Fiat 500 (facelift p.43)

De witte (waarvan Pixel de link plaatste) vind ik de eerste 500 die er 'gepimpt' mooi uitziet:D

@ Kandezenog: Dat verbruik is idd ERG netjes!

Ik blijf het een moeilijk autootje vinden, er is eigenlijk geen een kleur die er echt super op staat. Alleen zwart en wit, maarja dat is weer zo gewoon.

Ik vind knalrood ook een goede kleur voor de 500. In het zwart is hij juist weer wat anoniem. Zwart staat overigens wel netjes.

115424bb90fbac6d94a6222ea5342abb.jpg

Aan de gelukkigen die reeds in het bezit zijn van een nieuwe Fiat 500:

Waar zit de toeter? Bij mijn Punto zitten die aan de zijkanten van het airbaggebied op het stuur. Erg vervelend, want als ik hem nodig heb (net nog bij één of andere eikel die mij geen voorrang verleende) ram ik instinctief keihard op het midden van het stuur. Dat heeft dus geen enkele zin. Nu zie ik bij de 500 ook van die logotjes aan beide zijkanten van het stuur. Betekent dat ook dat op het midden van het stuur rammen geen zin heeft?

Had tijdens de testrit al ondervonden dat toeteren niet zo makkelijk ging als ik in het midden drukte, het werkte wel als ik hard genoeg drukte. Maar nu je het zegt, als ik de foto's bekijk is het misschien toch de bedoeling van op de zijkant te drukken om te toeten.

Ja, dat denk ik ook. Ik vind dat zelf vervelend. Zeker omdat veel andere auto's, waaronder ook Fiat, hun toeter op de meest logische plaats hebben, namelijk in het midden. Ik dacht in het begin dat het wel zou wennen, maar dat doet het echt niet. Net kwam ik daar weer achter. En tja, met je duimen, ik rij net als de meeste mensen bijna nooit kwart voor drie.

Kwestie van wennen lijkt mij. 't Is iig beter dan zo'n toeter op zo'n sprietje links van de stuurkolom:)

Van de week de 2e witte in Putten al gespot..
Men, niet origineel meer in Putten, om een 500 te kopen;)

Ik zie er hier in Belgisch Limburg ook weinig rondrijden, toch staan er bij de dealer elke week nieuwe 500's te wachten op hun baasje :D
Over 80 dagen zou mijn parelmoerbolletje ook klaar staan bij de dealer! (ja ben al aan het aftellen :))

Vandaag bij mn werk nog een zwarte 500 zien staan met complete chrome pakket, had even zo snel niet gezien wat voor uitvoering het verder was.

Daarnaast nog even over de toeter, ik heb net ff getest.. Je kan idd op de "toetertjes" drukken voor de toeter, maar hij "scharniert" naar boven. Dus boven het logo aan de bovenkant kan je ook drukken voor te toeter.

'k Zag gister een heel donkerblauwe 500 staan. Dat ziet er wel beschaafd uit!:D En 't is ook nog zo'n 1.3 diesel, mooi hoor!

Zijn er al mensen die weten hoe de radio eruit moet ?
Ik kan het niet vinden in de boekjes namelijk. Ik wil graag kijken wat de aansluitmogelijkheden zijn achterop de radio (sub oid).
Heeft iemand bv foto's van het duurdere hifi systeem ? Daar zit de sub namelijk onder de stoel, ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.

Daarnaast nog de vraag of er iemand al een nieuwe 500 club in NL heeft gevonden?
Anders ben ik van plan deze op te gaan zetten, iemand die me daarmee wil helpen ?

Bossa Nova heeft de interscope hifi (zie pagina 28). Misschien dat hij enkele foto's kan nemen ervan? Ik heb de interscope ook besteld voor in mijn 500 maar het systeem ook nog niet gehoord of gezien. De reden waarom ik het genomen heb is omdat het mij moeilijk lijkt de radio eruit te halen of te vervangen. Zeker met alle aansluitingen (usb/bluetooth). Ook is er weinig plaats in de auto om zelf een sub te plaatsen... in de koffer zou gaan maar dan is de koffer nog kleiner.

Met de sub onder de zetel valt zeker ook het opbergvak weg wat zich onder de passagierszetel bevindt?

De meeste 500's die ik zie rijden, zijn bestickerd met bedrijfsreclame. Ik hoop oprecht niet dat hij dezelfde reclamezuilfunctie gaat krijgen als de smart destijds...:(

'k heb er nog geen één gezien die als reclame-object werd ingezet, wel gister een zwarte zien rijden

Er zijn geen aparte foto's van te nemen, de speakers worden vervangen door betere exemplaren en de sub komt inderdaad onder rechtervoorstoel (opbergvak weg) het geluid is super, veel beter dan standaard. Achteraf inbouw zal moeilijk zijn vanwege de beperkte inbouwmogelijkheden.

Naar mijn mening is het de upgrade dubbel en dwars waard, er zit een mooi vol geluid in en op wens voorzien van een strakke bas zoals ik weinig in auto's gehoord heb.......:D

bossa nova Schreef:
-------------------------------------------------------
> Naar mijn mening is het de upgrade dubbel en dwars
> waard, er zit een mooi vol geluid in en op wens
> voorzien van een strakke bas zoals ik weinig in
> auto's gehoord heb.......:D

Ik hoop dat het geluid strak blijft en dat de bouwkwaliteit van de 500 beter is dan die van overige Fiat's. Ik heb zelf een Stilo gehad en daar rammelde het halve interieur mee op de maat van de muziek.

Nou, ik zag net ook een reclame 500: Een witte en verder groen beplakt. Kon het verder niet zien want ik reed te hard voorbij:p

Vandaag te horen gekregen dat ik nog 2 weken langer moet wachten op m'n 500! :cry::cry: BALEN!
Maarja schoonheid en kwaliteit heeft z'n tijd nodig :T
Zodra hij binnen is zet ik de foto's op het forum.

Greetzzzzz Nick

Ook ik heb deze geweldige auto besteld en mijn stilo ingeruild!!
het is een 1.2 sport geworden met
- De kleur geel
- esp
- mistlampjes
- automatiesche airco
- en stootstrips in de keur van de auto

Ik kan niet wachten :D:D

gr Dalo99

Hallo,

Wij staan op het punt om een 1.2 Lounge te bestellen. Nu ben ik me op internet aan het verdiepen en zie ik berichten over een 0,9 motor (eventueel met turbo). Weet iemand hier meer van? Bijvoorbeeld wanneer deze komt? Komt deze in de plaats van de 1.2 en/of 1.4? etc.....

ja in 2009 komt die waarschijnlijk in plaats van de huidige motoren omdat ie 65pk tot ong. 110pk kan leveren. zal zo'n 20% zuiniger zijn dan een vierpitter.

Én die 0.9 zal misschien nog wel fijner rijden, omdat dat blok minder gewicht op de vooras legt...

Ik mag me over een maanden de gelukkige eigenaar noemen van een Fiat 500 1.2 Sport.
Zoals de afbeelding hieronder.
media

Wat is jullie mening? geslaagd?

gr.

Ik zeg: (y):T De goede kleur in ieder geval, velgen zijn ook leuk, en vanuit deze hoek natuurlijk een prachtige foto. :)

Van harte nieuwe 500 bezitters(sters)!!
Jullie zullen er geen spijt van krijgen, ja alleen van het uitstappen.. rijden moet je ;)

Nog even terug komen over het opzetten van een club/forum voor de 500 om informatie te verzamelen e.d. wie wil mij daar mee helpen ?

alexiej19 Schreef:
> Ik mag me over een maanden de gelukkige eigenaar
> noemen van een Fiat 500 1.2 Sport.
> Zoals de afbeelding hieronder.
> https://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=397
> 68705
> Wat is jullie mening? geslaagd?
>
> gr.

Gekocht bij Carstore.nu? Daar komt die foto namelijk vandaan.

Nee, k heb hem niet bij Carstore.nu gekocht, gewoon bij een fiat dealer, maar had het plaatje erbij gedaan om te laten zien hoe hij er uitkomt te zien.
En het plaatje is een 1.4 sport en k krijg 1.2 sport maar uiterlijk is hetzelfde

Aanstaande donderdag mijn zwarte 1.4 Sport ophalen.
Ik zit nu al te popelen! Ben erg benieuwd want ik heb er nog niet eens mee gereden. :D

@ Gilletti: Dan verwacht ik over een paar weken wel foto's van je 1.4(y)

In Amsterdam zie je de 500 langzaam meer en meer op de weg verschijnen, FIJN!

@ Gilletti: Goed, ALS je dus foto's hebt hoop ik ze hier zsm te bewonderen... Ik ben benieuwd!:D

bicolor foto 1
bicolor foto 2

Deze bicolors onder een zwarte 500 was mijn eerste keuze, maar later toen ik 'm ging bestellen toch nog van gedachte veranderd.
Heb deze velgen ook nog nooit in het echt gezien, de gewone wel, maar de bicolors ervan ben ik nog nooit tegen gekomen. Iemand anders wel?

Gilletti Schreef:
> Vandaag mijn zwarte 500 ophalen.
> Geen bicolore, geen chroom, wel veel fratsen! :D

De foto's volgen zeker :))

Nou, hier is ie dan.
Het heeft even geduurd maar het wachten is ie waard geweest!

Stoer karretje, zeker in deze kleur.
En die dikke velgen staan hem ook zo gaaf. :D

500Teaser1.jpg

500Teaser2.jpg

Terug
Bovenaan