Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Jezus wat k*t. En dat zo rond de kerst, daar zit je echt niet op te wachten! Ik heb ooit gehad dat er iemand tegen de Saab Cabrio had gezeten zonder iets te zeggen. De machteloosheid en de woede die ik toen voelde kan ik zo weer proeven. Hopelijk levert de getuigen + aangifte + waarborgfonds nog iets op, al kleeft daar nog altijd een eigen risico aan. Beter zal je er niet van worden...

Zo man zuur!!!! nog het meest erge is gewoon weggaan zonder een briefje achter te laten, ongelukje kan iedereen overkomen.
Maar dan moet je het ook oplossen!

Bofkont zei:
Zo man zuur!!!! nog het meest erge is gewoon weggaan zonder een briefje achter te laten, ongelukje kan iedereen overkomen.
Maar dan moet je het ook oplossen!

Een persoon in dronken toestand zal zoiets zeker niet doen. Iemand die zoiets doet is dat na het uitslapen van zijn roes vast alweer vergeten.

Best een flinke schade om voor elkaar te krijgen met een fiets. Daar is toch wel iemand in volle vaart in de zijkant gepeddeld...

De enige vraag die in mij opkomt: "Hoe dan? Hoe krijg je dit voor elkaar met de fiets!" :O

Wat ontzettend zuur, hopelijk is het snel opgelost en kost het je niet tot nauwelijks iets!

D. Elzinga zei:
Best een flinke schade om voor elkaar te krijgen met een fiets. Daar is toch wel iemand in volle vaart in de zijkant gepeddeld...

Ben ooit op een audi geklapt met m'n fiets. Ik een kromme remgreep, zij 2500 euro schade...

D. Elzinga zei:

Zou het ook aan het plaatwerk (de dikte bv.?) kunnen liggen? Heb hier in de regio ook al Outlanders zien rijden met flinke deuken op de raarste plekken.

Dealer gesproken die redelijk relaxt reageerde. Wel gaat het hun ook goed geld kosten (geen idee hoe zij de verzekering hebben geregeld). Eigen risico besproken en verder aangegeven dat ik de 4C waarschijnlijk eerder wil ophalen. Dat was geen probleem, maar de monteur die aan de auto mag werken is op vakantie. Begin van het nieuwe jaar wordt er meer afgestemd en komt hij er bij mij op terug.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Caspian zei:
Haal je de 4C nu eerder op als gevolg van de schade aan de Outlander of is dat toeval?
Dat eerste. Ik merk toch dat ik niet met echt een lekker gevoel rond rijdt.
E.e.a. is ook afhankelijk van het weer.

Begrijpelijk. Tot die tijd hebben jullie de Yp ook nog, toch? Of was die al verkocht?

Lelijke deuk inderdaad. Zo frustrerend als mensen iets van een ander beschadigen en er gewoon vandoor gaan. Erg asociaal!

En inderdaad vervelend dat het met leenauto gebeurt. Zal voor het bedrijf niet de eerste keer zijn. Die dingen gebeuren.

Benieuwd of de 4C er eerder komt ;)

Ellendeling, zo'n onbenul die dit doet. Sneu voor je, niemand wordt hier beter van, sterker nog, het tegenovergestelde. Succes met de afhandeling.

@Caspian
Klopt, de Ypsilon hebben we ook nog. Net weer een verse accu, want hij wou niet meer starten na paar weken stilstand. Accu was echt op. Maar die kan ik inderdaad ook nog pakken, al zal ik er niet snel mee naar klanten gaan.
Maar de komende tijd is sowieso wel afgedekt. Bij een aantal klanten kan ik met een collega mee rijden en bij sommige klanten kan ik om de hoek parkeren.

@Springbok
Ja, echt verschrikkelijk. Maar ik wil me er niet druk over maken, want je kunt er zo weinig aan doen.
De 4C zou inderdaad eerder kunnen komen, al is dat niet zeker. De dealer moet de auto ook correct kunnen afleveren en die hebben daar toch nog even voor nodig. Volgende week weten zij daar meer over.
De Outlander is wel erg fijn als vervangend vervoer. Aan de andere kant: dit soort ongevalletjes maken het een stuk minder leuk. En het verbruik is echt verschrikkelijk.

@Adinsx
I know. Met 4 graden en droog wegdek was het al oppassen geblazen. Maar we hebben de Yps nog als back up.

@Uwbuurman
Tja. Vandaag is mijn buurjongen die het gezien heeft naar de politie. Die maken er echt werk van! Complimenten voor Politie Twente tot nu toe. Helaas dekt waarborgfonds niet omdat zij enkel schade toegebracht door motorvoertuigen dekken. Ook de aansprakelijkheidsverzekering dekt niet. Dus tja, schade moet worden gedeeld tussen dealer en mij, daar de auto niet all risk gedekt is (niet zo slim van de dealer m.i.)

Oei fas wel ff een missertje van de dealer. Hopen dat ze wat met de info van je buurjongen kunnen en de schade verhaald kan worden.

Daar word je niet gelukkig van... zal je maar overkomen in een leenauto. Hopelijk word dat goed opgelost door beide partijen. En word de dader gepakt.
Misschien eens overwegen in een camera systeem van de Makro? Voor €250 heb je 3 camera's en goed beeld.

Even een vraagje he vrijeusernaam;
Ik zag dat je pop je Alfa Giulietta Kumho banden had gemonteerd. Welke type zijn dat? En hoe bevallen ze?
Heb zelf de Escta Le Sport (Ku39) en na 55.000km op één setje bevallen ze meer als uitstekend. Kan m'n auto echt de bocht in hoeken zonder dat ze ook maar een kick geven. Maar aangezien ze nu aan de slijtage indicator zitten zoek ik nieuwe, en heb gelezen dat ze vervangen zijn voor een ander type.

Heb als achterbanden Vredestein Ultrac Satin, zijn wat minder stugge banden als de Kumho's maar bevallen ook goed.

Optie om de volgende keer het eigen risico af te kopen? Of roep ik nou iets heel raars? Lijkt mij in iedere geval, wel zo fijn als je zo'n dure leenauto of huurauto mee krijgt.

Sterker, als het een leenauto is, geen huurauto, en het liefste zonder contract over de inzet van de lener met voorwaarden of vergoeding, dan ligt alle risico bij de garage.

Dat is ook zo als mijn buurman of een vriend mijn auto leent en die rijdt schade, dan is mijn verzekering en dus ik de Sjaak. Niet mijn buurman of vriend, niet hun verzekering.

Wat een klotestreek om er vandoor te gaan zonder iets achter te laten! Gelukkig alleen het zijscherm zo te zien! Om die reden heb ik er een carcam in gezet bij mezelf met parking mode en een losse voeding. Dan is de kans in elk geval groter dan ik mocht ik ook zoiets meemaken, de dader kan achterhalen. Sterkte met de afhandeling!

@Michel
We wachten af! Ben benieuwd wat de politie kan met de informatie en of camera's wat gefilmd hebben.

@Hellracer
Probleem is dat ik de auto niet altijd op dezelfde plek kan zetten. Straks met de nieuwe parkeerplaats wel, maar dat is 20 meter van mijn huis, dus niet te filmen.
De Kumho banden die ik gebruik zijn de PS91. Die komen er onder de 4C ook weer onder. Simpelweg een geniale band. Kan echt geen enkel nadelig punt vinden. Ze zijn ongelooflijk kleverig, gaan lang mee, kosten niet teveel en zijn ook nog eens erg stil. Ook in de regen nog prima grip. Heb veel banden gereden, maar deze steekt er toch wel echt ver bovenuit.

@Peugeot
Ja dat is een idee, maar dat is nu mosterd na de maaltijd. Uiteindelijk ging het koop en leenproces ook erg snel. Toen we de Outlander ophaalde zijn we er maar 10 minuten geweest denk ik.

@Uwbuurman
Exact wat de situatie is. Maar we zijn een eigen risico overeengekomen en dat is wat mij betreft prima. Zij hopen natuurlijk dat de dader gevonden wordt om de schade op te verhalen.

@Oveazibi
Voor de 4C is een camera inderdaad een goede mogelijkheid, al wil ik hem wel onzichtbaar weggewerkt hebben, wat volgens mij wel wat ingewikkeld wordt bij een 4C. Maar wel absoluut iets waar ik over nadenk.

De dealer zal een zogenaamde Garage Polis hebben. Uiteraard zijn de auto’s dan All Risk verzekerd maar door het grotere risico (veel auto’s waarin ook nog eens veel verschillende mensen rijden) is het Eigen Risico bedrag vaak erg hoog.

Ps. Wat een fantastisch apparaat heb je gekocht zeg!

Nog nooit heb ik het meegemaakt, maar natuurlijk moet er een eerste keer zijn en dat uitgerekend in iets niet Italiaans: pech en een auto die gewoon helemaal niets meer doet.
Accu's helemaal leeg. Schijnt een kwaaltje te zijn van de Outlander. Irritant wel, want gisteravond grotendeels familiegebeuren gemist omdat we niet weg konden. Auto had tevens geen mobiliteitsdekking, dus via pechhulp on demand zelf moeten betalen voor het weer aan de praat krijgen. Startkabels boden eerder al geen uitkomst. Waarom de accu's leeg waren is onduidelijk. Vertrouwen in het ding en de hele situatie is echt tot een nulpunt gedaald. Kosten zullen wel weer verrekend worden (naar ik aanneem) maar ben er echt helemaal klaar mee. Mitsubishi wou ook geen monteur sturen, ondanks dat auto van Mitsubishi dealer is, omdat auto geen verlengde mobiliteitsdekking heeft. Lekkere reclame! :}

@celica steve
Dank je wel voor de info. Klinkt logisch. En bedankt voor het compliment. Vermoed dat de 4C er nu heel snel is.

Prius heeft toch een gewone startaccu? In ieder geval tot de Prius 3, opstarten kan via de zekeringkast in de motorruimte,

Boppie zei:
Prius heeft toch een gewone startaccu? In ieder geval tot de Prius 3, opstarten kan via de zekeringkast in de motorruimte,

Als de brandstof op is, rijdt de auto de accu leeg. Als die leeg is, is de kans aanwezig dat de wagen aan een speciale lader moet waarvan er volgens de wegenwacht maar één van in Nederland is:

Als de hybride-accu ook ‘helemaal’ leeg is, dan moet tenminste tien liter benzine in de tank. Vaak lukt het dan wel om de auto weer te starten, eventueel na een reset door de wegenwacht. Lukt het allemaal niet, dan moet de Prius op transport naar de dealer en als die het ook niet voor elkaar krijgt, moet de hybride-accu aan een externe lader, maar daarvan is er precies één in Nederland. Dat alles kost veel tijd, dus is het maar beter gewoon ervoor te zorgen dat je op tijd tankt. De normale accu die ook in de Prius zit, vooral vanwege de accessoires, heeft net als in de normale auto geen onbeperkt leven. Als die helemaal leeg raakt, of uit de auto wordt genomen, kan de Prius dit registreren als een diefstalpoging. De transmissie-handle gaat nu niet meer uit de ‘P’.

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/PRIUS/2009-04-01/2011-11-01/1933

Da's niet ideaal...

Het gekke is, de tank zat volledig vol en de accu had ongeveer 10% toen ik hem gisteren parkeerde. Auto heeft nog geen 24 uur stil gestaan dus erg vreemd allemaal.

Kwam door de wegenwacht wel speciale oplader aan te pas.

Zo'n 4c is echt mooi! Alfa bouwt eigenlijk altijd wel mooie auto's....tegelijkertijd is het wel weer typisch Nederlands dat je zo'n auto niet meteen bij elke klant kunt laten zien.

Jos.

@jos_br_001
Dank je wel! Ik ben ook aardig te spreken over het huidige modellengamma van Alfa wat betreft het exterieur. Ik heb niet altijd Alfa's mooi gevonden, maar momenteel zien ze er allemaal stuk voor stuk, goed uit.
Met betrekking tot voorrijden bij klanten: Nederlanders houden niet echt van met de kop boven het maaiveld uitsteken. Dat doe je toch best wel met zo'n bak. Dat wordt dus niet echt gewaardeerd.

@S Velthuis
Denk het. Heb er verder ook weinig verstand van. Auto zat ook vol met foutmeldingen, maar die zijn er nu ook uit.

@Arosa
Omdat kou, nat, lichtgewicht met zeer brede banden en veel vermogen gewoon geen beste combinatie is.

Ik blijf het apart vinden dat de uitleenauto van een dealer zo slecht is voorzien van een vangnet qua verzekering en pechhulp. Indien er wat is zoals nu wil je je goede klant daar toch niet mee opzadelen? :S

Succes met aftellen.

@Arosa
Het rijdt niet slecht, wel tricky :}

Wat maakt hem dan zo tricky dan? Is hetvermogen onderin dan teveel of niet goed genoeg doseerbaar?

Ook een 4C heeft toch veel elektronische reddende engeltjes aan boord? Het is geen Elise 1 of oude 911 wat dat betreft toch?

@Adinsx
Daar blijf ik mij ook over verbazen....

@Arosa
Jij hebt een Elise... Ik heb ooit eens in winterse omstandigheden met een Elise SC onder winterse omstandigheden moeten rijden. Een klaverblad kon echt met maximaal 50km/ph, waar je met een normale wagen bijna het dubbele zou kunnen doen. Een 4C (net als een Elise) weegt gewoon bijna niet. Ding gaat op zeer brede banden dus gewoon glijden. Auto staat ook nog eens op zeer sportieve P Zero Trofeo AR banden. Zeer leuk bij droog, wat minder bij minder weer.

@s velthuis
Ja dat klopt. Je hebt een All Weather stand. Dat doet natuurlijk wel veel met ASR, het diff en tal van andere zaken. Echter, een lichte auto gaat gewoon snel glijden op brede banden. Vraag me af hoeveel de systemen dan nog weten te repareren.

Net contact met de garage gehad en de Outlander gaat zaterdag waarschijnlijk terug en ik krijg een andere leenauto. Hopen op meer geluk. De 4C kan pas in de derde week van januari worden opgehaald, dus dat wordt het dan waarschijnlijk, tenzij de leenauto erg goed bevalt en ik er wat langer mee doorrij. Beter dan de Outlander dus hopelijk.

Edit: krijg een veel nieuwere Outlander als leenauto terug. Nieuwste model, dus geen accu gedoe. Gekke is: voor de levering aan mij is de accu vervangen. Een dag voor het ophalen. Zal dus wel ergens lekkage zijn.

Ai, die nieuwe zijn nog lelijker, vind ik. Maar goed, dat maakt natuurlijk niets uit. Hopen dat je hier meer geluk mee hebt!

Gisteren weigerde de Outlander weer dienst. Dus weer de pechhulp erbij, aangeslingerd en direct naar mijn afspraak gereden (Maastricht) waarna ik ben doorgereden naar Den Haag om direct maar de nieuwe Outlander in ontvangst te nemen.
Deze is wel veel beter dan de vorige. De facelift heeft het interieur enorm veel goed gedaan. Het uiterlijk in het zwart met two tone velgen is ook meer dan prima. Hopelijk bevalt deze beter.

Ook hebben we het over de aflevering van de 4C gehad. Deze staat voor vrijdagmiddag 19 januari einde van de dag. Spannend! Precies nog 2 weken (tu)

Lekker meenemen naar de klant, bij comments are geef je de sleutels om een stukje te rijden. Opdracht verzekerd!

A3-White zei:
Lekker meenemen naar de klant, bij comments are geef je de sleutels om een stukje te rijden. Opdracht verzekerd!

Ik vind die bescheidenheid wel een mooie eigenschap. Kan op een ander overkomen alsof je ermee wil pronken.

Jay DoubleYou zei:
A3-White zei:

Ik vind die bescheidenheid wel een mooie eigenschap. Kan op een ander overkomen alsof je ermee wil pronken.

Iemand die iets duurs koopt doet dat natuurlijk alleen maar om ermee te pronken en absoluut niet om er zelf van te genieten. 8-)

@adinsx
Klopt. Nog 13 daagjes (:B

@A3-white
Helaas, ik zie het mijzelf echt niet doen. Puur gevoelskwestie

@Jay
Dat ook, maar mijn enthousiasme laat volgens mij wel zien dat ik oprecht ben wat dat betreft. Ik zou het alleen nooit doen, ermee naar klanten. Tenminste niet waar ik hem voor de deur moet zetten.

@caspian
Dit is inderdaad een cadeautje voor mijzelf. Ik koop dit ook echt voor het rijplezier. Flaneren zal ik er niet snel mee doen. Zou me toch wat opgelaten voelen.

Lijkt me echt een heerlijk vooruitzicht, kan me bijna niet voorstellen hoe zoiets moet voelen om jezelf te kunnen verwennen met zo'n mooi stuk speelgoed en hoe je jezelf kunt beheersen de komende 2 weken :D

Geniet ervan, echt dikke props dat je dit gewoon doet (tu)

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@Jay
Dat ook, maar mijn enthousiasme laat volgens mij wel zien dat ik oprecht ben wat dat betreft. Ik zou het alleen nooit doen, ermee naar klanten. Tenminste niet waar ik hem voor de deur moet zetten.

Snap ik helemaal. Zou ik ook niet doen. (tu)

Terug
Bovenaan