Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Zo, ik had even wat bij te lezen haha o_O

Maar de Giulietta is dus exit? Poeh, wel jammer ergens aangezien je er zoveel mee hebt gedaan kwa customizen. En er komt een andere Giulietta voor in de plaats denken jullie? Ik zal het wel niet begrijpen.... waarom weer eenzelfde auto kopen? Anyway, ik ben ook erg benieuwd :D
 
Hierbij mijn nieuwe aanwinst!!

xep26a6w.jpg
 
Gefeliciteerd!

Ik zal het niet te hard roepen maar ik vond de rode qua kleur mooier. Ik ben benieuwd naar je motivatie om voor dit exemplaar te gaan...

Veel plezier en suces met de rit terug.
 
Kijk eens aan, het is gelukt!
Niet het exemplaar dat ik hierboven bedoelde maar dat is ook logisch; je gaat niet twee keer bijna dezelfde auto rijden :) En nu heb je de zwarte set die je wilde, mooi dat die niet op de rode gekomen is :D
Fijne terugreis!

(y)
 
Ik volg het niet helemaal. Maar ik heb ws niet goed alle info gelezen over het hoe en waarom. o_O Tof, nu een zilveren Giulietta dus ;)
 
Voor de leken onder ons. Wat is het verschil tussen de verkochte en deze, afgezien van kleur lak en velgen. Allebei zelfde 1.7 blok toch?

Oh en natuurlijk vind ik hem vet!! Fijne reis terug!
 
Gefeliciteerd! Mooie kleur, vandaag nog een bericht gepost in het topic van bofkont waarom ik niet voor een matte kleur op een auto zou gaan maar het ziet er wel vreselijk goed uit.
 
KadettRT zei:
Voor de leken onder ons. Wat is het verschil tussen de verkochte en deze, afgezien van kleur lak en velgen. Allebei zelfde 1.7 blok toch?

Oh en natuurlijk vind ik hem vet!! Fijne reis terug!

Dit is een automaat en een nieuwer blok met standaard 240pk.
De 1750 TBI QV TCT Launch Edition.


Ontopic:

Erg gaaf Thomas!!
Weer een super aankoop, zou hem graag in het echt willen zien een keertje.
Geniet van de reis terug, en hou het veilig :D
 
Prachtige wagen, ondanks dat ik de rode erg mooi vond heeft deze lak ook iets speciaals!(y)

Goede terugreis!
 
Bofkont zei:
KadettRT zei:
Voor de leken onder ons. Wat is het verschil tussen de verkochte en deze, afgezien van kleur lak en velgen. Allebei zelfde 1.7 blok toch?

Oh en natuurlijk vind ik hem vet!! Fijne reis terug!

Dit is een automaat en een nieuwer blok met standaard 240pk.
De 1750 TBI QV TCT Launch Edition.


Ontopic:

Erg gaaf Thomas!!
Weer een super aankoop, zou hem graag in het echt willen zien een keertje.
Geniet van de reis terug, en hou het veilig :D

Zelfde blok en bak als in de 4C dus?
 
Qua kleur was de vorige 10x mooier, maar deze uitvoering af-fabriek is natuurlijk 10x beter in balans en dus normaliter betrouwbaarder. Blijft deze nu origineel, of is de grotere turbo alweer besteld?
 
Heel mooi natuurlijk maar ook wel een tikje voorspelbaar. Derde Giulietta op rij nu. Matte lak lijkt me wel een risico, zeker als je in de stad geparkeerd staat. Veel mensen die even gaan voelen en een beschadiging heb je snel te pakken. En die werk je niet makkelijk bij want Bofkont moet zijn polijstmachine heel ver uit de buurt houden bij deze lak.
 
Dikke bak! Vooral qua specs weer wat dikker.

Maar qua looks ga ik toch voor je vorige rode. Qua kleur stuk mooier.
 
R.W.D.: je blijft maar negatief, hè? Zo overtuigd van je eigen gelijk ook.

On topic: prachtige Giulietta in deze matte lak (y)! Veilige rit naar huis en geniet van je nieuwe aanwinst.
 
Wat een mooie wagen zeg! Op deze staan de zwarte dorpels een heel stuk mooier als op een rode!

In het echt zal deze auto icm deze lak ongekend mooi zijn, dus ik stel voor een fotoshoot met mijn mooie Italiaanse mat grijze vespa :T kijk voor een foto even in het topic van bofkont :LOL:
 
Hmja, ben er niet kapot van, eerlijk gezegd, mij iets teveel tjoening-look maar ik geloof meteen dat het prima rijdt. Veel plezier ermee!
 
Hele dikke auto, ook ik moet bekennen dat ik de rode qua kleur mooier vond, deze is qua specs natuurlijk weer een stuk dikker! Ben benieuwd naar de plannen.
 
MBdoubleyou zei:
R.W.D.: je blijft maar negatief, hè? Zo overtuigd van je eigen gelijk ook.

Negatief? Op de kleur na juist positief! Wel met kritische noot, maar is dit soms het topic van ja en amen? TS post zelf ook geregeld kritiek op keuzes van anderen, dus waarom zou dat hier dan niet mogen?

Ik vraag mij gewoon af waarom iemand het na een langere autorit naar Italië plotseling op de heupen krijgt om z'n geheel naar smaak samengestelde en getunede auto (in een perfecte kleurstelling) te verruilen voor een zelfde auto in een saaiere kleurstelling, maar wél één die af fabriek zo geleverd is (lees: onverprutst). Eigenlijk weet ik wel waarom, maar dat zal TS hier vast niet willen toegeven ;).
 
Een automaat met 60.000km in het jaar lijkt mij misschien prettig, bij minder km's blijft handschakeling leuker. De kleur verraad wel dat het om iets bijzonders en relatief exclusiefs gaat, wat een voordeel zou kunnen zijn
 
R W D zei:
MBdoubleyou zei:
R.W.D.: je blijft maar negatief, hè? Zo overtuigd van je eigen gelijk ook.

Negatief? Op de kleur na juist positief! Wel met kritische noot, maar is dit soms het topic van ja en amen? TS post zelf ook geregeld kritiek op keuzes van anderen, dus waarom zou dat hier dan niet mogen?

Ik vraag mij gewoon af waarom iemand het na een langere autorit naar Italië plotseling op de heupen krijgt om z'n geheel naar smaak samengestelde en getunede auto (in een perfecte kleurstelling) te verruilen voor een zelfde auto in een saaiere kleurstelling, maar wél één die af fabriek zo geleverd is (lees: onverprutst). Eigenlijk weet ik wel waarom, maar dat zal TS hier vast niet willen toegeven ;).

Daarmee bewijs je meteen je bewijsdrang om gelijk te willen hebben, R W D. Je blijft er maar op hameren dat het niet goed is voor een auto om 'm zover op de max te tunen. Met een kritische noot is niks mis. Maar je valt in herhaling. Nu wil je de aanschaf van deze auto als bewijs zien dat je toch gelijk had want TS heeft de auto in kwestie verkocht.
"Qua kleur was de vorige 10x mooier, maar deze uitvoering af-fabriek is natuurlijk 10x beter in balans en dus normaliter betrouwbaarder. Blijft deze nu origineel, of is de grotere turbo alweer besteld?"
Vind jij dit een positieve post? Wederom kritisch in mijn ogen (af fabriek is beter, zoals je al een paar keer hebt herhaald) en met een licht sarcasme over de nieuwe turbo.
 
Tjonge, mag je niet eens meer kritisch zijn :rolleyes:. Inderdaad wat RWD zegt, moet het altijd maar Ja en Amen zijn?
 
Jeetje, jongens wat een reacties! Waar moet ik beginnen, de reacties of over de auto en mijn keuze? Laat ik allereerst zeggen dat ik ieders reactie evenzeer waardeer. Over smaak valt niet te twisten en negatieve reacties doen mij niet anders over deze auto denken. Ik verneem ze ook graag trouwens. Mocht je het niets vinden, dan moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden. Wel onderbouwd natuurlijk.

Laat ik dan maar wat zeggen over mijn keuze voor, ondertussen, de derde Giulietta. Ik heb toen ik mijn vorige QV kocht aangegeven (volgens mij staat dat ook wel ergens in dit topic) dat de volgende auto een Giulietta QV TCT zou zijn. Echter, de TCT modellen zijn gewoon verschrikkelijk waardevast en dus een flinke investering. Daarom eerst een normale QV gekocht om in ieder geval een handgeschakelde te hebben gehad en de prijzen te kunnen laten drukken. Omdat mijn vorige QV zo ultiem was, moest er iets bijzonders komen. Er was slechts 1 model wat mijn vorige kon overtreffen: een Launch Edition. Die is slechts in twee kleuren geleverd: Grigio Magnesio (mijn kleur) of Rosso Competizione. Omdat ik al Rosso Competizione heb gehad wou ik nu graag de mat grijze versie. Ik vind hem persoonlijk echt schitterend. De reden van verkoop van mijn vorige auto staat op de vorige pagina: dat was een beetje onverwacht en veel te snel. Maar: verkocht is verkocht. Daarom snel overgeschakeld naar deze auto die bij een Alfa dealer in Oostenrijk stond. Achteraf heb ik geen spijt van de verkoop, om de volgende redenen:

1. De auto was niet altijd even betrouwbaar (oorzaken daargelaten)
2. De plastidip die op de raamlijsten zat, begon los te laten (verschrikkelijk voor mij als perfectionist)
3. De gefacelifde Launch Edition in elk detail een veel betere auto (daar later meer over)
4. Verkoopprijs
5. Wellicht toekomstig gedoe met de remmen, al leek dat wel opgelost.

Goed, nu dus over naar de Alfa Romeo Giulietta QV Launch Edition nr.119. Waarom is dit een betere auto dan de eerste generatie? Ik zou bijna zeggen: om welke reden niet. Jeetje, wellicht lijkt de stap van buitenaf klein, hij is echt immens. Ik heb het gevoel een compleet andere auto te rijden en het zet mijn vorige auto wel een beetje in de schaduw. Niet dat die slecht was, maar deze auto is gewoon heel veel beter:

1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.

Nog even een aantal post reacties, die met bovenstaande verhaal niet beantwoord zijn:

@Omniradius
Omdat het gewoon in alles dus een veel betere auto is en door de combinatie van de motor en de versnellingsbak uit de 4C ook een totaal andere rijervaring. Wat zijn de eerste en tweede generatie QV's andere auto's zeg....

@RDW
Deze auto loopt echt ongelooflijk goed door. Ik mis de trekkracht in het middengebied wel enorm t.o.v. de oude. Ik vermoed dat er dus enkel andere software en een andere downpipe onder komt, wat ik waarschijnlijk in 1 keer door H&S Corse laat doen. Aan het uiterlijk of onderstel gaat niets gebeuren op wellicht spoorverbreders achter na. Daar staan de wielen wel erg ver naar binnen viel mij op vandaag.
Tevens op je tweede post: op de vorige pagina staat omschreven waardoor mijn auto eigenlijk is verkocht. Dat was eigenlijk totaal niet weloverwogen.

@Kristian
De matte lak is een enorm risico. Dat besef ik mij terdege. Mocht het echt niet te doen zijn zal die eruit gaan, maar ik hoop dat dit een blijvertje is. De kleur is in ieder geval geniaal.

@Schumi
Ik zal eens kijken. Je mag me altijd een prive bericht sturen

@R-W
In het echt valt het echt mee. Dat komt omdat de kleur niet TE mat is. Er zit nog metallic doorheen, waardoor het mijn inziens juist erg chique oogt.

@Damian
Ik hoop inderdaad ook dat de kleur zo opvalt dat mensen voorzichtig gaan zijn met deuren en andere mogelijk dingen die beschadigingen kunnen opleveren. Oh en trouwens, die automaat rijdt echt gruwelijk gaaf hoor. Phoe, wat is die goed. En sportief ook! Klappen, super snel schakelen, etc. Heerlijk!
 
Heldere uitleg (y) Ik wens je veel plezier en probleemloze kilometers met de auto!
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
(...)
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid(...)

DAB+ dan? Anders zou de geluidkwaliteit zelfs slechter zijn dan bij FM. Anyway, mooi om te lezen dat je zo tevreden bent. Veel plezier er nog van enne, houd het deze keer heel hè. ;)
 
Eerlijk is eerlijk, ik hoopte tegen beter weten in toch dat het iets anders zou worden dan een Giulietta. Bij de eerste foto was mijn eerste gedachte "meh" en was ik ook niet echt overtuigd van de kleur. Nu ik hem wat vaker heb gezien en wat beter heb bekeken vind ik hem wel mooi, hoewel rood nog steeds mijn favoriet is. Aan de andere kant vind ik dat de zwarte delen van de Launch Edition niet zo bij het rood passen. Afgaande op je verhaal blijkt dus dat de Giulietta in elk opzicht is verbeterd, dus dat het voor jou een veel betere auto is. Ik vind het ook nog steeds een erg mooi ding, maar om over te lezen had ik iets anders misschien iets leuker gevonden.

Desondanks is het natuurlijk een ontzettend gaaf apparaat en wens ik je er heel veel plezier mee.
 
@username, zou heel goed kunnen dat de foto's de auto geen recht doen, in dat geval is er natuurlijk een makkelijke oplossing ;) (y)
 
Ik snap de reacties van: "mmeeehh... weer een Giulietta?!" Maar laten we wel wezen, mijn eerste Giulietta kocht ik 2,5 jaar geleden, dus zo ongelooflijk lang rij ik nog niet in het model. Dat het de derde is ondertussen, dat is een ander verhaal en ook deels te wijten aan het aantal kilometers wat ik rij. Maar ik vermoed dat de kans klein is dat uit dezelfde Giulietta reeks er nog 1 komt.
 
Mooi verhaal! En goed te lezen dat het zo goed bevalt en echt als een upgrade voelt! (y)

De lak is zeker gaaf zo. Het is gewoon een erg dikke bak. Maar persoonlijk vind ik t rood en de wielen van de vorige mooier. Puur persoonlijk, zoals jij dit gaver vindt. En snap dat afwisseling ook wel leuk is.

Rest me nog wel de vraag: gaat er nog iets met deze auto gebeuren?
 
Wat meer foto's vanuit andere hoeken en in de zon kunnen een kleur al heel anders doen lijken, zeker vanuit een foto naar een echt beeld verschilt vaak al gigantisch. Overigens is de auto zonder twijfel een beest echt gaaf! Mooi ook dat "dezelfde" auto als een totaal andere aanvoelt, maakt het wel zo leuk
 
Zo dan!!
Dat is een hele lijst met verbeter punten tegenover de oude QV, terwijl ik die wagen echt goed vond al.
Grappig die sound pipe die door loopt in de auto voor het motor geluid, dat heeft mijn Z4 ook, die is trouwens origineel nog erg gedempt trouwens er kan nog isolatie uit waardoor de sound nog vele malen meer wordt.

Ontzettend gave wagen Thomas!
Hoop dat je met deze wat meer geluk hebt dan met je voorganger.
 
Bofkont zei:
Zo dan!!
Dat is een hele lijst met verbeter punten tegenover de oude QV, terwijl ik die wagen echt goed vond al.
Grappig die sound pipe die door loopt in de auto voor het motor geluid, dat heeft mijn Z4 ook, die is trouwens origineel nog erg gedempt trouwens er kan nog isolatie uit waardoor de sound nog vele malen meer wordt.

Ontzettend gave wagen Thomas!
Hoop dat je met deze wat meer geluk hebt dan met je voorganger.

Dat vermoed ik wel. Deze facelift versie heeft namelijk een katalysatortemperatuursensor. Ik kan dus nu eindelijk de uitlaatgastemperatuur inzien. Hij is hier ook op begrenst, in tegenstelling tot de vorige generatie. Alfa heeft dus geleerd.
 
@springbok
Ik vind de totale uitvoering zo mooier. Ook met de ribbeldiffuser. De vorige oogde toch wat kaal in vergelijk met deze. De auto zal gechipt worden en een 3 inch downpipe plus sportkatalysator. That's it.

@damian
Inderdaad een beest. Ongelooflijk gaaf apparaat. Dank voor de complimenten.
 
Het is niet veel, maar toch even een drietal matige foto's om even wat meer beeld te geven van de kleur:

8qa7mcgb.jpg


diknuq9a.jpg


m6l4lpxq.jpg


Het is een metallic matte lak. Zover bekend de enige metallic matte lak die standaard wordt geleverd. Daardoor is die dus niet "mat mat", maar zit er een lichte glans in.
De mate waarin deze auto aandacht krijgt: absurd! Iedereen begint er over en gaat er omheen staat op de parkeerplaats. Dat had ik totaal niet verwacht.
 
Terug
Bovenaan