Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Wat een vet ding zo'n 4c! Sterkte met wachten, alhoewel je daar niet rouwig om hoeft te zijn met dit weer denk ik...

Wat een gaaf ding, zeg! :-D

Ik snap het wachten wel; of 'ie nou op jouw parkeerplaats of bij de dealer staat te wachten, met dit weer is er toch met goed fatsoen niet mee te rijden.

Vwb de boot, je kan toch gewoon een iets duurder ticket kopen en tussen de campers en Landcruisers met dakkoffer parkeren? Zou zonde zijn als de auto je beperkt in het maken van trips.

Wow! :O

Je hebt geen Alfa 4C, maar een stuk kunst gekocht die je zo in de huiskamer kan parkeren! Het avontuur met de Guilietta was van korte duur, maar ook daar heb je van kunnen genieten. Nu nog even wachten, en mooi dat je tijdelijk vervoer hebt kunnen regelen.

@Bofkont
Die hoes is aardig prijzig en boven staat nog een 4C. Daarbij is de hoes alleen voor binnengebruik. Vermoed dat die niet mee komt met de auto.

@Phaeton
Vermoed het niet haha!

@Diesel
Inderdaad, met dit weer heb je er echt bar weinig aan. Door de tijd van het jaar gaat de tijd ook lekker snel gelukkig

@Joel
Dank je wel! En die foutlander is inderdaad echt doorbijten. Wat een bak ellende. Echt, de bediening van die auto, wie heeft dat in hemelsnaam bedacht?! Ik ben dan nog jong en technisch onderlegd, maar een digibeet van een jaar of 60 moet echt nachtmerries van de bediening krijgen!

@Boppie
Inderdaad. Daar zal ik de avond van te voren al slecht over slapen. Vooral die oprij plank. Dat is de grootste uitdaging. Met de Giulietta zat ik al aan de grond!

@TYN
Daarom. Met dit weer is het een auto die je weinig plezier geeft, dus ik ben er niet rouwig om. Voor wat betreft de boot, het grootste probleem is het oprijden van de boot. De oprijplank heeft een enorme knik, waar ik met de Giulietta al aan de grond zat. Geen idee hoe je daar een 4C overheen krijgt. Toen wij van de zomer van de boot afreden zag ik wel een Ferrari California helemaal vooraan staan, dus die kon er ook op. Alleen is de 4C nog echt een stuk lager.

@Jay Doubleyou
Tja. Ik vind het oude logo eigenlijk mooier dan het nieuwe.

@Barri
Vooruit, ik durf het bijna niet:
fapwa2i9.jpg

Hier nog een foto van het afscheid:
flbwxkc8.jpg

@Enzo Ferrari
Als het kon had ik het gedaan. Ik krijg de auto alleen helaas lastig de woning in. Ik heb inderdaad vol kunnen genieten van de Giulietta en raad iedereen de auto aan. Wat een geweldig apparaat! Echt geen enkel kritiekpunt kan ik hem geven.
Nu inderdaad lekker wachten :)

Inderdaad, goeie tip, ik hoop dat de hoes bij de prijs inbegrepen zit.
Een Mito met cc.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/alfa-romeo/mito/30454490

Wat is Blue & Me, iets met de geluidsinstallatie of met de telefoon?
(n.b. wellicht een dubbele post, kan de 1e niet vinden).

Beide. Het is de bluetooth verbinding met de telefoon, stuurwielbediening en usb poort voor muziek. Soms zit er ook nog pijltjes navigatie bij, maar dat werkt zo omslachtig dat de telefoon daarvoor meer uitkomst biedt.

Vanmorgen nog in de Giulietta sportiva van mijn kameraad gezeten, idd een bijzonder fijne wagen!
Vast wel even moeilijk de wagen achterlaten, maar ach met de gedachte wat er in januari komt B)

Als die combinatie zo lastig te vinden is, is het dan geen optie om een te kopen met Blue&Me erin en de CC achteraf in te laten bouwen?

Heb ook al eens gevraagd of ik de hoes mee mocht nemen, maar die kost ruim 200,-. En van een 4C kan ik me voorstellen dat ze nog wat prijziger zijn. :}

Succes met aftellen. GoPro-beelden nog niet gevonden in de archieven, maar die gaan nog wel komen.

@bofkont
Ja het afscheid van de Giulietta viel mij zwaar. Het is zo'n grandioze auto! De facelift in 2014 heeft de Giulietta echt enorm goed gedaan. De afwerking van de auto, zowel in het interieur als onderstel, staat op een veel hoger plan. Tevens was dit echt een snoepje om te zien zo mooi. Ik heb hem nog even mooi gepoetst de ochtend voor inlevering. Kwam nog iemand naar mij toe om te zeggen hoe mooi die hem vond. Tja, dat zal met de 4C ook gebeuren, maar dat mensen zo enthousiast reageerde op een C-segmenter vind ik altijd wel erg leuk.

@Caspian
Cruise control zou nog kunnen, maar blue en me is niet achteraf in te bouwen. Maar geen paniek, er gaat er echt wel 1 gevonden worden. Ben alleen nog niet echt op zoek. Ga ik na het nieuwe jaar doen.

@Adinsx
Klopt, de hoes is erg prijzig. Kwam hem laatst nog tegen op het internet.
Ik blijf benieuwd naar de GoPro beelden! (tu)

Nou met die Metsubsidie Foutlander ben je wel ineens onherkenbaar geworden op de weg. Dat gaat nog een transitie worden als je de 4C hebt :-D

Die grijze Giulietta QV. Wat een prachtding.

Zit al twee jaar op Autoweek maar nog nooit echt op het forum gezeten.
Nu ik dit topic zie (je had op me gereageerd en zag je profielfoto) toch maar eens gaan kijken. Echt wat een mooie wagen heb je (en gehad).

En nog eens een 4c besteld. Je leeft maar een keer!

Hey dezelfde kleur foutlander hier. Schept toch een band:}. Van binnen wel keurig afgewerkt mat het hardste plastic dat ze konden vinden. Voor jou gelukkig tijdelijk hier 2 jaar. Misschien dat ik je aanbod zomaar aanneem om een keer te rijden met de 4C ;)

Zelf heb ik niets met supercars: je 4C had voor mij ook een Koenigsegg of Ferrari kunnen van een paar ton kunnen zijn (:P)

Ik kan de posts in mijn topic bijna niet meer bijhouden haha. Dat belooft wat voor als de auto over anderhalve maand hier staat *-)

@BMW M3 CSL
Nooit gedacht dat ik mevrouw Dekker nog eens in mijn topic zou tegenkomen. Anyway, thanks voor het compliment!

@Hellracer
Ja, de Giulietta is wel echt een pareltje. Zag dat hij ook online is gekomen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1236425267-alfa-romeo-giulietta-qv-1750tbi-tct-quadrifoglio-verde-launc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Ik besef mij dat ik best gelukkig ben inderdaad. Ik kan niet wachten totdat de 4C voor de deur staat!

@Michel
Man, wat een ramp. Ik merk dat ik nog nooit zo traag mij over de wegen heb begeven. Het wordt ook een spelletje om zo zuinig mogelijk te rijden. Mijn record tot nu toe is 1l op 12,6km. Ik rij dan wel voornamelijk snelweg. Nadeel is dat iedere dag(!!) moet tanken. Ik had hem vanmorgen leeg en er ging maar 35 liter in. Tevens is het ergonomisch een ramp. Ik laat mensen telkens een spelletje doen: voer eens een bestemming in, of: sluit je telefoon eens aan. Mensen lopen dan echt helemaal vast haha. Dat gaat echt helemaal nergens over. Dat hele multimedia ding is een soort Sudoku puzzel. Oftewel: sterke gewenst!
Stuur me tegen de tijd dat ik hem heb maar eens een berichtje.

@Barri
Het is niet best nee... :}

@Boppie
Ik zat na te denken hoe ik die 4C moest gaan ophalen. Met de trein dacht ik aan. Toen bedacht ik mij ineens dat ik die Foutlander heb die daar weer naar toe moet. Ik zal wel teveel werken... *-)

@BENzine
Ik zal de foto voortaan van de andere kant maken ;)

@Cole Trickle
Het grappige is dat veel mensen zonder autokennis ook denken dat het een Ferrari is. Het had trouwens ook zo een reïncarnatie van de Ferrari Dino kunnen zijn.

Voorziet de dealer je al in de prijslijst van die tijd?
Zo niet, ik kwam net wat tegen tijdens het opruimen van mijn bureau ;)

8D9XPMs.jpg

6rSp4uV.jpg

nrWTbig.jpg

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Nee, helaas. Maar die zou ik graag willen hebben. Laat maar weten wat je er voor wilt hebben (tu)

Je adres :}.
Stuur maar per PM, dan gooi ik de prijslijst in een envelop jouw kant op morgen.
Mocht ik de brochure vinden, dan gaat die ook mee.

@Hellracer
Ja, de Giulietta is wel echt een pareltje. Zag dat hij ook online is gekomen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1236425267-alfa-romeo-giulietta-qv-1750tbi-tct-quadrifoglio-verde-launc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Ik besef mij dat ik best gelukkig ben inderdaad. Ik kan niet wachten totdat de 4C voor de deur staat!
Nu maar hopen dat ik het juiste lot heb, dan rij ik in januari even naar Den Haag.:}

Auto-fan zei:
@Hellracer
Nu maar hopen dat ik het juiste lot heb, dan rij ik in januari even naar Den Haag.:}

Wat blijft die mooi he? :T

Auto-fan zei:
@Hellracer

Wat blijft die mooi he? :T

Absoluut, maar foto's maken is aan de verkopende partij niet echt besteed...Zonde.

@Michel
Man, wat een ramp. Ik merk dat ik nog nooit zo traag mij over de wegen heb begeven. Het wordt ook een spelletje om zo zuinig mogelijk te rijden. Mijn record tot nu toe is 1l op 12,6km. Ik rij dan wel voornamelijk snelweg. Nadeel is dat iedere dag(!!) moet tanken. Ik had hem vanmorgen leeg en er ging maar 35 liter in. Tevens is het ergonomisch een ramp. Ik laat mensen telkens een spelletje doen: voer eens een bestemming in, of: sluit je telefoon eens aan. Mensen lopen dan echt helemaal vast haha. Dat gaat echt helemaal nergens over. Dat hele multimedia ding is een soort Sudoku puzzel. Oftewel: sterke gewenst!
Stuur me tegen de tijd dat ik hem heb maar eens een berichtje.
Ik had het al meegekregen.
1 voordeel dat ik wel heb en dat is ook de reden dat ik hem overgenomen heb is dat ik maar 12 km van kantoor af werk. Dus ik kan volledig elektrisch rijden. Die verwacht niet zo heel vaak te tanken. Kleine pleister op den wonde. Maar freude am Fahren gaat het waarschijnlijk niet geven.

@Michiel
Ja, dan is het een ideale auto.

Mijn humeur is vlak voor kerst goed verpest. Helaas heb je dronken idioten en dan krijg je onderstaand. Geen idee wat er gebeurt is, zag het pas toen ik bij mijn ouders aankwam. Auto heeft op de stoep gestaan gisternacht en er was ongeveer 2 meter tussen de struiken en de wagen. Er is iemand lijkt het wel frontaal opgeklapt, maar het gekke is, is dat dat op die plek helemaal niet mogelijk is. In ieder geval ligt het hele zijscherm in de kreukels, is de voorruit beschadigd en zitten er ook flinke krassen op de motorkap. Briefje? Wat denk je... Leuk, met een eigen risico!

et7esezx.jpg

3w5mngkv.jpg

Helaas heb je dronken idioten en dan krijg je onderstaand. Geen idee wat er gebeurt is,

Da's mooi balen. Alleen, als je niet weet wat er gebeurd is, is de term 'dronken idioot' natuurlijk ook maar een aanname. Kan het een uitdraaiende aanhanger of vrachtwagen geweest zijn?

Edit: nee, waarschijnlijk niet, krassen op de motorkap zijn dan wel lastig. Geen glasscherven oid achtergebleven? Scooter of fietser erop geklapt?

Hmm de foutlander kan er niet lelijker van worden:T Maar wel zuur dat het jou weer geld kost, wat een idioot grote deuk ook, gewichtig persoon bovenop geklapt dan

Kolere dat zijn geen leuke dingen. Dader op het kerkhof. Dat wordt een gevalletje waarborgfonds.

Je hebt een privebericht

Nee hè... Het zit ook niet mee. 'Moet' je al in een foutlander rijden ( ;) ), gebeurd dit ook nog.
En inderdaad het ergste, geen briefje. (td)

Ai.. Ontzettende k*tactie om dan geen briefje achter te laten! Nu weet je ook gelijk weer waarom je die garage voor de 4C hebt geregeld. Geluk bij een ongeluk, die Foutlander wordt er niet lelijker of mooier van. Met de Giulietta of de 4C was het een stuk lastiger repareren geweest vermoed ik.

Ik zou er juist van balen omdat het een leenwagen betreft. Wat een ontzettende zakkenwasser ben je als je niet eens even een briefje achter kan laten.Zo te zien niet eens met een auto gebeurt, dus no claim zal de dader niet verliezen.

Boppie zei:
Ik zou er juist van balen omdat het een leenwagen betreft.

Ik zou eerlijk gezegd dezelfde gedachte hebben. Ik ben al niet zo enthousiast om te lenen van een ander, maar als ik het dan ook nog kapot moet terug brengen... Bij mijn eigen spullen lig ik er niet wakker van (hoef ik gelukkig ook niet).

s velthuis zei:
Boppie zei:
Ik zou er juist van balen omdat het een leenwagen betreft.

Ik zou eerlijk gezegd dezelfde gedachte hebben. Ik ben al niet zo enthousiast om te lenen van een ander, maar als ik het dan ook nog kapot moet terug brengen... Bij mijn eigen spullen lig ik er niet wakker van (hoef ik gelukkig ook niet).

Ik bedoelde daarmee ook meer dat het (denk ik) makkelijker is om die Foutlander weer te herstellen dan de Giulietta of de 4C. De Giulietta lijkt me qua kleur lastiger en de 4C vanwege het materiaal. Maar inderdaad, het feit dat het een leenauto is maakt het veel vervelender.

Wegens tijdgebrek kan ik even niet iedereen individueel beantwoorden, maar in het algemeen:

Ik baal er inderdaad extra van omdat het:

a. mijn eigen auto dus niet is en dus een vernieling van een eigendom van een ander wat je zelf in bruikleen hebt.
b. er een eigen risico aan de auto kleeft.

Het mag dan inderdaad zo zijn dat de Giulietta of 4C moeilijker te herstellen zijn, maar dat doet niets af aan bovenstaande punten. Die punten hebben het kerstgevoel toch wel wat getemperd. Aangifte bij de politie is ondertussen gedaan en er heeft zich een getuigen gemeld (buurjongen was wakker, hoorde de knal en zag een dronken man wegfietsen). Hij kon er helaas net niet meer achteraan.

Mijn verkoper is vandaag vrij, dus heb hem even een email gestuurd met verhaal en foto's. Morgen zal zijn reactie wel volgen.

Terug
Bovenaan