk en 55 Nm sterke elektromotor en een 48V-systeem. Een zeventraps automaat met dubbele koppeling zorgt voor de overbrenging van het vermogen op de voorwielen. De nieuwe mild hybride Fiat Tipo Hybrid verbruikt gemiddeld 4.7l/100 km, de 500X Hybrid noteert een gemiddeld verbruik van 5,1 l/100 km achter zijn naam.

(...)

De Fiat 500X Hybrid en Tipo Hybrid staan vanaf midden april bij de dealers. Prijzen volgen in aanloop naar de marktintroductie.

Berekening van LPG Powered in de reacties onder het artikel:

LPG Powered zei:
Goed nieuws! Door de relatief hoge CO2-uitstoot op papier, waren de auto's relatief gezien vrij prijzig in Nederland. De "oude" 1.3T stoot WLTP 146g/km CO2 uit in de 500X, deze Hybrid gaat naar 115g/km CO2. Daarmee gaat de BPM van €7079 naar €2832, oftewel €4247 lager! Als de meerprijs van deze aandrijflijn dan ook nog eens mee valt...
De 1.0T in de 500X zat op 140g/km CO2 (€6257 BPM), dus zelfs daar zakt de BPM €3425!

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/fiat-500x-hybrid-en-tipo-hybrid-naar-nederland/
 
[size=medium]Met nieuwe 500X Hybrid sluit Fiat tijdperk volledige verbrandingsmotor af[/size]
[size=x-small]11 mrt. 2022[/size]

Met de introductie van de nieuwe 500X Hybrid sluit Fiat het tijdperk van de volledige verbrandingsmotor af en levert louter nog geëlektrificeerde modellen in Nederland. De nieuwe Italiaanse crossover heeft altijd een automatische transmissie en is voorzien van een milde hybride aandrijving waar zelfs volledig elektrisch mee gereden kan worden. Nieuw is ook de elektrische “Dolcevita” kap. Deze geeft, wanneer hij volledig geopend is, het gevoel van een cabriolet. De Fiat 500X 1.5 Hybrid kan nu al besteld worden vanaf €30.990, private lease vanaf €449 per maand.

Het grote nieuws van de nieuwe Fiat 500X Hybrid zit onder de motorkap. Daar bevinden zich de nieuwe 1.5 turbomotor, de 48-Volt/15-kW e-motor èn de nieuwe 7-traps automatische versnellingsbak met dubbele koppeling die standaard is op alle uitvoeringen. Het nieuwe 130 pk sterke benzineblok is goed voor 240 Nm aan trekkracht. Hij wordt ondersteund door een BSG (belt start generator) elektromotor die zorgt voor een stille, 100% elektrische start. Dankzij de elektromotor kan er zelfs met een snelheid tot 20 km/u tot 3 kilometer volledig elektrisch gereden worden. De accu wordt automatisch opgeladen bij afremmen. Vooral bij filerijden en het parkeren is de e-motor de aangewezen aandrijving.

De voordelen van deze hybridetechnologie zijn direct merkbaar: lager verbruik, minder uitstoot en dankzij de soepelheid van de automatische transmissie en het reactievermogen van de elektromotor, meer comfort en rijplezier. En dit gaat niet ten koste van zijn kracht, de Fiat 500X mag tot maar liefst 1.450 kg geremd trekken.
De Fiat 500X is nu ook in alle uitvoeringen leverbaar met elektrische “Dolcevita” kap. Deze geeft, wanneer hij volledig geopend is, het gevoel van een cabriolet en is naar keus leverbaar in zwart, grijs of rood.

De nieuwe, zuinige en veilige Fiat 500X 1.5 130 DCT Hybrid kan nu besteld worden vanaf € 30.990. Standaard is deze Club-versie dan uitgerust met onder andere UCONNECT™ met 7" touchscreen, Bluetooth & DAB radio, Apple Carplay® / Android Auto™; lederen stuurwiel met audiobediening; 3,5" TFT instrumentenpaneel in kleur; cruise control; airconditioning; extra getinte ramen achter en 16” lichtmetalen velgen. Private leasen kan vanaf € 449 per maand.
De meest exclusieve uitvoering is de Fiat 500X Yacht Club Capri. Deze luxe variant is zo compleet uitgerust dat er nagenoeg geen opties meer mogelijk zijn. Hij straalt Dolce Vita-allure uit dankzij zijn diepblauwe lakkleur, de exclusieve ivoorlederen bekleding en de elektrisch bedienbare cabriodak.

Naast zuinig, dankzij de hybride aandrijving, is de Fiat 500X Hybrid ook veilig dankzij de legio Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Zo kan hij worden uitgerust met: Attention Assist – waarschuwt als vermoeidheid bij de bestuurder wordt gedetecteerd. Autonomous Emergency Brake – waarschuwt voor een dreigende aanrijding met een ander voertuig en kan de auto volledig tot stilstand brengen om op die manier een ​​aanrijding te (helpen) voorkomen. Traffic Sign Recognition & Intelligent Speed Assist – herkent de maximum snelheid, geeft een signaal als deze overschreden wordt en geeft de bestuurder de mogelijkheid om de snelheid te verminderen tot de gedetecteerde limiet. Lane Control – houdt de auto binnen de zichtbare, witte lijnen. Adaptive High Beam – verzekert de bestuurder van maximaal zicht door automatisch het grote licht aan te doen wanneer er geen voor- of tegenliggers zijn. En Blind Spot Assist – houdt de dode hoeken van de auto in de gaten en meldt naderende voertuigen middels een oranje oplichtend driehoekig lampje in de buitenspiegel. Ook zijn Keyless Entry/Go en een achteruitrijcamera leverbaar.

Medio mei wordt de nieuwe Fiat 500X 1.5 Hybrid 130 DCT bij de Nederlandse Fiat dealer verwacht.

Bron: https://www.media.stellantis.com/nl-nl/fiat/press/met-nieuwe-500x-hybrid-sluit-fiat-tijdperk-volledige-verbrandingsmotor-af

Fiat500XhybridPrijs2.jpg.webp


Er zijn vier goedkopere concurrenten: de Kia Stonic 1.0 T-GDi DCT (v.a. € 27.095), Suzuki Vitara 15 Hybrid (v.a. € 29.350), Hyundai Kona 1.6 GDI Hybrid (v.a. € 29.395) en Nissan Juke DIG-T 114 DCT (v.a. € 30.340). De 500X zal wel een nichespeler blijven. Een van de koopjes in deze prijsklasse is de Renault Arkana, die je als een klasse groter kunt beschouwen en begint bij € 33.260 (standaard hybride automaat), al heeft die weinig trekgewicht.
 
Ik vind dit echt een auto die je op straat moet zien om te kunnen waarderen (proportie). Op beeld is het vaak nét niet.. denk dat dit de auto wel parten kan spelen als mensen in de oriëntatie fase zitten.
 
^^^ rijden er alleen niet massaal veel van rond. Mensen kunnen zich er dus niet al te vaak mee identificeren.
 
Die onbekendheid (alle Fiat-campagnes gaan over de 500, de rest lijkt niet eens te bestaan) lijkt me in combinatie met het gebrekkige merkimago van/gebrek aan vertrouwen in Fiat dan ook een belangrijkere oorzaak van het gebrek aan succes in Nederland. Auto's als de Opel Crossland en Volkswagen T-Cross zijn nooit gehinderd door hun zowel op foto's als op de weg onbeholpen uitstraling.
 
Mijne Sport Hybride nu 10 maanden in bestelling, zou onderweg zijn…
 
Gisteren kwamen mijn vrouw en ik met onze nieuwe 500X hybrid sport cabrio dolcevita bij de supermarkt aan. Stonden 2 mannen te babbelen op de parkeerplek waar we wouden parkeren. Druk discussiërend: "he, dat is een 500. Nee volgens mij niet hoor. Jawel hoor... Nee, hij is veel te groot. "
Vervolgens lopen ze om de auto voordat wij nog kunnen uitstappen, kijkend naar de achterkant: "ja, het is toch een Fiat 500"! "Mooie auto hoor, gaaf ding zeg!"

Oftewel: het model brengt ook verwarring bij het publiek. Ik moest nog even denken aan die test van Autoweek met de 500X tegen de Countryman toen ook mensen op straat werd gevraagd wat voor een auto het nou was...

Auto bevalt overigens echt heel erg goed. Vooral de zitpositie achter het stuur en het geboden comfort vind ik toch wel heel erg opvallend goed. Lekker zuinig ook!
 
^^ weet niet hoe het weer bij jullie in het oosten was.. maar hier in midden Utrecht al twee lentedagen erop zitten. Volop zon, dus Cabrio weer. :cool:.
Vanmiddag een Mercedes-Benz SL cabrio in open toestand gespot.
 
Terug
Bovenaan