Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Hij is wel ontzettend leuk moet ik zeggen. Wat moet hij ongeveer kosten, weet je dat?

Niet dat ik hem ga kopen, gewoon uit interesse :p.

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs. Persoonlijk zou het me het rijgedrag en beleving bij zo'n oudje niet zo heel veel uitmaken of hij moet wel heel beroerd rijden... Zie het als een stukje charme of karakter. Als de basis goed is en de prijs is redelijk dan wist ik het wel!

De vraagprijs is € 3.500,-, maar ik gaf al aan dat niet helemaal reëel te vinden en dat begreep de verkoper ook wel. Er is dus nog flink wat onderhandelingsruimte.

929V6 zei:
Dattoman zei:
Jammer dat het 'm niet is geworden. Het schakelen en sturen wat je met de vingertoppen kunt doen is typerend voor Japanse auto's uit de jaren 70. Evenals de "klik" bij het dichtgooien van de deur. Ik geniet er iedere keer weer van. Minpunt is de stugge vering aan de achterzijde.
Wat betreft het typische Datsun transmissiegeluid is de Cherry kampioen.

Ik heb een paar oudere Japanners ervaren waarbij die lichte bediening toch wat prettiger, minder iel aanvoelde. Misschien past een B310 wat dat betreft beter bij mij of inderdaad een Cherry, maar die vind ik qua model wat minder.

Een B310 is inderdaad al meer auto. Een Cherry stuurt erg zwaar bij lage snelheden en het bochtenwerk is minder, de voorwielaandrijving is een nadeel.

Voor €3.500,- is hij leuk, mits hij volledig roestvrij was geweest en gewoon in goede staat, misschien als hij alles aanpakt dat hij dat ervoor kán krijgen.

Misschien is dit een leuk alternatief:
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/nissan/sunny-wagon-13-dx-48000km/3585871
image.php

Hij is vrij geniaal.

Stevige vraagprijs, 929V6. Voor heel wat minder heb ik nog wel iets Japans in de aanbieding voor je, mocht je iets bijzonder Japans zoeken.

@rzasa,
Daar word ik niet echt hebberig van, eerlijk gezegd. Ik kijk rustig verder.

@simca,
Je bedoelt de Galant?;) Hmm, ik vind hem leuk maar het is ook niet echt wat ik zoek...

3.000 euro gaat die Datsun idd nooit opbrengen. Die kans is even groot als de kans dat ik de jackpot in de staatsloterij win (en dat terwijl ik aan geen enkele loterij meedoe..) Het is vanwege z'n zeldzaamheid misschien weliswaar een unieke auto maar zeker geen exclusieve auto! Het aantal liefhebbers voor wie dit model de ultieme droomauto is, is waarschijnlijk op de vingers van een houthakkershand te tellen. Ik sla de advertentie in elk geval op in mijn favorieten, want heb de laatste tijd al wel vaker spectaculaire prijsdalingen gezien.

Ik ga komend weekend eens kijken bij deze Colt in Zaandam. Stond een half jaar geleden nog te koop voor 1250 euro. Heb inmiddels wat foto's op hoge resolutie (vreemd genoeg niet van de linker zijkant..) waarop wel wat plekken en onregelmatigheden zijn te zien maar daar is de prijs ook naar. Moet alleen mijn vrouw zien te overtuigen, die vind het namelijk helemaal niets en het argument dat hij belastingvrij is gaat helaas ook niet meer op...

Die Colt lijkt me geen superfris exemplaar, vooral het interieur ziet er vies uit. Zo te zien is de console van de selectiehendel als asbak gebruikt.

Deze kost wat meer maar lijkt me de extra investering zeker waard. Heeft ook nog twee jaar APK zelfs, terwijl de Colt in Zaandam volgende maand al gekeurd moet worden.

Een stinkende auto waarin gerookt is schrikt veel mensen af, maar mijn ervaring is dat koffiepads, schoonmaakazijn en een spuitbusje van de Action wonderen kunnen verrichten (mijn Baleno rook ook bij aankoop ook niet al te fris)

D. Elzinga zei:

Civic, leuk!
Accord, leuk!
Colt, leuk!
Corolla, geweldig!
De overigen... tja...

@929V6: die Corolla, doen!! (y) Overigens meen ik niet dat je zo stellig kunt zeggen dat de middenconsole van de goudkleurige Colt als asbak gebruikt is als je alleen op de foto afgaat. Ik denk eerder dat de matige materialen die Japanse auto's destijds bezaten. Ook bij mijn Galant kom ik van dat soort fratsen tegen. Bijvoorbeeld het stuurwiel, je handen blijven er aan plakken. Het plastic of ander materiaal is gewoon vergaan. Maar een eenvoudige oplossing is al gevonden. De Galant gaat a.s. weekend de stalling in. Wachtend op....

Die Corolla lijkt me toch iets te ver boven budget. De 818 komt het dichtst in de buurt bij wat ik leuk vind, maar te koop bij een demontagebedrijf dus dat geeft te denken. Maar ik heb deze week vrij en was van plan een dagje Luik te doen dus wie weet... Sunny Coupé vind ik ook leuk maar meer voor dagelijks gebruik, dus dan moet de Smart wyberen en die heb ik nog te kort.

Ik denk niet dat de materiaalkwaliteit iets te maken heeft met het knoeien van as, ook een vergaan interieur kun je schoon houden...

Da's waar maar, ik denk toch eerder te zien dat het zwarte laagje van de sierrandjes er af zijn. Kan iemand even in Zaandam gaan kijken bij die Colt? Nu wil ik het weten ook... :D

Da's weer het andere uiterste, haha! Nee jongens, bedankt voor alle suggesties maar ik kijk rustig zelf ff verder.:)

SVF zei:
3.000 euro gaat die Datsun idd nooit opbrengen. Die kans is even groot als de kans dat ik de jackpot in de staatsloterij win (en dat terwijl ik aan geen enkele loterij meedoe..) Het is vanwege z'n zeldzaamheid misschien weliswaar een unieke auto maar zeker geen exclusieve auto! Het aantal liefhebbers voor wie dit model de ultieme droomauto is, is waarschijnlijk op de vingers van een houthakkershand te tellen. Ik sla de advertentie in elk geval op in mijn favorieten, want heb de laatste tijd al wel vaker spectaculaire prijsdalingen gezien.

Ik ga komend weekend eens kijken bij deze Colt in Zaandam. Stond een half jaar geleden nog te koop voor 1250 euro. Heb inmiddels wat foto's op hoge resolutie (vreemd genoeg niet van de linker zijkant..) waarop wel wat plekken en onregelmatigheden zijn te zien maar daar is de prijs ook naar. Moet alleen mijn vrouw zien te overtuigen, die vind het namelijk helemaal niets en het argument dat hij belastingvrij is gaat helaas ook niet meer op...

Die houthakker heeft in ieder geval nog 1 vinger. ;-) Op de foto's meen ik ook een flinke buts in de deur en aan de onderkant van het achterscherm te zien. Maximaal 1500 tot 2000 euro.

Die handel ligt toch helemaal op z'n derrière van dat -bijna- ouwe spul. Inderdaad blij als je er 1500 voor kan vangen. En dat is nog best veel...

38 jaar oud zou ik toch niet "bijna oud" noemen.;) Of je moet de definitief belastingvrije leeftijdsgrens van 40 jaar als criterium willen stellen.

simca1006 zei:
Civic, leuk!
Accord, leuk!
Colt, leuk!
Corolla, geweldig!
De overigen... tja...

@929V6: die Corolla, doen!! (y) Overigens meen ik niet dat je zo stellig kunt zeggen dat de middenconsole van de goudkleurige Colt als asbak gebruikt is als je alleen op de foto afgaat. Ik denk eerder dat de matige materialen die Japanse auto's destijds bezaten. Ook bij mijn Galant kom ik van dat soort fratsen tegen. Bijvoorbeeld het stuurwiel, je handen blijven er aan plakken. Het plastic of ander materiaal is gewoon vergaan. Maar een eenvoudige oplossing is al gevonden. De Galant gaat a.s. weekend de stalling in. Wachtend op....

Bij de overigen staat wel mijn Camry ja!!! :(

929V6 zei:
38 jaar oud zou ik toch niet "bijna oud" noemen.;) Of je moet de definitief belastingvrije leeftijdsgrens van 40 jaar als criterium willen stellen.

Die grens bedoel ik ja...

@ZDRIE: dat krijg je met zo'n merkwaardig clubje:)

:) overigens is de interesse in die ouwe meuk abominabel. Ik denk dat banger racing mijn nieuwe hobby wordt...... (Kijken wie er nu hapt!)

Mooi geworden toch PR74, en dan te bedenken dat je nog lekker achterin hebt gezeten :) nu zou je zeiknat worden.........

Maar om je gerust te stellen, nee, ik moest zelf ook twee keer kijken, maar mijn exemplaar had gepolijst lichtmetaal en niet deze standaard wielen. Verder is hij wel akelig gelijkend.

Wat doe jij nou, ss90? Je gaat toch niet de uniciteit van je eigen bezit aantasten door anderen aan een Ital te helpen? :T

Terug
Bovenaan