Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Op verkoopsites kijken voor auto's is erg gevaarlijk voor de portomonee, zo blijkt maar weer. Ik blijf me echt verbazen over hoe snel jij dingen voor elkaar kunt krijgen als je er je zinnen op zet. Gezien je huidige en vorige wagens wat mij betreft allemaal getuigen van smaak, ben ik zeer benieuwd naar de mogelijke opvolger.

Keep us posted! :cool:

Zo, dat is ff snel gegaan dan! Ben wel heel benieuwd naar de potentiële opvolger. Al zou dat, als we van de eerdere berichten uit mogen gaan, in ieder geval weer een Giulietta zijn...

Tja, ik begrijp dat dit wat onlogisch overkomt. Voor mij namelijk ook. Wie verkoopt in hemelsnaam binnen 5 minuten zijn auto? o_O
Maar goed, zojuist het Oostenrijkse Autohaus aan de lijn gehad. Auto is van een vaste klant van hun. Die koopt iedere 2 jaar een nieuwe auto, vandaar dat die net binnen was. Auto schijnt geheel smetteloos te zijn en krijgt nieuwe APK als ik hem ophaal. Als maandag mijn auto is opgehaald wordt er een ticket naar Oostenrijk geboekt. (y)

Ik moet erkennen dat ik een 4C iets heel bijzonders vind. Maar het wordt hem niet. Een aantal redenen:

1. Ik kan er niet mee bij klanten voor komen rijden.
2. Hij is te oncomfortabel voor het aantal kilometers
3. Bij mijn huidige huis kan ik hem simpelweg niet parkeren. Ik woon midden in het centrum in een straat waar veel stapvolk langskomt. Dat risico is mij te groot. Mijn huidige auto roept al veel reacties op.
4. De prijs. Dan had ik echt niet moeten trouwen dit jaar.

Maar het is zeker een kanshebber voor over een tijdje. Maar dan wel: een zakelijke auto erbij en ander huis (of garage in de buurt)

Een 4c is zakelijk niet in te rijden, is een puur hardcore race auto/kart.
Geen stuurbekrachtiging/al het motorgeluid komt in de cabine etc etc etc
Ontzettend gaaf ding, maar niet als je dagelijks 400/500 km moet rijden.

Zooo, deze zag ik niet helemaal aankomen. Maar ben benieuwd wat het gaat worden! :p

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Nico GTR zei:

Volgens mij staat er Lounge edition, die ken ik nog niet :D
Zonder gekheid, succes allen met zoeken. Ik breng volgende week wel wat nieuws als het zover is. (y)
Wim Prins vind ik overigens echt zonde van mijn geld. Een geweldige dealer, waar ik ook regelmatig eens kom, maar hun occasionprijzen zijn mij echt te gortig.

Ze zijn in de prijzen vaak wel stevig, beetje afhankelijk van welk type auto ook volgens mij. Maar je krijgt er wel een bak service en dergelijke voor terug. Heb weinig autobedrijven waar het zo prettig binnenwandelen is. :)

Bofkont zei:
Geweldig Thomas, heerlijk hoe jij altijd te werk gaat :D(y)
Nergens bang voor.
Dat moet je ook niet zijn. Feitelijk is het ook niet mogelijk om volledig legaal een Oostenrijkse auto rijdend terug te krijgen naar Nederland (Hallo EU, 1 Europa?!). Ik neem daarom een Duits handelskenteken (niet te verwarren met Kurzzeitkennzeichen) mee. Ik zou wel een Kurzzeitkennzeichen willen meenemen, die worden namelijk geaccepteerd in Oostenrijk, zei het niet dat deze weer niet worden verstrekt voor Oostenrijkse wagens gezien de Oostenrijkse APK in Duitsland niet erkent is. Het Duitse handelskenteken wordt min of meer gedoogd in Oostenrijk, maar spannend blijft het wel, zeker bij de grens. Eenmaal in Duitsland geen probleem meer (als ik maar aangeef voor een Duitse garage onderweg te zijn als me er naar gevraagd wordt) en de laatste paar meters in Nederland overleef ik ook wel.
Maar zoals je ziet is zo'n reis niet volledig zonder risico. Maar ja, ligt dat aan mij, of de Europa wat dit soort zaken volstrekt belachelijk ingewikkeld maakt?

Echt, als de EU iets kan, of eigenlijk moet verduidelijken, dan is het wel de wirwar met kentekens. Dit gaat namelijk nergens over en ook de verkopende dealer in Oostenrijk geeft aan dat de Oostenrijkse politie geen idee heeft wat nou wel en niet mag. Creatief zijn is volgens hem de oplossing.

Gelijk heb je Thomas, dat 1 Europa laat zich zien van de slechtste kant als het om auto's gaat.
Succes man!!
Trouwens ik ben dinsdag in Enschede, ga naar Stefan.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
... mijn vriendin ...

Vrouw ;) (altijd even wennen...)

Ik ben benieuwd wat je volgende aanwinst is! Ergens verwacht ik een Giulia, maar misschien zit ik er compleet naast.

Edit: inderdaad zit ik ernaast, een Giulia is nog geen twee jaar oud natuurlijk.

@Bofkont
Wat leuk! Doe hem de groeten! Voor de velgen? Of balanceren? Daar is die echt een koning in!

@springbok
Wait and see! Net nog even de dealer gesproken. Ze laten mij ophalen van het vliegveld. Wat een service. Wil trouwens gewoon niets van de prijs afdoen, maar krijg wel een winterset op originele wielen ter waarde van 1500 euro erbij.

@niels
Scherp ;) Moet er inderdaad nog even aan wennen! Een Giulia wordt het niet. Wel een potentieel zakelijke auto voor later. Maar dan komt die in de lease. Vermoed dat de auto die ik nu koop de laatste prive/zakelijke auto betreft. Daarna gaat er een scheiding komen in lease zonder bijtelling (puur zakelijk) en privé.

@damian
Hoe goed zo'n golf gti/R ook is, ik kan mij gewoon niet identificeren met haar berijders, plus dat mij het diefstal gevaar te groot is. Op basis van de kwaliteiten van de auto zou ik hem echter blind kopen.

Begrijpelijk inderdaad, steengoed de 7R en 7 gti maar helaas is er inderdaad een bepaald publiek wat die auto's rijdt. Zit regelmatig op het gti forum maar het niveau daalt al heel snel, net als de optische tuning die men maar wat graag gebruikt auw!

Wat heeft het eigenlijk voor nut om WEL te melden dat je naar een nieuwe auto gaat kijken maar niet eens te vermelden om wat voor model auto het gaat en dan dit vervolgens alleen aan Bofkont te laten weten wat het gaat worden?

Spanning, geheim, lol in het bewaren daarvan.

En sommige mensen kennen elkaar nu eenmaal ook buiten het forum om. Dan is een appje een stuk sneller gestuurd natuurlijk.

Oké oké oké... Eerst paar afscheidsfoto's zoals beloofd. Zo stond ze er vanmorgen bij:

4k88ozsa.jpg

r3a6sqji.jpg

ujeyrtph.jpg

Een hint voor de nieuwe! Stukje exterieur:

q6sbrit9.jpg

Koolstofvezel....

Toch he Thomas heb je er een ontzettend gaaf monstertje van weten te maken, die velgen in combi met de rode kleur. Het is gewoonweg perfect! Nog steeds bescheiden maar zo ontzettend dik!

Terug
Bovenaan