Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

JohanV6 zei:
Idranor zei:
929V6 zei:
Waarschijnlijk heeft ie inderdaad al zo'n 15 jaar geen openbare weg meer gezien, want hij heeft z'n GAIK-platen nog niet eens.

Eentje wel.

Dat is een sticker volgens mij. Maar hij staat wel strak ik de lak!

Is idd een sticker, anders was de P aan de onderkant open geweest.

EMW-ling:

7d9d7b67a4e1bb4c724f3120ba6abf23.jpg

Deze twee kreeg ik in de mail vandaag:

https://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/seat-malaga-70678568.htm

https://nl.kapaza.be/luik/rover-213-se-69464538.htm

(tu)

rzasa zei:
Deze twee kreeg ik in de mail vandaag:

https://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/seat-malaga-70678568.htm

https://nl.kapaza.be/luik/rover-213-se-69464538.htm

(tu)

Allebei héél erg in de categorie "als ik eens een miljoen won, een leuk loodsje kocht en die eens vol ging kopen"...

Wat mij betreft weer tijd voor een italiaan...... 131 Racing, argento metalizzato, volledig gerestaureerd

3MA2012enspettacolo2012066_zpsbda4ca45.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012068_zpscd6c4d7b.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012069_zps4e206531.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012071_zps72315e2a.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012072_zpse5a9f82c.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012073_zps3a03a89d.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012074_zps1efcb1ea.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012075_zpsdfa3c0e8.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012076_zps9d882866.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012077_zpsc3480004.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012078_zpsdb819490.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012079_zpsb75bcb30.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012080_zps4fc390e8.jpg
,
3MA2012enspettacolo2012082_zpsdd408cce.jpg

Gave EMW-ling, ik zag iemand posten blij te zijn dat die Alfa nooit in productie is genomen maar dat ben ik volstrekt met die persoon oneens!

Idranor zei:
Gave EMW-ling, ik zag iemand posten blij te zijn dat die Alfa nooit in productie is genomen maar dat ben ik volstrekt met die persoon oneens!

Ik vind het een onooglijk ding.

grensrijder zei:
Idranor zei:

Ik vind het een onooglijk ding.

In elk geval was de vormgeving in 1984 al behoorlijk achterhaald. Hetzelfde geldt voor het interieur: waar zijn de hoofdsteunen?

Ach ja de vormgeving van mijn Zastava was in 1982 ook al behoorlijk achterhaald maar toch vind ik het een leuk ding. En zo is het ook met dit Alfa-geval. Een beetje een kruising tussen een Alfa Guilietta, Fiat Uno en Nissan Prairie, mooi is het niet maar wel erg leuk en onooglijk zou ik het absoluut niet noemen.

Klopt, maar de Zastava was als budgetproduct afgeleid van een bestaande auto en bij deze Alfa wilde een topontwerper een nieuwe creatie voor de toekomst tonen. Dan mag je toch wel wat meer verwachten.

Ik snap niet hoe een meesterontwerper toen kon denken Alfa te interesseren voor zo'n kneuzig ding. Wel ongelooflijk EMW, dat geef ik grif toe. :D

Wouter82 zei:
Kruising tussen een Alfa en een Nissan? Dubieuze vormgeving? Aha, een Grand Arna dus :D

Bij deze moest ik ook gelijk aan de relatie Alfa-Nissan denken. Ik zie er in ieder geval wel een Vanette in alhoewel die veel later kwam. Of is de Vanette ook ontworpen door Italdesign?

1976+Alfa+Romeo+New+York+Taxi.jpg

grensrijder zei:
Klopt, maar de Zastava was als budgetproduct afgeleid van een bestaande auto en bij deze Alfa wilde een topontwerper een nieuwe creatie voor de toekomst tonen. Dan mag je toch wel wat meer verwachten.

Misschien te veel aandacht voor een nieuw concept maar te weinig voor het design. Maar aangezien ik toch niet wist in welk jaar deze concept werd gepresenteerd zei het begrip achterhaald me ook niets toen ik zei dat ik dit een leuk ding vond. En dat vind ik nog steeds. Net als die gekke taxi trouwens. B)

Lijkt behoorlijk gaar, wellicht voor onderdelen interessant?

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-alles/te-koop-daihatsu-charmant-altair-122852002.html?fh_view_size=100&fh_start_index=100
122852002_1_large.jpg

Fietsweekendje is verplaatst, dus het ziet er naar uit dat ik toch in Ulft aanwezig kan zijn! :-D Dat heeft dan wel weer tot gevolg dat ik het zomerevenement moet missen.

929V6 zei:
Fietsweekendje is verplaatst, dus het ziet er naar uit dat ik toch in Ulft aanwezig kan zijn! :-D Dat heeft dan wel weer tot gevolg dat ik het zomerevenement moet missen.

Als één keer verplaatsen lukt, dan lukt een tweede keer toch ook wel? B)

Wouter82 zei:
929V6 zei:

Nee, ik ben afhankelijk van nog zes andere agenda's dus dat zal toch echt niet gaan lukken...

929V6 zei:
Wouter82 zei:
929V6 zei:

Nee, ik ben afhankelijk van nog zes andere agenda's dus dat zal toch echt niet gaan lukken...

Nee hoor, ben je niet van afhankelijk. Is allemaal gebaseerd op vrije wil. :T

Dat lijkt een beetje op dat fanatieke plannen van jou. :D

Oh, laten we ook SST90 niet vergeten. Zeer goed in plannen maken.

Ik bedoel de agenda van 6 medefietsers, bijdehandjes.(:P) En ik tel nog verkeerd ook, het zijn er 8.*-)

Ben allang blij dat ik maar één evenement hoef te missen.B)

Ja, één evenement missen moet kunnen vind ik als evenementencoördinator. Want anders zou ik zelf niet absent kunnen zijn bij het Voorjaarsevenement
whistling.gif

Oja, er schijnen weer wat autoplannen te broeien bij sommige EMW'ers. En nee, daar hoor ik niet bij ondanks dat ik er vandaag achterkwam dat er in NL toch een Axel te koop staat.

Die staat bij mijn weten al zeker een jaar of twee te koop. Zal wel flink wat aan moeten gebeuren om het weer rijdend te krijgen.

Edit: ik heb bij dat adres trouwens de benzinetank voor mijn Visa gehaald. Die had ik uiteindelijk niet nodig en ik heb hem nog over, dus als iemand nog interesse heeft...

Eerder deze week in een internet veiling geboden op een Mazda 121 (Fiesta model) uit de jaren '90. Werd echter overboden en nu kost ie meer dan ik wil betalen.

Die Axel is inderdaad al eens langs geweest. En er naast staat er nog een, maar die is misschien onderhand als wel verkocht.

En die 121's worden toch genoeg aangeboden? Of was deze heel goedkoop of heel bijzonder?

mazda-121-1-3i-5026147-1.jpg

950 euro

Vooral goedkoop en een redelijk lage km-stand :)

Maarre ik heb geen haast. Ik zoek rustig verder. Ik zocht ook niet speciaal naar een 121. Ik wil gewoon een goedkope auto.

Ziet er wel netjes uit, misschien interessanter als bezienswaardigheid in een museum dan als daadwerkelijk rijdend voertuig. Als je ermee gaat rijden kun je net zo goed een Visa nemen.

Dat vind ik best wel bijzonder. Ik kan me niet heugen wanneer ik er eentje zag in Nederland.

Terug
Bovenaan