Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
KadettRT zei:Probleem is dat gros van de NL bevolking te nuchter en te praktisch denkt.
adinsx zei:Dat denk ik ook Thomas. Bij ons ben je absoluut welkom met de 4C, maar bij bijvoorbeeld collega's die bladen uitgeven in de Food&Horeca komt het toch anders over. Misschien wel een beetje 'wild'.
funf zei:KadettRT zei:Probleem is dat gros van de NL bevolking te nuchter en te praktisch denkt.
Was het dat maar. Groter probleem is dat veel mensen moeite hebben met het feit dat iemand toevallig een mooiere auto rijdt dan zij zelf. Ordinaire jaloezie dus. En dat werkt zakelijk ook regelmatig zo. Fact of life.
Het weerhoudt mij niet om te rijden wat ik zelf wil, maar het onderwerp "auto" vermijd ik zakelijk wel het liefst zo veel mogelijk.
funf zei:KadettRT zei:Probleem is dat gros van de NL bevolking te nuchter en te praktisch denkt.
Was het dat maar. Groter probleem is dat veel mensen moeite hebben met het feit dat iemand toevallig een mooiere auto rijdt dan zij zelf. Ordinaire jaloezie dus. En dat werkt zakelijk ook regelmatig zo. Fact of life.
Het weerhoudt mij niet om te rijden wat ik zelf wil, maar het onderwerp "auto" vermijd ik zakelijk wel het liefst zo veel mogelijk.
haarr zei:Je zou ook aan een praktische auto naast de 4C kunnen denken. (ik wil de lol niet bedervensorry)
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/asx/38667403
![]()
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/jazz/37566447
![]()
adinsx zei:Oh, ik denk niet dat dat gebeurt, maar een bepaald beeld ontstaat er toch altijd wel. Zeker bij mensen die minder autokennis/liefde hebben.
Huiltoeters, dat zijn het.funf zei:adinsx zei:Dat denk ik ook Thomas. Bij ons ben je absoluut welkom met de 4C, maar bij bijvoorbeeld collega's die bladen uitgeven in de Food&Horeca komt het toch anders over. Misschien wel een beetje 'wild'.
Je zal bij of voor die bladen werken. Sneuneuzen die hun leveranciers op een auto afrekenen.![]()
FH218374 zei:Tja, auto's ligt bij veel mensen uiterst gevoelig. Ik heb in mijn werkzame leven ervaren dat het het verstandigst is je in het zakelijke functioneren enigszins terughoudend op te stellen met een auto. Zelfs of ook collega's kunnen het uiteindelijk slecht hebben als je -zoals in mijn geval destijds- met een Porsche 911 turbo 3.3 of Carrera RS aan komt zetten, ook al weten ze dat je een liefhebber bent. Ik zou het nooit meer doen. Gedraag je naar de mores van de organisatie, althans als je verder wilt komen. Pas je aan en rijdt in prive tijd in je bijzondere auto zou mijn advies zijn.
FH218374 zei:Ik denk er ook anders over, maar ik heb er nadeel van ondervonden. Het geeft ook iets recalcitrants aan zou je kunnen zeggen. En anderzijds: hobby is hobby. Je gaat ook niet met je powerboat naar je werk.
Nico1979 zei:Het is ook niet nodig.
Collega's en klanten zien je als autoliefhebber. Waarom de eigenaars van bijzondere auto's er zelf iets anders van maken, weet ik ook niet.
Damianw26 zei:Hoe bevalt de 4c, vast nog steeds een gigantische lach op je gezicht tijdens het rijden, en 20x omkijken als je hem hebt geparkeerd of niet?
Overigens is het logisch dat mensen die je kent jou als autoliefhebber zo”n auto gunnen natuurlijk. Maar wanneer men je niet kent en je komt voor de eerste keer (zakelijk) in een op het oog erg dure en exotische auto aanzetten, dan geeft dat voor veel mensen toch al een bepaald beeld van je.
Bofkont zei:Nico 1979, natuurlijk heb je gelijk, maar zo denken er heel veel mensen helaas niet over.
De keuze van Thomas met iets bescheiden voor te komen rijden is zeer wijs.
Nico1979 zei:Ik ben zéér benieuwd naar het onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat een dure/mooie/bijzondere auto een negatief effect heeft op de mate waarin je succesvol bent in je werk en de omgang met collega's en klanten.
Ik vind het meer duiden op een gebrek aan zelfvertrouwen: 'Wat zullen ze wel niet van me denken'?
Onderzoeken die aantonen dat mensen die verzorgd zijn en (dure) merkkleding dragen succesvoller zijn, kan ik wel vinden. Waarom zou dit voor auto's anders zijn?
Als de TS dit wil dan wil hij dat. Je hoeft het niet te snappen of te doorgronden, als je er maar begrip voor hebt.Nico1979 zei:Ik ben zéér benieuwd naar het onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat een dure/mooie/bijzondere auto een negatief effect heeft op de mate waarin je succesvol bent in je werk en de omgang met collega's en klanten.
Ik vind het meer duiden op een gebrek aan zelfvertrouwen: 'Wat zullen ze wel niet van me denken'?
Onderzoeken die aantonen dat mensen die verzorgd zijn en (dure) merkkleding dragen succesvoller zijn, kan ik wel vinden. Waarom zou dit voor auto's anders zijn?
A3-White zei:Gezeur over wat wel en niet kan met wat voor auto naar de klant. Neem de persoon mee voor een rondje en je hebt de opdracht binnen.
Als de zaken goed gaan laat het dan lekker zien.
Zadelsnuiver zei:Wie was er sneller?
Nico1979 zei:Het moge duidelijk zijn dat ik geen begrip heb voor de keuze van TS.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Wat een discussie jongens. Tijd voor een mooie foto van vandaag:
![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Wat een discussie jongens. Tijd voor een mooie foto van vandaag:
![]()
![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Nico1979 zei:Het moge duidelijk zijn dat ik geen begrip heb voor de keuze van TS.
Zou je dan nu willen stoppen met reageren in mijn topic? Dank.
Nico1979 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Nico1979 zei:Het moge duidelijk zijn dat ik geen begrip heb voor de keuze van TS.
Zou je dan nu willen stoppen met reageren in mijn topic? Dank.
Zelf diverse keren benadrukken waarom je bepaalde keuzes maakt en zelfs je auto 'om de hoek parkeren' en dan raar opkijken dat iemand daarop reageert?