Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

mns afd AE en D zei:
RAV4 zei:
We zijn het nieuwe jaar lekker begonnen, een beginnende burgeroorlog in Amerika, een torenhoge coronacrisis op het moment dat eindelijk de eerste spuit erin gaat.
Nou gisteren ben ik lekker 'even' naar Limburg gereden, je weet niet of dit de laatste sneeuw was van deze winter

137241561_3550790621694991_2870264772210323571_o.jpg

Dochterlief van 14 was erbij die heeft haar laatste on-line lessen van de vrijdagmiddag op de A2 gevolgd. En je komt samen weer eens tot mooie gesporekken!

Hier is de afgelopen 24 uur een halve meter sneeuw gevallen. En het sneeuwt nog steeds... En ik moet morgen, weer of geen weer, wel om half acht voor de klas staan. Ben dus - eigenlijk altijd wel minstens een paar dagen per jaar - erg blij met m'n 4WD op winterrubber :cool:
Ja, bij ons in CH gaan zowel de basisscholieren als de middelbare scholieren nog steeds naar school, En ik ook dus. So far so good. Al ben ik ondertussen met mijn 10 klassen op 4 locaties natuurlijk wel een fors overambulant besmettingsrisico o_O

mvrgr, vanuit een feeëriek Seetal,
m'ns

Enige jaloezie kan ik wederom niet onderdrukken M'ns, maar dat weet je wel. Hou je haaks.

De Schaduw zei:
Ik heb al jaren geen tv meer. En als ik de mensen om me heen zo hoor dan mis ik er ook niet zoveel aan. Als ik perse iets toch wil zien kijk ik wel via uitzending gemist of zo.
Meilandjes, first dates, hou es op.

Ho, we gaan niet katten op de Meilandjes. Er zijn grenzen.

M'ns, wij moeten vanmiddag ook een portie sneeuw krijgen, we wachten af.......OK bij ons geen 50 maar hooguit 5 cm. Dat dan weer wel. Gekukkig ook geen lawinegevaar.

Hans, mooi dat je je eerste vaccinatie hebt gehad!

Deze week deed ik een vreemde ontdekking. Na alweer ruim een jaar in mijn Ford zag ik dat ik één Bridgestone had en drie Pirelli's. Er zat een schroef in de Bridgestone, maar het was me nog nooit opgevallen dat ik een enkeling had. Affijn, hij was vervanging toe, dus nu heb ik weer twee frisse achterbanden. Beiden Pirelli. Prijs viel me nog mee, USD 250 / stuk. Met 22 inch zijn het behoorlijke stukken rubber.

Volgens mij mag dat niet Twix, maar het is nu ook direct opgelost. Of mag het wel een verschillend merk zijn met dezelfde maat? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Durf ik ook niet te zeggen. Voor zowel Nederland als Amerika weet ik het niet zeker. Wel weet ik dat ik een paar maanden terug gewoon de 'state inspection' door ben gekomen met deze band en een flinke scheur in mijn voorruit.

Twix zei:
Deze week deed ik een vreemde ontdekking. Na alweer ruim een jaar in mijn Ford zag ik dat ik één Bridgestone had en drie Pirelli's. Er zat een schroef in de Bridgestone, maar het was me nog nooit opgevallen dat ik een enkeling had. Affijn, hij was vervanging toe, dus nu heb ik weer twee frisse achterbanden. Beiden Pirelli. Prijs viel me nog mee, USD 250 / stuk. Met 22 inch zijn het behoorlijke stukken rubber.

Goed dat hij gewisseld is, dat kan zomaar slecht aflopen. Zeker aan de instabielere achterkant van de auto.

Idefiqs zei:
Twix zei:

Goed dat hij gewisseld is, dat kan zomaar slecht aflopen. Zeker aan de instabielere achterkant van de auto.

Klopt, het formaat was wel hetzelfde, en ook het type band (voor de snelweg). Voorheen heb ik op mijn vorige Expedition heel lang all terrain banden gehad, maar uiteindelijk helemaal overgestapt op snelweg. Uiteindelijk bevind ik me daar het meest.

Vanavond start de avondklok. Of het terecht is? Ben geen wappie, maar heb zeker mijn vraagtekens. Ben ook geen Maurice de Hond fan, maar hij zegt toch niet geheel onterecht dat de statistische gegevens doelgewust worden gemanipuleerd om nog 'even' een laatste boost aan maatregelen door te voeren. Ik heb er zelf weinig last van met mijn brave huisvadersleven, maar de lol van dingen doen wordt steeds minder. En corona ligt op loer, dat weet ik ook, maar ik denk dat de overheid dit regime niet nog maanden kan voldhouden.
Ik vraag me namelijk een beetje af of de Engelse variant zo besmettelijk is en of de Engelse situatie met het samenzijn in de pubs niet een veel grotere oorzaak van bemettingen is.

Affijn er is ook goed nieuws, eindelijk een normale Amerikaanse president die gelukkig bezig is een hoop van de achterlijke maatregelen van zijn voorganger terug te draaien.
Ik heb een nieuwe laptop met touchescreen en mijn nieuwe camera is echt geweldig.

Volgende week mag de RAV4 voor de 60.000 beurt en wordt eindelijk de upgrade naar apple en android carplay doorgevoerd. Dan zijn de ergenissen rondom de navigatie verleden tijd.

Voor de geëmigreerden, even een Hollands plaatje:

140921613_3584492904991429_413041175052334301_o.jpg

Prachtig plaatje.

Met de huidige tendens van de overheid om vooral halve waarheden te vertellen, is de geloofwaardigheid van de overheid tot ver onder het vriespunt gezakt.
Ja, we moeten allemaal aan de auto met een accu, want dat geeft geen CO2. We moeten van het gas af, want dat is beter. We moeten alles isoleren want dan kan niemand meer een huis betalen. We moeten 130 gaan rijden, want dan schiet het een beetje op. Oh, nee, doe toch maar 100 en af en toe 130. We moeten de regeltjes voor rotondes weer veranderen, dat is goed voor de veiligheid. We moeten van het ziekenfonds af en iedereen particulier verzekerd want dat is goedkoper. Oh, wat naar, nu is het duurder en de zorg is minder.

Onze overheid behandelt ons alsof we het iq van een aardworm hebben. Nu wil ik best geloven dat dit voor een enkeling ook opgaat maar onze bevolking heeft geen verdeling van het IQ met een enorme piek rond de 60 met een enkeling die ineens uitschiet naar een prachtige 160.

En nu, na jaren van kleinerend bevelen "wat de brave burger moet doen", zie je ineens dat "de brave burger" denkt: Geniet het heen en weer maar. Ik ga een Coronafeestje organiseren, ik ga lekker met de Kerst naar mijn familie, dat doen we ieder jaar. Ik knal er lekker op los met oud en nieuw, dat kleine beetje vervuiling maakt ook niet meer uit. Ik weet nog niet of ik een inenting ga nemen want dat zal ook wel weer een halve waarheid zijn.

Eerlijk gezegd heb ik ook last van mijn opstandige ik. Ik wil, net zoals iedereen, weten waarom en dat bij voorkeur middels een onafhankelijk onderzoek. Niet een onderzoek, gesponsord door wij-van-wc-eend maar een onderzoek door onafhankelijke wetenschappers. Een onderzoek waarbij iedere vorm van verdenking van financieel gewin bij voorbaat al de kop ingedrukt is. Een onderzoek wat voor iedereen te lezen is en een onderzoek waarin de negatieve en positieve zaken even goed belicht worden.

RAV4 zei:
Ik heb een nieuwe laptop met touchescreen en mijn nieuwe camera is echt geweldig.

Merk en type?

Wij hebben een paar maanden terug ook een nieuwe laptop met touchscreen gekocht, een Dell. Twixin gebruikt deze voornamelijk.
Zelf gebruik ik een desktop, die ik twee weken terug heb vervangen. Mijn oude was zo oud, die was nog van hout. Deze is lekker snel met de i7 processor. Ook de desktop is een Dell.

rke zei:
Prachtig plaatje.

Met de huidige tendens van de overheid om vooral halve waarheden te vertellen, is de geloofwaardigheid van de overheid tot ver onder het vriespunt gezakt.
Ja, we moeten allemaal aan de auto met een accu, want dat geeft geen CO2. We moeten van het gas af, want dat is beter. We moeten alles isoleren want dan kan niemand meer een huis betalen. We moeten 130 gaan rijden, want dan schiet het een beetje op. Oh, nee, doe toch maar 100 en af en toe 130. We moeten de regeltjes voor rotondes weer veranderen, dat is goed voor de veiligheid. We moeten van het ziekenfonds af en iedereen particulier verzekerd want dat is goedkoper. Oh, wat naar, nu is het duurder en de zorg is minder.

Onze overheid behandelt ons alsof we het iq van een aardworm hebben. Nu wil ik best geloven dat dit voor een enkeling ook opgaat maar onze bevolking heeft geen verdeling van het IQ met een enorme piek rond de 60 met een enkeling die ineens uitschiet naar een prachtige 160.

En nu, na jaren van kleinerend bevelen "wat de brave burger moet doen", zie je ineens dat "de brave burger" denkt: Geniet het heen en weer maar. Ik ga een Coronafeestje organiseren, ik ga lekker met de Kerst naar mijn familie, dat doen we ieder jaar. Ik knal er lekker op los met oud en nieuw, dat kleine beetje vervuiling maakt ook niet meer uit. Ik weet nog niet of ik een inenting ga nemen want dat zal ook wel weer een halve waarheid zijn.

Eerlijk gezegd heb ik ook last van mijn opstandige ik. Ik wil, net zoals iedereen, weten waarom en dat bij voorkeur middels een onafhankelijk onderzoek. Niet een onderzoek, gesponsord door wij-van-wc-eend maar een onderzoek door onafhankelijke wetenschappers. Een onderzoek waarbij iedere vorm van verdenking van financieel gewin bij voorbaat al de kop ingedrukt is. Een onderzoek wat voor iedereen te lezen is en een onderzoek waarin de negatieve en positieve zaken even goed belicht worden.

Je staat er wel erg zwartgallig in. Ik leef mijn leven eigenlijk zonder het gevoel te hebben dat de Overheid mij van alles op wil leggen.

Echt onafhankelijk onderzoek is financieel gezien toch niet te doen? Ook die wetenschappers hebben een hypotheek, vrouw/man en willen graag wat eten en drinken. Dus zij vragen geld, wat dat instituut niet even kan drukken. Hoe je het ook went of keert, iemand betaalt het. Dat idee kan zo de prullenbak in.

Twix zei:
RAV4 zei:

Merk en type?

Wij hebben een paar maanden terug ook een nieuwe laptop met touchscreen gekocht, een Dell. Twixin gebruikt deze voornamelijk.
Zelf gebruik ik een desktop, die ik twee weken terug heb vervangen. Mijn oude was zo oud, die was nog van hout. Deze is lekker snel met de i7 processor. Ook de desktop is een Dell.

Hij is van het werk, wij hadden altijd HP maar nu hebben we Lenovo's. Ik weet niet of die net zo lang meegaan en mechanisch net zo stevig zijn maar we zullen wel zien. Prive hadden we ook al een Lenovo, best een fijn apparaat. De kids hebben allebei een desktop, mijn neef heeft deze gebouwd en deze zijn speciaal voor spelletjes. Supersnel dus als je er regulier werk op hebt. Hij bouwde ze voor rond de 500 euro, in de winkel zijn ze dan meer dan het dubbele.

Ik ga ook niet met een pannetje in Den Haag bij het Torentje van Rutte demonstereren, toch zou het best goed zijn als een onafhankelijk iets de aanbevelingen van het OMT toetst. En de cijfers eens doorrekent, zoals De Hond ook doet. Het OMT regeert immers al bijna een jaar en heeft voor een groot deel de democratie in handen. Je ziet dat menig lid zijn eigen mening ventileert bij een 2200 uur praatprogramma.
Ik geloof echt wel in de goede bedoelingen van het Kabinet, maar het zijn allemaal keuzes die gemaakt worden, keuzes op basis van te weinig of exponentieel verkregen informatie met veel onzekerheiden.

Mijn dochter van 6 heeft een goedkoop tablet van Lenovo sinds een jaar. Rubberen hoes eromheen en gebruiken maar. Na deze mishandeling is het ding heel en draait het nog steeds als een tierelier. Kwaliteit is zeer goed te noemen. Zowel mijn vrouw als ik zei de gek hebben er een en het bevalt prima.

RAV4 zei:
Twix zei:
RAV4 zei:

Merk en type?

Hij is van het werk, wij hadden altijd HP maar nu hebben we Lenovo's. Ik weet niet of die net zo lang meegaan en mechanisch net zo stevig zijn maar we zullen wel zien. Prive hadden we ook al een Lenovo, best een fijn apparaat. De kids hebben allebei een desktop, mijn neef heeft deze gebouwd en deze zijn speciaal voor spelletjes. Supersnel dus als je er regulier werk op hebt. Hij bouwde ze voor rond de 500 euro, in de winkel zijn ze dan meer dan het dubbele.

Mijn werklaptop is een HP, ook met touchscreen. Prima apparaat, maar die gebruik ik niet voor privé doeleinden.

Dell......goed merk, zelf via de website samenstellen, goede klantenservice. Meerdere laptops van hun gehad. Daarnaast ieder een Ipad en Iphone.
Op het werk Samsung telefoons, ik kan er moeilijk aan wennen. Vast een prima telefoon, maar verknocht aan Iphone .

Tja, het hele Corona gedoe met RIVM, OMT en kabinet, loopt soms wat stroef. Maar anderszins zijn er steeds nieuwe inzichten.
Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad, over 14 dagen de tweede. Mijn cliënten aanstaande donderdag. Ik heb veel zieke mensen gezien, en ook een paar doden daardoor.
Tja, dat je niet precieus weet wat er in zit en wat het doet is vervelend. Anderzijds : je bent beschermd. Toen TBC ( in de volksmond de tering) bestrijdbaar was, nam je ook medicatie.
Net als tegen pokken, de tyfus, de mazelen .
Bijwerkingen zijn vaak pas op langere termijn bekend. Ik noem maar het Aids virus......het was of doodgaan.....of zware medicatie......mijn man koos toen al zeer ernstig ziek
Voor de therapie. Inmiddels dik 25 jaar verder. Zo gezond als een vis. Al zijn waarden (lever/nieren etc) meer dan goed.

Tja kinderen krijgen met thuisles een achterstand......mijn vader en moeder hebben in WO 2 , de laatste twee jaar geen les meer gehad. Zijn beide meer dan goed terecht gekomen.

We zijn onderdeel van geschiedenis.....we leven in rare tijden......des te meer waarderen we het als dit over is. Ik ben al dat negatieve gemiep zat. Zeker die wappies, die met theorieën komen die echt nergens op slaan.
Ja, want wel heel toevallig dat Trump aftreed. Neen, sufkut, omdat zijn termijn erop zat ! En dat je een chip krijgt ingespoten.......en de overheid niet deugd....of Mark Rutte persoonlijk verantwoordelijk is..........

Idefiqs zei:
mns afd AE en D zei:
En het sneeuwt nog steeds... En ik moet morgen, weer of geen weer, wel om half acht voor de klas staan. Ben dus - eigenlijk altijd wel minstens een paar weken per jaar - erg blij met m'n 4WD op winterrubber :cool:

mvrgr, vanuit een feeëriek Seetal,
m'ns

Enige jaloezie kan ik wederom niet onderdrukken M'ns, maar dat weet je wel. Hou je haaks.

Er wordt goed voor me gezorgd, idefiqs. Door mevr. m'ns en door de huisarts:
Mag me deze weken laten inenten. Ook de tweede prik (over 4 weken) ligt al vast.

Onze zoon was rond de Kerst nog twee weken hier. Heeft dagelijks de ice-man in de Hallwilersee gedaan. Nu weer terug naar Berlijn.
Mevr. m'ns doet al bijna een jaar vol overgave home-office, dochterlief gaat dagelijks naar school in Zürich en krijgt deze week bericht of ze is aangenomen op de kunstacademie in Montpellier.
Eind van de week vakantie - de zg. "Sportferien":cool:
Als het even mee zit, kom ik rond Pasen jullie kant op

Loopt wel los hier in het besneeuwde Seetal :)

Take care!
m'ns

https://www.ad.nl/auto/auto-van-het-jaar-toyota-yaris~affbeb23/

Leuk Joost, de Yaris auto van het jaar !! En ze blijven ook de Aygo produceren !!

Ik ben aan het kijken/mij oriënteren op de nieuwe Mercedes C klasse, die vanaf de zomer leverbaar is.....

Ha grappig Hans, ik had niet gedacht dat een niet-EV auto nog kans zou maken. Wij hebben in 2000 een Yaris gehad, dat model was toen ook Auto van het Jaar. Voor wat het waard is natuurlijk. Mooi dat een hybridemodel dat nog kan anno 2021.
Altijd leuk Hans een nieuwe koets. Maar zoals mijn moeder zou zeggen: is de ouwe nog goed? Om de lol van de voorpret van het zoeken een beetje te verpesten....;-)

Als we met Pasen weer wat vrijer zijn naar weer een meetinkje. Banden schoppen en een babbeltje is ook gezellig.

Nou we zien het somber in. We hadden nog een weekje Gardameer geboekt voor de meivakantie (zonder caravan) maar dat lijkt er ook niet van te komen.

Inderdaad jammer.
We gaan er helemaal niet uit, we zien wel. We hebben wel een midweekje Zandvoort gehad in november. Dat was fantastisch! In een bijna leeg huisjespark achter de duinen, direct aan zee. Het restaurant draaide wel voor brengen aan het huisje. Dat was ideaal. Gewoon bellen en ze staan binnen een half uur voor de deur.
Mooi, en onstuimig, weer gehad.
Op dit moment staat de auto voor een beurt bij de apk, straks ophalen. 250.000 alweer op de teller. Ik neem hem regelmatig uit om een paar kilometers te draaien op de snelweg om de auto in conditie te houden. We werken beiden thuis en gaan nergens naar toe. Anders roestie straks nog vast op de parkeerplaats.

In de mei vakantie gaan we twee weekjes naar Limburg, zijn we er toch uit. De zomervakantie Tjechie als het kan

In eigen land mag het. Dus waarom niet? Ben je er even uit, even uitwaaien. Jammer dat je niet even ergens kunt zitten voor een kop koffie en dan nog even de kaart kunt raadplegen. Dat mis ik dan weer wel. In Zandvoort voor het eerst kennis gemaakt met zo'n koffiecupjesapparaat. Wat een gedoe zeg! Voordat we erachter waren hoe dat ding werkte. Maar er stond een bak gratis cups bij, dat maakte veel goed. We hebben thuis gewoon zo'n ouderwets Hema-ding met koffiefilters. Zat dus geen gebruiksaanwijzing bij, net zo min als bij de ingebouwde combimagnetron, dus halfbakken croissantjes kwamen daaruit. :rolleyes:

Op 10 april zijn wij twaalfeneenhalf jaar getrouwd. Tijd voor een feestje zou je denken......niet dus....
Maar we hebben een alternatief bedacht. Op zaterdag 10 april gaan we de familie langs in het Zeeuwse en Brabantse. We komen langs (letterlijk), bewaren afstand en overhandigen een paar zakjes aan desbetreffend familielid . In die zakjes Champagne met glazen ,kaasjes, toast, e.e.a. te knabbelen en wat zoetigheden .
Drie zakken vol.
In de avond gaan we met de familie via teams dan proosten. Zondags gaan we naar Friesland, de kop van Noord-Holland, Wateringen en Den Haag, waar we hetzelfde doen , met in de avond wederom toosten.

Zo vieren we dan ons feestje, ook goed voor de Mercedes, want dat weekend draaien we met gemak 750 km weg.

Altijd leuk zo'n "anders" feestje.
Ik mis het trouwens helemaal niet. Ik vind het prima lekker thuis blijven. Boodschappen worden bezorgd, man ik lijk wel half met pensioen. Alleen lijkt het werk meer geworden. Alles thuis. Ik heb nou wel een regel voor mezelf ingesteld: in het weekend wordt absoluut niet gewerkt. Het is zo gemakkelijk, zaterdag nog even wat snel doen, maar zo vervaagt de grens tussen prive en werk.

Mijn man (onderwijs) heeft maanden thuis gewerkt. Kon ik door het huis “sluipen” , want ik werk vaak in het weekend en doordeweeks vrij.
Boodschappen doe ik juist wel, kom je er in ieder geval nog uit. Daarnaast rij ik bijna wekelijks naar een wasbox om de Mercedes te wassen. Je moet wat met je vrije tijd.
Staat net over de 27.000 en de Toyota op 12.000
Ik ben volledig gevaccineerd. (Volgens Joost kunnen zij mij nu makkelijk vinden). Drie keer op Corona getest omdat het op het werk heerste en zodra je maar verkouden bent, je moet testen. Alledrie keer negatief.

Hansje58 zei:
Mijn man (onderwijs) heeft maanden thuis gewerkt. Kon ik door het huis “sluipen” , want ik werk vaak in het weekend en doordeweeks vrij.
Boodschappen doe ik juist wel, kom je er in ieder geval nog uit. Daarnaast rij ik bijna wekelijks naar een wasbox om de Mercedes te wassen. Je moet wat met je vrije tijd.
Staat net over de 27.000 en de Toyota op 12.000
Ik ben volledig gevaccineerd. (Volgens Joost kunnen zij mij nu makkelijk vinden). Drie keer op Corona getest omdat het op het werk heerste en zodra je maar verkouden bent, je moet testen. Alledrie keer negatief.

Dat is wel geruststellend. Ik ben pas in mei of zo aan de beurt en geen zorgverlener. Ik vind het allemaal prima, want zo kan ik nog rustig een tijdje thuis werken en dat bevalt me uitstekend. Ik verzet veel meer werk, want ik krijg niemand aan het bureau die vraagt van: Jan hoe moet dit, en Jan hoe zit dat en Jan dit weet jij vast wel. Ik zit al 14 jaar in de organisatie dus dan ken je de ins en de outs. Ondanks de vele vergaderingen, word ik nu gelukkig met rust gelaten en kan rustig werken.

Mooi te horen dat iedereen nog gezond is. Wij hebben wel wat perikelen gehad, in februari is mijn schoonvader toch nog onverwacht overleden. Niet aan corona, maar een combinatie van allerlei kwalen en een oud lichaam. Heel spijtig, maar de laatste maanden waren geen leven voor deze man, ziekenhuis in en uit. Weer een beetje opgelapt en thuis weer verslechteren. Ze konden geen echte oorzaak vinden, maar zijn darmen waren erg slecht. Ik zag hem echt bijna als mijn echte vader (die acht jaar geleden is overleden), we hadden een hele goede band. En met al die vrouwen was het altijd leuk om samen de 'mannendingen' te doen als de klusjes in huis en F1 kijken.
86 is een mooie leeftijd maar toch...;-(
Corona kan toch veel dingen doen, de tante van mijn beste kameraad is een paar weken geleden eraan overleden, ze was 92 en best nog in goede gezondheid. Helaas is Corona dan toch het laatste duwtje.

Voor de rest hobbelt het wel verder. Ik kan mijn werk redelijk 'normaal' uitvoeren. Het ene bureau doet alles op afstand en bezoek ik virtueel, andere bedrijven kan ik gewoon angsgaan. Ben ook al enkele keren getest, altijd negatief. Laatst nog, de mevrouw van de uitvaart bleek corona te hebben en ik had er drie kwartier naast gezeten. Ik heb echter astmatische bronchitus, als het virus mij te pakken krijgt ben ik aan de beurt.

Leuk idee Hans, zo'n rondje maken en pretpakketten uitdelen! Mooi dat jullie alweer 12,5 jaar bij elkaar zijn.
Solo, leuk om te lezen dat het verder goed gaat. Ik moet nog iets bekennen, ik heb sinds kort de camera van mijn schoonvader en gebruik hem af en toe. Een Nikon en er komen echt prachtige foto's uit!

Wij hopen van de zomer weer met de sleuthut weg te kunnen, volgens mij is dat in deze periode de meest zekere en flexibele manier.

Zagen jullie die foto van het lekken van de formatiestukken? De foto is met een Sony A1 gemaakt, het laatste oaradepaardje. Dat ding heeft zoveel resolutie dat je flink digitaal kunt inzoomen zonder scherpte te verliezen. De fotograaf was namelijk gefocust op haar mondkapje en cappuchon en zag pas later dat ze de stukken zo open en bloot had. Voor normaal gebruik is zo'n camera natuurlijk volledig over de top, je bent alleen maar aan het croppen.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2374146-door-zijn-foto-begint-de-formatie-weer-van-voor-af-aan.html?fbclid=IwAR3Y8QnLaZlJxD4_uik5jnz0sN7roZlICTPpSyh4yux__JATMLq7FZinrHs

Een rondje pretpakketten... leuk idee.

Ik werk nu sinds half november thuis.
Ik ervaar dit toch als slopend. Mijn collega's en ik hebben met regelmaat met een echte puzzel te maken. Dan zit je gefocust naar het scherm te staren en pliep....
De volgende kijktmijneensbelangrijkzijn meeting. Een gezapig voortkabbelend bladiebladiebla en mijn analyse wordt opgeslagen in prullen.bak.
Of ik denk: dat weet Jan vast wel, even teamsen.... en dat tijdstip is zo ongelukkig dat Jan zijn analyse ook direct foetsie is.
De valkuil van het uurtje extra is ook bekend. Geen collega die informeert of je weer overwerkt, geen portier die om 04:00 of 20:00 uur vraagt hoe "het met je gaat".

Communicatie is broodnodig maar timing is ook belangrijk. Even de collega aankijken en je weet ongemerkt of je hem kan storen. Even de benen strekken richting koffiecorner, even over het weer en kinderen babbelen.
In plaats daar van zit ik de hele dag eenzaam tussen dezelfde vier muren. Uit verveling ga ik in de pauze dan maar boodschappen doen. En het uurtje scheuren voor profs is mij ook ontzegd; ik mag graag schelden op andere weggebruikers maar desondanks is autorijden (ook de motor) zo leuk dat ik het echt mis.

Wat ook heel erg bepalend is, is de mate van begeleiding van de collega's. Ik had half november een korte opdracht en ik twijfel nog steeds of mijn directe collega's het hadden gemerkt als ik niet aangelogd was geweest. Gelukkig waren er genoeg andere collega's die wel interesse hadden en deze collega's namen ongevraagd contact met mij op buiten alle formele routes om. De organisatie waar ik nu werk is wat dat betreft 100% tegengesteld, maar nu word ik weer een beetje gek van al het digitale geleuter.

Voor mij de gulden middenweg a.u.b.

Of gewoon weer af en toe naar kantoor.

RAV4 zei:
Mooi te horen dat iedereen nog gezond is. Wij hebben wel wat perikelen gehad, in februari is mijn schoonvader toch nog onverwacht overleden. Niet aan corona, maar een combinatie van allerlei kwalen en een oud lichaam. Heel spijtig, maar de laatste maanden waren geen leven voor deze man, ziekenhuis in en uit. Weer een beetje opgelapt en thuis weer verslechteren. Ze konden geen echte oorzaak vinden, maar zijn darmen waren erg slecht. Ik zag hem echt bijna als mijn echte vader (die acht jaar geleden is overleden), we hadden een hele goede band. En met al die vrouwen was het altijd leuk om samen de 'mannendingen' te doen als de klusjes in huis en F1 kijken.
86 is een mooie leeftijd maar toch...;-(
Corona kan toch veel dingen doen, de tante van mijn beste kameraad is een paar weken geleden eraan overleden, ze was 92 en best nog in goede gezondheid. Helaas is Corona dan toch het laatste duwtje.

Voor de rest hobbelt het wel verder. Ik kan mijn werk redelijk 'normaal' uitvoeren. Het ene bureau doet alles op afstand en bezoek ik virtueel, andere bedrijven kan ik gewoon angsgaan. Ben ook al enkele keren getest, altijd negatief. Laatst nog, de mevrouw van de uitvaart bleek corona te hebben en ik had er drie kwartier naast gezeten. Ik heb echter astmatische bronchitus, als het virus mij te pakken krijgt ben ik aan de beurt.

Leuk idee Hans, zo'n rondje maken en pretpakketten uitdelen! Mooi dat jullie alweer 12,5 jaar bij elkaar zijn.
Solo, leuk om te lezen dat het verder goed gaat. Ik moet nog iets bekennen, ik heb sinds kort de camera van mijn schoonvader en gebruik hem af en toe. Een Nikon en er komen echt prachtige foto's uit!

Wij hopen van de zomer weer met de sleuthut weg te kunnen, volgens mij is dat in deze periode de meest zekere en flexibele manier.

Zagen jullie die foto van het lekken van de formatiestukken? De foto is met een Sony A1 gemaakt, het laatste oaradepaardje. Dat ding heeft zoveel resolutie dat je flink digitaal kunt inzoomen zonder scherpte te verliezen. De fotograaf was namelijk gefocust op haar mondkapje en cappuchon en zag pas later dat ze de stukken zo open en bloot had. Voor normaal gebruik is zo'n camera natuurlijk volledig over de top, je bent alleen maar aan het croppen.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2374146-door-zijn-foto-begint-de-formatie-weer-van-voor-af-aan.html?fbclid=IwAR3Y8QnLaZlJxD4_uik5jnz0sN7roZlICTPpSyh4yux__JATMLq7FZinrHs
Triest nieuws J. Alsnog mijn medeleven. Afscheid nemen is nooit leuk.
Tja, die Sony, zo'n Rolls Royce heb ik natuurlijk niet, ik heb maar een instappertje, inderdaad, die Nikon D3300, maar daar blijf ik ook mee croppen. Dat heeft me de kop gekost bij ons lokale weekblad, waar ik wel eens wat voor deed. Ik stuurde foto's door die enorm waren (de handleiding van Nikon raadt af om de instelling op small te zetten) en ik kreeg er ruzie over met de hoofdredacteur. Is nooit meer goedgekomen. Achteraf is het beter zo, want ik was anderhalf uur bezig met interviews of reportage, moest het daarna uitwerken en kreeg 30 euro per artikel. Dat betekent dus dat je gewoon een halve zaterdag kwijt bent. Dan kan ik beter uitrusten.

Ik heb die D3300 nu gezet op small, ja ik weet het, niet doen, maar goed...
Heerlijke camera trouwens.

Vreemd van de redacteur, je wilt toch foto's van de hoogste resolutie? Verkleinen kan altijd nog. Mijn opdrachtgever stuur ik altijd een linkje via we-transfer en dan kunnen ze zelf de keuze maken uit de foto's van zo'n 15 tot 20 MB per stuk.

Nou, dat ging door de mail, dus dat duurde heel lang en toen raakte de man zeer geirriteerd.
Maar goed, ik had toch al bedenkingen bij die krant, omdat ze veel te weinig kritisch waren. We hebben twee lokale suffertjes. Eén komt met stukken over politiek en bedrijfsleven die diep gaan en zeer kritisch zijn. Waar ik bij zat ging het alleen over 100 jarigen, sinterklaas, de eerste bloemetjes en hoe lekker de Hollandse nieuwe wel niet is. Dat zat me dwars, want politiek gaat er bij ons best wel veel fout door eigenbelangen. Dat kwam er gewoon niet in. Bij de andere wel.

Wij hebben één krantje, daar maakte ik ook wel foto's voor. Iemand bij ons van de kerk vroeg me dat, hij schreef artikelen en wilde daar natuurlijk foto's bij hebben. Ik heb flink mijn best moeten doen mijn naam onderaan de foto's te krijgen, ik deed dat gratis en vond op zijn minst de vermelding van de fotograaf iets wat men terug kon doen. Uiteindelijk lukte dat ook. En zo heb ik wat personen mogen fotograferen en dat was wel leuk.
Ik heb de D3500, dat is waarschijnlijk de opvolger van jou 3300. Maakt prachtige foto's

167147373_3769669616473756_5024950334635665973_n.jpg

Klopt. Je hebt wel meer accutijd, maar niet meer de automatische spiegelwasser. Die erbij mij wel in zit. Zonde dat ze dat eruit hebben gehaald.

Toen we in Zoetermeer woonden, hadden we de streekkrant die ook serieuze artikelen plaatste.
In Pijnacker-Nootdorp hebben we het plaatselijke suffertje, “De Telstar”. Gaat inderdaad over familie berichten, plaatselijke dorpsnieuwtjes etc. Heel dorps.

We hebben een digitaal abbonement (7€ per maand) op de Volkskrant, daar komt het serieuze nieuws vandaan.

Hansje58 zei:
Toen we in Zoetermeer woonden, hadden we de streekkrant die ook serieuze artikelen plaatste.
In Pijnacker-Nootdorp hebben we het plaatselijke suffertje, “De Telstar”. Gaat inderdaad over familie berichten, plaatselijke dorpsnieuwtjes etc. Heel dorps.

We hebben een digitaal abbonement (7€ per maand) op de Volkskrant, daar komt het serieuze nieuws vandaan.
Ik vind dat nodig, want ook de lokale politiek moet kritisch worden gevolgd.

Pfff, eindelijk vier dagen vrij. Lekker niks doen. Ik verlang trouwens terug naar de tijd dat ik hier op vrijdagavond mijn verhalen tikte. Dat is alweer een hele tijd geleden. Zou het zomaar weer willen doen.

Knoop doorgehakt en besteld:
De nieuwe Mercedes C-klasse C 180 Luxery line in Canvasiet metallic blauw.
170 pk benzine en 20 pk mild hybrid.

Levering in augustus of september (productie is net opgestart).

De lijst met opties is heel lang, maar een paar:
Actieve dodehoek assistent
Spoorassistent
Actieve distronic
Snelheidslimiet assistent (leest borden en icm distronic verminderd of vermeerderd hij vaart)
Inbraakalarm scm
Dab + radio
Electrische sluitfunctie deuren

Etc etc....

Geweldig leuk Hans. Aan de C weet je wat je hebt qua grootte. Deze zal ongetwijfeld weer wat beter zijn. In ieder geval is de kleur zeer fraai. Jammer dat je nog zo lang moet wachten.

Hansje58 zei:
Knoop doorgehakt en besteld:
De nieuwe Mercedes C-klasse C 180 Luxery line in Canvasiet metallic blauw.
170 pk benzine en 20 pk mild hybrid.

Levering in augustus of september (productie is net opgestart).

De lijst met opties is heel lang, maar een paar:
Actieve dodehoek assistent
Spoorassistent
Actieve distronic
Snelheidslimiet assistent (leest borden en icm distronic verminderd of vermeerderd hij vaart)
Inbraakalarm scm
Dab + radio
Electrische sluitfunctie deuren

Etc etc....

Fraai! Van harte gefeliciteerd.

Terug
Bovenaan