Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Ach wat is te duur... voor mijzelf zou het niet uitmaken waar een leverancier mee zou aankomen. De 4C hier kost minder dan de gemiddelde leaseauto uit de stal van ' de duitse 3 '

Probleem is dat gros van de NL bevolking te nuchter en te praktisch denkt. Ikzelf ook deels. Zou zelf zo 1 2 3 , wanneer financieel mogelijk, geen 100k stuk op een E klasse/6 serie coupe. Maar voor eenzelfde prijs een E/5 serie station. Ja hoor prima :)

Je zou ook aan een praktische auto naast de 4C kunnen denken. (ik wil de lol niet bederven ;) sorry)

https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/asx/38667403
0-MOR-1650359761-thumbnail.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/jazz/37566447
0-MOR-1259188035-thumbnail.jpg

KadettRT zei:
Probleem is dat gros van de NL bevolking te nuchter en te praktisch denkt.

Was het dat maar. Groter probleem is dat veel mensen moeite hebben met het feit dat iemand toevallig een mooiere auto rijdt dan zij zelf. Ordinaire jaloezie dus. En dat werkt zakelijk ook regelmatig zo. Fact of life.

Het weerhoudt mij niet om te rijden wat ik zelf wil, maar het onderwerp "auto" vermijd ik zakelijk wel het liefst zo veel mogelijk.

adinsx zei:
Dat denk ik ook Thomas. Bij ons ben je absoluut welkom met de 4C, maar bij bijvoorbeeld collega's die bladen uitgeven in de Food&Horeca komt het toch anders over. Misschien wel een beetje 'wild'.

Je zal bij of voor die bladen werken. Sneuneuzen die hun leveranciers op een auto afrekenen. (td)

funf zei:
KadettRT zei:

Was het dat maar. Groter probleem is dat veel mensen moeite hebben met het feit dat iemand toevallig een mooiere auto rijdt dan zij zelf. Ordinaire jaloezie dus. En dat werkt zakelijk ook regelmatig zo. Fact of life.

Het weerhoudt mij niet om te rijden wat ik zelf wil, maar het onderwerp "auto" vermijd ik zakelijk wel het liefst zo veel mogelijk.

Ik heb mezelf vanaf de 'werkvloer' opgewerkt tot waar ik nu sta. Merkte ook direct cultuur verschil tussen personeel wat hun handen vuil maakt en mensen die op kantoor zaten. Misschien daardoor dat ik alles juist kan waarderen. In mijn sector waren de dikke auto's vaak meer van de bank dan van diegene die erin reed. Ieder zijn ding mij maak je niet jaloers door aan te komen zetten met een RS6 of M5. Kan het net zo goed waarderen als een werknemer van mij die niets om een auto geeft en ziet als a naar b vervoer in zijn 10 jaar oude Daihatsu Sirion. Ieder zijn hobby en ding. Laatst genoemde geeft elke extra euro die hij heeft uit aan zijn gezin. Heb ik meer respect en aanzien voor dan iemand die miljoenen verdient en daarmee een dikke bak koopt voor erbij. Die gun ik het zeker wel maar doet mij qua jaloezie niets.

Als ik vroeger snel wou pakte ik de motor. Die RS6 of M5 staat net zo goed in de file :D

Oh, ik denk niet dat dat gebeurt, maar een bepaald beeld ontstaat er toch altijd wel. Zeker bij mensen die minder autokennis/liefde hebben.

funf zei:
KadettRT zei:

*afgunst

Jaloers ansich is het probleem niet. Ik ben ook weleens jaloers op iemand met een mooie auto, maar dat betekent niet dat ik het die persoon misgun oid. In tegendeel.

Ik vind het omgekeerde ook wel mooi. Mijn manager rijdt een Captur. Ik zou in die functie waarschijnlijk auto rijden met dagwaarde die 5x zo hoog was. Ieder zijn ding.

Ik snap heel goed dat je niet met een 4C richting klanten. Hoe onterecht dat ook is.

Probleem is dat ik niet alleen maar met DGA's aan tafel zit, maar ook bijvoorbeeld met medewerkers in de retail, cultuursector of bijvoorbeeld arbeiders. Als je dan samen naar buiten loopt (soms ook avondsessies waar dus het parkeerterrein verder uitgestorven is), valt de auto juist extra op. Ik wil geen gezeik dat er binnen zo'n bedrijf rond gaat wat ik rij.

adinsx zei:
Oh, ik denk niet dat dat gebeurt, maar een bepaald beeld ontstaat er toch altijd wel. Zeker bij mensen die minder autokennis/liefde hebben.

Tja, over zaken waar je geen verstand van hebt, moet je niet oordelen. En dat gebeurt wel regelmatig. Opmerkingen waar je niet op zit te wachten. Bij mijn youngtimers kreeg ik regelmatig de vraag of het wel goed ging, of de opmerking dat zij zo'n auto niet zouden kopen. Op de keper beschouwd erg onbeleefd. Zeg dan niets en denk er het jouwe van.

Ik snap de overwegingen van de TS overigens best hoor. Hij koopt de auto voor zichzelf en niet voor de buitenwereld, zakelijk is het dan fijn als je het er niet over hoeft te hebben.

funf zei:
adinsx zei:
Dat denk ik ook Thomas. Bij ons ben je absoluut welkom met de 4C, maar bij bijvoorbeeld collega's die bladen uitgeven in de Food&Horeca komt het toch anders over. Misschien wel een beetje 'wild'.

Je zal bij of voor die bladen werken. Sneuneuzen die hun leveranciers op een auto afrekenen. (td)
Huiltoeters, dat zijn het.

Tja, auto's ligt bij veel mensen uiterst gevoelig. Ik heb in mijn werkzame leven ervaren dat het het verstandigst is je in het zakelijke functioneren enigszins terughoudend op te stellen met een auto. Zelfs of ook collega's kunnen het uiteindelijk slecht hebben als je -zoals in mijn geval destijds- met een Porsche 911 turbo 3.3 of Carrera RS aan komt zetten, ook al weten ze dat je een liefhebber bent. Ik zou het nooit meer doen. Gedraag je naar de mores van de organisatie, althans als je verder wilt komen. Pas je aan en rijdt in prive tijd in je bijzondere auto zou mijn advies zijn.

FH218374 zei:
Tja, auto's ligt bij veel mensen uiterst gevoelig. Ik heb in mijn werkzame leven ervaren dat het het verstandigst is je in het zakelijke functioneren enigszins terughoudend op te stellen met een auto. Zelfs of ook collega's kunnen het uiteindelijk slecht hebben als je -zoals in mijn geval destijds- met een Porsche 911 turbo 3.3 of Carrera RS aan komt zetten, ook al weten ze dat je een liefhebber bent. Ik zou het nooit meer doen. Gedraag je naar de mores van de organisatie, althans als je verder wilt komen. Pas je aan en rijdt in prive tijd in je bijzondere auto zou mijn advies zijn.

Wel ontzettend triest dat dit nodig is.

Ik denk er ook anders over, maar ik heb er nadeel van ondervonden. Het geeft ook iets recalcitrants aan zou je kunnen zeggen. En anderzijds: hobby is hobby. Je gaat ook niet met je powerboat naar je werk.

FH218374 zei:
Ik denk er ook anders over, maar ik heb er nadeel van ondervonden. Het geeft ook iets recalcitrants aan zou je kunnen zeggen. En anderzijds: hobby is hobby. Je gaat ook niet met je powerboat naar je werk.

Of in je zwembroek.

Een auto wordt gewoon besproken op de werkvloer. Een interimmanager bij mij op het kantoor rijdt een wat oudere XJ. Nou, dat was groot nieuws toen 'ie de eerste keer met die kar de parkeerplaats opreed. Hetgeen een auto uitstraalt, wordt vaak geprojecteerd op de eigenaar (of omgekeerd... :p).

Het is ook niet nodig.
Collega's en klanten zien je als autoliefhebber. Waarom de eigenaars van bijzondere auto's er zelf iets anders van maken, weet ik ook niet.

Nico1979 zei:
Het is ook niet nodig.
Collega's en klanten zien je als autoliefhebber. Waarom de eigenaars van bijzondere auto's er zelf iets anders van maken, weet ik ook niet.

Ieder z’n mening. Ik snap ‘m wel. Hij kan zelf het beste inschatten hoe collega’s en klanten reageren.

Natuurlijk bepaal je zelf wat je doet. Ik vind het alleen tamelijk overdreven om een extra auto te kopen, uitsluitend vanwege een veronderstelde negatieve reactie van een klant of collega.
Als je zelf normaal gedrag vertoont en uitstraalt een autoliefhebber te zijn, dan snappen mensen echt wel dat je het geweldig vindt om een 4c te bezitten.

Hoe bevalt de 4c, vast nog steeds een gigantische lach op je gezicht tijdens het rijden, en 20x omkijken als je hem hebt geparkeerd of niet?

Overigens is het logisch dat mensen die je kent jou als autoliefhebber zo”n auto gunnen natuurlijk. Maar wanneer men je niet kent en je komt voor de eerste keer (zakelijk) in een op het oog erg dure en exotische auto aanzetten, dan geeft dat voor veel mensen toch al een bepaald beeld van je. Helemaal als men niks met auto’s heeft. Zo is de privé auto van mijn oom een Audi tts uit 2016 en zijn zakelijke auto een volgehangen Peugeot 108.

Damianw26 zei:
Hoe bevalt de 4c, vast nog steeds een gigantische lach op je gezicht tijdens het rijden, en 20x omkijken als je hem hebt geparkeerd of niet?

Overigens is het logisch dat mensen die je kent jou als autoliefhebber zo”n auto gunnen natuurlijk. Maar wanneer men je niet kent en je komt voor de eerste keer (zakelijk) in een op het oog erg dure en exotische auto aanzetten, dan geeft dat voor veel mensen toch al een bepaald beeld van je.

Dat. (tu)

Wat voor beeld zouden mensen dan van je krijgen?
Ik snap dat echt niet. Op het moment dat ze 5 minuten met je gepraat hebben, zien ze als het goed is een sociaal iemand, met wie het prettig zaken doen is. Dat hangt echt niet af van de auto waarin je rijdt, maar van hoe je als persoon overkomt.

Als je je gedraagt als een arrogante protserige hork of als je dat bent, kan ik me voorstellen dat zo'n auto negatieve associaties oproept. De auto op zich zal dat echt niet doen.

Juist bij nieuwe relaties heb je met zo'n auto gelijk een leuk gespreksonderwerp. Hoeveel mannen (en vrouwen) zijn wel niet autoliefhebber en zouden maar wat graag zelf zo'n auto willen rijden?

Wat is nou het ergste wat kan gebeuren als je met zo'n 4C voor komt rijden?

Nico 1979, natuurlijk heb je gelijk, maar zo denken er heel veel mensen helaas niet over.
De keuze van Thomas met iets bescheiden voor te komen rijden is zeer wijs.

Er is ook nog een kansje dat de klant gaat denken dat er wel een erg dikke marge op de producten zit als zelfs de vertegenwoordigers in Italiaanse sportwagens aan komen zetten natuurlijk :D

Ik ben zéér benieuwd naar het onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat een dure/mooie/bijzondere auto een negatief effect heeft op de mate waarin je succesvol bent in je werk en de omgang met collega's en klanten.

Ik vind het meer duiden op een gebrek aan zelfvertrouwen: 'Wat zullen ze wel niet van me denken'?

Onderzoeken die aantonen dat mensen die verzorgd zijn en (dure) merkkleding dragen succesvoller zijn, kan ik wel vinden. Waarom zou dit voor auto's anders zijn?

Bofkont zei:
Nico 1979, natuurlijk heb je gelijk, maar zo denken er heel veel mensen helaas niet over.
De keuze van Thomas met iets bescheiden voor te komen rijden is zeer wijs.

Ik ben het zeker niet altijd met Bofkont eens ;), maar deze keer zeker wel....
In Nederland is de auto (en het merk....) zeker van invloed op de kijk van de klant. Zeker als je iets verkoopt of een dienst verleent reflecteert de auto op jouw prijsvorming.
Terwijl ik na een tijd in Duitsland voor mijn werkgever gewerkt te hebben een redelijk dikke A6 Avant naar wat projecten in Nederland meenam, kon ik bij diverse Nederlandse klanten (vooral overheid) de afkeuring letterlijk van hun gezichten aflezen, terwijl ik daar in Duitsland nog nooit iets van gemerkt had.....Diverse malen zelfs de kreet "zo, zo....de zaken gaan blijkbaar goed" moeten horen.
Het zou niet zo moeten zijn, maar het is in ons Calvinistische "als je kop boven het maaiveld uitsteekt, gaat ie eraf" kikkerlandje niet handig om je op deze wijze te laten zien....

Gezien je 4C is een 159 station misschien wel iets....toch bijzonder en beter dan hun reputatie....het omgekeerde dus zo'n beetje dan een A4 Avant....(:P)

Nico1979 zei:
Ik ben zéér benieuwd naar het onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat een dure/mooie/bijzondere auto een negatief effect heeft op de mate waarin je succesvol bent in je werk en de omgang met collega's en klanten.

Ik vind het meer duiden op een gebrek aan zelfvertrouwen: 'Wat zullen ze wel niet van me denken'?

Onderzoeken die aantonen dat mensen die verzorgd zijn en (dure) merkkleding dragen succesvoller zijn, kan ik wel vinden. Waarom zou dit voor auto's anders zijn?

Waarom bescheidenheid toch loont...

Nico1979 zei:

Als de TS dit wil dan wil hij dat. Je hoeft het niet te snappen of te doorgronden, als je er maar begrip voor hebt.

Nog even over de 4C.
Vandaag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.
Je komt op een bocht af, denkt "nou, daar gaan we dan, even heerlijke hard er doorheen". Vervolgens zit je midden in de bocht, met veel te hoge illegale snelheden en het gevoel dat de auto je geeft: "is dat alles? Ik kan nog veel meer!".
Dat is wel lastig, want de grens van deze wagen ga je duidelijk op de weg niet vinden. Wat gaat dit ding ongekend, ongegeneerd, absurd hard door de bocht. Leunen en hangen doet die niet, kaarsrecht blijf je.
Maar wat is nog indrukwekkender: de remmen! Ho-ly fu-ck! Alsof je het anker van een cruiseschip uit het raam gooit. Ongekend hoe hard dit remt. *-):O Je kunt je voorstellen dat ik op een gegeven moment op een goede bochtige weg van de ene, naar de andere bocht aan het dansen was. Voor de bocht even goed remmen, bocht in, weer natuurlijk met te weinig vaart aldus de wagen zelf, maar het is wel wat zeg....

En dan is er nog launch control. In de Giulietta was dat indrukwekkend, hier is het ronduit grof. De klappen van de automaat zijn echt ongelooflijk. Je klapt letterlijk eerst met je hoofd naar voren en vervolgens weer tegen de hoofdsteun.

KICKEN!

Gezeur over wat wel en niet kan met wat voor auto naar de klant. Neem de persoon mee voor een rondje en je hebt de opdracht binnen.

Als de zaken goed gaan laat het dan lekker zien.

A3-White zei:
Gezeur over wat wel en niet kan met wat voor auto naar de klant. Neem de persoon mee voor een rondje en je hebt de opdracht binnen.

Als de zaken goed gaan laat het dan lekker zien.

Klinkt inderdaad heel mooi, maar je ontkomt er niet aan dat er mensen (dus klanten) gevoelig voor zijn, maar dat is inderdaad moeilijk inschatten, ik weet niet op welk terrein TS actief is. Verder gun ik TS alles wat hij zichzelf toewenst.

Mag je dan ook van half PHEV rijder zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen omdat ze niet zuinig omgaan met brandstof doordat ze niet stekkerren?

Dat ze alleen een dergelijke auto rijden vanwege de gunstige bijtelling?

Je zou maling aan hebben.

Dat onderzoek heeft betrekking op persoonlijke kwaliteiten en niet op de auto waarin je rijdt.
Precies wat ik zeg dus: Zolang je gewoon een aardig, sociaal en net iemand bent, maakt de auto waarin je rijdt niet zoveel uit.
Ben je een arrogante protserige hork of gedraag je je zo, dan vormt de auto slechts de bevestiging daarvan.

Wat als TS met een 20 jaar oude SLK AMG komt aanrijden, is het dan plotsk een kapper?

In deze 4C ben je gewoon een brandweerman die de klusjes klaart en je kan met vertrouwen van zijn geleverde prestatie genieten.

Zeg Nee tegen iets anders dan de 4C.

Prachtig zeg, ben heel erg benieuwd hoe zoiets rijdt. Lijkt me dat er maar weinig puurdere rijdersautos nog zijn tegenwoordig.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Wat een discussie jongens. Tijd voor een mooie foto van vandaag:

pjuecjq9.jpg

Wat een heerlijke foto! Heerlijk kontje zeg.

Wat zijn die spiegels raar geplaatst eigenlijk..

Kon het niet laten om de 4C eens over het circuit te jagen in forza motorsport 7 (PC) valt mij op dat het bijzonder fijn door de bocht gaat met een heerlijk geluid maar dat die boven de 180 niet bijzonder snel is?

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Nico1979 zei:
Het moge duidelijk zijn dat ik geen begrip heb voor de keuze van TS.

Zou je dan nu willen stoppen met reageren in mijn topic? Dank.

Zelf diverse keren benadrukken waarom je bepaalde keuzes maakt en zelfs je auto 'om de hoek parkeren' en dan raar opkijken dat iemand daarop reageert?

Terug
Bovenaan