Helaas de trend in auto-verkoop-land, meerdere dealers en autobedrijven gehad waar ik het gevoel had niet serieus genomen te worden. Weinig bedrijven die volgens mij nog trots zijn op wat ze verkopen, maar vooral mensen die alleen maar hopen dat je meteen je knaken uit komt geven.
Zoals je wel weet heb ik een hele fijne ervaring met W. P. daar werden we direct serieus genomen en zijn we uiteindelijk ook overgegaan op aankoop van de Fiat, dus het werkte wel, maar denk wel dat hij graag had gehad dat hij hem 1,5 jaar eerder had verkocht, haha.
Overigens van het weekend naar een Mazda-dealer geweest voor een MX-5 (voor een kennis) waar we eigenlijk zonder morren de MX-5 meekregen voor een proefrit, de auto was zeer scherp geprijsd dus we gingen er eigenlijk al heen met het gevoel dat het weleens tegen kon vallen, dat deed hij gelukkig niet. Wel een paar puntjes gevonden waar we kritiek op hadden, beginnend roestblaasje in de wielkast achter (door toedoen van steenslag) en een aardige parkeerdeuk in de deur, de rem rechtsvoor was wat slechter. Ondanks dat de auto goedkoop aangeboden werd en het feit dat hij pas over 12.000 km een beurt hoefde zou de auto voorzien worden van nieuwe TÜV, incl beurt, deuk zou verwijderd worden en de roest behandeld en gespoten, zonder een cent extra te hoeven betalen. De verkoper sprak dan ook de woorden (in het Duits natuurlijk): "Als ik geen vertrouwen had gehad in deze auto en het niet voor deze prijs zou kunnen doen had ik hem wel naar de handel geschopt, dat was hij niet waard!"
Toen dus uiteindelijk gekocht!