Het is vrij lang stil geweest rond de RS. Hij tuft gewoon lekker rustig door zonder enige problemen, waar ik ook heen ga. Dagje Duitsland gedaan en hele stukken met kruissnelheden van ver boven de 200: geen enkel probleem. Het dagelijks woonwerkverkeer: geen centje pijn.
Het enige is dat het lampje van het motormanagement nog steeds een beetje een eigen willetje heeft. Af en toe brandt ie, af en toe staat ie uit. Inmiddels is het lampje al bijna 3 weken uit, dus dat is prima!
Kortom, er was weinig te melden over Octo, zoals hij inmiddels gedoopt is. Tot vanavond dan. De doos met spullen begon toch behoorlijk in de weg te staan, dus ondanks mijn 2 linkerhanden heb ik toch een gereedschapskist uit de schuur gepakt en ben aan de slag gegaan.
Als eerste heb ik er nieuwe ruitenwisser opgezet, maar dat vond ik niet interessant genoeg om te fotograferen
Vervolgens een ander klusje wat ik binnen enkele minuten af had: een naamloze kentekenplaat.
Voor:
Na:
Vervolgens werden mijn "kwaliteiten" pas echt op de proef gesteld: ik ging de unit van de achterlamp verwisselen!
Even ter herinnering, dit was de reden dat ik hem wilde vervangen:
Eerst de bekleding los halen en de lampjes eruit halen. Dat ging overigens vrij gemakkelijk, dat is gewoon een kliksysteem.
Daarna een stuk beschermstrip eraf halen zodat je bij de schroeven van de unit kunt:
4 bouten losdraaien en de unit zat los:
Beetje duwen en trekken en hij was eruit:
Vervolgens een kwestie van alles weer in omgekeerde volgorde doen. Oftewel, nieuwe unit erin:
En na het aandraaien van de schoefjes:
Vervolgens lampen weer aansluiten en even kijken of ze het nog wel deden natuurlijk
Beschermstrip en bekleding er weer op:
En je hebt weer een schadevrije achterlampunit erin zitten!
Ter vergelijk, de rechterunit die inmiddels dus 13 jaar oud is. Verschil in helderheid valt me reuze mee:
Ondanks mijn inschatting vooraf vond ik het een vrij simpele klus die behoorlijk voorspoedig ging! Al moet ik er volgende keer iets eerder aan beginnen, want de foto's verraden al dat het vrij snel donker wordt
Al met al blij met het eindresultaat!
mdej zei:
@RicoVld
Ik heb het kenteken niet goed kunnen zien,maar volgens mij heb ik je van de week gezien in Vld-West.
Wat het stuur betreft,ik heb bij mijn auto leder verf gebruikt,werkt vrij aardig.
Mooie auto trouwens,er staat hier in de buurt een blauwe,verder zie je deze auto's niet zo vaak.
Dat zou heel goed kunnen, ik heb een paar vrienden in West! Al weer ik niet meer of ik half februari in West was, maar dat zal ongetwijfeld wel