@Bofkont
Ja, je ziet mensen nu ook echt met de ogen richting de intercooler kijken als zij voor de auto staan. Hij valt ook best op en inderdaad, het lijkt nu om een echt serieuze machine te gaan. De locatie kom ik geregeld: "this is where the magic happens"
@Barri
Dat klopt. Van bekenden waar ik niets tegen heb gezegd hoor ik geen reactie. Dus die valt het niet op. Anderzijds, wellicht hebben de mensen het ook nog niet goed gezien, want ik vind hem wel degelijk opvallen.
@Omniradius
Er kan nog heel erg veel, maar voor mij is het zo goed. De auto is snel genoeg, biedt veel plezier en ziet er fantastisch uit. Dit is het eindstadium. Nu is het tijd voor het grote genieten.
@Nico GTR
Dat klopt, je kunt heel erg ver gaan. De interne delen kunnen ongeveer 400PK goed handelen. Maar daar moet inderdaad een grotere turbo, grotere injectoren, grotere brandstofpomp en grotere nokkenas wel voor geïnstalleerd worden. Daar heb ik gewoon geen zin meer in. Het is goed zo, want ja, hoe snel wil je een auto hebben? Van 70 naar 170 is gewoon in een flits voorbij. Ongekend hoe hard dat gaat. Het is zo prima
@Schumi1986
Over geld praat ik niet. Wel kan ik aangeven dat ik altijd kwaliteit wil, maar ook niet onbeperkt maar geld over de brug smijt. Het moet wel in verhouding staan.
Om je een idee te geven: een vrouw met een Giulietta QV met 550PK heeft in totaal bijna 50.000 euro eraan vertimmerd. Dat zijn bedragen waar ik niet eens in de buurt kom. Bizar. Maar goed, dan heb je natuurlijk wel wat unieks.
@S Velthuis
Omdat de intercooler een lagere inlaattemperatuur creëert, wat ook resulteert in een veel(!) lagere uitlaatgastemperatuur. En aan een te hoge uitlaatgastemperatuur overlijdt een turbo het vaakst. Natuurlijk betekent koude lucht meer druk, wat weer betekent dat de turbo harder moet werken, maar dat is in geen vergelijk met de daling in uitlaatgastemperatuur.
@auto-fan & Tinman
Ik begrijp jullie standpunt. Gisteravond is de slang vervangen maar was er te weinig tijd de intercooler te demonteren en zwart te spuiten. Ik laat het voor nu even zo en zie wel of het mij gaat storen of niet in de toekomst.