Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Kwa uiterlijk is die Alfa van jou zo veel mooier dan die 1 serie.
Ben eigenlijk alleen fan van de 1e generatie 1 serie coupe.

Barri,

Als je die wagen origineel laat heb je weinig tot geen problemen, ik zeg kopen!

@Barri
De 1.4 multiair is prima. Even goed opletten op het verversen van de olie, maar verder kan je weinig gebeuren. De T-jet 120PK is overigens ook een goede versie, de meest betrouwbare van het stel.
Ik heb inderdaad weer geen panoramadak. Als het kon zat het erop, maar het aanbod van deze Launch Edition is zo beperkt dat je keuzes moet maken ;)
Je moet je echt niet laten tegenhouden een Giulietta te kopen hoor. Auto's zijn echt meer dan betrouwbaar en rijden zo fantastisch dat je iedere keer met een glimlach de auto start en rijdt. Niets voor niets is dit mijn derde.

@Bofkont
Klopt, dit is voor mij de ultieme C-segmenter.

Kan ik me voorstellen Thomas, ik zou die wagen van jou echt verkiezen boven een 140i.
Kom je nu met een 4 serie aan zetten dan moet ik je teleurstellen :}

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@RobEU
Dank je wel! En wat betreft de kleur: ik kan dat volledig beamen. De Giulietta is in deze kleur weer een hele andere auto, zeker met het spoilerpakket. Vooral de diffuser achter maakt het een veel "stevigere" auto. De vorige vind ik in vergelijk met deze toch een beetje een "blote billen gezicht" hebben.
Ik zal snel even wat foto's van het interieur maken, maar om een idee te geven:

Kijk, wij begrijpen elkaar! Het is ook zeker niet zo dat ik dat rood niet mooi vind, maar ik vind het niet per definitie mooier. Hetzelfde bij de Giulia, die zou ik in het blauw of grijs kiezen, niet in het rood. Rood slaat de lijnen van een auto gauw dood (op foto's zie je dit heel goed), en juist een mooi ontwerp moet het hier vaak toch van hebben.
Een matte lak geeft weer een totaal ander effect aan de lijnen, in het geval van de Giulietta geeft dat een heel mooi effect. Op een BMW of Audi zou het instant fout zijn, maar mede dankzij de zwarte delen vind ik het prima kunnen. Dan heb je een heel opvallende, doch niet schreeuwerige auto.
Dat interieur... wauw!

Voor mij is rood meer een pakkende kleur. Die springt eruit, en zeker met de Alfa-rood tint zie je meteen al een speciale kleur rood (net als Rouge Flammé bij Renault). De huidige metallic-matte kleur heeft wat meer gewenning nodig. Het is, gek genoeg, wat subtieler. Laat iets meer het lijnenspel zien, dus heeft ook een wenperiode nodig.
Ik moet bekennen dat ik gisteren de rode mooier vond, en vandaag eigenlijk meer neig naar de metallic matte kleur. Ook omdat je die laatste niet zo heel veel tegenkomt.

@Bofkont
Tja, dat is een keus aan een ieder natuurlijk. Kan mij goed voorstellen dat mensen voor de BMW zouden gaan. Maar ik hou van de lichte neus, wat de Giulietta zo wendbaar maakt. Achterwielaandrijving vind ik in dit segment, met dergelijke korte wielbasissen niet van belang. Het diff trekt je lekker de bocht uit als het moet.

@Rob
De lak is ook uniek volgens de verkoper. Er zijn niet veel af-fabriek matte lakken waar een metallic ondergrond voor wordt gebruikt. Daardoor krijg je dus nog iets van glans in de lak. Ik vind het persoonlijk erg mooi.
Het interieur is natuurlijk helemaal goed en zit ook erg goed in elkaar. Grootste plus ten opzichte van mijn vorige! Alhoewel... die motor en versnellingsbak...:}

@Pausebreak
Nu weet ik eindelijk die kleur van Renault. Zie ze vaak rijden en vond die kleur altijd al zo mooi en veel lijken op Rosso Competizione. Mijn huidige kleur is inderdaad bijzonder zeldzaam.

Ben je even op vakantie en meteen staat er een compleet andere auto hier.*-)

Qua exterieur ben ik er nog niet over uit welke ik mooier vind. Neig daar toch nog steeds naar de vorige, met name door de kleur. Qua interieur en techniek een flinke stap vooruit! Super dat je uiteindelijk je droomversie van je geliefde Giulietta hebt kunnen weten te bemachtigen!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik snap de keuze voor deze QV helemaal, echt een plaatje met deze lak en ik vind die zwarte accenten echt geniaal. Er stond een jaar of wat geleden precies zo'n zelfde bij m'n ouders voor de flat, echt watertanden zo mooi. In de schaduw doet de kleur me ook een beetje denken aan Grigio Platino, dat was toen dé kleur voor de 147.
Veel plezier met deze schitterende Alfa, hoop dat je er veel mooie kilometers mee mag maken (tu)

Pooh, dikke wagen! Lekker man. Kan me voorstellen dat de launch control wel een lekkere douw geeft.
Kleur vind ik trouwens niet eens heel gek. ''Saai'' grijs, maar dan absoluut niet saai :P

Ben jij toevallig morgen weer te vinden op de Cars&Coffee? Ik ben heel benieuwd hoe de wagen er in het echt uitziet.

Hier op Texel staat ook zo'n mooie. En het moet gezegd worden, in het echt is ie veel mooier dan op een plaatje. Heel gaaf!

20170624_140739.jpg

@Auto-fan
Ja het gaat weer eens snel haha. Het is inderdaad qua motorisering en interieur echt een grote stap. Beiden zijn zo veel beter dan de eerste generatie QV.

@Zadelsnuiver
Bedankt voor je lovende woorden. Inderdaad een auto die je in real life moet zien om te begrijpen waarom die zo mooi is. Alle exterieurdelen passen perfect bij elkaar. De donkere accenten, de carbon onderdelen, de kleur, de bumperset. Ik ben er helemaal verliefd op!

@Pietzoveel
Dank, ik doe mijn best. Ondertussen heb ik het Nederlands straatbeeld aardig verbeterd. :}

@Maikelz
Ik had je nog een PM gestuurd dat ik er zou zijn. Helaas toch niet geweest. Mede door het weer en een late stapavond op zaterdag toch maar overgeslagen. Maar we gaan elkaar uiteraard wel zien.

@Kristian
Wat toevallig! En goed om te horen dat jij hem in real life ook beter weet te waarderen dan van een foto. Ik was zaterdag op Italia a Zandvoort en daar stonden er gewoon 5! Volgens mij waren alle Grigio Magnesio Launch Edition's uit Nederland allemaal vertegenwoordigd haha!

Wat betreft Italia a Zandvoort: ik heb wat rondjes over het circuit gedaan. Voor het eerst was mijn vrouw mee, dus dat was erg leuk. Zij was ongelooflijk gespannen toen we de baan op gingen. Gelijk maar even gezegd dat ze vooral moest ontspannen en goed in de stoel moest gaan zitten. Nou, de performance van deze QV is in standaardtrim echt veel beter dan de vorige. De ophanging is veel stugger waardoor de bochtensnelheid beter is. Tevens is de combinatie van deze motor en versnellingsbak echt heerlijk op circuit. Aan het einde van het rechte stuk op Zandvoort reed ik 200km/ph. Vanaf daar ga je vol in de ankers en kun je tijdens het remmen al terugschakelen. Daardoor rem je meer op de motor en kun je een grotere vertraging realiseren. Perfect dus, iets wat met een handbak niet mogelijk was. Ik heb geen enkel moment de handbak gemist!

Nog twee leuke actiefoto's:

va6y5ce7.jpg

pjij8sub.jpg

En er werd gevraagd om paar foto's van het interieur, dus deze gisteren nog even gemaakt (helaas telefoonkwaliteit)

lgg97xiy.jpg

ejlcgxfv.jpg

9r45pbvq.jpg

Thanks Bofkont en Damian.
Zojuist ter bescherming en onderhoud van de lak even de volgende dingen aangeschaft:

Nanolex EX (200ml) om de lak goed te kunnen reinigen en ontvetten voor het aanbrengen van de Spray Sealant.
Nanolex Matte Spray Sealant (100ml), deze gemakkelijke Spray Selaant biedt langdurige bescherming eng eeft geen extra glans.
Eén paar nitril handschoenen om je handen te beschermen tijdens het coaten.
Cotton Applicators voor het aanbrengen van de coating
Nanolex Microfiber Towel (2-pack), hoogwaardige microvezeldoeken voor het afnemen van de cleaner en coating.
103448.jpg

Nanolex Matte Final Finish
102466.jpg

Sealant is dus geen coating. Ik begrijp niet helemaal waarom je niet voor de Nanolex Matte Si3D coating bent gegaan, dat is 2 tientjes duurder dan de kit die je nu hebt en veel duurzamer. Maar ieder z'n keuzes natuurlijk :T.

Micha (tu)

Maar deze sealant is ook een goed product hoor, mits goed aangebracht, zorg ervoor dat je ondergrond brandschoon en vetvrij is.

Tja, ze hebben het wel over coating. Dat is bij die duurdere versie niet het geval. Tevens zitten er volgens mij in die duurdere set geen glas delen. Ik vermoed dat dit meer dan genoeg is. Nogmaals, echt beschermen gaat zo'n coating ook niet doen.
Tevens gaat de auto ook nog naar Autospa Lapaire, dus het lijkt mij voorlopig wel even afdoende.

Het woord coating is natuurlijk een heel algemeen woord, het betekend gewoon een laagje over je lakwerk. In principe is een sealant dat natuurlijk ook, elk product wat je op je lak smeert (ook pindakaas) is een laagje en kun je dus een coating noemen. Waar je het verschil gaat merken is de samenstelling van dat laagje.

Nanolex biedt een Spray Sealant, dat is de meest simpele vorm. Die kun je er simpelweg opspuiten en afnemen maar biedt dus minder bescherming dan een 'echte' Sealant. De gewone sealant is dus wat dat betreft duurzamer, wellicht iets lastiger aan te brengen. De Si3D Matte coating kan ik weinig over vinden, maar in principe gaan alle Si3D coatings langer mee dan sealants, alleen zijn wel vaak lastig om aan te brengen, ik denk dat dat voor een matte lak alleen maar lastiger is.

Wat mij vooral opvalt is dat tegenwoordig producten niet meer in hokjes zijn te duwen. Je hebt waxen met keramische delen en bijvoorbeeld sealents met glasdeeltjes.

Deze producten werken dan weer op basis van nano technologie. Dus ja, zeg het maar. Het gaat naar zeggen 8000km mee. De finish 1000km. Dus die regelmatig bijhouden betekent een jaar lang dekking. Lijkt mij prima.

Wat mij vooral opvalt is dat tegenwoordig producten niet meer in hokjes zijn te duwen. Je hebt waxen met keramische delen en bijvoorbeeld sealents met glasdeeltjes.

Deze producten werken dan weer op basis van nano technologie. Dus ja, zeg het maar. Het gaat naar zeggen 8000km mee. De finish 1000km. Dus die regelmatig bijhouden betekent een jaar lang dekking. Lijkt mij prima.

als je praat over wax/sealants/coatings praat je over een standtijd van het aantal maanden i.p.v kilometers aangezien niet alleen de kilometers maar ook de weersinvloeden een grote rol spelen.

als ik per jaar dus maar 1000km rij maar mijn auto het hele jaar door buiten staat is 1x een spray sealant niet voldoende ;)

schumi1986 zei:

als je praat over wax/sealants/coatings praat je over een standtijd van het aantal maanden i.p.v kilometers aangezien niet alleen de kilometers maar ook de weersinvloeden een grote rol spelen.

als ik per jaar dus maar 1000km rij maar mijn auto het hele jaar door buiten staat is 1x een spray sealant niet voldoende ;)

Deze Duitse fabrikant spreekt toch echt over kilometers in plaats van maanden op zijn website.

De auto heeft nu trouwens Pirelli P Zero Rosso banden eronder. Wat een ongelooflijk slechte band. Op zandvoort krijsten de wielen het uit. Tevens zijn ze, met nog 4mm gecupt en zijn het enorme lawaaimakers. Tijd dus voor een wissel naar mijn geliefde bandjes die net zijn afgeleverd:

d7dmibyy.jpg

Bij de RDW keuring was het chassisnummer verkeerd genoteerd door de RDW. Hierdoor is dit in de aangifte (die naderhand daar ter plekke is opgesteld) ook misgegaan gezien de autopapieren reeds ingeleverd waren en de gegevens van de RDW zijn gebruikt. Hierdoor heb ik vorige week gewoon de BPM betaald en was er bij de belastingdienst ook geen foutmelding. Pas daarna kwam ik er stom toevallig achter toen ik het betaalverzoek nogmaals opende.
Daarna vele uren moeten bellen met RDW en Belastingdienst. Dit hadden zij nog nooit meegemaakt en moet dus handmatig rechtgezet worden. Dat is nu net gelukkig gedaan. Aankomende donderdag krijg ik de autopapieren.(tu)

@Maikelz
Ik had je nog een PM gestuurd dat ik er zou zijn. Helaas toch niet geweest. Mede door het weer en een late stapavond op zaterdag toch maar overgeslagen. Maar we gaan elkaar uiteraard wel zien.

Heb hem gelezen inderdaad. Het weer was inderdaad niet fantastisch, ook de opkomst viel dit keer mee, maar er stond wel weer heel mooi spul ^^.

Ik vrees wel dat je wat beter moet gaan zoeken om me te herkennen. Mijn nieuwe auto is wat meer een sleeper en valt daarmee ook stukken minder op dan de vorige ;)

Gelukkig dat je zelf het ''foutje'' van de RDW ontdekte, dat had een hoop gezeik kunnen opleveren op termijn..

@Nico
Jep, weg uit de automatisering in de handen van de ambtenaren. Dan wordt het spannend. Heb er ook bovenop gezeten.

@Maikelz
Ja, dat vermoedde ik al wat betreft Cars & Coffee.
Zo'n S60 is wel heel gaaf trouwens. Mocht je mij niet opvallen, toeter dan maar een keer als je me ziet. Weet ik voldoende.
Wat betreft de RDW en belastingdienst: als ik niets had gedaan en het was mij niet opgevallen was het wel sneller gegaan, maar had ik al die tijd gewoon een kentekenbewijs met een niet matchend chassisnummer gehad. Echter, omdat alle instanties hem verkeerd hadden staan was het niemand opgevallen. :D

Haha nee hoor. Een ieder is vrij te vinden over Kumho wat die wil. Maar een ieder is ook vrij de PS91 eens zelf onder zijn auto te schroeven en zijn mening te herzien. Simpelweg geniale band voor zijn prijs.

Er is trouwens ook bijna iets anders besteld: Magneti Marelli SS900R. :T

Wat een ontiegelijk vervelende auto Thomas, pfff...... Helaas was ik verhinderd om naar Italia a Zandvoort te gaan. :(

@Bofkont
Gezellig! Je bent altijd welkom!

@Barri
Ja, ik hoop alleen niet dat het te luid is. Mocht het wel zo zijn, dan gaat die er weer onderuit.

@Brent
Verschrikkelijk inderdaad. Jammer dat je niet kon komen. Volgende keer beter (tu)

Uitlaat besteld trouwens :-D

Ik ontving van de trouwfotograaf nog een aantal foto's van mijn auto tijdens ons huwelijk. Die wou ik jullie niet onthouden. En jeetje, wat was het toch een ongelooflijk mooi apparaat. Klein beetje missen doe ik haar nu wel:

3zwvlo8e.jpg

zbuajh2o.jpg

epxfy5q8.jpg

Blijft ook een schitterende auto. Ik begrijp alleen niet waarom die roosters om de mistlampen niet 'echt gaas' zijn... (zie je bij meer merken) Nu is dit toch luchtweerstand verhogend en heb je daarnaast geen extra koelwind voor de remschijven.

De laatste zal ongetwijfeld stukken beter sturen, maar de voorlaatste heeft een ontzettend mooi kleurtje. Ik hou wel van dat opvallende.

..ook maar ff reageren..B)
supervette nieuwe alfa(tu)

enne...200 p/u einde rechte stuk zandvoort is serieus snel;;kom niet harder als 183.4 op gps

lex1976 zei:
..ook maar ff reageren..B)
supervette nieuwe alfa(tu)

enne...200 p/u einde rechte stuk zandvoort is serieus snel;;kom niet harder als 183.4 op gps

Thanks! In de volgende video zie je heel goed mijn snelheid rechtuit. De camerawagen is een Giulietta QV met exact dezelfde aanpassingen die ik ook op mijn vorige had (290-300pk), plus dat hij dus ook veel betere remmen heeft. Ook ben ik iets "voorzichtiger"... ;)

https://youtu.be/gbpBEAE8zho?t=3m40s

Al zoekende op de Alfa Romeo Giulietta QV kwam ik op dit forum. Ik vind het een erg mooie auto en dacht er over om deze als opvolger voor mijn huidige auto te kopen maar tests op het internet schrikken mij af. Een Megane RS of Golf GTI zijn minder mooi maar worden wel veel hoger aangeschreven als het om het rijden gaat.

Er wordt geschreven dat het geen echte hot hatch is en dat hij op geen enkele manier in de buurt komt van de concurrentie. Dit schrijft bijvoorbeeld EVO (zeer goed bekend staand Engels blad) over de QV met nieuwe motor:

But set your sights on what, in a more focused hot hatch, would be the reason for owning one – a little on-the-limit playtime – and the Alfa’s initial sense of composure and control dissolves into rather scrappy understeer accompanied by a surprising amount of body lean, and there’s very little you can do with the throttle to modify the cornering attitude. Although ride quality, on the whole, is acceptable, the chassis reacts badly to sharp bumps, sending an unpleasant thud through the body structure.

Hoe vind jij dat (vooral op het circuit)?

Je kan trouwens nog een stuk harder op het rechte stuk. Je kan veel later remmen en zeker bij een FWD auto zou ik 'm de bocht "in remmen" om druk op de voorbanden te houden (minder onderstuur). Begin hard te remmen en bouw het daarna rustig af (eigenlijk omgekeerd van hoe je op de openbare weg remt). Op het circuit moet je eigenlijk altijd gas geven of remmen; tijdens het remmen of gas geven heb je meer controle dan wanneer je geen van beide doet.

Terug
Bovenaan