Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

stoterstangen90 zei:
Wouter82 zei:
Een Ranger en een Tercel, ja die horen absoluut thuis bij EMW :D (y)
Je gaat je afvragen hoe EMW ooit zonder heeft gekund.

Haha thx!

En er zit nog wel wat zeldzaam spul in ons vriendenclubje:

uftu.JPG

coxb.jpg

Ik heb nooit geweten dat er een 3 deurs break bestond van na de facelift. Is die in Nederland wel geleverd?

SVF zei:
Ik heb nooit geweten dat er een 3 deurs break bestond van na de facelift. Is die in Nederland wel geleverd?

In België was die zeker en vast wel leverbaar maar weinig verkocht :)

Het is trouwens de mijne die hier boven staat. Van september 1988 en vorig jaar van de eerste bejaarde eigenaar kunnen kopen. Is nu reeds een jaar mijn daily en het is een hele goeie: lekker zuinig, lekker goedkoop in taks en verzekering, betrouwbaar. 75.000 km op de klok momenteel (had er 66.000 km toen ik hem kocht)

Onze club is een beetje de Belgische variant van EMW (y) Ook bij ons zit menig liefhebber van de vergeten en verguisde auto's...

Tja, en daar zit je weer thuis op de bank na een weekend in Eelde, jarig en al

Ik heb weer een topweekend gehad, veel gelachen en ook serieuze gesprekken gehad
Fijn, gaaf en wederom voor herhaling vatbaar

En grensrijder, echt.... Waarom begon je nou over de X300?????????
G..nondeju wat een mooie wagen

jaguar-x300-32-p_zps7f739adc.jpg

Reactie van M. : wow......

Maar nogmaals de vraag: 6 cylinder is duidelijk, maar waarom de 4.0 en niet de 3.2 ?

@Guus: omdat de 3.2 wat krap bemeten is voor dit model en gek genoeg ook meer verbruikt, waarschijnlijk doordat hij harder moet werken.

Oef, wat een schitterend ding! Maar dat gaat minstens 15.000 euro kosten denk ik zo en dat heb ik gelukkig niet liggen o_O Een derde daarvan overigens ook niet :D

En ultiem? Een XR4x4 is heel gaaf - zeker in deze staat, maar ultiem blijft dit:

sierra13.png

XR8

In Engeland staat er ook eentje, voor 5000 pond (€ 6020) maar helaas met wat modificaties als ik het goed begrijp... https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Sierra-XR8-5-0L-V8-very-rare-car-only-250-ever-made-Chrome-engine-bay-/110772905732
Ja dat ding is goed vernaggeld met allerlei prullaria https://www.sierra-xr8.co.uk/photo_gallery/photo_gallery.htm (n)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daihatsu/m752649383-daihatsu-charmant-1-3-lc-1988-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Niet meer de mooiste, maar wellicht interessant voor onderdelen Sander?

D. Elzinga zei:
Wouter82 zei:
Oef, wat een schitterend ding! Maar dat gaat minstens 15.000 euro kosten denk ik zo en dat heb ik gelukkig niet liggen o_O Een derde daarvan overigens ook niet :D

En ultiem? Een XR4x4 is heel gaaf - zeker in deze staat, maar ultiem blijft dit:

https://i73.servimg.com/u/f73/11/63/45/71/sierra13.png
XR8

https://www.gumtree.co.za/a-cars/durban-north/sierra-xr8/1001027551390910186677609

Omgerekend 6028 euro:T

Ik denk dat ik maar naar Z-A verhuis... o_O

rzasa zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daihatsu/m752649383-daihatsu-charmant-1-3-lc-1988-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Niet meer de mooiste, maar wellicht interessant voor onderdelen Sander?

Bij deze Charmant ben ik in juni wezen kijken. Is nog van een 90+ jarig echtpaar dat niet meer mag rijden. Technisch in prima staat, maar met erg veel werk aan plaatwerk om hem mooi te krijgen. Voor onderdelen op zich interessant, maar waar laat ik 3 Charmants... Mooie pekelbak voor iemand anders misschien? Mag voor weinig weg, dus zal wel export worden ben ik bang.

Die zou daar dan niet komen te staan, dan huur ik wel een plekje extra in de stadsgarage à € 43 per maand. Dat kan er dan ook wel bij (wat dus niet gebeurt o_O )

Zijn er nog foto's van de beurs? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe "onze" stand er uit zag!

Ik moet zeggen dat de Granada aka AA-76 bij jullie toch wel het meeste opviel tijdens dat weekend.

Ziet er weer super uit! Bij al die grijze koppen is herhaling belangrijk als je wilt dat iets blijft hangen. Zo te zien moet dat qua EMW-logo wel goedkomen! :)

Mooie stand, die Granada blijft heerlijk lelijk leuk =)

Wat kost dat eigenlijk, EMW-lid worden? Website is al een tijdje uit de lucht... :cry:

Ik denk iig dat mijn auto wel EMWaardig is!
_MG_9299-1.jpg

Jesse, zo'n Samara is prachtig, ook voor EMW (y) Lidmaatschap is 23 euro per jaar en we vragen voor sommige van onze evenementen nog een kleine, aanvullende bijdrage. Meer info en aanmelden >>> secretaris[at]elkmerkwaardig[punt]nl, dan krijg je forummer simca1006 aan de lijn :)

En die website, helaas zijn we van een derde partij afhankelijk en dat zou elk moment goed moeten komen, maar het is inderdaad erg jammer...

Leuke Samara, mooie foto ook! (y) Ik heb een Samara ook nog wel overwogen als pekelbak maar inmiddels nog maar moeilijk te vinden en bovendien wilde ik eigenlijk een stationwagon.

Maar de pekelbak komt er toch, ik heb m inmiddels gevonden, komende week haal ik m op. Iemand zin om te raden? Tip: het is dus een stationwagon en het bouwjaar is 1996, met afstand de auto met het laatste bouwjaar die ik ooit heb gekocht. Het oude record lag op een Skoda Favorit van 1990.

Idranor zei:
Leuke Samara, mooie foto ook! (y) Ik heb een Samara ook nog wel overwogen als pekelbak maar inmiddels nog maar moeilijk te vinden en bovendien wilde ik eigenlijk een stationwagon.

Maar de pekelbak komt er toch, ik heb m inmiddels gevonden, komende week haal ik m op. Iemand zin om te raden? Tip: het is dus een stationwagon en het bouwjaar is 1996, met afstand de auto met het laatste bouwjaar die ik ooit heb gekocht. Het oude record lag op een Skoda Favorit van 1990.

Felicia Combi?

Ik moet me ook nog steeds aanmelden voor EMW o_O

De Palio heb ik zeker overwogen en dat had m zomaar kunnen worden! Maar nee dus. Uiteindelijk heeft de overweging dat we misschien ook wel eens een paardentrailer of oprijwagen willen trekken de doorslag gegeven voor iets zwaarders te gaan. Dus denk groot.

Overigens heb ik vandaag eerst proefgereden in een Volvo 245 en een Peugeot 405 break. Twee auto's die ik met mijn gevoel bijna had gekocht maar met mijn verstand heb afgeslagen. In beide gevallen voelde de motor niet betrouwbaar aan. De Volvo reageerde nauwelijks op t gas en de 405 leek een soort vastgelopen automatische choke te hebben. Remmen op de motor werd een soort gasgeven op de motor, die fijn.

De auto die het uiteindelijk geworden is was meer een keuze van het verstand, in ieder geval heb ik er weinig gevoel bij.

De Multipla heb ik zeker ook overwogen, eventueel als EMW-deelproject. Maar binnen mijn budget (ik wilde max 500 euro uitgeven) was er geen fatsoenlijk exemplaar te vinden. Het deelproject zou een grijs kenteken worden maar daarvan schijnen er uberhaupt nauwelijks fatsoenlijke exemplaren te zijn.

Als ik een Scorpio wagon voor dat geld had gevonden was het m wel geworden, daar heb ik nog wel een beetje gevoel bij ook!

Maar je denkt wel goed, het is wel iets vergelijkbaars denk ik, zonder iemand te willen beledigen.

Wouter gaat door voor de wasmachine! :D Het is een eenvoudige Omega 2.0 in het donkergroen. Naar mijn snelle oordeel mankeert er niets aan behalve een deuk in het rechter voorscherm. Daar kan ik goed mee leven. Helaas heb ik nog geen fatsoenlijke foto's dus die houden jullie te goed.

Terug
Bovenaan