Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Inmiddels ligt mijn Favorit op de intensive care met een transplantatie in het verschiet. Na een aantal delen vervangen bleef ie slecht lopen. Bleek dat de tussenflens (foto 3) van carburateur naar inlaatspruitstuk een fase van uitdroging en slijtage kent.
Ook de pakking in de carburatuer was aan vervanging toe.

Toch minder sleutelvrees merk ik, met dank aan EMW ;-)

Balen, maar hoort erbij! Leuk dat je veel zelf doet! Laat eens wat meer foto's zien van de auto zelf :).

Leuk! Een vroege ook! Hoe lang heb je hem? Dashboard doet me heel erg aan een Panda denken (grote vierkante bak) en dan lijkt het stuur er ook nog eens op.

Is een redelijk vroege inderdaad, van april 1989. Ik heb hem sinds april dit jaar. Heb inmiddels al redelijk wat opgeknapt/gerepareerd.
De kromme klep van het handschoenenvak heb ik recht getrokken weer met een heteluchtfohn. Vervangen: Bougiekabels, rotor met rotorkap, vacuumslangen van de carburateur en luchtfilter. Voorstoelen ontdaan van bekleding en gewassen in de wasmachine.
Al met al zit er nog wel werk aan, maar ik wil het proberen met zo weinig mogelijk middelen. Heel erg veel vrije tijd heb ik ook niet meer, maar we gaan rustig door

De deuren zijn overigens slecht, lak laat los en roestig. Verder is ie vaalrood :)

Damm uitnodiging voor het zomerevent gemist kan ik niet meer mee doen

Ik zag deze foto's voorbij komen en vraag me af wat voor vreemde haak met knop er midden op de deur zit? Ik ben niet bekend met oude auto's en dit is allemaal erg ver voor mijn tijd. :)

marina%201300%20automaat_zpspywgrbln.jpg

Z'n derde al o_O Er staan er ook nog twee op MP, en dan is er nog één, maakt 6. En SS90 heeft dus gewoon de helft daarvan o_O Geweldige actie! (y)

Ik niet :) Maar ik lig er ook nog net niet wakker van...

Belooft een erg leuke dag te worden, zaterdag! Bijzonder gebied, dat Gooi. Wil je opvallen, dan raad ik aan met bijvoorbeeld een Trabant of Robin mee te doen. Hoewel eigenlijk wel elke EMW-auto daar volledig uit de toon valt :D

Bijzonder gebied, dat Gooi.
Mooi en afwisselend. Pas nog een leuk rondje gereden. Vanuit huis (Vreeland) via Breukelen, Maarssen, Tienhoven, Loosdrecht, Hilversum, Laren, Blaricum, Huizen, Naarden, Bussum, 's-Graveland, Kortenhoef, Vreeland. Dan kom je echt alles tegen. Weiland, bos, hei, water. En ook nogal verschillend volk :cool:

stoterstangen90 zei:
Het was weer een fijne route.
Gezellige opkomst.
Het museum was erg "bijzonder"....
:T. Ik sluit me hier bij aan.

Was leuk om iedereen te (her)ontmoeten! Heerlijke rit gereden ook.

Was druk met een auto er bij te kopen sinds twee weken eigenaar van een Buick lesabre uit 83 met een 5 liter v8

Nog foto's van Forever Young in Boxtel.

IMGP5827 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5828 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5829 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5830 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5834 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5835 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5836 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5837 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5839 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5840 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5841 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMGP5842 (klein) by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Meer foto's van bijna alle EMW-stand-auto's hierrrrr!

Vandaag een klein rondje met de Marina Automaat gereden. Er zit nog een hoop werk aan, maar het rijdt inmiddels wel.
Motortje lijkt prima gezond.

@stoterstangen,

Volgens mij kwam ik (met de Smart) jou vanavond tegen in je BX Break, in mijn geboortedorp Benschop en nota bene zelfs pal voor het adres waar ik ter wereld kwam.:D Ik realiseerde het me te laat anders had ik wel even getoeterd.:)

Waarom voel ik me bij deze toch lichtelijk aangesproken:p voordat de RIO regulier werd aangeboden was hij al in Alfa-kringen bekend. Ik heb ernstig in dubio gestaan want zo'n apparaat zou prima in de collectie passen, maar ik zie op tegen het werk en de kosten om deze auto zo te krijgen als ik hem wens en hierbij nog een primeur: er is zojuist, ook met werk, een Fiat Argenta VX aan de collectie toegevoegd

Terug
Bovenaan