Fiat 500 (facelift p.43)

Op jou vraag welke auto ik zelf rijd, als zelfstandig ondernemer van een montage bedrijf gebruik ik de hele week een bestelbus, VW Transporter

Ben je ook lid van het Comité Vooroordelenbevestiging?

Gaaf Nick,
Kenteken duurt een dag of 3/4 dus volgende week ophalen. Wat zal jij slecht slapen de komende nachten ;)

Uiteraard foto's maken bij aflevering en de eerste rit!

heeyy,,

Er zijn hier op het forum al een paar mensen, waar de fiat 500 al afgeleverd is.
En mijn vraag is of iemand weet hoelang het duurt voor de fiat 500 bij de dealer afgeleverd word.
Mijn fiat 500 is deze week gemaakt in de fabriek, over hoeveel weken zou hij dan bij de dealer staan?

alvast bedankt.

gr. alexander

alexiej19 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Mijn fiat 500 is deze week gemaakt in de fabriek,
> over hoeveel weken zou hij dan bij de dealer
> staan?

Normaal zit er 4 weken tussen de fabricage van de wagen en de aflevering bij de delaer.
Voor de 500 althans.

Zelf ben ik sind een week de gelukkige (mannelijke) bezitter van een 500 1.2 sport. Het is dan wel een kleine wagen maar ik heb geen grote bestelwagen nodig om mijn mannelijkheid te tonen naar de buitenwereld. ik twijfel nog over verlagen. Ik ben dus wel benieuwd naar de foto's van de verlaagde 500.

Duc monster,

Op pagina 32 staan een aantal foto's van een verlaagde 500. Ook enkele pag. terug heb ik nog 'n foto geplaatst van een verlaagde 500. De meeste wat ik tot nu toe gezien heb vind ik echt niet mooi maar misschien zijn ze wel te laag gelegd.

Ik ben ook benieuwd hoe hij eruit ziet als hij maar lichtjes verlaagd is en vooral hoe hij rijdt met hardere vering. Onder mijn 500 ligt 16" lichtmetaal vrees ervoor dat harde veren het rijden veel minder aangenaam zullen maken. Ik wacht dus nog af.

ps: ik ben er ookal leuke tegengekomen :)
zie: https://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7358

@Pixel

De mijne wordt niet zo laag als op het plaatje :)
Deze heeft volgens mij een schroefset de mijne krijgt alleen andere veren. :D

Fiat 500 met H&R verlagingsveren. Ik vind het prachtig :D

Foto-X4NPVZNP.jpg

Foto-RS4OHVOY.jpg

Foto-JXOXJ7KW.jpg

Alfalva Schreef:
> Die is zeker vet!

Dat is 'm inderdaad!
Maar dat komt ook denk ik door de combinatie van 17" met een bredere band, niet?

je kunt er een vrouwen auto van maken
maar zoals ik ze hier zie is dit echt een vette mannenauto:p
nee mooie bakies hier:D:D
ik heb hem in fel geel gezien zoo lelijk!!
in kampen daaro bij de dealer stondie

quicknick1987 Schreef:
> Die op mijn Fiat 500 komt kost inclusief montage €
> 500,-

Heb al 'n offerte aanvraag gemaild naar n garage hier in de buurt... ben benieuwd.
Denk ook dat er buiten de verlagingset spoorverbreders aan te raden zijn.

Op de foto's hierboven krijg je geheid problemen met aanlopen als je wat bagage meeneemt of 1/2 personen achterin.
Dus als je al wilt verlagen zou ik er zeker geen spoorverbreders onder zetten.

Trouwens mijn eerste mod is een feit :D
Helaas krijgt de Pop versie geen uitlaatsierstuk, deze is wel achteraf te bestellen maar dat is deze; (voor 110euro)

3129906.jpg

Die vind ik persoonlijk niet mooi, ik wil juist de plat ovale versie die de Lounge en Sport versie standaard krijgt.
Ik ben bij heel veel dealers geweest maar die is dus niet los te leveren.. GRRR.
Toen wezen shoppen bij andere merken als , VW, SEAT, Porsche, Audi, BMW, Toyota, Huyndai enz.. maar nergens een kort sierstukje van zo'n 10cm.

Maar ik geef de hoop niet op, dus dan maken we het wel passend anders.
Dus weer op zoek gegaan naar een sierstuk dat ik iig mooi vond. Na weer een lange zoektocht eindelijk een sierstuk gevonden dat zoe goed als origineel lijkt.
Enige probleem was dat deze 16cm lang was, daar moest dus het e.e.a. aan gebeuren.

Beetje zagen lassen en improviseren is het gelukt! (nu was ik voor 30euro klaar)
39.jpg

@ Kandezenog: Ziet er ERG strak uit (Zéker voor 30 Euro), Knap werk. Trouwens, die H en R verlagingssets vind ik één van de weinige verlagingsacties die succesvol voor 't netvlies zijn.

Je bedoelt dat het aantal mm's dat H&R verlaagt er goed uitziet?

Ik heb gister voor het eerst kort(!) in een 500 (1.4) kunnen rijden. Eerste indruk:
-Uiterlijk, niet mijn ding mooie velgen een must
-Schakelen/sturen/koppeling vrij licht (te licht voor mij)
-Stoelen geven weinig tot geen steun
-Interieur wel mooi aangekleed (of kwam dat omdat deze 500 in kwestie 18.000 euro kost..)
-Wegligging gewoon goed
-Vermogen was net voldoende

Afknapper, het motorgeluid!

NB deze rijtest is niet objectief. Ik rij altijd in de MINI van mijn ouders. Die grappig genoeg evenveel heeft gekost afgelopen jaar als 2dehandsje......

@quattro GmbH

Vindt je het gek als je een Mini Cooper S met 203 PK gewend bent?... :LOL:

Thx voor de leuke berichten, zal nog eens detail foto's maken hoe ik het sierstuk gemaakt heb.

@quattro GmbH:
Wel even goed om te weten of je de sport knop aan had staan of niet..
Anders reageert hij vrij langzaam op het gas en lijkt hij wat te missen. Tot je de sportknop aanzet voel je gewoon dat het een hele fijne felle motor is.

Maar over het motor geluid ben ik het wel met je eens, ik heb hiervoor zelf 4 Alfa Romeo's gehad (waarvan een boxer en 3x een Twinspark) dus je mist zeker een stukje extra liefde/sound van de motor. Enige wat ik wel goed vind is dat je de uitlaat een beetje sportief op de achtergrond hoort grommen.

Sportknop? Niet gezien:D Zal wel niet aan hebben gestaan dan.
Het was echt even max 10km rijden, was geen proefrit maar een auto van een collega even een boodschap doen.

Mooi gedaan idd dat eindstukje, wou dat ik wat technischer was aangelegd:(

quicknick, klopt klopt daarom gaf ik de link er ook bij. Toch kun je voor de euro's die een leuke 500 kost ook zo'n monster kopen;)

Onderstaand de foto's van m'n Fiat 500 die nu is verlaagd!! :D
Ik vind het heel geslaagd, hij oogt gelijk een stuk dikker. :eek:

Greetzzz Nick

Foto-ATDP7KUG.jpg

Foto-YSAGXJEU.jpg

Foto-VGEQPNSU.jpg

Foto-MAKYUOEV.jpg

quicknick1987,

Hoeveel mm heb je 'm verlaagd? Met veren of een schroefset? En hoe rijdt nu 'm nu, 16" en verlaagd?

@Pixel

M'n 500 is 30 mm verlaagd met veren en het rijdt lekker stug :D
Precies waar ik van hou.

Optisch een subtiele verandering, maar als totaalplaatje is 't nu ook ÉCHT een plaatje. MOOI!:D

Ik ben ook benieuwd of er al meer mensen zijn met de rij-ervaringen van een verlaagde 500. Zoals die zwarte hierboven, die zo subtiel verlaagd is vind ik het er wel erg vet uitzien!:D

De hamster = The Stig! Schreef:
> Ik ben ook benieuwd of er al meer mensen zijn met
> de rij-ervaringen van een verlaagde 500. Zoals die
> zwarte hierboven, die zo subtiel verlaagd is vind
> ik het er wel erg vet uitzien!:D

Vind ik ook, ziet er inderaad mooi uit. Ben ook benieuwd naar hoe de auto rijdt, heb zelf enkel nog maar met 15" gereden. Dat reed wel soepel, toch wil ik eerst het verschil met 16" voelen.
Dat zal wel geen probleem worden want over 1.5 maand heb ik mijn 500 normaal ook.

Ik vraag mij ook af hoe hij dan rijdt als de auto volgelaten is of als er 4 personen in de auto zitten.

P10004071.JPG

Een Mod Blue (mettalic) best wel een mooie kleur vind ik.
Had 'm nog niet gezien in het daglicht :)

Zag gister avond in Hoevelaken nog een zilvergrijze 500, en een uurtje geleden voor het verkeerslicht een super mooie witte met mooie LM-velgen(y)

Heb mij eens geïnformeerd over het tuning pakket van O.CT, de motortuning dan toch :)
Ben eens benieuwd naar de prijs.

Zó, die rode ziet er echt fijn uit! (misschien is dat dash iets té, wél leuk voor 'n ander:))

Deze 500 stond in Zuid (bij het Vondelpark (begin Koningslaan, waar ik ook die zwarte 8C wel regelmatig zie staan). Vooral de velgen en de striping zijn VET!:D

500-18-04-08.jpg

500-2-18-04-08.jpg

De5iscool.jpg

Die stickers vindt ik nou juist een beetje zonde van zo'n mooie auto!
En ze worden ook niet echt geweldig geplakt heb ik vernomen van een andere Fiat 500 bezitter.
Die bi-colore velgen zijn wel heel erg mooi moet ik zeggen! (y)

PS: waar is z'n antenne gebleven.... :T

quicknick1987 Schreef:
> Die stickers vindt ik nou juist een beetje zonde
> van zo'n mooie auto!
> En ze worden ook niet echt geweldig geplakt heb ik
> vernomen van een andere Fiat 500 bezitter.
> Die bi-colore velgen zijn wel heel erg mooi moet
> ik zeggen! (y)
>
> PS: waar is z'n antenne gebleven.... :T

vraag ik mij ook af :)
zie 'm wel graag zonder antenne

vind die zwarte echt schijtlelijk(n)

Ik de vakanties doe ik wel eens klusjes bij een italiaanse wijn en olijf olie importeur en ze hebben van het hoofdkantoor in italy een promo 500 meegekregen:D
het is een 1.3 diesel met enorm veel opties.

dscf2638hu9.jpg

dscf2640kp9.jpg

dscf2656sg0.jpg

Terug
Bovenaan