Ypsilon
Wegverkenner
@Stefan105: Je bent met net voor. Ik zag 'm ook net voorbijkomen op Facebook. Niettemin bedankt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, in post #23 op de vorige pagina ook al aangegeven.Waren niet veel kentekens van de ND-serie vervangend voor provinciale platen?
De TC3 was een prototype van Baur voor een (super-)sportwagen. In samenwerking met Eberhard Schulz van Isdera werd deze ontwikkeld midden jaren '80. Dit waren financieel gezien de topjaren van Baur, met buiten de bekende TC2 de ontwikkeling van E30 Cabrio, Porsche 944 Cabrio en gedeeltelijke productie van BMW M1, Audi sportquattro en Porsche 959. Het idee was BMW een wagen aan te bieden welke het thema M1 zou opvolgen. Probleem was dat BMW echter helemaal niet zo gelukkig was geweest met de M1, bezig was met de Z1 en 8-serie. De TC3 zou ergens daartussen hangen, niet zo spartaans als de Z1, zeker niet zo luxe als de 8-serie maar waarschijnlijk wel sneller dan die twee; in de TC3 was namelijk ook, met de motor achter de vooras, ruimte voor de V12 uit de 750i/850i. Uiteindelijk kreeg Baur wel de opdracht de chassis van de Z1 te produceren (maar dat weten maar weinig Z1-eigenaren).@Baur
Wel nog een vraagje. Waarom heet de derde Baur in de rij geen TC3?
En weet je de bouwperiode van de TC4?
Mijn ouders hadden een (rode) Renault 4 GTL met GH-10-KK van ik geloof mei 1980, dus die tijd zou wel kunnen kloppen...van eind juni begin juli 1980
Voor de "brilkever" had ik al een eerder kenteken staan, ND-23-05 (geen foto), maar dat moet nog aan te scherpen zijn, zou ik zeggen. Niettemin een prachtige foto van je vader's Kever! En uiteaard wordt het van harte gewaardeerd als je in de oude importeurtijdschriften duikt!
De betreffende auto's hadden dan waarschijnlijk nog geen kenteken en reden nog met groene handelaarsplaten. Dan dus even een paar gele van een andere auto erop voor de foto.Waarom is mij niet duidelijk, maar importeurs gebruikten voor persfoto’s soms kentekens van andere auto’s.
ND-20-13:Bedankt weer voor de toevoegingen, @ginkelvanmichiel en @Quadrifoglio Verde!
Vooral die Panda is een behoorlijke aanscherping ten opzichte van de "eerdere eerste" GK-19-GZ.
Voor de "brilkever" had ik al een eerder kenteken staan, ND-23-05 (geen foto), maar dat moet nog aan te scherpen zijn, zou ik zeggen. Niettemin een prachtige foto van je vader's Kever! En uiteaard wordt het van harte gewaardeerd als je in de oude importeurtijdschriften duikt!
Bedankt weer @929V6. Heb de Brilkever aangescherpt (was er vanwege mijn vakantie even bij in geschoten).
@SimpeleZiel. Ook bedankt voor de prachtige aanvullingen. Ik meende me vaag te herinneren dat Seats Toledo er inderdaad met Sidecode 4 waren, maar heb er ook geen foto van kunnen vinden (de RDW data voldoen uiteraard ook). Ik was me er niet van bewust dat de Ford Focus nog met T-kenteken was.
Nee.Er is ook een ouder E20 model, maar ik weet niet of die ook in Nederland geleverd is.
Helaas geen succes met het doorzoeken van archieffoto's, maar toen ik een Harburger Transporter zag met kenteken 96-58-UB heb ik wat kentekenburen door Finnik gehaald. En jawel, de 96-72-UB was een 207D. Veel vroeger ga je ze niet vinden denk ik, want de Bremer Transporter kwam in juni '77 bij ons op de markt en uitgifte van de 9X-XX-UB-kentekenserie begon in diezelfde maand.En de zoektocht naar een Mercedes "Bremer Transporter" met UB-kenteken gaat door...