Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Of alleen op een standaard Giulietta, maar iig niet op een TBI.
vertmaori zei:In Remscheid staat een fraaie TBi in 8C rosso...
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zeker. Het wordt of aankomende zaterdag, of volgende week dinsdag/woensdag dat ik er naar toe ga. Ik heb 2 modellen op het oog en woensdag weet ik welke het gaat worden. Beide in dezelfde kleur en eigenlijk grotendeels zelfde uitvoering.
En mooi dat ze zijn....![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik kan jullie wel blij maken: het wordt een Alfa Romeo Giulietta Rosso Competizione Limited Edition!
British Racing Green zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Zeker. Het wordt of aankomende zaterdag, of volgende week dinsdag/woensdag dat ik er naar toe ga. Ik heb 2 modellen op het oog en woensdag weet ik welke het gaat worden. Beide in dezelfde kleur en eigenlijk grotendeels zelfde uitvoering.
En mooi dat ze zijn....![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik kan jullie wel blij maken: het wordt een Alfa Romeo Giulietta Rosso Competizione Limited Edition!
Dus je bent al in Duitsland en de wagen is gewikt en goed bevonden?
British Racing Green zei:Ah zo,
en die 2e houdt hem desgevallend voor je vast tot volgende week?
Barri zei:Als het degene is die ik vind (met volledig leer), dan vind ik 'm best ver weg staan!
British Racing Green zei:Klinkt inderdaad goed,
je hebt intussen al enige ervaring met het halen van pareltjes uit Duitsland,
en Alfa-gekken zijn een ras apart, zullen zo te horen wel gelijkgestemde zielen zijn,
dus het lijkt erop alsof NL eind volgende week een schitterende Giuletta rijker is.
Ik lees het wel en zie ter gelegener tijd wel foto's passeren.
vertmaori zei:Staat één van de exemplaren in de voormalige DDR? Dat is op 10 km van mijn schoonmoeder...
Anders ik wel. Het is dat ik mega druk ben met werk deze week anders had ik geen nagels meer over Nico.Nico GTR zei:Zelfs ik vind het spannend.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:vertmaori zei:Staat één van de exemplaren in de voormalige DDR? Dat is op 10 km van mijn schoonmoeder...
Klopt! Kan je schoonmoeder niet alvast even een kijkje nemen?![]()
vertmaori zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:vertmaori zei:Staat één van de exemplaren in de voormalige DDR? Dat is op 10 km van mijn schoonmoeder...
Klopt! Kan je schoonmoeder niet alvast even een kijkje nemen?![]()
Laat ik het zo zeggen: haar man koopt zijn auto (meestal Mercedes) nooit daar in de regio... veel wegen zijn nogal stuiterig, ze rijden er als gekken, plegen relatief weinig onderhoud etc etc.
De snelweg erheen (de 20) is wel lekker rustig, kun je flink gassen om e.e.a. uit te testen.
Nico GTR zei:De snelweg wel......al die hobbels in combinatie met een fragiel maar doch goed uitgedacht Italiaans onderstel.....oei!![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Nico GTR zei:De snelweg wel......al die hobbels in combinatie met een fragiel maar doch goed uitgedacht Italiaans onderstel.....oei!![]()
Je bent wel eens in Italië geweest? Klinkt exact als de omschrijving
Anyway we gaan morgen wel zien welke het gaat worden...
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Anders ik wel. Het is dat ik mega druk ben met werk deze week anders had ik geen nagels meer over Nico.Nico GTR zei:Zelfs ik vind het spannend.![]()
Als ik de tweede auto haal, die dus ver weg staat, rij ik die op een exportkenteken terug. Bij die van zaterdag gebruik ik een Duits handelskenteken. Voordeel bij dat exportkenteken is dat ik, na vrijwaring van wegenbelasting en de keuring met indienen van de bpm aanvraag, er gewoon mee mag rijden in Nederland.
schumi1986 zei:Ah precies ja er zit verschil tussen het exportkenteken (rood vlakje) en het 5 daags kenteken (geel vlakje) my bad..
Overigens heb je wel veel vertrouwen in die 2 occasions zeg, je noemde eerder al zeker 1 van die 2 mee te nemen, zelf ben ik ook naar heel veel auto's gaan kijken die volgens eigenaar en advertentie in topstaat zijn echter blijkt dat zeker niet altijd te zijn en als de eigenaar door heeft dat je van ver moet komen is de uitspraak 'top staat' lang niet altijd serieus te nemen aangezien de eigenaar er vanuit gaat dat je toch niet voor niets komt.
Aan de andere kant heb je wel bewezen dat je er een grote zak geld tegenaan gooit om de auto naar 'top staat' te brengen en zijn dus alleen de aanwezige opties voor jou al een goede reden om er zeker van te zijn dat je 1 van de 2 dit weekend gaat meenemen?
British Racing Green zei:Succes!!!
En anders dinsdag richting Zwitserse grens![]()
Dat klopt dan weer wel. We gaan het zien. Dank!Barri zei:Nee, die andere staat toch bijna tegen de Poolse grens?
Anyway, succes zaterdag! Ik ben benieuwd!
Ik kon de Giulietta niet aan een betere en enthousiastere koper verkopen. Hij woont ook gewoon op 2 km afstand van mij, dus ik ga hem vaak zien. Ik zie zelfs nog wel een vriendschap ontstaan, want de koper en zijn vriendin zijn precies dezelfde types als mijn vriendin en ik. Oh en die naam: die heeft mijn vriendin al bedacht: Rossi! We zijn beide helemaal fan van Valentino, dus die naam was niet meer zo moeilijk.Nico GTR zei:Giully gaat naar een goed huis.
Ben ook wel benieuwd welke bijnaam Giully 2.0 krijgt.![]()
Barri zei:Ik ben wel benieuwd wat jouw praktijkverbruik gaat worden. Ik ken iemand die rijdt er 1:9 mee. En begin januari weet ik wellicht een mooie te koop (ook Rosso Competizione, met panoramadak), dus wie weet. Ik denk echter dat ik de gebruikskosten te hoog vind.
Thanks man! Hij staat bij jou in de buurt. Op 't Bruggert, of hoe ze dat ook noemen.Bossinkje zei:Leuk dat hij in Enschede blijft, dan zal ik hem vast nog wel eens zienBen benieuwd naar de opvolger, veel succes zaterdag!!
Inderdaad. Maar simpel gezegd is hij geaccepteerd NA je bezoek aan de RDW keuring, NA het indienen van je BPM aangifte en NA het vrijwaren van de auto voor Nederlandse wegenbelasting voor de duur van 2 weken voor buitenlandse kentekens.Bofkont zei:Spannend Thomas ben weer zeer benieuwd !!
Over het export kenteken heb ik de laatst weken ook veel research gedaan.
Al je precies volgens de letter van de wet gaat kijken zijn ze in Nederland niet toegestaan, maar dan komt het:
Het Duitse export kenteken met rood vlak is een Europees erkend kenteken, en in die hoedanigheid moet Nederland die ook erkennen/toestaan.
Zijn al meerdere rechtszaken om geweest en in de praktijk krijg je gelijk van de rechter en zal je er niets van overkomen.
Probleem is dat sommige overijverige agenten niet precies weten hoe dit zit.
Vreemd dat Nederland hier nog steeds geen werk van heeft gemaakt om hun eigen wetgeving aan te passen.
De Europese wetgeving overstijgt de Nederlandse in dit geval.
Bossinkje zei:Ik duim voor je.Veel plezier en succes alvast morgen!