Faraday

J 8454168

Net ingestapt
Met de sleutel in een blikken trommeltje vlakbij de auto bleek dat de auto gewoon te openen is. Met de sleutel in aluminiumfolie kan ik het portier niet openen. Iemand een idee waarom het trommeltje niet werkt als een kooi van Faraday?

Met de sleutel in een blikken trommeltje vlakbij de auto bleek dat de auto gewoon te openen is.
Maar op welke afstand is dat? Want als het al snel niet meer werkt (mijn ervaring) is zo'n blik voldoende. Ik heb zo'n etui voor de sleutel. Soms pakt het (Keyless) portier dan toch de sleutel, wanneer die in mijn broekzak zit. Maar in dat etui, wat bedoeld is als beveiliging, kan ik vanuit huis de auto niet openen. Ik vemoed ook dat hij niet op afstand kan worden "gelezen".

Als je een blikje of kast echt dicht wil maken voor hoogfrequente elektromagnetische straling dan kan je zogenaamde vingerstrips (EMI/RF shielding gasket, electro magnetic interference/Radio Frequency 'pakking') gebruiken:
ZMdh0h.png

Je ziet dit bijvoorbeeld ook bij PC behuizingen. Door de koperen stripjes heb je elke millimeter contact.

Als je door scharnieren, lak, corrosie of deukjes bijvoorbeeld een paar centimeter contact mist dan kunnen de materialen eromheen als antenne (passieve radiator) gaan werken. Je kent vast wel die 'harkantennes', die harkstripjes zijn ook niet onderling verbonden maar geven toch de straling aan elkaar door.. Zeker de hoge frequentie van autosleutels lekt makkelijk door een blikje heen.

Ik heb goede ervaring met die 'beschuitblikken' waarbij het deksel een cm overlapt. Ik heb hier ook Illy koffieblikjes die ik nog eens wil testen.

Faraday is niet zwart/wit, ja in je auto zit je prima voor bliksem maar je kan wel gewoon bellen met je gsm.

bedankt voor je reactie. Toch wordt het vaak aangeraden. Ten onrechte, naar blijkt.
Je hebt er doosjes voor die precies hiervoor gemaakt zijn.

Mijn sleutels liggen in in deze:

Je hebt vast goedkopere alternatieven die hetzelfde doen.
Ook als je het doosje naast of in de auto hebt dan herkent ie de sleutel niet.

Andere optie: Je kan nu ook een batterij krijgen die, wanneer de sleutel stilligt, de stroom uitschakelt. Dan stopt het in zijn geheel met zenden en dat kan je ook niet vergeten.

Andere optie: Je kan nu ook een batterij krijgen die, wanneer de sleutel stilligt, de stroom uitschakelt. Dan stopt het in zijn geheel met zenden en dat kan je ook niet vergeten.
Je hebt batterijen waar dit ingebouwd zit, nadeel: die batterijen zijn vrij duur.
Ik heb een systeem dat je op de batterij plakt, je kunt dus het systeem gewoon op de volgende batterij plakken, dat scheelt weer in de kosten.
Het zorgt er voor dat de sleutel geen stroom krijgt als de sleutel langer dan 2 minuten niet beweegt en dus is het niet mogelijk een rellay attack uit te voeren.

Oh kijk; dat is misschien een nog mooiere optie inderdaad. Heb je daar misschien een linkje naar?

Je loopt met zon batterij uitschakeling wel het risico dat de sleutel zijn code verliest waardoor die helemaal niet meer werkt. Het zal niet met elke sleutel goed gaan.

Terug
Bovenaan