Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt. Ik zag wel een grijns toen hij de auto gestart had. Het aparte geluid van de startmotor en daarna de motor valt op.Ik denk dat voor de meeste wegenwachters zo'n auto weer op weg helpen de kers op de taart zijn. En ook hij heeft er een leuk verhaal bij.
Nee dat denk ik niet. De NSU kwam toen naar Nederland dus wel passend.Leuke verslagen!
Ga je nog een oldtimerkenteken aanvragen voor de NSU? Wordt dan wel een PM plaat denk ik, maar nu zit er een kenteken combinatie van 1995 op.
de Ampera had inderdaad ook 4g ondersteuning. Met de overname door Stellantis is dat helaas komen te vervallen. De app werkt dus ook niet meer.De Ioniq heeft gewoon een ingebouwde 4G/5G modem. Geen WiFi nodig dus. Elke auto die je met een app kan besturen (bv voorverwarmen) heeft dat.
Hyundai geeft dacht ik minimaal 5 jaar ondersteuning met updates en 8 jaar met SW bugfixes. Wel is het zo dat na die 5 jaar je ervoor moet betalen. Inmiddels ook al weer ouderwets.. er komen nu al auto's op de markt die 15 jaar lang ondersteuning krijgen en fixes zonder extra kosten.
Dat is het natuurlijk ook een beetje. Gelukkig zie je dat net als bij telefoons en computers dat de auto's ook steeds meer voorbereid zijn om met updates (ook van firmware) ook na de aankoop steeds verder te evolueren. En zelfs mechanische updates kan je in de toekomst vanuit fabrikanten gaan verwachten. Het concept "oude auto" wordt zo wel een heel eind opgerekt en een fabrikant is niet meer alleen afhankelijk van nieuwe auto verkoop om te kunnen bestaan. Die prikkel om steeds iets nieuws te kopen kan zo zelfs wel minder worden.Mooi verslag. Ik krijg er wel een computer gevoel van. Net als vroeger met die dingen elk jaar iets nieuws, sneller en een fraaier uiterlijk. Heb je het nodig? Nee niet echt maar je kwijlt er zo lekker bij weg.
Dat artikel ook gelezen inderdaad. Laten we eerlijk zijn; elke auto is een data-stofzuiger. Maar de EU en China hebben daar via GDPR en ook andere regels heel strenge eisen aan. Net als dat een Europese fabrikant van een auto die in China rijdt de gegevens niet naar EU mag halen is dit andersom ook zo. Er zijn uitzonderingen op maar die zijn best beperkt, sterker nog de EU kent meer uitzonderingen dan China. En je ziet ook dat Chinese fabrikanten met auto's in de EU sommige diensten niet in EU aanbieden omdat ze dan regels zouden kunnen overtreden. Verder hebben ze een EU afdeling met datacentrum.Leuk verslag om te lezen! Qua design vind ik de Nio veruit het lekkerst van deze twee, en ook interessant om te lezen hoe de boel softwarematig werkt. Las juist vanmorgen een stuk op Radio1 meen ik over de 'data-stofzuigers' uit China wat betreft BYD, Nio, e.d. Vond het echter wat te populistisch geschreven, want volgens mij moeten ze gewoon aan de EU data-act e.d. voldoen. Wel zouden ze zelf actiever kunnen ingrijpen in de auto. Wanneer je de auto/accu 'mishandeld', kunnen ze direct ingrijpen door minder vermogen beschikbaar te maken. Althans, 'van horen zegge'.
Hoe kijk je naar de toekomst? Gaan dergelijke merken als BYD, Nio, Xpeng ook in de universele markt terecht komen in interessante aantallen? Of blijft het bij de dealer/servicecenter?
Qua afschrijving natuurlijk een beetje een gok. Maar een EV stationwagon lijkt me best waardevast aangezien er daar veel minder van zullen zijn dan er vraag is over een aantal jaar in de 2e hands markt. Daarnaast heb je natuurlijk niet de markt-dumping als er grote hoeveelheden tegelijk uit de lease komen.Leuke verslagen om te lezen. Zowel de Nio en XPeng zijn duidelijk geinspireerd door Tesla maar de Nio vind ik veel geslaagder. Rustige styling en mooi in harmonie. De XPeng oogt de neus wat 'gesmolten' en de zijkanten een slechte kopie van Tesla S. maar uiteindelijk blijven dit (denk ik) afschrijfkanonnen en spek je de Chinese overheid.