Fiat 500 (facelift p.43)

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Aaaah, wat lief die wimpertjes ;)

Trouwens, wel een vette Thesis op de achtergrond (tu)

Nog leuke foto's gevonden:

img_3110.jpg

img_3113.jpg

img_3115.jpg

img_3116.jpg

img_3118.jpg

img_3122.jpg

img_3126.jpg

img_3127.jpg

img_3128.jpg

img_3129.jpg

img_3130.jpg

img_3134.jpg

img_3141.jpg

img_3144.jpg

img_3216.jpg

img_3149.jpg

Mooie foto's weer! Jammer dat die gast met die Scenic (op de laatste foto) zich er zo nodig tussen moest proppen. Er zitten iig wagentjes met mooie combi's tussen. De striping van de door Shady geplaatste foto's heb ik nog niet eerder gezien:-D

Eigenlijk is het een renault laguna ;)
Maar ik ben het met je eens, al die mensen die altijd hun auto er zo nodig naast willen zetten. Word je soms echt aggressief van:P

Foto 9 is een laguna, foto 16 een Scénic. Vandaar de verwarring allicht.

Mooi foto's by the way.

Sepappe Schreef:
-------------------------------------------------------
> Foto 9 is een laguna, foto 16 een Scénic. Vandaar
> de verwarring allicht.
>
> Mooi foto's by the way.

Het is gewoon een kwestie van goed lezen:
Jammer dat die gast met die Scenic ([u zei:
op de laatste foto[/u])]

En die Laguna's op foto 9 en mijn foto staat nergens tussen gepropt.

Je ziet wel eens op foto's tussen de 2 stoelen een aansluiting (usb?) van windows mobile.

Zit dit op elk model? of is het een optie...
Waar dient het voor en wat kun je ermee?

Dat is Blue & Me. Standaard op o.a. de Sport.
Hiermee kun je bijvoorbeeld MP3 op een USB-stick meenemen en aansluiten op je radio.

Vorige week een weekendje gehad naar de Nürburgring, helaas zelf niet meer gereden (wel tickets gekocht) omdat er de dag ervoor een dikke spijker in m'n band zat. Gelukkig bleek na controle de band goed te zijn, maar hij zal je maar ploffen op de ring... 8-)

Anyway, er staat nu ong 5200km op de teller dus genoeg om eens een impressie te geven. Ik was eerst nog bang dat de stoelen niet lekker zouden zitten op zo'n lange afstand (460+ km) maar ze zitten heerlijk. Het is even afstellen maar als je eenmaal je zit gevonden hebt zijn ze erg goed. Het enige dat ik mis (mijn vorige Alfa had een Sportinterieur) is de zijdelingse steun voor het betere stuurwerk. Deze is wel aanwezig maar ik had liever gehad dat hij wat meer aanwezig zou zijn. (bv sport interieur 500)

En dan de motor, voordat de handtekening op papier ging had ik nooit eerder in een 1.2 gereden dus dat was wel een redelijke "gok". De positieve verhalen op internet hebben me over de streep getrokken toch de handtekening te zetten.
Nu zelf een tijd gereden te hebben in Nederland kan ik ook alleen maar positief zijn, zelfs in de "bergen" bij de Eiffel loopt de 500 zo omhoog zonder de spartelen. Soms moet je even terug schakelen, maar je hoeft niet onnodig veel toeren te maken om boven te komen.
Hier merk je zeker dat het maximum koppel van deze motor erg laag ligt (3000rpm).

Ook over het verbruik kan ik alleen maar positief zijn, hij is dan nog niet eens echt ingereden dus verbruik word mogelijk nog wat beter... we zullen het wel zien.
Maar over de afgelopen kilometers rijd ik gem. 1 op 17/18!
De rit terug van afgelopen weekend met in Duitsland bijna overal vol gas (in NL + 10-20) levert over 460+ km een zeer netjes gem. op van 1 op 14,9!!

De top van de 500 is 180kmpu op de teller en 170kmpu op GPS, ook dat is een erg nette prestatie!

Ik ben nog steeds helemaal in m'n nopjes met de 500 en er zullen nog vele plezierige kilometers bij komen!

De hamster = The Stig! Schreef:
> @ Kandezenog: Heb je nog foto's gemaakt?

Foto's waarvan ??

Na 34 pagina's moet ik toch ook iets melden over de 500:

Ik heb diverse klassieke 500's gehad en heb het normaal niet zo op moderne uitvoeringen van klassieke auto's maar dat geldt niet voor de nieuwe 500: wat een geweldige auto!! Voor ons is ie helaas te klein (2 kids) en we hebben al 2 auto's maar ik zou 'm zo kopen. Superauto en ik ben helemaal verliefd op 'm geworden. Fiat, hier zijn jullie goed in: kleine auto's maken (zo ook de Panda en Punto bijvoorbeeld, alhoewel de Bravo ook een mooi ding is).

Leuk verhaal Kandezenog,
Ik heb sinds 3 weken ook een zwarte Fiat 500 Sport (1200 cc).Heb voor de 500 een Alfa 147 gehad.De zit en de stoelen zijn totaal anders maar na instellen van de stoelen toch een goede houding kunnen vinden.Persoonlijk hadden ze iets breder gemogen , maar echt lange ritten heb ik er nog niet mee gereden.
Voor de rest super tevreden over de auto.Hoewel de 1400 cc wel erg verleidelijk was,toch (door het vebruik) voor de 1200 cc gekozen.Mede door het gewicht nog redelijk rap ook.
Zal binnenkort een paar foto's plaatsen.

Heb van een dealer gehoord dat de 500 bij de voorverkoop erg hard ging, maar nu hij er is zijn voorraad-500's maar niet kwijt kan en er bijna geen meer wordt besteld.

Zou de hype dan al over zijn, en de MINI de enige geslaagde retro-interpretaite zijn?...

Er is in principe helemaal geen voorraad. Bestellingen hebben een lvertijd van minstens een half jaar.
Misschien heeft de dealer net niet de uitvoering die mensen willen of vraagt ie teveel?

Denk dat je ze als de levertijd minder wordt nog meer gaat zien...

Trouwens wel grappig, Was afgelopen zomervakantie in Monaco. En stond ook een witte 500. De 500 trok vrijwel evenveel aandacht dan Ferrari's ed.

Vandaag is week 19 begonnen, de week dat mijn 500 in assemblage zou gaan.
Normaalgezien zou 'm dan eind van de maand bij de dealer klaarstaan voor mij.

Nu krijg ik vandaag een pakje thuis (het tweede al) met een miniatuur 500 in. Het eerste miniatuur kreeg ik toen ik de auto besteld had en nu krijg ik eentje om mijn geduld te "belonen".
Nu vond ik nog 1 maand wachten na 7 lange maanden toch niet meer zo lang... dus ik snap het niet echt. Krijg ik dat miniatuurtje nu omdat ik nog langer zal moeten gaan wachten of krijgt iedereen dat tweede miniatuurtje gewoon...

Iemand die meer weet? :)

Ik zit nog steeds te wachten op mijn eerste miniatuur. Het door de dealer in december beloofde welkomstpakket heeft mijn brievenbus nog steeds niet bereikt.

Dat is ook niet leuk natuurlijk. Hoe komt het dat je zolang aan het wachten bent? Iets van speciale opties? Weten ze bij de dealer al wanneer hij normaal moet komen?

Ach, jah. Lullig is het wel ja, maar die speelgoedversie kun je altijd nog kopen. Ik kan me alleen voorstellen dat je wél benieuwd bent naar wanner je 'echte 500' arriveert. 't Zal ZEKER komen door de drukte (een luxeprobleem voor Fiat dus;)).

Is er al iemand geweest die hier in NL een 500 met zo'n beugeltje voorop gespot heeft(zoals goed te zien is op de 9e foto die Pixel helemaal bovenaan deze pagina postte) ?

Deze kwam ik een paar weken geleden tegen (wit blijft een mooie kleur!) :
13-09-2007019-1.jpg

Reneb Schreef:
> Zoals beloofd een aantal foto's van mijn zwarte
> 1.2 sport.Inmiddels 3 weken in bezit
> https://img.photobucket.com/albums/v139/reneboo/500
> deel2.jpg
Mooie auto, welk interieur is dit? Ik kan kiezen uit een zwart of bruin interieur bij de sport, nu lijkt niet natuurlijk bruin, maar ik vind die lichte binnenkant niet overeenkomen met de folder/site.

Ik twijfel nog betreft het interieur. De kleur wordt wss Calypso Orange zijn er mensen hier met een oranje 500, of hebben mooie foto's gezien van deze kleur > thx

@Leeuw; dit is het standaard sport interieur met de bruine stoelen ed.
Calypso Orange heb ik in Nederland nog niet eerder gezien.Natuurlijk wel op de Grande Punto.Toch van een Duitse pagina een aantal foto's gevonden.Het is een kleur die echt heel anders lijkt bij bewolkt (bijna rood) en zonlicht (fel oranje.
cal1.jpg

Hier met zwart interieur:
cal2.jpg

En hier met bruin:
cal3.jpg

Persoonlijk zal ik bij Oranje voor zwart gaan.

Gaaf, eindelijk wat mooie foto's. Ik denk toch dat ik voor het zwarte interieur ga, want ik vind het jammer dat het bruine niet zover is doorgetrokken (binnenkant stuur, bovenkant dashboard en andere panelen blijven zwart)

Ik vind een lancia Ypsylon in oranje met zwart dak ook erg gaaf, maar ik ben bang dat de inruilwaarde van de lancia erg laag is bij verkoop.

Deze wielen komen er wss ook onder, maar dan met een zwarte binnenkant (two-tone)

edit 1: deze kleur is NIET leverbaar op de grande punto, dat is een metaal-kleur en bij de 500 is het een "gewone" lak.

edit 2: wat is een goed nieuw500 forum?

Is dat nodig? 't Gaat toch prima zo?

Dat zwart in combi met oranje is idd beter dan in combi met bruin (dat is té '60-'70)

leeuw Schreef:

> edit 1: deze kleur is NIET leverbaar op de grande
> punto, dat is een metaal-kleur en bij de 500 is
> het een "gewone" lak.

Volgens de prijslijst (meen ik me te herinneren) staat ie wel tussen de metallics en betaal je er dus ook een meerprijs voor.

Ik vind dat oranje een hele toffe kleur. (tu) Interieur zonder twijfel zwart. Dat bruin vloekt een beetje met oranje en is inderdaad niet ver genoeg doorgevoerd. Hierdoor wordt het een rommeltje van zwart, twee tinten grijs en bruin in et interieur.

Er geldt een meerprijs voor oranje (€300,-) maar het is een z.g. pastelkleur. Absoluut niet metalic, gewoon blanke lak.

Kan iemand vertellen hoe de airco werkt, ik twijfel tussen een climatecontrol of de handbediende airco.

Ik heb eigenlijk handbediend nooit prettig gevonden - je blijft mengen- en bij hele goedkope climatecontrols blijft de temp. ook niet stabiel (zonlicht, schaduw enz.)

Nog even een leuk plaatje dat ik in Rome nam. Oud en nieuw bij elkaar. Aan de persoon op de foto (1.85 mtr) zie je hoe klein de oude 500 is.

IMG_3348.jpg

C70

Op de grande Punto zit op Oranje een parelmoer laklaag als blanke laag , wat ook de meerprijs verklaard.Dat heeft de 500 niet.
Een paar goede links:
Italiaanse club
Engelse 500 forum

Iemand al gemerkt dat de klokkenwinkel verlichting aan een lichtsensor verbonden zit?Was aan het begin een beetje wennen.s'nachts werkt alles prima, maar bij laagstaande zon, branden de klokken niet meer.

Reneb: waar heb je die foto's van die oranje 500 vandaan? staan daar ook foto's met velgen op.

Wat denken jullie 15" bicolor of 16" zoals reneb ze heeft?

thx voor de forums, italiaanse had ik wel gevonden maar lastig/onmogelijk lezen.

Heb nu al vele 500-tjes in het wild gezien. Daarbij valt me 1 ding op: meerdere exemplaren hebben last van loslatende zwarte lak op de kapjes op de wielnaaf (waar het 500 logo instaat). Ik sprak er met een eigenaar over die al aan zijn 2e setje bezig was... en weer er alweer last van had.

Terug
Bovenaan