Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

speedtouch zei:
Hoe lang garantie heb je meegekregen?

:}
Net exact deze 4C reed ik in Lijnden (FCA importeur) weg en bij het tankstation aan de A9, een goede 10 km denk ik, stopte ik maar even vanwege een TPMS melding. Rondje om de auto, niets te zien. Storing niet meer gezien de dagen er op en ontiegelijk veel lol gehad in het Sauerland ermee.

:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}:}

Tja, wat moet je zeggen... Wat een extreem apparaat. Boven de 5000 toeren alsof je op een uitbarstende vulkaan staat. Ik ben nog een beetje ondersteboven. Net de auto geparkeerd en dat voelt nog niet helemaal prettig. Ding is echt luid... Hopen dat de omwonenden het kunnen accepteren en dat mensen hem heel laten.

Maar tjonge, wat een ding. En gemiddeld gewoon 1 op 14 gereden vanaf Den Haag. Heel netjes al zeg ik het zelf!

Die uitlaat gaan ze wel over klagen als je er vroeg of laat mee weggaat. Ik vond hem te luid voor dagelijks maar de beleving is en blijft geweldig.

Prachtig om te horen je enthousiasme Thomas. Geniet er van

adinsx zei:
Die uitlaat gaan ze wel over klagen als je er vroeg of laat mee weggaat. Ik vond hem te luid voor dagelijks maar de beleving is en blijft geweldig.

Prachtig om te horen je enthousiasme Thomas. Geniet er van

Daar maak ik me ook zorgen over. Met koude motor is die nog luider. Dus echt in de ochtend vertrekken zonder mensen wakker te maken kan gewoon niet.

Leuk Thomas! Misschien de werkdagen wat anders inplannen om mensen niet wakker te maken, later beginnen en later naar huis?

Het is dus duidelijk wel een auto waarvoor je concessies moet doen. Heel benieuwd hoelang je het allemaal leuk blijft vinden, maar zoalang dat zo is heel veel plezier gewenst!

@benzine
Dat was vooraf al duidelijk. Maar het genot wat je er voor terug krijgt is echt waanzinnig.
Wat een wagen zeg. Pff. En wat staat die er mooi bij. Compleet verliefd.

@boppie
Daar is dit wel een keuze van.

Nou je hebt een sportieve motor of auto die s morgens gestart wordt... of je hebt de 4C met sportuitlaat. Je buren kunnen je denk ik op ruim 500 m aan horen komen. Kunnen ze er alvast rekening mee houden.

Niet door af laten leiden. Ze wennen er vanzelf aan. ;)

Een paar deuren verderop woont iemand met Harley Davidson, dat ding heeft ook totaal geen demping en in de zomer gaat i mee naar z'n werk om kwart voor zes in de ochtend. Ik slaap daarna gewoon nog even verder

Lycan Capri zei:
Een paar deuren verderop woont iemand met Harley Davidson, dat ding heeft ook totaal geen demping en in de zomer gaat i mee naar z'n werk om kwart voor zes in de ochtend. Ik slaap daarna gewoon nog even verder

Precies dit!

Sorry hoor maar over geluidsoverlast zou ik mij dus echt geen zorgen maken. Iedereen in de buurt maakt op een andere manier wel eens wat herrie.

Je woont wel in een zure buurt zeg als je nu al gaat denken dat anderen daar last van gaan hebben.

Hier in de buurt iemand met een lambo, gaat ook vroeg weg maar niemand klaagt.

Prachtig Thomas, zodra het voorjaar zich aandient kom ik even deze super sporter bij je bewonderen! ben echt serieus benieuwd.
Sowieso zou ik op termijn een garage box zoeken, zoiets wil je niet buiten hebben staan lijkt mij.
Heel veel plezier met dit speelgoed, maar dat komt helemaal goed jou kennende.

Phaeton V8 zei:
Leuk Thomas! Misschien de werkdagen wat anders inplannen om mensen niet wakker te maken, later beginnen en later naar huis?

Je werkdagen aanpassen op je blik??

Lycan Capri zei:

Jij wel. Onze kinderen niet. Da's minder tof.

Maar het is wat het is. Is de uitlaat wel legaal? Of ook kans op een dB-meting? Veel plezier er mee in elk geval, bijzonder extreem apparaat! Leuke afwisseling tussen al het saaie grijze SUV blik.

adinsx zei:
Nou je hebt een sportieve motor of auto die s morgens gestart wordt... of je hebt de 4C met sportuitlaat. Je buren kunnen je denk ik op ruim 500 m aan horen komen. Kunnen ze er alvast rekening mee houden.

Niet door af laten leiden. Ze wennen er vanzelf aan. ;)

Net als de Speedster van mijn maat. Hij had twee extra dempertjes gekregen voor de open sportuitlaat. Ik stond achter de wagen toen hij startte om die dempers uit te proberen. Ik zie ze er nog allebei tegelijk uitploppen . Ik lag helemaal in een deuk... Maar wat een orkaan van geluid. Daarom vraag ik me ook af of de werking van de radio in deze auto wel relevant is. Hoor je hem er bovenuit?

Phaeton V8 zei:
s velthuis zei:
Phaeton V8 zei:

Je werkdagen aanpassen op je blik??

Ja, waarom ook niet. Anders slapen de kinderen niet meer.

Hobbyauto of niet, om nou je werktijden aan te gaan passen aan het blik lijkt me toch een beetje paard achter de wagen spannen...

Mooi daf je blij bent met die 4c! Het is dan ook een pracht van een wagen. En het geluid? Dat hoort erbij. Je hebt vast ook geen complimenten gekregen dat niemand de Foutlander kon horen.

Lekker rijden en sturen met die auto!! Mijn buurman heeft een dikke blèrpijp onder de 335i. Als hij start, dan word ik ook wakker. De kinderen ook, maar die boeit het niet, die zijn net als hun ouwe heer van leven en laten leven. En van daarna doormaffen. Terpentijnpissen hebben ze nog nooit van gehoord dus kunnen ze ook niet. :T

s velthuis zei:
Jay DoubleYou zei:
s velthuis zei:
Leuke afwisseling tussen al het saaie grijze SUV blik.

Misschien moeten we het hier in dit topic maar niet meer hebben over grijze SUV’s... :}

:}

alfa-romeo-stelvio-q-2.jpg

Op een gegeven moment heeft 'ie toch wel meer ruimte nodig...:}

Hé heerlijk zeg, veel plezier ermee en doe voorzichtig hè!

Heel veel plezier ermee.
Of ik het zou doen weet ik niet,voor dat geld heb je ook een mooie Montreal of GTV V6....

Bedankt voor alle reacties. Het wordt mij echt te gek iedereen te beantwoorden, dus ik probeer even een verhaal te tikken waarin de meeste vragen beantwoord worden.

Gisteren heb ik de 4C dus opgehaald bij Preuninger Den Haag. De aflevering was in orde. Niet meer dan dat. Attent was een (zeer goede) fles Prosecco. Verder niets dan lof voor Preuninger. Het enige dat ontbrak was het uitlijnrapport en de auto was niet erg goed gepolijst. Wellicht zelfs helemaal niet, want swirls zie je toch nog wel een beetje.
Ik had voor de tijd nog een zakelijke afspraak. Dat ging verbazingwekkend goed. En toen was het moment daar: op naar Preuninger. Het was heerlijk weer (bijna voorjaarsgevoel) en de 4C stond onder het doek al klaar:

Sorry voor de bewogen foto. Was schijnbaar wat gespannen haha:

wjcl2k9z.jpg

Daarna was het tijd de spullen over te pakken (die kofferbak van de 4C gaat echt wel wat meer in dan dat je in eerste instantie denkt) en te vertrekken. Bij het aanslaan van de motor al gelijk weer die grijns. Jeetje wat is dit cool. Ik moest ook weer even wennen aan het vermogen. Eindelijk weer power onder de rechter voet.
We zijn eigenlijk met een heel rustig gangetje naar huis gereden. 110km/ph, met af en toe even goed gas geven. Het gemiddelde verbruik is geweldig, daar kan de Outlander slechts van dromen. Met het goed gasgeven is het niet in tekst te vatten wat er gebeurt. De 4C is al luid, hard en ongepolijst, maar bovenin de toeren is er een orkaan van mechanische geluiden dat samen het requiem van Alfa Romeo kon betekenen. Man, wat een geweld! Het ding blijft maar gaan. Puffen, blazen, aanzuigen.... en dan die toerenteller die geel begint te knipperen, alsware zeggend: schakel nou, schakel nou! Maar dan kun je nog een klein stukje om vervolgens in de toerenbegrenzer te belanden, op te schakelen en met een klap weer vooruit gekatapulteerd te worden naar hoogst illegale snelheden. Ook stukje file gereden en dan zie je pas wat deze wagen los maakt. Foto's, video's, duimpjes, etc. Wat een aandacht.

De radio is dus compleet nieuw en was echt een verassing. Wat een fijn ding! Ding werkt snel, had mijn SD card van 16 gig binnen 5 seconden geladen en doet zijn ding goed. Echt een aangename verassing. Hopelijk blijft dit zo. Ik moet alleen nog even een dataverbinding tussen de radio en mijn telefoon tot stand brengen. Daar ben ik nog niet helemaal achter. Op de snelweg is het best om of onder de 120km/ph te blijven, of boven de 140km/ph. Daartussen zit een drone. Geen probleem, je kunt ook in de 5 gaan rijden. Ding maakt toch al veel lawaai, dus dat merk je nauwelijks.

Vandaag heb ik eerst even de auto een beetje onder handen genomen. Ik heb een nano coating aangebracht en de uitlaten roetvrij gemaakt. Hierbij gelijk even de mogelijkheid gehad de auto even goed te controleren qua lak. Op de Swirls na staat die er schitterend bij. En wat een heerlijke wagen om te wassen. Al die lijnen, hoeken en "plateaus". Geweldig!

egw9xi2e.jpg

Vanmorgen bij het wegrijden toch wel even heel zacht proberen te doen. Dat ging redelijk goed. Mijn vrouw gaf aan dat het meeviel, dus dat betekent bijna zonder gas de straat uit rollen.
Vanmiddag ook even met mijn beste maat afgesproken om een stukje te rijden. Met deze temperaturen en licht vochtige omstandigheden gewoonweg eng. Echt, ik kan best autorijden, maar dit is voor mij onder deze omstandigheden gewoon te veel. Met 100 op het gas resulteert in een achterkant die alle kanten op gaat. Levensgevaarlijk. Heb de auto dus maar in de All Weather stand laten staan en een beetje rondgetuft. Deze auto dwingt simpelweg echt respect af en leert je echt rijden. Het opzwepende karakter van de motor komt daar nog eens bij. Wat een maniakaal apparaat. Overal waar ik kom zijn mensen ook enthousiast. Even je auto wassen is er niet meer bij. Je wordt eigenlijk continu afgeleid door mensen die je aanspreken. Hier moet ik echt even aan gaan wennen, maar het zijn allemaal leuke reacties.

Het is niet onder woorden te brengen hoe deze auto rijdt. Het is een ervaring die je moet meemaken. Het niet extreem, het is buitengewoon extreem. Het is rauw, hard, luid, scherp, snel en schitterend. Ja je doet opofferingen, maar dat wordt echt goed gemaakt door zijn karakter.

Heel herkenbaar allemaal. Ook al is het al vier jaar terug, die 4C is exact zo blijven hangen. En wacht maar tot het zomer is en je echt lekker kan gaan sturen. Sauerland, Eifel, allemaal aanraders.

En inderdaad, met dit weer gewoon kalm aan doen. De auto daagt je absoluut uit, aan jou om hem nog even koest te houden ;)

Gaaf hoor, veel plezier ermee!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Op de snelweg is het best om of onder de 120km/ph te blijven, of boven de 140km/ph. Daartussen zit een drone.

Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?

Enzo Ferrari zei:
Gaaf hoor, veel plezier ermee!

Op de snelweg is het best om of onder de 120km/ph te blijven, of boven de 140km/ph. Daartussen zit een drone.

Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?

BWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Dat ongeveer ;)

@Adinsx
Ik heb het zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Maar echt de volledige ervaring omschrijven kan gewoon niet. Dat is iets wat je moet meemaken. Wat geweldig dat er tegenwoordig nog dit soort auto's worden gemaakt.

@speedtouch
Thanks!

De 4C heeft een hoge gun factor dat scheelt, het is niet patserig. Persoonlijk denk ik ook niet dat klanten er moeilijk om doen en het alleen maar mooi vinden. Opspeel zijn 4C al eens mogen horen, deze heeft dacht ik nog eens een andere uitlaat. Wasgele wat luidruchtig maar niet heel overdreven vond ik, de klassieke alfa’s van mijn overbuurman maken wel eens meer herrie.

Prachtig omschreven Thomas, pure liefhebberij! Je maakt me nog meer nieuwsgierig naar dit beest.
Swirls zou ik me niet te druk overmaken, zijn er zo uit, mild polijsten volstaat vaak al.

Mooi man heel veel plezier ermee en je je krijgt ook de groeten van die Rooie.
988574_1615167158755411_6872569990184132377_n.jpg

@speedtouch
Thanks!

OK, wat betreft dat gunnen wat ik vermeldde, bedoel ik het volgende: Een kennis van me die ik regelmatig aan de telefoon heb (een soort ex collega van me die af en toe belt) zegt nu al 17 jaar (!!): volgend jaar koop ik een nieuwe auto! Maar de persoon in kwestie, die lekker in de slappe was zit, zit boven op zijn geld (moet hij natuurlijk zelf weten) en zijn auto, een (prima onderhouden) Peugeot 206 van 19 jaar oud (!!) die het nog wel een x-aantal jaren volhoudt; en hij speelt alleen maar met de gedachte door de telefoon, maar er gebeurt nooit iets. Gun jezelf iets, als je het kunt veroorloven, aan anderen hoef je geen verantwoording af te leggen. Ik word er soms moe van, maar JIJ hebt het jezelf gegund, heel belangrijk!

Terug
Bovenaan