Fiat 500 (facelift p.43)

int%201~11.JPG

Ik neem aan dat dit de Sport versie is met optioneel leer, 't kan gezichtsbedrog zijn, maar vind de stoelen er redelijk vlak uit zien.
De hele ambiance is wel zeer bijzonder!

Wassink Schreef:
--------------------------------------------
> @ Punto 60 SX: Het lampje wat er bij jou gaat
> branden is toch hoop ik niet een behoudend
> conservatief lampje, toch? Het is toch geen shock
> om te leren van iemands geaardheid?:(

Het maak me niks uit wie iemand in elkaar zit, als hij maar een gelukkig mens is, want dat is belangrijker voor mij.:T

Punto 60 SX Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wassink Schreef:
> --------------------------------------------
> > @ Punto 60 SX: Het lampje wat er bij jou gaat
> > branden is toch hoop ik niet een behoudend
> > conservatief lampje, toch? Het is toch geen
> shock
> > om te leren van iemands geaardheid?:(
>
>
>
>
> Het maak me niks uit wie iemand in elkaar zit, als
> hij maar een gelukkig mens is, want dat is
> belangrijker voor mij.:T

Dan waarom de "sorry" en de ":rolleyes:"??

Maar weer een beetje naar het topic onderwerp toe:
Een testje:
Test
Niet echt een vergelijking omdat de mini volgens mij een Cooper en geen One uitvoering is.Deze is veel duurder.Beter even wachten op de Abarth uitvoering die in Tokio eind oktober zal staan.Hoewel ze natuurlijk buiten de Fiat fans om, wel dezelfde "soort" mensen proberen te bereiken.

Rene

Alfalva Schreef:
> Punto 60 SX Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wassink Schreef:
> > --------------------------------------------
> > > @ Punto 60 SX: Het lampje wat er bij jou gaat
> > > branden is toch hoop ik niet een behoudend
> > > conservatief lampje, toch? Het is toch geen
> > shock
> > > om te leren van iemands geaardheid?:(
> >
> >
> >
> >
> > Het maak me niks uit wie iemand in elkaar zit,
> als
> > hij maar een gelukkig mens is, want dat is
> > belangrijker voor mij.:T
>
>
> Dan waarom de "sorry" en de ":rolleyes:"??

Omdat je misschien niet er over hebben wil, dus ben ik altijd voorzichtig in om naar iemands geaardheid te gaan vragen.:T

@ Punto60SX

Dat maakt mij niet uit hoor :)

@ Reneb

Leuke test van die Britten. Maar ik vind de vergelijking tussen de 500 en de Mini wat ver gezocht. De Mini heeft niets meer met de echte Mini te maken, het is gewoon een patserige, veel te dure, kleine BMW in een uitgerekt Mini jasje gestopt. De 500 is kleiner, veel goedkoper maar belangrijker nog is dat de 500 veel dichter bij zijn voorganger staat. Het is immers nog steeds een betaalbare auto voor het volk. Wat dat betreft is de reincarnatie van de 500 veel beter geslaagd dan die van de Mini.

ik heb hem hier in Italie ook al gezien bij een dealer waar ze hem in alle kleuren hadden bijna. Grappig dingetje hoor!

heb daar ook meteen een witte 1:18 gekocht

1:18? das al snel.De 1:43 van Norev die nu bij dealer verkocht wordt is echt te slecht van kwaliteit.Daar is de prijs (Euro 7,00) natuurlijk ook wel naar.Hou minichamp wel in de gaten, kan nooit lang meer duren.

heb hem voor 24 euro gekocht bij een soort speelgoed zaakje. Hj was er ook in het rood. De 1:43 zag er ook wel goed uit hoor, die was er uit mijn hoofd in het rood, baby blauw en wit. Ook wa er een witte 1:24.

Maar de kwaliteit van de 1:18 is ook niet top; de verf in het interieur is niet overal even mooi, en de deurn sluiten niet perfect. Hij is van het merk Mundo Motors btw.

Mondo motors als ik het goed heb.
Kwaliteit is inderdaad redelijk, maar daar is de prijs ook naar.

Och man, kan niet wachten tot ze de 1:1 Cinq gaan verkopen bij de dealert:)

Ik sluit me bij Wassink aan: Ik wacht ook liever op de 1:1 (al heb ik daar 't geld niet voor:D)

Leuke test van Auto Express, maar idd niet een realistische vergelijking, de 500 en de Mini.

Ben zoals velen ook net terug uit Itay (como Meer) en heb hem ook een paar keer gezien, erin gezeten, en een stapel folders meegekregen.

ik ben verliefd, het zit zo geweldig (ik ben 1.90) alles bij de hand, alles voelt erg goed aan helemaal perfect.

p1050279gg8.jpg

dscf0908zt4.jpg

dscf0913ce4.jpg

1181404812_d7b6a3300e.jpg

dscf0938lw1.jpg

Hey, het stuur zit er verkeerd in :)
Maar de hoofdruimte is echt opmerkelijk.Ik kom met mijn 1:90 zelfs met het glazendak ook ruim zitten.Auto oogt optisch niet zo heel hoog.
De logo's op de stootstrippen is een beetje te veel van het goede denk ik.Maar daar kan je voor kiezen.

Rene

Mooie foto's hoor, zo krijg je er toch nog wat meer een beeld van! ALS Fiat de aantallen aankan wordt 't (ook hier in NL) zeker een topper:D

@ R_W

Oh jee! Verliefd op de Fiat 500 terwijl je grote concurrent Twingo aan de man moet brengen ;)

Maar ik ben het met je eens, het is een super mooie auto. Eigenlijk heeft 'ie geen echte concurrenten. Mooie foto's ook trouwens (y)

Het wordt idd moeilijk, als mensen zitten te twijffelen tussen de twingo of de 500, uhm jah mevrouw/meneer, ikke jah.... ga alstublieft naar de fiat dealer!

@ alfalva:

Dat is alleen maar goed dat R-W verliefd is geworden op de 500, want zo wordt hij ook besmet door de Fiatvirus.

Dan is Nederland weer een Fiat rijder rijker geworden!!!:)

R_W Schreef:
> Het wordt idd moeilijk, als mensen zitten te
> twijffelen tussen de twingo of de 500, uhm jah
> mevrouw/meneer, ikke jah.... ga alstublieft naar
> de fiat dealer!

:D

@ Punto 60 SX, ik ben altijd een groot liefhebber geweest van de fiat groep, vooral van Lancia.
ik heb in een ver verleden zelfs een lancia topic geopend.

Ik heb eigenlijk best weinig met renault, (behalve de Avantime dan, als god een auto had reed hij daarin, of een thesis...?):D

Hoorde van iemand dat'ie 'm in Italië gespot heeft in het rood met witte strepen. Ik ben benieuwd...

De 500 van Autovisie was vandaag in Enschede bij de jubileumrit van de Nederlandse Dwergautoclub. Ik heb de auto dus nu ook in het echt gezien en weet het nu zeker... Deze auto moet ik hebben!
Dat wordt dan toch de Kappa maar inruilen, weet alleen nog niet hoe me de 75pk JTD gaat bevallen in vergelijking met de 5-cilinder JTD in de Kappa. Maar de 500 is zo mooi, mooie lijnen aan de buitenkant en het interieur is echt super!

Ook hier stonden er na het parkeren tussen de dwergauto's gelijk drommen mensen om de auto heen, nadat een deelnemer haar oude 500 ernaast parkeerde werd het aantal mensen alleen maar groter. Wel leuk om de auto's zo naast elkaar te zien. Autovisie heeft een filmpje en veel foto's gemaakt en die zien we als het goed is morgen na de middag op de website van Autovisie.

Nog een paar foto's, gemaakt met mobiel dus geen denderende kwaliteit.

1239520943_96e42a6577.jpg

1239517669_23b03cb27c.jpg

1240379078_c25334a167.jpg

1239514225_d979ec1f26.jpg

1239512487_9feafa2c87.jpg

1239511559_9e022a9f3a.jpg

Voor alle dromers onder ons;

Zojuist het kenteken van de in Nederland geregistreerde 1.4 Fiat 500 nagetrokken.......€ 18.912,00 BPM herberekende catalogusprijs!!! En hier zitten de afleverkosten en eventuele accessoires die niet uit de fabriek komen nog niet bij opgeteld!!! De opties zoals lm velgen en metallic lak zit hier wel bij in, maar dan nog, € 19.000,00!!!!! En zoveel toeters en/of bellen zaten er niet eens op. Een paar simpele lm velgen, een glazen dak en airco.

Lijkt me enthousiast voor een 2-zitter. Je kunt immers achterin echt niet fatsoenlijk zitten, hoever de voorstoel ook naar voor gezet wordt. Blijft wel een hele leuke auto, maar € 19.000,00.......

@Neppert:
Op de vorige pagina is die prijs al voorbij gekomen. Vergeet niet dat die prijs op basis van de Italiaanse netto catalogusprijs is. In Nederland is diezelfde prijs vaak lager i.v.m. de BPM en BTW.

Naar verwachting van Autovisie zou de 500 waarmee zij momenteel door Nederland toeren rond de 17.500 euro komen in Nederland, dit blijft een forse prijs maar is toch al weer bijna 10% minder dan de hierboven genoemde 19.000 euro.

Lijkt me ook dat niemand de 500 gaat kopen om een vierzitter te hebben, dan moet je gewoon een Panda nemen. Maar om dat nu al nadeel te zien, een 911 kun je ook niet fatsoenlijk achterin zitten en die kost een stuk meer dan 19.000 euro. Ik rij nu zelf in een dikke sedan maar de keren dat er iemand achterin gezeten heeft zijn op 1 hand te tellen. Een 500 lijkt mij dus prima, ook voor die 17.500 euro, moet er alleen wel even een 100pk diesel in! Dan kunnen we opvallen en nog een beetje opschieten ook.

Dan is 'ie dus qua prijs ongeveer gelijk aan de GP...ik weet niet of dat nou zo handig is.

Zucht, gaan we weer.....:(
Niet te snel conclusies trekken, want een basis Fiat Panda is in Nederland goedkoper dan in Italie!
Opties zullen zeker niet goedkoop zijn, maar daar met ook gewoon geld mee verdiend worden.een weggeefprijs zal het zeker niet worden, want dat heeft Fiat 6 jaar geleden bijna de kop gekost.

rene

Fiat mag zo langzamerhand wel op gaan passen dat de overkill aan aandacht de 500 niet gaat opbreken.
Het echte leuke is er inmiddels wel vanaf en de auto is nog niet eens leverbaar in Nederland! Via via vernomen dat dit ook het landelijk beeld bij de dealers bevestigt, de auto is hier op voor-intekening namelijk helemaal niet zo'n succes. Er zijn meerdere dealers die er nog niet 1 verkocht hebben! Misschien zijn wij Nederlanders toch net iets te nuchter voor al die bombarie.....

Keep up the overkill !!!

Alleen op dit soort sites heerst zo'n sfeer/aandacht. 'De burger' die niet zo veel om auto's geeft en zich daar niet zo in interesseert merkt daar weinig van. Men zal pas meer en meer interesse gaan krijgen wanneer'ie hier daadwerkelijk rondrijdt.

Wat dacht je van de krant dan? De nieuwe 500 heeft zo'n beetje in elke krant gestaan - en nee, niet als advertentie, maar als artikel.

Wat dacht je van het journaal? Zelfs Jan met korte achternaam weet dat er een nieuwe Fiat 500 is!

en dat is de rede dat de renault met de twingo niet voor 5 sterren heeft gekozen: word duur grapje

jor!s Schreef:
> en dat is de rede dat de renault met de twingo
> niet voor 5 sterren heeft gekozen: word duur
> grapje
Als je wist waar de Twingo op afgekeurd was (knieairbag), slaat deze opmerking natuurlijk helemaal nergens op.Lijkt wel of erg veel mensen werken bij Fiat Nederland werken, want iedereen schijnt de prijs al te weten.Dit terwijl het nog 3 maanden duurt voordat ie officeel in Nederland is.Of bespeur ik hier soms een klein beetje (Renault Twingo fans)jaloezie;)

Toch al drie keer moeten wijzigen zegt denk ik al genoeg.

Zelfs Autovisie vond 'm beter dan de nieuwe Mini.Niet heel veel maar toch...

Rene

Tweedehands@2006 Schreef:
> Toch al drie keer moeten wijzigen zegt denk ik al
> genoeg.
>
>
> Wat zegt dat dan

Dat je volgens mij geen idee heb waar je het bedrag vandaan heb.Met het woord 'schandalig' moet je natuurlijk wel een bron vermelding hebben om zo zeker te zijn van het bedrag, want gokken en reageren met one-liners kan iedereen.

Rene

toenstraks zat ik autoexperience op rtl (4/5/7/8) te kijken. Daar zei een man van Fiat dat de prijs net iets boven de 10000 kwam te liggen....

Lijkt me wel. Ik denk dat Fiat Nederland er alles aan gaat doen om 'm concurerend geprijst te houden. Ik vermoed ook zo iets (tussen de 10.000 en 12.000). Maar goed, we zullen zien!:)

ik kan 19000 nie geloven, dan verkopen ze er nul, voor dat geld koop je mooiere wagens (bravo o.a.)

Dat je volgens mij geen idee heb waar je het bedrag vandaan heb.Met het woord 'schandalig' moet je natuurlijk wel een bron vermelding hebben om zo zeker te zijn van het bedrag, want gokken en reageren met one-liners kan iedereen.

Rene

Ik speculeer niet, ik reageer op een opmerking van een forum collega.
Mijn mening geven is wat ik doe en dat is geloof ik juist de essentie van een forum. Ik zal de volgende keer mijn bron zijnde forumcollega 'neppert' erbij zetten.

Vrinden autoliefhebbers,

Nogmaals; Ik heb het kenteken van de 500 die in Nederland rondrijdt nagetrokken, en daar kwam uit dat de BPM herberekende prijs € 18.912,00 is. Nogmaals, waarschijnlijk zijn ze hier uitgegaan van de netto prijs van Italie, maar dan nog; de afleverkosten bijvoorbeeld zitten hier niet in. Deze demo auto is wel zoals de meeste hem willen hebben; wit met 1.4 motor en lichtmetalen velgen, glazen schuifdak en airco. De basisuitvoering zal waarschijnlijk een 1.2 motor hebben, geen airco en een paar wieldoppen.

ter vergelijk; een Panda Emotion in Nederland kost € 10.995,00 en een Panda Emotion in Italie kost € 11.770,00. Zo'n € 800,00 goedkoper dus. Laat dit verschil er ook zijn bij de 500, en je hebt je verkoopprijs. Overigens; de 1.4 Sport kost in Italie € 14.500,00. Tel de opties, accesoires en afleverkosten er bij op en je bent er.

Dus een 500 met een paar dikke wielen, airco en een 1.4 motor; leg je € 18.000,00 maar vast apart!!

Even afwachten dus.Accesoires zijn mede door BPM relatief duur in Nederland.Deze opties schelen behoorlijk per land.
Hier de nieuwe 500 Castagna Milano versie die speciaal voor de meubelbeurs in Milaan verkocht gaat worden.Er worden er 500 gebouwd welke helaas allemaal in de voorverkoop al verkocht zijn.
fiat_500_by_castagna.jpg

Rene

In Amsterdam staan op de Anthony Fokkerweg bij S-Color twee gloednieuwe 500's. Een zwarte op (duits?) kenteken, de andere nog zonder kenteken. Zullen wel mooie reclame-objecten worden verwacht ik. Leuk de 500 weer te zien na twee maanden! Blijft een hoop aantrekking op me uitoefenen.

Terug
Bovenaan