Zo, terug van vakantie in Corsica en Italië. 4000km gereden, waarvan 1000 op Corsica. Echt een gruwelijk fantastische vakantie gehad: duiken, zeilen, bergen beklimmen, watervallen bezoeken, decadent doen... Dit was wel zo'n beetje een droomvakantie. Corsica is echt een geweldig eiland. Ik dacht Europa wel zo ongeveer gezien te hebben, maar Corsica is echt volledig anders dan de rest van Europa. Wat een ongelooflijk mooi eiland!!! Wauw! Je mond valt iedere keer weer open als je een bocht omrijdt. Je hebt bergen, watervallen, parelwitte stranden, woestijn, prachtige steden, rotskliffen, etc, etc. Compleet anders dan bijvoorbeeld een Ibiza en echt 10 klappen mooier. Tevens is er enorm veel leven (soms iets te druk op de grote wegen), maar in de binnenlanden tref je dan weer bijna niemand. De wegen zijn allemaal PERFECT geasfalteerd en simpelweg zo enorm bochtig dat je er na 2 weken wel klaar mee bent. Ik heb 1 bergpas echt opgeknald. Wat gaaf! Mijn vriendin zei: prima 1 keer, dus maar eens echt even uitgeleefd. De Giulietta wordt op de rand beter en beter. Een beetje sportief rijden vind ik niet zijn beste kant, dan is die wat zoekende. Maar ga je hem echt op zijn donder geven wordt die beter en beter.
De auto heeft zich tevens geweldig gedragen. We hadden echt teveel spullen bij ons, maar ondanks dat merk je weinig van het gewicht in de auto als het op rijgedrag aankomt. De motor is zo veel levendiger dan de vorige Giulietta, zoveel gretiger. Gasresponse is boven in de toeren echt bizar. Bijna atmosferisch. Ik heb echt zo ongelooflijk genoten van de Giulietta QV op Corsica. De klappen met het schakelen, tunnels, etc. Wat een beleving! Erg veel positieve opmerkingen gekregen. De eigenaar van de plek waar wij verbleven nam mij nog even mee naar zijn schuur, waar binnen een Giulietta Spider, GTV 1750, Montreal en een Ford Mustang Roush stonden. Een enorme liefhebber! Dat is waarom ik Alfisti bent. Over de hele wereld kom je liefhebbers tegen die elkaar enthousiasmeren en ervaringen delen.
Genoeg geluld, tijd voor foto's:
Typisch voor Corsica, beschoten borden. Ze zijn gek op wapens!
Bonifacio, met onbekenden op de voorgrond (vond de setting heel gaaf)
1 van de velen bergpassen op Corsica.
Veel wildlife op Corsica! Wie spot hem/haar?
Uitzicht vanaf 1 van de vele bergpassen
Giully tijdens de zonsondergang
Emotioneel versus rationeel.
Schitterende berg:
Stel jezelf een hier rijdend voor:
Wederom loslopend wild. De kleine wou even poseren:
Sunset:
1 van de vele canyons. Let eens op de kleur waar het water stroomt. Het is bijna oogverblindend in het echt.
Tja, je hebt mooie plekken en je hebt Corsica. Ik ben nog nooit zo vaak sprakeloos geweest:
Hooggebergte. Hoogste punt van Corsica: meer dan 2700 meter!
De woestijn, waar echt geweldige wegen doorheen lopen! Dit is het al iets groenere, dichter bij de kust gelegen, deel.
Sardinië op de achtergrond:
Omgeving Bonifacio:
Mede mogelijk gemaakt door:
Nog 2 telefoonfoto's:
Samen de zonsondergang kijken:
Krapjes op de boot!!
Corsica is auto-heaven! Verder hebben we een huis aangeboden gekregen aan de Riviera de Levante. Iets waar wij eens goed over gaan nadenken de komende tijd en zien wat mogelijk is.