Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Die buitenspiegel valt mij nu pas op, zo'n verticale positie heb ik volgens mij niet eerder op een personenauto gezien.
 
Wouter82 zei:
Die buitenspiegel valt mij nu pas op, zo'n verticale positie heb ik volgens mij niet eerder op een personenauto gezien.
Typisch Italiaanse methode om een zijspiegel te monteren (jaren '60-'70) Klemmen op de deurstijl i.p.v. schroeven op de deur...

2ztlh6u.jpg
 
Ik zie daar in een hoekje een inmiddels ook wel zeldzame Cadillac Eldorado van de laatste generatie.
 
Wouter82 zei:
Die moet ik ergens hebben liggen ja, maar dat vereist een archeologische excursie in de berging :D
Kan mij dat verhaal helemaal niet herinneren o_O
m1cyihjbge5y_600.jpg

Ik hoor het wel waneer je het gevonden hebt ;)

In 2006 had ik ook nog een abonnement op de AW, maar kan me niets herinneren over de Stellar.
 
Toch leuk om al die "lelijke" eendjes te zien.
Auto's die de overgrote meerderheid van de mensen spuuglelijk vond/vind.

Toch blijven de aparte zeldzame modellen het leukst.
Zelf momenteel in het bezit van 3 Ford Orion mk1 en 1 Ford Escort mk4 estate
 
Misschien wel

De estate is gisteren helaas overleden, de originele 1.4 motor heeft na 25 jaar en waarschijnlijk al 2 a 3 keer klokje rond de geest gegeven.
Dat was mijn dagelijkse auto.

Mijn witte orion mk1 1.3L staat geschorst want die was zo verroest dat ik een donor moet zoeken die ik in stukken kan slijpen.
Mijn Orion 1.6 GL diesel word momenteel gedemonteerd want daar zitten te veel kosten aan om hem door de APK te krijgen en kan ik helaas ook niet als donor gebruiken want daar is hij te slecht voor. Met pijn in het hart na 130.000 km.
Mijn goudn orion mk1 1.3L staat geschorst om weer na de pekelperiode met een verse APK de weg op te kunnen.

De estate zal een ander blok krijgen met iets meer vermogen, waarschijnlijk een 1.6 carb blokkie
 
Ray_Orion zei:
Misschien wel

De estate is gisteren helaas overleden, de originele 1.4 motor heeft na 25 jaar en waarschijnlijk al 2 a 3 keer klokje rond de geest gegeven.
Dat was mijn dagelijkse auto.
.

De estate zal een ander blok krijgen met iets meer vermogen, waarschijnlijk een 1.6 carb blokkie
Is een V6 uit een Mondeo niet een goed motortje?
 
Briljante Anadol hierboven, ik dacht zowaar heel even naar een Saab te kijken. o_O

Maar die Escorts/Orions mogen er absoluut ook wezen! Zeker die Estates zijn al een poosje heel zeldzaam, in tegenstelling tot de Clippers van de latere Escort. Leuk hoor, hoop er eens eentje tegen te komen op een meeting!
 
die Estates zijn al een poosje heel zeldzaam, in tegenstelling tot de Clippers van de latere Escort
Nou, de Escort clipper is ook geen allerdaagse verschijning meer. Zeker de eerste mkV clippers (toen ie nog geen 'wagon heette) zie je nauwelijks meer. Wel jammer, want die clipper/wagon vind ik wel een mooi model! En jeugdsentiment: mijn vader had in 1991 een blauwe Escort Clipper XLD nieuw gekocht, welke in 2000 naar een kennis is doorgeschoven. Die heeft er vervolgens nog 2 jaar mee gereden, tot ie met ruim 4 ton op de teller naar de sloop ging, omdat ie achter de achterwielen erg slecht was geworden.
 
stoterstangen90 zei:
Oh, en Sam Glover van Practical Classics is onze Aart voor geweest met de aanschaf van een Anadol A8...

1393680_673392976012326_1858987173_n.jpg

Briljant! In 2003 heb ik nog zo'n ding gezien bij Turunç, vlakbij Marmaris.
 
VW 1200 zei:
Ik hoor het wel waneer je het gevonden hebt

Helemaal onderop stond de doos met jaargang 2006. Dat jaargang bleek vrijwel compleet. Slechts één nummer ontbreekt. Drie keer raden welk nummer...
 
Barri zei:
die Estates zijn al een poosje heel zeldzaam, in tegenstelling tot de Clippers van de latere Escort
Nou, de Escort clipper is ook geen allerdaagse verschijning meer. Zeker de eerste mkV clippers (toen ie nog geen 'wagon heette) zie je nauwelijks meer. Wel jammer, want die clipper/wagon vind ik wel een mooi model! En jeugdsentiment: mijn vader had in 1991 een blauwe Escort Clipper XLD nieuw gekocht, welke in 2000 naar een kennis is doorgeschoven. Die heeft er vervolgens nog 2 jaar mee gereden, tot ie met ruim 4 ton op de teller naar de sloop ging, omdat ie achter de achterwielen erg slecht was geworden.

Er staan er anders nog zomaar 60 op Marktplaats, dan vind ik dat niet zeldzaam. Maar ik ben het met je eens dat ze rap aan het verdwijnen zijn. Toch staat het m.i. in geen verhouding tot de zeldzaamheid van de Escort Wagon van het model uit de 80's.
 
Idranor zei:
Barri zei:
die Estates zijn al een poosje heel zeldzaam, in tegenstelling tot de Clippers van de latere Escort
Nou, de Escort clipper is ook geen allerdaagse verschijning meer. Zeker de eerste mkV clippers (toen ie nog geen 'wagon heette) zie je nauwelijks meer. Wel jammer, want die clipper/wagon vind ik wel een mooi model! En jeugdsentiment: mijn vader had in 1991 een blauwe Escort Clipper XLD nieuw gekocht, welke in 2000 naar een kennis is doorgeschoven. Die heeft er vervolgens nog 2 jaar mee gereden, tot ie met ruim 4 ton op de teller naar de sloop ging, omdat ie achter de achterwielen erg slecht was geworden.

Er staan er anders nog zomaar 60 op Marktplaats, dan vind ik dat niet zeldzaam. Maar ik ben het met je eens dat ze rap aan het verdwijnen zijn. Toch staat het m.i. in geen verhouding tot de zeldzaamheid van de Escort Wagon van het model uit de 80's.

Tussen wat er te koop staat en wat er rondrijdt zie je vaak enorme verschillen.
 
Maar 60 te koop vind ik nog aardig wat. Had ik niet verwacht!
ik heb het niet gecheckt, maar dan tel je ook de 'wagons' mee denk ik. Juist die Clippers met zwarte kunststof bumpers zijn het leukst :)
Het vorige model Escort, zoals van Ray_Orion, had je toch ook als 3-deurs wagon? Bij ons in het dorp stond daar een knalgele van. Dat is pas gaaf!
 
Is niet raar voor zo'n auto inderdaad. Trouwens wel geniaal deze. Ik ben gek op stationwagons, en dan in het speciaal 3-deurs!
 
De staat van de bestuurdersstoel en het stuurwiel zijn inderdaad opvallend veel slechter dan van de rest van het interieur, het exterieur en de motorruimte. Desondanks een erg leuk ding.
 
Van de escort mk3 en mk4 dus van 1980-1990 bestaan er diverse station uitvoeringen.

de normale 3 en 5 deurs.
maar ook de 3 deurs met plaatwerk in plaats van achterste zijruiten, deze is heel erg zeldzaam, rijd er een in Veenendaal rond.

en van beide is er ook een bestelvariant de zogenaamde "Van" en ook nog rolstoeluitvoeringen.
 
Phoenixrood74 zei:
De staat van de bestuurdersstoel en het stuurwiel zijn inderdaad opvallend veel slechter dan van de rest van het interieur, het exterieur en de motorruimte. Desondanks een erg leuk ding.

Dikke Duitser met ruwe kolenschoppen als eerste eigenaar?
 
Aanstaande zaterdag 30 november en zondag 1 december is Elk Merk Waardig weer met een clubstand present op de Oldtimerbeurs in Eelde!

- De Oldtimerbeurs is a.s. zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 17.00 uur
- Entree kost € 10,00. Kinderen tot 15 jaar hebben gratis toegang. Parkeren is gratis!
- Download de kortingsbon t.w.v. € 1,00 (maximaal 5 personen per bon).
- Kijk voor meer informatie op www.oldtimerbeurs.net.
 
Wouter82 zei:
ginkelvanmichiel zei:
Die escort is nog een Custom ook. Zit echt niets op- en aan.

Waar zie je dat aan? Wel heeft die een achterwisser.

-geen radio
-geen klok
-geen speaker in het dashbord
-blower met twee standen, geen blower in het midden
-deurbekleding die niet tot aan het raamrubber komt
-dunne bekleding (vandaar ook kapot..)
-geen sigaren aansteker
-smalle deurgreepjes

Custom:
$(KGrHqRHJFMFDVT5sSN8BQ3tfjP7og~~_27.JPG


L tot en met 1983:

L vanaf 1984 (en Orion)
 
Audi80Coupé zei:


Er is er weer één in Nederland!

Oeh mooie zeg ! Dat is een 3.0 V6 zeker, automaat ? bouwjaar 90/91? :)

We hebben deze week in t mazda clubke ook nog n leuke 626 binnengehaald, een blauwe "Xeno" uitvoering op LPG, zegt iemand dat nog iets? :)

groetjes
Martijn
 
Ik heb vandaag zomaar een EMW-evenement ingehaald wat ik had gemist omdat ik toen nog geen lid was. ;) Mijn studievereniging had een excursie geregeld naar Aston Martin Heritage dealer Noble House in Almere. Ik heb nog steeds geen idee wat we daar te zoeken hadden, echt relevant voor de studie was het niet echt, maar wel interessant voor mij als liefhebber.

De eerlijkheid gebood me alleen die alleraardigste mensen te vertellen dat ik, tussen al die tot beter dan nieuw gerestaureerde Jaguars en Aston Martins, toch de Riley RMF met gebruikssporen het leukst vond. Dat zal het merkwaardige wel zijn... :cool:

@Audi80coupé: Waarom martel je ons met een auto die toch gesloopt gaat worden?! :cry:
 
Martyn83r zei:
Oeh mooie zeg ! Dat is een 3.0 V6 zeker, automaat ? bouwjaar 90/91? :)

3.0 V6, maar met handbak! Bouwjaar 1991.

MWH zei:
@Audi80coupé: Waarom martel je ons met een auto die toch gesloopt gaat worden?! :cry:

In de hoop dat iemand hem wil redden. Dit is één van de weinige keren dat wij niet achter ons besluit staan. Aan de ene kant hebben we de motor nodig, maar aan de andere kant is hij eigenlijk nog te mooi...
 
Terug
Bovenaan