Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Op die laatste foto vind ik hem al veel beter ogen idd. Op je eerste foto vond ik hem net iets te wit, maar zo is hij wel mooi.(tu) Zo blijkt maar weer dat je een kleur toch echt in het echt moet zien voor een goed oordeel!

In Dubai, tijdens de Autoshow daar, stond een Spider in Misano-blauw
Echt prachtig !

Is die kleur wel geleverd op de coupe? Nooit eerder gezien iig

Plaatje:
2016%2BAlfa%2BRomeo%2B4C%2BSpider%2BSeries%2BPrice%2Band%2BReview.jpg

@Auto-fan
Jep. Daarom ga ik er de komende tijd ook nog wat bekijken om tot een goed oordeel te komen.

@funf
Dat ga ik zeker doen. Er staat er 1 niet al te ver weg. Binnenkort eens bezoeken.

@Guus
Dat Misano blauw is leverbaar vanaf maart 2018. Gezien ik de auto niet nieuw zal bestellen (onbetaalbaar in dit land) wordt het niet deze kleur, hoe mooi ik hem ook vind. Of de dealer moet dezelfde acties gaan houden als in Duitsland en België.
Een voorraadmodel uit Duitsland is overigens wel interessant. Dat kost niet eens veel meer dan een gebruikte.

Oke duidelijk, nee zeer zeker geen slechte auto vanuit de fabriek dat lijkt mij ook totaal onmogelijk met een Alfa (tu)
Een Alfa rijdt sowieso al bovengemiddeld goed.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Grappig dat niemand die Madreperla mooi vindt. Ik vind dat persoonlijk toch wel een erg bijzondere kleur. Het is niet echt wit, een beetje tussen wit en beige in. En het is een tri-coat kleur, daarom ook 3500 euro extra als optie.
6Xsc7iL.jpg

Enfin, we zullen het wel gaan zien. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van aanbod en prijs.

Zijn de dichte koplampen us-only? Vind het een stuk fraaier staan.

Carfanatic zei:
Grappig dat niemand die Madreperla mooi vindt. Ik vind dat persoonlijk toch wel een erg bijzondere kleur. Het is niet echt wit, een beetje tussen wit en beige in. En het is een tri-coat kleur, daarom ook 3500 euro extra als optie.
6Xsc7iL.jpg

Enfin, we zullen het wel gaan zien. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van aanbod en prijs.

Zijn de dichte koplampen us-only? Vind het een stuk fraaier staan.

Vanaf 2016 ook in Europa geleverd. Gek genoeg willen de Amerikanen de Europese koplampen en vice versa. Ik vind beide gaaf. Je kunt ze los kopen, al schijnt de ombouw van bi-led (de Europese variant) naar bi-xenon (deze lamp) wel ingewikkeld te zijn.

Hartstikke gaaf Thomas, ik zou persoonlijk voor de Rosso competizione gaan met de spinnen koplampen. Ik vind dat een van de mooiste aspecten aan de hele auto.

@Nico
We gaan het allemaal wel zien! Ik vind dat bijwerken van Rosso Competizione wel lastig... Met lakstiften kreeg je die kleur nooit goed met steenslag, omdat het een 2 stiften systeem was. Eerst grijs en dan rood... En gebruikte je alleen die rode, dan was die veel te licht. Heel vreemd.

@Bmwe46csl
Check.

Goed nieuws! Heb een parkeerplaats op nog geen 20 meter van mijn huis geregeld! Helaas geen box (niet in de buurt te krijgen), maar op een volledig ombouwde, met slagboom afgezet en met camera beveiligde parkeerplaats.
Heerlijk om de auto niet aan straat te hoeven zetten, maar wel zo dichtbij dat je niets anders hoeft te doen dan normaal! (tu)
Ben er echt heel blij mee!

Goed nieuws! Heb een parkeerplaats op nog geen 20 meter van mijn huis geregeld! Helaas geen box (niet in de buurt te krijgen), maar op een volledig ombouwde, met slagboom afgezet en met camera beveiligde parkeerplaats.
Heerlijk om de auto niet aan straat te hoeven zetten, maar wel zo dichtbij dat je niets anders hoeft te doen dan normaal! (tu)
Ben er echt heel blij mee!

Laat die 4C maar komen! B)

Met zo'n wagen....dan moet de volgende vakantiebestemming wel de Costa Smeralda zijn. Of vanaf Olbia naar Valledoria. De grijns gaat niet meer van je gezicht. In meerdere opzichten overigens.

Het tijdperk van een Giulietta QV is voor mij afgesloten. Waar begon het allemaal?

Afgelopen juni haalde ik uit Oostenrijk mijn gedroomde auto: een Giulietta QV TCT Launch Edition. Ik kocht deze auto omdat ik hem gewoon erg graag wou. De combinatie van kleur, aandrijflijn, opties, multimedia, eigenlijk alles wel. Dit was precies hoe die moest zijn. Met de kilometers destijds accepteerde ik de benzinemotor. Echter, het afgelopen jaar is er zakelijk weer veel gebeurd. Oftewel: ik ben weer meer kilometers gaan rijden.
De Giulietta liep naar de 100.000km en zeker de aankomende maanden zal ik veel gaan rijden. Oftewel, het was voor mij nu het moment om hem te verkopen. Te vroeg voor mijn emotionele gevoel, precies het juiste moment in mijn rationele gevoel.

Dat gezegd hebbende, ik was dus eigenlijk niet van plan hem nu al te verkopen en een 4C te kopen. De 4C wordt namelijk mijn prive wagen en dan komt er nog een kleine zuinige MiTo naast.
Ik had mijn Giulietta QV in ieder geval alvast te koop gezet en mocht die particulier verkopen had ik wellicht eerst een MiTo gekocht en was ik later in de winter/voorjaar gaan kijken voor een 4C. Ik kreeg echter een tip dat een dealer in Den Haag een 4C had staan waar die absoluut vanaf wou. Ik heb contact gelegd en gevraagd wat hij voor de Giulietta zou geven. Ik kreeg zo'n waanzinnig inruilvoorstel, dat kon ik echt niet laten liggen!

Echter, wat moet ik nu met een 4C? En, nu al en een 4C en direct een MiTo kopen? Tja, er zijn wel grenzen in mijn financiële mogelijkheden en op het randje balanceren hou ik niet van.
De dealer wou heel erg graag mijn wagen (en ik wou er rationeel ook graag snel vanaf), maar ik wou de 4C eigenlijk nog niet zo snel. Daar deed de dealer een voorstel op dat als ik de Giulietta snel bij hem inruil, we het koopcontract tekenen voor de 4C en ik de auto naar wens ergens eind januari/begin februari ophaal en DAARBIJ 2 maanden GRATIS in een MetSubsidie Foutlander mag rondrijden! Nou, dat was een deal: dit is te goed om te laten lopen en zorgt ervoor dat ik rustig op zoek kan naar een Mito, die er anders direct bij had moeten komen. Ik kan namelijk niet met de 4C naar een klant.

Dus, gisteren samen met mijn vrouw naar Den Haag gereden en alles in orde gemaakt. Samen gereden en dat is een bijzondere ervaring. Als je nog nooit in een 4C hebt gereden is er lastig een voorstelling van te maken. Deze auto is echt iets bijzonders. Als je de auto start hoor je letterlijk de kleppen tikken achter je, de wastegate openen en sluiten en de heerlijke uitlaatroffel. Die is buiten de auto overigens zo asociaal luid dat ik mij afvraag of de buren hier in de straat niet gaan klagen. Allemachtig, wat een geweld...

De auto is de event-wagen van Alfa Romeo zelf geweest. Hij is dus ingezet op allerlei evenementen. Op de dorpels was dit te zien. Duidelijk dat er wat vrouwen met hakken waren ingestapt, maar niets wat niet weggepolijst kan worden. Verder heeft die in het algemeen even wat tender love and care nodig. De auto heeft ongeveer een jaar stilgestaan, dus het was wat stoffig in het interieur en in het motorruim. Echter, voordat de auto wordt geleverd wordt die volledig gepoetst en gedaan. Ook krijgt hij een beurt, wordt de radio nagekeken (die leed een eigen leven) en wordt de "motorkapsteun", de stang die de achterklep omhoog houdt vervangen. Deze is een beetje verweerd.
De 4C is gespoten in Rosso Alfa, komt uit 2014 en heeft ongeveer 25.000km gereden. Velgen zijn compleet nieuw en de wagen zag er op de bovengenoemde punten gewoon als nieuw uit. Het is een redelijk, maar niet overdreven aangekleed exemplaat:

- Rosso Alfa
- Sportonderstel
- Sportuitlaat (niet normaal, dat dit uit een 4 cilinder kan komen....)
- Leder/Alcantara bekleding
- Lederen opbergtasje tussen stoelen (geen idee hoe deze optie heet, weet alleen dat het niet standaard is)
- Cruise control
- 18 inch voor, 19 inch achter
- Bi-Led carbon headlights (niet standaard(!). Standaard zijn het plastic lampen met halogeen verlichting)

De aflevering staat gepland op 10 februari. Volgende week lever ik er mijn Giulietta in en neem ik mijn Foutlander in ontvangst. Dit wordt een interessante periode. Wetende dat je een 4C hebt klaar staan en dat je de komende 2 maanden helemaal niet hoeft om te kijken naar vervoer is echt een hele lekkere gedachte. Nu kan ik ook rustig in januari kijken naar wat geschikte MiTo's. Dit was een ideale oplossing en ik moet eerlijk zeggen: Preuninger in Den Haag: topbedrijf! Erg prettige verkoper, meedenkend en gewoon goede eerlijke prijzen. Het kan dus wel.

Nou, tijd voor 2 plaatjes:

s53fb7jj.jpg

fp5vz8h3.jpg

En 1 filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=JhS_cvGxB_E

Van harte! Erg mooie stap, en klinkt als een ideale oplossing/ deal. Erg leuk om dit topic te volgen, erg leuke aanpassingen aan de auto en de auto's rouleren lekker snel. Erg leuk om te volgen :-D hoewel ik niet vaak reageer ben ik wel een vaste lezer van dit topic!

Heel veel plezier met aftellen en met het zoeken naar een leuke MiTo! Heb je daar ook lekker de tijd voor (tu)

Aardig gek! De 4C is natuurlijk al een fantastisch apparaat en de historie van dit exemplaar maakt hem in mijn ogen eigenlijk nog extra leuk! Ik zou bijna willen zeggen dat je 'm niet té perfect moet maken, ergens vind ik dit soort auto's het mooist met remstof op de wielen, stukjes rubber op de flanken en her en der wat kleine "battle scars".

Heel veel plezier ermee, maar dat gaat ongetwijfeld helemaal goed komen (tu)

Gaaf man!! Dat wordt weer een heel andere autobeleving. En die Mito ook. Is er al een poule hoe lang die (nog aan te schaffen) Mito gaat blijven?:T

Maar onder aan de streep, heel gaaf. Als je het kunt doen en het wilt? Gewoon doen en dat heb je gedaan. :-D

Veel succes met de aanstaande aanwinst! Ze vragen er overigens nog een behoorlijke prijs voor, maar die wordt natuurlijk zachter door de inruil van jouw Alfa. Het is een beslissing van je hart.
Wordt de aanstaande Mito een diesel of een benzine?

Wat verander jij snel van auto zeg! Hé maar super, zo'n 4C. Heerlijk als je die keuze durft en kunt maken. Met de sneeuw van vandaag wellicht niet de meest ontspannen auto om te rijden, maar och; hoe vaak sneeuwt het? Veel plezier ermee enne sterkte met je PHEV hè.

Geweldig ding, gefeliciteerd. Zoiets koop je niet met je hoofd maar met je hart. Zou hem zelf niet zo snel kopen maar wel leuk dat een ander dat wel doet.
Een zuinig MiTo kopen? Kun je doen, maar dan weet ik zeker dat daar ook al snel een upgrade gaat komen. Eerst met allerlei tuningingrepen en daarna wordt ie ingeruild voor een snellere uitvoering. Gelijk de QV kopen dus maar. Die zal ook niet heel veel onzuiniger zijn verwacht ik.

Mooi zeg, gefeliciteerd met de aankoop! Vind dit ook een erg mooie kleur moet ik zeggen wat een rijdersauto! En nog de zoektocht naar een mooie mito erbij, allemaal top(tu)

Mooie aankoop, Thomas! En wat een goede deal met die Metsubsidie die je nog 2 maandjes kunt rijden (tu) Ben heel benieuwd naar de meer uitgebreidere ervaringen, en ook welke Mito je gaat kopen. Zou ook een wat snellere Mito kopen, net wat Kristian zegt. Of een up! TSI die je tuned tot 140pk?

Ik was al enige tijd op de hoogte van deze plannen aangezien ik Thomas persoonlijk ken, geweldige deal gemaakt met een nog veel meer geweldige wagen, ben echt serieus jaloers/verliefd op zo'n 4C, voor mijzelf zou ik zoiets nooit kopen te hardcore, maar echt geweldig dat jij dit wel doet!!
Echt wauw!!

Voorjaar/zomer maar eens voorzichtig zien wat we kunnen poetsen, ga graag sowieso een keertje met je mee, deze ervaring/kans krijg ik niet snel weer, dit is toch echt wel heel iets bijzonders.

Wat een fantastische keus! Gefeliciteerd, je hebt jezelf een mooi cadeau gegeven (tu)

@Kadett
Uiteindelijk heel snel gegaan. Slechts 2 dagen tussen eerste contact en ondertekenen koopcontract. Uiteraard mede door oplossing dealer.

@smarter
Je wil niet weten hoe trots ik gisteren was. Echt een geluksmomentje. Dit is simpelweg een droom die uitkomt. Ik kan er heel nuchter over praten, maar dat zou onterecht zijn. Ik ben echt in dromenland.

@Nico
Thanks!

@F Mitsi
Dank voor je post! Ik volg inderdaad ook zo af en toe topics waar ik eigenlijk nauwelijks in reageer.
Het is inderdaad heel fijn rustig op zoek te gaan naar de MiTo. Geen haast maakt het wel zo makkelijk.

@Springbok
Ik heb mijn agenda elke dag tot de nok toe vol tot begin februari (en nog verder) dus ik kan er niet heel erg mee zitten. Ik heb er eigenlijk ook weinig tijd voor ermee bezig te zijn. Gisteren tijdens de proefrit was het trouwens 4 graden en licht vochtig. Dan is de 4C al een zelfmoordmachine. Maar met de echt winterse omstandigheden hier in het oosten zou ik er niet eens mee durven rijden. Deze auto dwingt echt respect af.

@Zadelsnuiver
Snap wat je bedoelt. Vind dat zelf ook erg gaaf, maar ben wel een poetser. Het zal dus een beetje om en om zijn.
De achtergrond van de auto vind ik ook leuk. Voor sommige zou het misschien juist een NoGo zijn, maar aan de andere kant kun je maar ook net een auto van een eerste oude eigenaar kopen die de hele tijd met koude motor heeft lopen gassen. Lijkt me ook niet ideaal.

@uwbuurman
Ik kan niet uitleggen hoe dit rijdt. Dit is zo'n beleving. Alles sist, suist, tikt en brult. Werkelijk machtig!
Die MiTo wordt echt geen spannende auto. Puur rationeel zonder boeiende snelle motor of wat dan ook. Die 95pk ongeblazen is meer dan prima. Enige vereisten zijn cruise en bluetooth.

@speedtouch
Klopt, meer dan een halve ton uitgeven is simpelweg gekkenwerk. Aan de andere kant: dit is wel een toekomstige klassieker. Afschrijven doen ze dan ook niet echt. Lang te koop staan kunnen ze overigens wel heb ik gezien, dus als je er snel af moet: lastig.
Ik denk dat de MiTo een zuinige benzine wordt. Ik wil gemiddeld iets met 1 op 16 of beter.

@Magistrat
Nou, ik zou niet eens de weg opdurven nu. Gisteren stonden we onder normale omstandigheden al bijna achterstevoren op een kruising. Uiteindelijk werd het een soort eerste perfecte drift, maar de blik van mijn vrouw was er 1 van ongenoegen. Dit weer is echt heel erg tricky. Daarom ook geen haast. Niets zo frustrerend om zo'n auto nu te hebben, maar er niets mee te kunnen. Goede maat van mij heeft vrijdag zijn nieuwe M4 opgehaald en reed op 10cm sneeuw over de veluwe naar huis. Gekkenwerk.

@Kristian
Dat klopt. Je benadert het nog enigszins rationeel, maar dat houdt bij het omdraaien van de sleutel om. Hier start een stukje emotie. Ik had de aflevering van "how it's made." over de 4C ook al gezien. De liefde en vakmanschap waarmee deze auto door mensenhanden wordt gemaakt draagt gewoon toe aan het bijzondere gevoel. Dan betaal je gewoon graag voor die arbeid. Dat klinkt gek, maar zo werkt het echt bij mij. Ik hou van vakmanschap. En deze auto is 1 en al vakmanschap.
Zoals hierboven aangegeven, de MiTo is er echt niet om te tunen. Voor snelheid heb ik de 4C.

@Damian
Thanks man!

@Phaeton
Dank je wel! Ja, de deal is grandioos!
Een Up TSI zal het niet worden, maar een Up met de basismotorisering zou nog best wel eens een idee zijn. Zou hem eens voorleggen aan mijn vrouw, al heeft die de ogen wel erg op een MiTo. Zij zal er af en toe ook in rijden, als ik met de 4C weg ben.
Vermogen heb ik echt niet nodig. Zuinigheid wel.

Hoeveel km ga je privé mee rijden eigenlijk, paar duizend maar? Als je vrouw al op een mito rekent denk ik niet dat een up nog in de smaak valt, mijn 'oude' up met alle opties en met nieuwe koppelingsset(als het goed is) staat in januari bij mijn garage te koop ;)

Damianw26 zei:
Hoeveel km ga je privé mee rijden eigenlijk, paar duizend maar? Als je vrouw al op een mito rekent denk ik niet dat een up nog in de smaak valt, mijn 'oude' up met alle opties en met nieuwe koppelingsset(als het goed is) staat in januari bij mijn garage te koop ;)

Zal het eens voorleggen. Maar mijn vrouw is niet zomaar bij mij ;)
Die heeft ook een beetje Italiaanse voorliefde.

Wauw, dat ging weer snel!
Maar naast de 4C dus iets anders voor zakelijk gebruik. En dan heeft je vrouw ook nog een auto toch?
Als ik me niet vergis rij je niet graag diesel. Je hebt het pas ook over een Bravo gehad. Is dat niet wat? Net iets comfortabeler dan een Mito, omdat ie ook een segmentje hoger zit. En qua kosten zal dat toch niet veel uitmaken?

Barri zei:
Wauw, dat ging weer snel!
Maar naast de 4C dus iets anders voor zakelijk gebruik. En dan heeft je vrouw ook nog een auto toch?
Als ik me niet vergis rij je niet graag diesel. Je hebt het pas ook over een Bravo gehad. Is dat niet wat? Net iets comfortabeler dan een Mito, omdat ie ook een segmentje hoger zit. En qua kosten zal dat toch niet veel uitmaken?

Mijn vrouw heeft een ypsilon. Die wordt dus ingeruild, anders was ik die gaan gebruiken. Maar die auto is niet echt representatief.
Bravo is een mogelijkheid, alleen ga je die 1 op 16 niet halen.

Barri zei:
Maar ze gebruikt die auto niet als jij aan het werk bent? Of pakt ze dan de 4C?

Klopt. Dan pakt ze de 4C. Zal niet vaak gebeuren overigens. Maar situatie zou zich kunnen voordoen.
De MiTo komt dus ook op privé, niet zakelijk. Daarom wil ik er ook niet al teveel geld aan uitgeven.

Mijn vrouw heeft een ypsilon. Die wordt dus ingeruild, anders was ik die gaan gebruiken. Maar die auto is niet echt representatief.

Met een diesel wel. Althans dat mag ik hopen.

Pa had recentelijk een VW passat TDi als leenauto mee, die heeft daar over 550 km 24 liter diesel mee gebruikt. Een Passat!

1.9JTD is wel een fijne optie dan toch?

Dat is snel gegaan, gaaf! En gefeliciteerd!
Wel een soort-van-bekende auto, in 2014 tijdens het Spettacolo Sportivo in Zandvoort had de importeur deze en een grijs zusje (kenteken eindigend op -50) beschikbaar gesteld, waarbij je kon inschrijven (vervolgens werd er geloot wie mocht) om twee rondjes over het circuit te rijden, ik heb toen in de grijze gereden. Dat smaakte zeker naar meer!

Ik zag ergens de vraag staan over zitruimte die volgens mij niet echt beantwoord is: ik had er met mijn 1,83 geen problemen mee. En ik hou er wel van om het stuur dicht bij me te hebben (ik heb in de meeste auto's juist het probleem dat ik het stuur niet ver genoeg naar me toe kan halen ;) ).

Nico GTR zei:

Pa had recentelijk een VW passat TDi als leenauto mee, die heeft daar over 550 km 24 liter diesel mee gebruikt. Een Passat!

Ik twijfel alleen over een diesel. Ik woon op de grens en tank in Duitsland voor 1.30 de liter. Daarom is de noodzaak minder. Prijsverschil tussen benzine en diesel is in Duitsland namelijk ook kleiner.

@PM zei:
Dat is snel gegaan, gaaf! En gefeliciteerd!
Wel een soort-van-bekende auto, in 2014 tijdens het Spettacolo Sportivo in Zandvoort had de importeur deze en een grijs zusje (kenteken eindigend op -50) beschikbaar gesteld, waarbij je kon inschrijven (vervolgens werd er geloot wie mocht) om twee rondjes over het circuit te rijden, ik heb toen in de grijze gereden. Dat smaakte zeker naar meer!

Ik zag ergens de vraag staan over zitruimte die volgens mij niet echt beantwoord is: ik had er met mijn 1,83 geen problemen mee. En ik hou er wel van om het stuur dicht bij me te hebben (ik heb in de meeste auto's juist het probleem dat ik het stuur niet ver genoeg naar me toe kan halen ;) ).

Cool! Mocht je zelf rijden, of reed je mee? Wat was jouw ervaring van de 4C? :)

Nico GTR zei:

Ik twijfel alleen over een diesel. Ik woon op de grens en tank in Duitsland voor 1.30 de liter. Daarom is de noodzaak minder. Prijsverschil tussen benzine en diesel is in Duitsland namelijk ook kleiner.

Dan ligt het omslagpunt heel anders natuurlijk, maar je kunt dan wel een 130 pk auto rijden met dat verbruik. Das ook iets lekkerder in het dagelijks verkeer denk ik, zeker als je vanuit een QV komt.

Ik heb 'm gevonden. Al een beetje aangepast, prima blok, en dezelfde kleur als de 4C! <https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-benzine-rood-be18e45f-0273-7d6a-e053-e350040a9ce1?cldtidx=1>

Heel gave aankoop! En een erg goede deal kunnen maken. Als ik je beschrijving lees word ik ook wel heel benieuwd naar een 4C, lijkt een fantastische ervaring te zijn. (tu)

@eenvrijenaamiserbijnaniet: Wat een aankoop. Ik kom soms in de file op het stuk Utrecht - Almere een grijze 4C tegen. Dan verbaas ik mij elke keer weer wat er een geweldig geluid uit dat relatief bescheiden blok komt.

Met recht een mini Ferrari! Geniet ervan maar dat is jou als autoliefhebber wel toevertrouwd.

Ben benieuwd overigens hoe je ervaringen zullen zijn met die rijdende zeecontainer met plug-inn formule. Ik ben bang dat we daar behoorlijk negatieve dingen over gaan horen van jouw kant.

Voor de Mito: De 1,6 JTD met 120pk is in Duitsland in elk geval geleverd tot begin 2016 (dat zijn de jongste exemplaren die ik op Autoscout24.de) tegenkom. Zeker als je meer kilometers gaat maken lijkt mij dit de beste optie.

Terug
Bovenaan