Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Wel een lekker ludiek ding, zo'n Micra C+C. Als je voor de huidige vraagprijzen ook echte Japanse kwaliteit in handen hebt, is het een koopje. Daar schrijf je nooit veel op af en je hebt iets leuks en aparts. Open rijden geeft hoe dan ook een glimlach op je gezicht, met zo'n verpakking al helemaal. Veel plezier ermee!

Ik was zeer aangenaam verrast door de rijkwalteiten van de Micra CC Smarter, hij heeft een wat knuffelige uitstraling maar is dankzij de 1600 motor toch een serieus pittig wagentje en in de Tecna+ uitvoering ook nog eens behangen met alle denkbare opties. Voeg daarbij dat de winter klaarblijkelijk de beste tijd is om een Cabriolet te kopen . Goeie deal gedaan in mijn optiek. Gewoon bij de Nissan dealer en met volledige garantie (:P)

Ah, de EMW-ling. Laat ik in 2013 dan maar eens een charmant automerk in den schijnwerpers plaatsen. Gewoon omdat ze het wat mij betreft verdienen.

001.jpg

Ik vind het persoonlijk zeker een leuke en verrassende keuze, ZDRIE!

Iemand nog de gouden tip voor een 4 persoons (2+2) EMW cabrio zonder gecompliceerde techniek, die ook gewoon buiten kan staan gedurende het jaar?

Dus: Niet roestgevoelig en een goed geïsoleerde kap met bij voorkeur een glazen achterruit.

Budget:
-Voor erbij (i.p.v. de Audi 100) € 3.000,-
-Als auto voor smarteres (i.p.v. Fiesta 2010 en Audi) € 11.000,-

Het EMW gehalte zal bij optie 2 vermoedelijk wel wat lager liggen, al vind smarteres een PT Cruiser cabrio wel leuk :).

Tja: Eigenlijk wil ik gewoon dit voor erbij i.p.v. de Audi:

260126_1.jpg

Ik vind persoonlijk dit originele neusje op deze Rover veel mooier dan de later opgeplakte chromen retro grille. Ik weet dat de K-series motoren af en toe een koppakkinkje lusten, ik weet dat onderdelenvoorziening niet optimaal is, ook kunnen ze best roesten.

Het blijft wel helemaal een auto naar mijn hart en smaak.

Is het wijsheid om een fris exemplaar op te snorren en deze preventief te tectyleren/ ML'en. Of is een Rover 200 Cabrio gewoon niet gemaakt om buiten te blijven staan in het Nederlandse klimaat?

De Audi is voor mij nog steeds een genot om mee te toeren, ook de kinderen vinden hem geweldig. Maar een cabriolet naast onze 2 dagelijkse auto's (nu Mondeo en Fiesta) voegt gewoon meer toe qua rijplezier en variatie voor ons als gezin. Wellicht denk ik er weer heel anders over als de Audi weer bij de deur staat na de winterslaap. We zullen zien.

Ik begrijp wat je bedoeld Smarter, je rijdt de hele dag al rond in een gesloten koets. Een leuke auto voor erbij wordt al een stuk grappiger dankzij een schuifdak. Maar als je een cabrio gewend bent wil je het gevoel eigenlijk niet meer missen. Das dan wel weer heel persoonlijk natuurlijk.
Ik reed gisteren met de handelaarsplaten op de Micra met geopend dak de provinciale weg op en was na 500 meter al weer helemaal om. Heerlijk zonder dak een stukkie rijden.

Heb je al eens aan een Peugeot 306 gedacht? Geweldig mooie en betrouwbare auto, of een Audi 80 cabriolet. BMW Baur TC of 3 serie E30 cabriolet.
En als je hem dagelijks in wilt zetten dan is een Fiat 500C natuurlijk ook een geweldige optie (maar nog niet voor 10.000 euro te koop vrees ik)
Een Golf cabrio is natuurlijk ook altoos een goede keuze. Of een Gay-os (mag ik nu zeggen met mijn Micra :p)

Zo'n Rover 200 zou ook mijn eerste keus zijn als EMW cabrio... Werden deze niet geleverd met een Honda 1.6? Via eBay UK moeten alle onderdelen wel tegen een zacht prijsje te krijgen zijn. En roest... ach ja, als het een hard exemplaar is en je 'm goed verzorgt zal dat wel meevallen.

Dit vind ik ook leuk als EMW cabrio:

https://www.autotrader.nl/auto/4LNAM/detail/

suzuki-swift-cabriolet-benzine-blauw-001--37895057-Medium.jpg

ZDRIE zei:
Ik was zeer aangenaam verrast door de rijkwalteiten van de Micra CC Smarter, hij heeft een wat knuffelige uitstraling maar is dankzij de 1600 motor toch een serieus pittig wagentje en in de Tecna+ uitvoering ook nog eens behangen met alle denkbare opties. Voeg daarbij dat de winter klaarblijkelijk de beste tijd is om een Cabriolet te kopen . Goeie deal gedaan in mijn optiek. Gewoon bij de Nissan dealer en met volledige garantie (:P)

Ah, de EMW-ling. Laat ik in 2013 dan maar eens een charmant automerk in den schijnwerpers plaatsen. Gewoon omdat ze het wat mij betreft verdienen.

001.jpg

Charmant ZDRIE! :) Treurig, weer een merk van de Nederlandse markt verdwenen. Al was het de laatste jaren niet heel bijzonder meer, met name de jaren '80 leverden toch leuke auto's en relatief groot succes! Ik ben zuinig op mijn Charmant Altair in elk geval.

Hebben jullie dat Daihatsu artikel van Automotive wel eens gelezen? Stond pas als PDF op de automotive site. Artikel over Daihatsu in Nederland. Leuk artikeltje! (tu)

edit: wat ik fascinerend vind aan bovenstaande advertentie is dat ze zeggen: 'dat hebben ze goed door bij Daihatsu'
De importeur ziet zichzelf dus als een handelaar/tussenschakel en identificeert zich niet met de fabrikant. Opmerkelijk!

Wanneer is ook alweer de nachtrit? Ik heb even geen agenda bij de hand en op het interweb kan ik niets terugvinden...

[size=x-small]Wanneer wordt die website nou eens geupdate?[/size]

@Smarter, de Rover en de PT Cruisers zijn targa's, geen cabrio's :T

Low budget is het wel leuk om naar een Renault 19 Cabriolet te kijken. Heel zeldzaam inmiddels. Mijn ex heeft er vroeger een gehad en dat tot ons grote genoegen destijds. Een betrouwbare en fijn rijdende auto.

Alleen vanwege de rolbeugel? Een targa is het toch pas als de achterruit blijft staan?

De 19 cabrio is inderdaad leuk! (tu)

grensrijder zei:
Mijn ex heeft er vroeger een gehad en dat tot ons grote genoegen destijds. Een betrouwbare en fijn rijdende auto.
Die witte R19. Ik herinner 'm nog van de gezellige meeting in Bennekom! (tu)
Kosten trouwens niet veel zeg, die R19's cabrio!

stoterstangen90 zei:
Vrijdag bij een ander C15 hutje kijken, met een defecte motor natuurlijk.
Zou fijn zijn als het hutje in een betere staat is dan de mijne. Daarvan vallen de gaten in het dak inmiddels.
Die heb ik dus maar laten staan. Rotte dorpels zijn niet echt een verbetering t.o.v. de mijne. Mijn dorpels zijn namelijk wel goed.

Idranor zei:

Kleine lettertjes, maar eigenlijk best wel een belangrijke vraag. Als er iets op de site actueel zou moeten zijn is het toch wel de agenda.

De Camry!
Het blijft een plaatje.
1710797-1.jpg

https://www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-oldtimer/toyota/camry/1710797/toyota-camry-20i-automaat-nieuwstaat-aircocruise.html

https://www.carandclassic.co.uk/car/C350186
3283533.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/SINGER-VOGUE-ESTATE-1725-HILLMAN-/150922988456?clk_rvr_id=435144716433
$T2eC16NHJIQE9qUHsFFeBQedH47+vg~~_12.JPG

929V6 zei:
Idranor zei:

Kleine lettertjes, maar eigenlijk best wel een belangrijke vraag. Als er iets op de site actueel zou moeten zijn is het toch wel de agenda.

Ja dat vind ik ook. Maar er is toegezegd dat er in 2013 verbetering komt qua website toch? Ik ben benieuwd!

Na een paar dagen stilte door afwezigheid hier weer een andere m.i. leuke italiaan. Een RHD Giulietta 2.0 met 50000 mijl.
Geniet van de plaatjes(:P)
AlfaGiulietta20silver001_zps5fb1e4a1.jpg
,
AlfaGiulietta20silver002_zpsc2555316.jpg
,
AlfaGiulietta20silver004_zps3e891498.jpg
,
AlfaGiulietta20silver006_zpsff9ebe97.jpg
,
AlfaGiulietta20silver007_zpsaf3fbee3.jpg
,
AlfaGiulietta20silver011_zps95c1258a.jpg
,
AlfaGiulietta20silver010_zps26f7acd7.jpg
,
AlfaGiulietta20silver009_zpse864546c.jpg
,
AlfaGiulietta20silver029_zpsb0115d7d.jpg
,

Argh, wat vervelend smetteloos weer. Jij laat alle andere liefhebbers lijken op sloddervossen die niks om hun auto's geven! :} Een RHD halen, alsof een Giulietta nog niet bijzonder genoeg is. *-) (tu)

MWH zei:
Argh, wat vervelend smetteloos weer. Jij laat alle andere liefhebbers lijken op sloddervossen die niks om hun auto's geven! :} Een RHD halen, alsof een Giulietta nog niet bijzonder genoeg is. *-) (tu)

Dank voor uw reactie(tu) Iedere liefhebber beleeft zijn of haar hobby natuurlijk op eigen wijze. Ik vind het leuk om auto's in topconditie te hebben en geniet van het poetsen, rijden en koesteren. Soms vergt dat overigens wel erg veel en zit je jezelf ook weleens in de weg, maar reacties als deze maken het dan zeker wel weer de moeite waard. RHD was toeval, maar gezien de algehele conditie van de auto voor mij geen probleem, ik vind het zelfs wel leuk, weer eens wat anders.
Weet iemand hier nog een smetteloze Fiat 132 i.e. in een metaalkleur? Voorkeur Koper, groen of blauw en met airco. Lastig, maar daarom des te leuker om te zoeken!

Wow, die Beta en Giulietta zijn om door een ringetje te halen! Doen allebei mijn Italiaans-Frans autoliefhebbers hart sneller slaan... Rij je er ook daadwerkelijk mee (aangezien er geen kentekens op zitten)?

Idranor zei:
929V6 zei:
Idranor zei:

Ja dat vind ik ook. Maar er is toegezegd dat er in 2013 verbetering komt qua website toch? Ik ben benieuwd!

Gaat spoedig gebeuren. Er zitten bugs in het programma, wat het aanpassen ernstig moeilijk maakt. Wordt in de komende weken opgelost.

grensrijder zei:
Idranor zei:

Gaat spoedig gebeuren. Er zitten bugs in het programma, wat het aanpassen ernstig moeilijk maakt. Wordt in de komende weken opgelost.

Goede zaak! (tu)

Ik kreeg van mijn vader een paar oude fotoalbums en daar trof ik bijgaande foto aan van mijn grootvader en zijn auto.
Foto is gemaakt in Buitenzorg, voormalig Nederlands-indië, 1932.

jaren30indinederland21.jpg

Weet iemand een merk en type?

@grensrijder,

(tu)

Woedsel zei:
Ik kreeg van mijn vader een paar oude fotoalbums en daar trof ik bijgaande foto aan van mijn grootvader en zijn auto.

@D. Elzinga?

gruote=Idranor zei:
929V6 zei:
Idranor zei:

Gaat spoedig gebeuren. Er zitten bugs in het programma, wat het aanpassen ernstig moeilijk maakt. Wordt in de komende weken opgelost.[/quote]

Als er bugs inzitten kan VW 1200 er misschien even naar kijken of Barri

ZDRIE zei:
Heb je al eens aan een Peugeot 306 gedacht? Geweldig mooie en betrouwbare auto, of een Audi 80 cabriolet.
Inderdaad, een 306 cabriolet is een heel mooie auto. Je dochters zullen er heel blij mee zijn, maar wat zonde dat je de witte Camry voor zo'n rijdende open wond hebt weggedaan. Dan was het terugkopen van de Z3 toch een betere keuze geweest.;)

Woedsel zei:

Daar was ik drie weken terug :)

En in Bandung heb ik deze foto's gemaakt:

fiatbandung.jpg

Auto's maak je gewoon op straat, motortje er uit lepelen, olie weg laten lopen en dan lekker sleutelen:

bandungtoyota.jpg

Gaaf Wouter die 124 special(tu)
Die chroomstripjes van de Special T uitvoering doen het goed als klimop.

Ha ha PR 74, achterin meerijden gaat moeilijker in het Micraatje. Maar ik heb de 1800 Allrad en de andere Camry nog hoor :}

Phoenixrood74 zei:
marathonmetallic zei:
D. Elzinga zei:

Buick Silver Anniversary Series 129 7-Passenger Touring.

Ongelofelijk dat je dit zo kunt oplepelen (tu)
Inderdaad!:O Maar ik vraag me vooral af: hoe zoek je die informatie als je louter een foto hebt zonder al teveel herkenbare elementen?

Om vooroorlogse auto's te kunnen identificeren moet je vooral op kleine details letten: de sleuf die over de motorkap loopt (vlak boven de koelrib) was in die tijd typisch Buick. Dat geldt ook voor de voorruit die aan de onderkant recht is, en de dikke chroomrand ter hoogte van het reservewiel. En omdat de Amerikaanse merken ook toen al de neiging hadden elk modeljaar kleine wijzigingen door te voeren is het nav de vormgeving van de radiateur duidelijk dat dit er een van 1929 was.

Ik wil even jullie aandacht hebben voor de volgende auto. Zoals sommige op dit forum weten ben ik niet de grootste Opel fan (is nog zachtjes uitgedrukt). Maar er is één Opel die ik altijd mooi gevonden heb, de Vectra A. Mede ook omdat we er zelf één gehad hebben. Ik ben dit model al jaren niet meer in het wild tegen gekomen maar nu zag ik opeens een hele nette staan bij de garage waar mijn vader zijn Mégane 3 gekocht heeft. Dus voor iemand die nog een auto zoekt met een hoog EMW gehalte:

Opel Vectra 1.8I FRISCO

384838_1.jpg

Link

Dat is zeker een nette. Ik begin de Vectra A ook steeds meer te pruimen, alhoewel het knetterplasticgehalte binnenin toch wel een kleine afknapper is, alsmede de krappe hoofdruimte.
Dit is een aantrekkelijke variant:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629551712-opel-vectra-2-5-i-hb-v6-aut-e2-1994-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Alleen al het actiemodel Frisco is über-EMW! Moet gelijk aan een ijsje denken. Dat verzin je toch niet als importeur, voor een middenklasser in het zakelijke segment? Moet je je voorstellen dat ze nu met een Insignia Frisco komen.

rzasa zei:
Dat is zeker een nette. Ik begin de Vectra A ook steeds meer te pruimen, alhoewel het knetterplasticgehalte binnenin toch wel een kleine afknapper is, alsmede de krappe hoofdruimte.
Dit is een aantrekkelijke variant:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629551712-opel-vectra-2-5-i-hb-v6-aut-e2-1994-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Maar het is voor die tijd wel mooi indrukbaar plastic. :D Persoonlijk heb ik de eerst serie tot 1992 (vooral de gril) altijd een stuk mooier gevonden dan de facelift vanaf 1992.

Het heeft even geduurd, maar ik heb de 2 Mitsuoka's maar naast elkaar gezet.....
Grappig effect, want dan valt pas echt op hoe klein de Viewt is en hoe groot de Galue.....

https://s1358.beta.photobucket.com/user/mobielerobbie/media/Mitsuokasbijelkaar011_zpsfb06e945.jpg.html?sort=3&o=6#/user/mobielerobbie/media/Mitsuokasbijelkaar011_zpsfb06e945.jpg.html?sort=3&o=6&_suid=135774577468709194343563393683

Escher zei:
Wow, die Beta en Giulietta zijn om door een ringetje te halen! Doen allebei mijn Italiaans-Frans autoliefhebbers hart sneller slaan... Rij je er ook daadwerkelijk mee (aangezien er geen kentekens op zitten)?
Mijn favoriet blijft de 131 en dan die Giulietta.

grensrijder zei:
Alleen al het actiemodel Frisco is über-EMW! Moet gelijk aan een ijsje denken. Dat verzin je toch niet als importeur, voor een middenklasser in het zakelijke segment? Moet je je voorstellen dat ze nu met een Insignia Frisco komen.
De Frisco had als extra toch airconditioning?

Terug
Bovenaan