Fiat 500 (facelift p.43)

Jij zegt dat ze alleen maar grote wagens verkopen. Dat is gewoon niet zo

MCW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij zegt dat ze alleen maar grote wagens verkopen.
> Dat is gewoon niet zo

Je heb gelijk, want ik heb verkeerd geformuleerd, want er moest ook het woord BIJNA er bij staan.;)

Mag niet he Dennis.:p Bij eventuele lekkage van zo'n foto, en ze kunnen achterhalen wie de maker van de foto is, kan het -als het een beetje tegen zit- een levenslange inname van je Schipholpas betekenen. Dat betekend dus geen werk meer op Schiphol. Dat je het maar even weet.:T

ik weet het, ik denk ook niet dat ik hem laat staan.

Dat is wel jammer, want het is voor deze topic een leuke toevoeging.

Maar dan komt men toch bij DENNIS voor uitleg en krijgt DENNIS daardoor moeilijkheden Smith.

Dus dat lijkt me ook geen goed plan, want ze kunnen achterhalen wie die foto heb gemaakt.;)

Fiat Rider Schreef:
> Fiat 500 wordt ook naar Amerika geexporteerd, maar
> de Amerikanen moeten wel meer geduld hebben.
> Fiat toont wel lef te hebben om met een kleine
> wagen daar te gaan lanceren, op een markt waar
> alleen maar grote wagens over de toonbank
> gaan.(y)

Misschien kunnen we de ami's ook nog eens een keer wat sense bijbrengen. Dit past natuurlijk perfect in het rijtje Dolce en Gabbana en Alessi. Ik zie dit als een grotere wannahave dan de Mini. Dit straalt namelijk het Dolce Vita uit. Denk Vespa, denk Italia in de 60'er jaren....

Smith Schreef:
> laat iemand anders 'm dan posten o_O

dát

ik las vandaag dat ie ook met een 2 cilinder motor komt.
een 0,9 liter met 105 pk. lijkt me lekker(y)

Er stond vandaag een ongecamoufleerde 500 op Schiphol. Ik ben echt onder de indruk van die auto en kan niet wachten tot hij beschikbaar komt voor een rijtest. Binnen Rijtesten.nl is er al een begin van een discussie over wie hem mag testen. ;)

Fiat zit echt stevig in spoor,en terecht,ik reed vorig week de mooie bravo,prachtig,de sport vindt ik de mooiste.Vandaag stond in de krant dat fiat bijna 3 maal verdubbeld is in winst,ja ze zijn gzelukkig terug.

Deze dus: https://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6417

ec65ba0fda26ae60b4c02f862b4afe94.jpg

Automerken maken vaak gebruik van Schiphol bij het vervoer van auto’s. Zo ook Fiat, dat niet kon voorkomen dat AutoWeek-lezer Ger Cornelisse exclusieve foto’s kon maken van de nieuwe 500, waarvan twee exemplaren wachtten op verder transport.

De lezer, een Fiat 500-liefhebber, vertelt dat hij niet aarzelde toen hij de auto’s in de verte zag staan. Hij vroeg aan het transportpersoneel van onze luchthaven of hij even een kijkje mocht nemen in de auto’s en na enig aandringen kreeg hij toestemming om een paar foto’s te maken.
Cornelisse: “Beide auto’s hadden al aardig wat te verduren gehad, want ze zaten vol krassen en deuken. De minder ingepakte 500 had gewone schijfremmen rondom en ’ribben’ op de motorkap, terwijl de andere geventileerde schijven had. Die meer ingepakte Fiat had een dikkere voorbumper en een dikkere uitlaat. Binnenin de auto’s viel me op dat op de deuren geen metalen panelen zaten, maar een soort rubber.”
De eenvoudiger 500 is waarschijnlijk het basismodel, maar welke versie de zwaarder gecamoufleerde auto is, dat is minder helder. Door de sportievere aankleding lijkt het erop dat we hier van doen hebben met de sterkere 100 pk-versie. Maar omdat het logo afgeplakt is, zou het ook de Abarth 500 kunnen zijn, die pas volgend jaar op de markt komt. Die krijgt een 150 pk sterke 1,4-liter turbomotor onder de kap.

Volgens mij komt alles goed overeen hoor.

@MCW, waar meen jij kleine verschillen te zien? Of doel je op de chrome ring rond de koplampen?

Brievenbusgrilletje ziet er anders uit en de ondergrille ziet er ook breder uit...

Hm ik zie nu pas dat die op de spy shot ook mistlampen heeft maar die vielen me even niet op!

Er zitten inderdaad 3 verticale spijltjes in de brievenbusgrille, maar voor de rest lijkt het allemaal overeen te komen. Wellicht dat de ondergrille wat groter lijkt doordat de mistlichten niet goed te zien zijn en de auto vanuit een andere hoek is gefotografeerd.

ee92ba2de491ee12med.jpg

4843efa0d07248dfmed.jpg

5d3802b0f41988bamed.jpg

626a161beaaa0092med.jpg

a87851d83288fe70med.jpg

c29eb5f2e5069787med.jpg

76daff951709d6a2med.jpg

2f3f78a52e87504dmed.jpg

De rode met de spaakvelgen.Die is echt super gewoon.
Beetje kitsherig met al dat wit aan de binnenzijde maar ik vind het waanzinnig.

Rene

Damn, ik denk dat ik de Aygo op de 500 ga inruilen als het leasecontract afloopt in januari. Dan maar geen grotere wagen.

Weer een klein beetje een kickje naar boven op de nieuwe auto's lijst van AW.
Ook in geel:
20070507160630_71094_Foto.jpg

20070507160536_71094_Foto.jpg

Vroeger maakte Fiat er een gewoonte van om een nieuw model door de design huizen in Italie opnieuw te laten herontwerpen.Hoop stieken toch wel op een Jolly cabrio zonder deuren en stoelen in riet.

Rene

Wat een juweeltje!
Ik kan niet wachten tot de introduktie! als de diesel geintroduceerd wordt samen met de andere modellen zou het kunnen betekenen dat ik hem eind dit jaar als rij!
Roomwit en die spaakwieltjes, ik zie het al helemaal voor me! geweldig!
(ik heb voor mezelf al besloten om mijn huidige punto er op in te ruilen, dit cult-karretje heeft zo een ontzettend hoog moet-ik-hebben gehalte! puur dolce-vita)

Ja, ik denk dat deze auto op heel veel orders kan rekenen zonder dat mensen 'm ook maar in real life gezien danwel gereden hebben!

Ja, zoals ik al verspelde ik ben overtuigt van het succes wat Fiat gaat hebben met deze 500(y).

sw_auto

Dat kun je gerust zeggen! Ik vind 't ook een auto voor een hele brede doelgroep; iedereen kan er in feite mee voor de dag komen!

Ongetwijveld zullen ze als 2e hansje ook goed doen.
Ik zou er best een willen hebben voor mij en het vrouwtje.

Ik begrijp het niet meer. De introductie van de 500 verloopt al net zo als de intro van de Citroen C6: geruisloos, twijfelend en vaag. Een fotootje hier, een fotootje daar, en dat al heel lang. Wanneer komt dat ding nou?

850CSi

Geruisloos, twijfelend en vaag? Fiat heeft toch al ruim van te voren aangegeven wanneer de 500 in productie gaat?
Op de pagina's van 500 Want's You kan je trouwens foto's insturen als je er 1 gespot heb.Wel leuk bedacht, want er worden in Europa al heel wat proto's gespot.

Rene

4 juli 2007 850CSi. En geruisloos? Ik vind andere modellen geruislozer op de markt komen.... Komt nog bij dat Fiat de aandacht nu vooral op de Bravo wil richten. Ook niet geheel onbelangrijk, daar in het C-segment traditiegewijs de meeste auto's verkocht worden.

4 juli... okay. Dat wist ik niet. En dat bedoel ik nou. Ik volg het autonieuws best wel op de voet, maar ik kan me geen echte officiele introductie van de 500 herinneren. Fiat heeft niet in een keer een troep foto's van het model vrijgegeven, vergezeld van een persbericht. Het was meer... een fotootje hier, een fotootje daar, een websiteje, wat info over accesoires.

Bijvoorbeeld: de BMW M3. Foto's worden vrijgegeven, het persbericht ook. De media (specifiek automedia) besteden er veel aandacht aan. Artikelen hier en daar. Een week later komt een uitgebreider persbericht... weer veel mediaaandacht. Daarna komt de introductiedatum. Weer mediaaandacht. Fiat heeft dat beetje bij beetje gedaan en daardoor mijns inziens minder aandacht gekregen.

850CSi

Ach, ik heb niks met Fiat. Ik zal de introductie van de 500 wel verdrongen hebben.

850CSi

@ 850:

Maar met dat verschil dat Fiat zó'n leuke eyecatcher op de markt heeft gezet, dat intensieve promotie eigenlijk helemaal niet echt meerwaarde hoeft te bieden.

Ik vind het zo jammer van de achterlampen. Het lijkt alsof ze niet wisten wat ze er mee aan moesten. De helft is wit (chroom of melkglas-achtig), de andere helft rood.. en het loopt niet eens mooi over. Beetje een zooitje

Je moet niet alleen naar de achterlichten kijken maar naar de hele ontwerp van de wagen, en dan krijgt hij van mij dikke 9 MCW.;)

Terug
Bovenaan