Fiat 500 (facelift p.43)

Ondanx de regen... Tóch heel stijlvol. Ik ben benieuwd naar je rij-ervaringen en naar meer (echte) foto's:D

Dat hoekje ziet er alvast leuk uit :).
Je hebt een glazen dak zie ik. Het grappige is dat ik daar niet in pas, gister nog gecheckt. Het glazendak zorgt voor een iets lager plafond waardoor ik met mijn haar tegen het glazen dak aan zit. In de gewone zit ik prima.

@alfalva:

ik pas met mijn 1m94 perfect in eentje met een glazen dak. Een 500'tje met het glazen schuifdak daarentegen is ook te laag. Ik weet niet hoe groot je bent, maar chek eerst maar eens of het een vast of schuifdak is....

@heilige koe

Dit was één met schuifdak. Is die met het panoramadak dan net zo hoog als één met een normaal dak? Ik ben 1,95.

@alfalva,

die met het panoramadak is ietsje lager dan het normale dak, maar daar pas ik nog in. Als er een schuifdak inzit, dan wordt de dakheml een vijftal cm lager en dan pas ik er idd ook niet meer goed in

Beetje onscherp, maar het gaat om de auto:
fiat50013as4.jpg

Gefeliciteerd man! Echt een fijn wagentje en ook de kleurencombinaties zijn goed gekozen:D

Ik heb enige tijd geleden op autoweek.nl gelezen over een 0,9 turbo die volgend jaar in de 500 komt. Is er al iets meer bekend over deze motor en hoeveel pk hij in de 500 krijgt? Komt hij ter vervanging van de 1.2?

Vanmiddag weer een reclame-500 gezien, en vanavond een rode. En tijdens mijn vakantie in Lloret, 2 witte gespot die ik van de week ga posten.

Weet iemand wat de levertijden nu gemiddeld zijn? Al beetje gezakt? Zijn er al mensen die de dualogic gereden hebben? Ik las in AW laatst een vergelijkende test met de 500 en daar waren ze redelijk tevreden over de half automaat. Ik rij zelf smart dus ben zo'n bak wel gewend, maar zou zo'n bak wel eerst willen rijden alvorens te kopen. Verder valt me op dat de prijzen van de opties erg meevallen, radio/cd/speakers zijn tenminste start. bij smart kost dat kleine 1000 euro op elke versie. De achterlichten van de 500 vind ik wel wat minder. De 1.2 lijkt mij de beste keus, zeker omdat de 1.4 toch wel een stuk hoger verbruik heeft. De 500 schreeuwt gewoon om een klein turbotorretje, maar dan moet e.a wel duurzaam zijn. Turbo is toch gevoeliger. Trouwens is het onderstel van de 1.2 dus altijd soepeler dan de 1.4 ongeacht of je een pop,lounge of sport hebt?

Carlito Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet iemand wat de levertijden nu gemiddeld zijn?
> Al beetje gezakt? Zijn er al mensen die de
> dualogic gereden hebben? Ik las in AW laatst een
> vergelijkende test met de 500 en daar waren ze
> redelijk tevreden over de half automaat. Ik rij
> zelf smart dus ben zo'n bak wel gewend, maar zou
> zo'n bak wel eerst willen rijden alvorens te
> kopen. Verder valt me op dat de prijzen van de
> opties erg meevallen, radio/cd/speakers zijn
> tenminste start. bij smart kost dat kleine 1000
> euro op elke versie. De achterlichten van de 500
> vind ik wel wat minder. De 1.2 lijkt mij de beste
> keus, zeker omdat de 1.4 toch wel een stuk hoger
> verbruik heeft. De 500 schreeuwt gewoon om een
> klein turbotorretje, maar dan moet e.a wel
> duurzaam zijn. Turbo is toch gevoeliger. Trouwens
> is het onderstel van de 1.2 dus altijd soepeler
> dan de 1.4 ongeacht of je een pop,lounge of sport
> hebt?

Yep... onderstel is afhankelijk van de motorisering, dus 1,4 is in elke uitvoering stugger als de 1,2.
Allemaal wel een beetje krom, want buiten de onderstel afstelling om mist de 1,2 sport ook de sportknop welke wel op de 1,4 sport zit....

Ben me ook aan het orienteren op een 500. Wat de levertijd betreft: ik heb begrepen dat de auto op dit moment redelijk snel te leveren is.

Voor de 500 vind ik wit een hele mooie kleur, vooral met zo'n rode streep of zo'n blokjesdak. Ik vind wit mede zo'n mooie kleur voor de 500, omdat er nog veel witte oude 500's zijn. Dat maakt de nieuwe 500 in het wit nog meer retro dan hij al is.

Het is zover, ik heb er eentje besteld. Na lang twijfelen tussen zwart en wit, heb ik gekozen voor het zwartje vanwege het metaalkleur. Het is een lounge geworden met rood-zwarte lederen zetels en een "bullbartje" vooraan. Normaal gezien wordt het rugzakje geleverd begin oktober. Het was eentje die in bestelling was bij de garage en waarvan kleur en bekleding nog gewijzigd konden worden. Zoniet was het 6 maanden wachten. Hopelijk is de beloofde afleveringstermijn correct......Tot later met ervaringen!

Deze foto hoort duidelijk niet in het fotografie topic, maar toch:
500Koningsplein.jpg

@ piotr: De 500 die jij (op de vorige pagina op 19-05) postte heb ik nu ook zien rijden in Noord
(op de Buikslotermeerweg en helaas zwaar digitaal ingezoomd)
500AlfaRomeo.jpg

De hamster = The Stig! Schreef:
> Deze foto hoort duidelijk niet in het fotografie
> topic, maar toch:

Nou het heeft wel wat, deze foto!! ik ben niet met je eens, sorry!!

Vandaag een witte 500 gespot die had stickers van een computerbedrijf geloof ik. En gisteren deze 500 gezien op mijn werk, wel grappig want het is dezelfde die ik ergens in het voorjaar gezien heb, en die foto staat ook nog ergens in dit topic.
fiat50014yb7.jpg

Scarbir Schreef:
> Die laatste is lekker! Nu nog even een fraaier
> nummerbord met dikke letters en cijfers.

Heb je dan keuze?

Bij BMW, Mercedes en Audi krijg je meestal wel een luxe-kenteken maar bij Fiat moet je dat zelf aangeven denk ik.

ikbentop1 Schreef:
> Wat een lachwekkende brommobiel zo'n Abarth.
> https://cutretuning.iespana.es/microdel014.jpg

Nu ga je te ver makker!!!:x:LOL:

tja allemaal leuk en aardig maar ik vind het dus 3x niks. Hij is klein, duur en behalve de abarth is er geen snelle versie, al denk ik dat ik dat niet wil om nou met 200 te rijden met een auto van ongeveer 1000kg. Daar is trouwens ook een naam voor, laagvliegen!

Wat is daar verkeerd aan? En ja als je RS6Freak heet dan kan een Abarth natuurlijk niet snel genoeg gaan:p

au... lekker!!!:D

Persoonlijk geef ik helemaal niets om zo'n 'luxe' kentekenplaat. 't Is nog net niet zo dat als ik een auto had die plaat wekelijks goed schoonmaak met een schuursponsje:T:D, maar extra betalen voor die dikke letters...?

Die Abarth met NL kenteken op de foto's hierboven ziet er erg strak uit!!! Mooie velgen ook!:D

Als je zo'n strakke Abarth hebt staan - of wat voor een mooie uitvoering van een auto dan ook - staat een luxe kenteken gewoon veel strakker. Dan laat je echt in elk detail zijn dat je autofanaat bent. :)

Ik ben géén fanaat van de kentekenplaat... 't Liefst zou ik ze er vanaf schroeven (áls ik een auto had), dus besteed ik daar dan ook geen geld, tijd en engergie aan. Snap je? 't Is een lelijk onding wat er (ook voor op) op moet van de staat, zo zie ik het.
Ik kan me voorstellen dat je dan liever je geld besteedt aan elk detail van je auto.

Redelijk cool, maar toch stukken minder door die lelijke doppen. Dat vlaggetje is een leuk detail dat ik nog nooit in het echt gezien heb.:D

Voor wie het nog niet weten, ik ben een tijd terug het 500 Forum gestart. Wegens groot succes willen we dan ook onze eerste meeting houden.

Ik weet niet of jullie al lid zijn, maar hier is het te lezen;
https://www.500forum.nl/viewtopic.php?f=12&t=207

Ik zou zeggen meld je aan, het is erg gezellig en we hopen je te zien de 27e op de meeting!

Gr.
Sander

Terug
Bovenaan