Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Tomolino zei:
Dat gaat behoorlijk ervandoor zeg, dit gaat niet goed zijn voor je verbruik ben ik bang. :}

Vooral de veranderde rijstijl zal invloed hebben op het verbruik, want echt meer zal hij niet gaan verbruiken. Maar inderdaad, door de manier hoe vaak je het vermogen aanspreekt wel.

Nissan GT-R zei:
Nee altijd minder verbruik met tuning he :p althans daar adverteren de meesten mee. Is niks van waar. Maar daar gaat het niet om..

Wauw. klinkt goed zo in de auto door mijn speakers en gaat er goed vandoor. Al heb ik de indruk dat ie nog wat sneller kan. Of had je het pedaal niet vol ingedrukt?

De 1.4 klinkt echt magistraal. Hij klinkt mooier dan de Abarth. Die was vooral heel erg luid, maar weinig subtiel. De Giulietta heeft dan geen laatste demper meer, maar nog wel de (kleine) middendemper. Deze filtert alles ruis, waardoor er enkel echt een mooie toon overblijft. Gisteren rondom Rotterdam veel in tunnels gereden en tsja, dan klinkt het echt super!

[size=large]Goed, Savali dus:[/size]

Gisteren om 12.00 een afspraak gemaakt. Eenmaal aangekomen was Ronald (de man achter Savali) nog niet zo ver. Daar Savali onderdeel is van Vireo auto (officiele Alfa Romeo dealer en hierdoor vervalt garantie ook niet door de aanpassingen van Savali) even mooi kunnen wachten in de showroom. Hierbij nog even in een 4C gezeten en wat andere modellen uitgeprobeerd.

2nvqauw.jpg

Daarna kwam Ronald naar mij toe en hebben we eerst een half uur gepraat over waarom ik voor Savali heb gekozen en niet voor bijvoorbeeld Revlimit. Ik heb hierbij aangegeven dat het totaalplaatje (ervaring, deskundigheid, reeds opgedane ervaring met de Abarth en de gunfactor) doorslaggevend was. Ronald is daarbij zeer geïnteresseerd in wat andere partijen doen, dus we hebben lang met de laptop vermogensgrafieken en motorwaarden bekeken. Erg interessant en het is duidelijk dat Ronald merkt dat er om hem heen ook niet stilgezeten wordt.

Toen was het tijd om met mijn auto aan de slag te gaan. Savali werkt met een sjabloonbestand, wat eigenlijk betekent dat het een reeds geschreven stuk software is op deze specifieke motor en per wagen op wensen kan worden aangepast. Mijn wens was wat meer explosiviteit bij gasherneming en het laten ploffen bij overschakelen. Helaas is mijn computer van het merk Magneti Marelli. Op mijn vorige Bravo en Abarth waren deze van Bosch. Kort gezegd is de huidige computer veel minder geavanceerd dan de Bosch computer. Deze had voor het ploffen bij overschakelen bijvoorbeeld een aparte tabel, terwijl mijn huidige computer dat niet heeft. De keuze was dan om de ontsteking te vertragen bij overschakelen, maar we hebben ervoor gekozen dit niet te doen, daar de ontsteking erg vroeg staat bij gasherneming. Dit zou te grote klappen op de motor geven.
Wel heeft Ronald de DNA standen van de auto aangepakt. Dynamic is nu beter te bereiden in de stad en Normal is nu te gebruiken, zonder dat je 2 seconden moet wachten totdat er überhaupt wat gebeurd.

2py7ql3.jpg

28015ad.jpg

2vmwr45.jpg

Ronald is daarna nog specifiek bezig gegaan met turbodruk waarden en heeft een deel van de software aangepast op mijn Ragazzon uitlaat. Alles om de software zo optimaal mogelijk af te stellen op mijn auto. Hij vond overigens mijn multiair erg goed en vlot aanvoelen. Nadat hij de software rond had (ongeveer een half uur), is hij de software gaan uploaden in de auto en vervolgens buiten de auto gaan inleren:

https://www.youtube.com/watch?v=SIZIQjXPpwU

Nadat dit proces ook gedaan was zijn Ronald en ik een behoorlijk stuk gaan rijden. Wat direct opvalt is het karakter van de multiair. Helaas is het explosieve wat de Bravo en de Abarth hadden er niet ingekomen. Dit komt volgens Ronald doordat er altijd een vertraging zit in de aansturing van de multiair module. Op het moment van het pedaal intrappen moet de computer de waarden voor de kleppen berekenen en dit vervolgens doorgeven. Dan moeten de kleppen zich vervolgens stellen. Hoe snel dit proces ook gaat, het duurt simpelweg even voordat er wat gebeurd. Echter, deze uitvoering van de 1.4 multiair is wel uitgerust met een grote GT1446 turbo van Garrett. En dat is te merken! Ik ben echt verbaasd dat dit nog een 1.4 betreft. De Bravo en Abarth waren snel, maar vooral in het middengebied. De Giulietta begint echter pas echt te leven vanaf 3500 toeren. En dan gaat het in 1 streep door naar de toerenbegrenzer op 6500 toeren, daar ik eerst altijd bij 5700 toeren schakelde. Het exacte vermogen weten we niet, maar volgens Ronald kunnen we dit nog een keer gaan meten als er even wat meer tijd is. Ik ben erg benieuwd, want het is overduidelijk de krachtigste auto die ik tot heden heb gehad. En, tegen de 200PK in een Giulietta is ook gewoon veel. De auto is nu precies zoals ik hem wou hebben, dus Ronald heeft echt uitstekend werk geleverd. Hoe hard het dan gaat?:

https://www.youtube.com/watch?v=zQ6GeSTavAI

Hard dus. Ik krijg nu het gevoel in een hothatch te rijden en dat ik precies waar ik naar opzoek was.

Ze hebben zoals altijd weer mooi werk geleverd, ziet er erg goed uit en ook fijn dat ze zo ruim de tijd voor je nemen.
Zelf heb ik vooral ervaring met squadra tuning, deze nog in je overweging meegenomen?

Next, de velgen?

Tomolino zei:
Ze hebben zoals altijd weer mooi werk geleverd, ziet er erg goed uit en ook fijn dat ze zo ruim de tijd voor je nemen.
Zelf heb ik vooral ervaring met squadra tuning, deze nog in je overweging meegenomen?

Next, de velgen?

Nee, de keuze tussen Squadra en Savali was voor mij snel gemaakt. Savali is dealer gelieerd en dus voor mij een stuk saver.
De velgen zijn inderdaad next. Ik heb ze reeds besteld maar moet nog te horen krijgen wanneer ze geleverd gaan worden daar ze niet op voorraad zijn. Tevens worden de remklauwen geel en komen er titanium spiegelkappen die matchen bij de velgen! (tu)

Oke, duidelijk en logisch verhaal, dan had het inderdaad ook mijn voorkeur gehad.
Ben heel benieuwd hoe de gele klauwen gaan staan, gewaagde keuze.

Zoals een docent van mij zei, multiair heeft nog wat ontwikkeling door te maken. MAAR! zodra ze daarmee klaar zijn, want dat gaat ze wel lukken, heb je een van de meest betrouwbare en gerafineerde systemen die je kan hebben. En dat dan uit italie. :D

Maar goed, 4C wauw! Ik hoop ook dat die flink naar beneden gaat komende 5 jaar. Dan wil ik er ook wel eentje. En jammer van de computer, maar om die ook te vervangen.
En goed om te horen dat het bevalt. Wat kunnen zij doen met de 1750? Of heb je daar geen weet van?

Nissan GT-R zei:
Zoals een docent van mij zei, multiair heeft nog wat ontwikkeling door te maken. MAAR! zodra ze daarmee klaar zijn, want dat gaat ze wel lukken, heb je een van de meest betrouwbare en gerafineerde systemen die je kan hebben. En dat dan uit italie. :D

Maar goed, 4C wauw! Ik hoop ook dat die flink naar beneden gaat komende 5 jaar. Dan wil ik er ook wel eentje. En jammer van de computer, maar om die ook te vervangen.
En goed om te horen dat het bevalt. Wat kunnen zij doen met de 1750? Of heb je daar geen weet van?

Jawel, ik stond er naast 1 gisteren die rond de 300pk zat. Helaas geen foto van gemaakt, maar die werd nog dezelfde middag afgebouwd. En 300pk in een Giulietta gaat aardig vooruit volgens mij, als ik na ga hoe hard die van mij al gaat... *-)

Ik ga je filmpjes vanavond even kijken, maar je verhaal is top. Mooie ervaring en fijn dat ie helemaal top bevalt zo! (tu)

Zojuist even alvast remklauwstickers gekocht: https://www.qverde.nl/shop/categorieen/producten/?Alfa+Romeo+Emblemen+%28+enveloppe+excl+trace%29%2F+stickers%2C+raamstreamers+Remklauwstickers+%22+Alfa+Romeo%22/3D633778471D426C91C74D9B97D577C6

Tevens ga ik vandaag de remklauwverf halen. Het wordt donker geel, een beetje naar dit KLIK idee. De titanium spiegelkappen komen over ongeveer anderhalve week binnen. De velgen is wel een dingetje. Die zijn in heel Europa niet meer op voorraad en moeten door de fabriek eerst weer geproduceerd worden. Gaat derhalve 4 weken duren verwacht de importeur.
Ik word ook helemaal gek van die importeur. Het lijkt er bijna op of men gewoon geen velgen WIL verkopen. Continu moet ik er achteraan zitten.

Even wat geknutseld in photoshop, dit wordt het dan uiteindelijk:

10hrol2.jpg

Even een vraag aan een ieder. Ik vind de flank wat saai en het QV logo maakt het wel af. Echter, ik heb een hekel aan "wel willen maar niet kunnen" (alhoewel dat niet echt opgaat en de snelheid op niveau van een standaard QV ligt), maar ik wil wel wat met die flank. QV badge, ja of nee? Of eventueel andere ideeën?

Nee, niet doen. Als je al iets wil van sticker ga dan voor een een Italiaanse vlag. Maar geen QV emblemen op een niet QV. Ook al zullen niet veel mensen het verschil zien tussen een echte QV en een Multi air met sport pack 2 of 3. De kleinere remschijven van de multi air zullen alleen kenners opmerken, en de start stop knop die de QV niet heeft zie je alleen van binnen.

Ik zou het ook niet doen. Gevalletje 'sok in je onderbroek' krijg je dan. Lekker zo laten. Ziet er echt prachtig uit. (tu)

Carfanatic zei:
een qv-line logo?
pack_qv_line.jpg

$_27.JPG
Haha, dat QV line logo vind ik dus de ultieme "wel willen maar niet kunnen" logo. Nee, dat vind ik niets. Dan vind ik het sportiva logo mooier, maar is ook een specifieke uitvoering.

@JM GP
Ik ben toevallig nu aan het kijken naar een Brembo set, maar weet dit nog niet zeker.

@Rob
Ik had in Photoshop even het logo weggehaald, maar dat wordt dan wel ineens erg "kaal".
Is dit niet wat, iets groter (formaat QV badge) en natuurlijk op een Giulietta ipv Mito:

v595de.jpg

In de Photoshop had ik trouwens nog niet de donkere spiegelkappen meegenomen.

Vandaag een nieuwe voorruit laten zetten bij Carglass. Had een sterretje wat niet meer te repareren was.

Verder zijn die spiegelkappen besteld, maar die worden pas rond 7 januari geleverd. De velgen blijft een dingetje. Die komen ook op zijn vroegst half januari en zijn nog steeds niet besteld. Doordat MOMO dacht dat het wel eens prettig is om echt vakantie te vieren met het hele bedrijf zijn zij tot 4 januari onbereikbaar. Daarna moet de beschikbaarheid nog maar blijken. Wordt dus spannend. Webshop willen vooral verkopen en komen met alternatieven aan die wel op voorraad zijn. Ik heb echter mijn oog op de MOMO's dus, die worden het sowieso.

British Racing Green zei:
Ik zou ook eerder aan een Italiaanse vlag denken...

Vind ik een hele goede optie, alleen dan krijg je gele remklauwen en een groen,wit,rood stickertje erboven. Dat is misschien iets teveel kleur allemaal. Met rode remklauwen was dat wel mooi geweest denk ik.

Jaja keuzes...*-)

Ik vind gespoten klauwen over het algemeen wel mooi, maar geel lijkt me dan weer niets. Een vriend van mij had gele klauwen en dat was elke week wielen los om te poetsen want ze worden echt heel snel pekkig. Rood zou imho veel mooier contrasteren met de kleur van de koets of als je toch in de trant van geel wilt blijven dan liever een brons of messing kleur.

Over de sticker op de flank, QV zou ik ook nooit doen, wellicht een mooi alfa "slang" logo in zelfde kleur als de remklauwen uiteindelijk gaan worden?

hoodsnake1.jpg

Zadelsnuiver zei:
Ik vind gespoten klauwen over het algemeen wel mooi, maar geel lijkt me dan weer niets. Een vriend van mij had gele klauwen en dat was elke week wielen los om te poetsen want ze worden echt heel snel pekkig. Rood zou imho veel mooier contrasteren met de kleur van de koets of als je toch in de trant van geel wilt blijven dan liever een brons of messing kleur.

Over de sticker op de flank, QV zou ik ook nooit doen, wellicht een mooi alfa "slang" logo in zelfde kleur als de remklauwen uiteindelijk gaan worden?

hoodsnake1.jpg

Dat is toevallig. De slang spookt ook de hele tijd door mijn hoofd. In het wit dan. Lijkt mij erg gaaf! De remklauwen doe ik wel geel. Ik weet zeker dat het ongelooflijk gaaf gaat staan. De Brembo remklauwen ben ik nog mee bezig, maar de verkoper vraagt een aardig bedrag en dan moeten de remblokken en schijven plus montage er nog bij. Dat is niet mals. Twijfel dus. Anders gewoon de huidige klauwen geel. De stickers voor op de remklauwen heb ik ondertussen thuis.

Waarom üperhaupt auto rijden :T
Over personalisering van een auto kun je alle kanten mee op, ik ben eerlijk gezegd ook niet zo van de stickers.
Maar eerlijk is eerlijk, Thomas heeft altijd wel goede smaak en doet alles zeer subtiel smaakvol.

Bofkont zei:
Waarom üperhaupt auto rijden :T
Over personalisering van een auto kun je alle kanten mee op, ik ben eerlijk gezegd ook niet zo van de stickers.
Maar eerlijk is eerlijk, Thomas heeft altijd wel goede smaak en doet alles zeer subtiel smaakvol.
De Abarth was ook heerlijk subtiel :T
Nee, de auto mag best wat uitstralen, als het maar stijlvol blijft en geen foute of ordi uitstraling krijgt. Dat ga ik echt voorkomen. Daarom doe ik eerst de remmen en velgen. Pas daarna doe ik de flank. Is de auto al volmaakt met de remmen en velgen, dan laat ik haar hoe ze is en anders komt er ook nog wat op de flank. Van wat ik nu denk, komt er nog wel wat op de flank. Maar goed, eerst maar eens zien.

Kan wel slecht tegen wachten. Je wilt wat met die velgen, maar je moet maar wachten totdat die Italianen klaar zijn met de vakantie. :(

NL heeft ook vakantie, niet echt heel vreemd toch?
Gele klauwen lijkt me ook niets, zelfde voor qvplaatjes.
Zou de klauwen in zwart/carrosseriekleur doen en een vlaggetje evt met slang op de flanken.

Wees blij dat ze nog gemaakt worden. Ik heb mijn Momo-velgen destijds uiteindelijk tweedehands (wel nagenoeg nieuw en ook echt als nieuw) moeten kopen.

R-W zei:
Zou de klauwen in zwart/carrosseriekleur doen en een vlaggetje evt met slang op de flanken.

Twee weken compleet dicht zul je in Nederland niet snel zien. Dat betekent niet alleen productiestop, maar ook retail en backoffice. Zeker raar als je retailkanaal wel doorwerkt en dus aanvragen verwerkt.

Klauwen worden wel geel. Dat wordt echt wel mooi, maar dat moet je van mij aannemen. Flank zien we daarna wel weer even.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
R-W zei:

Twee weken compleet dicht zul je in Nederland niet snel zien. Dat betekent niet alleen productiestop, maar ook retail en backoffice. Zeker raar als je retailkanaal wel doorwerkt en dus aanvragen verwerkt.

Klauwen worden wel geel. Dat wordt echt wel mooi, maar dat moet je van mij aannemen. Flank zien we daarna wel weer even.

Ik kan er hier toch zo een aantal grote noemen die deze dagen dicht zijn, te duur om steeds opnieuw te moeten opstarten en weer afzetten bijv.

Gele klauwen is mij te autostyle maar als jij dat tof vindt, doen!

QV sticker op de zijkant moet kunnen, ik heb er zelf ook 1 opzitten; een 3D sticker in een klein formaat. Ben wel benieuwd naar meer updates en foto's.

ja hoor,doen gele klauwen(tu)zal echt gaaf staan op een donkere auto.
rood is veel meer sjonnie dan geel!
heb zelf ook gele brembo's gedaan,al moet ik dat nog steeds een x overnieuw doen want heb ik echt heel belabberd gedaan.
TIP
gebruik lekker een potje verf en kwast,sommige verf uit een spuitbus is zo enorm dun dat word heel moeilijk om het echt super net te krijgen.
heb zelf eerst gele spuitbus gebruikt,lopen zoeken naar het kleurnr van de gele porsche klauwen.
die verf was zo dun..zit er dus helemaal niet netjes op.
toen ff een kleurtje geel uitgezocht bij de gamma..maar moet er nog steeds op:D

lex1976 zei:
ja hoor,doen gele klauwen(tu)zal echt gaaf staan op een donkere auto.
rood is veel meer sjonnie dan geel!
heb zelf ook gele brembo's gedaan,al moet ik dat nog steeds een x overnieuw doen want heb ik echt heel belabberd gedaan.
TIP
gebruik lekker een potje verf en kwast,sommige verf uit een spuitbus is zo enorm dun dat word heel moeilijk om het echt super net te krijgen.
heb zelf eerst gele spuitbus gebruikt,lopen zoeken naar het kleurnr van de gele porsche klauwen.
die verf was zo dun..zit er dus helemaal niet netjes op.
toen ff een kleurtje geel uitgezocht bij de gamma..maar moet er nog steeds op:D

Gelukkig ook nog mensen die het wel mooi vinden. :p
Ik heb echt goede kwalitatieve verf gehaald. Dit betreft wel een spuitbus, maar ik wordt geholpen door iemand die ook velgen spuit, dus dat moet vast en zeker goed gaan.

Begrijp me niet verkeerd, het kan zeker wel goed staan, mijn kritiek is echter dat gele remklauwen er heel snel smoezelig uit gaan zien ivm het remvuil wat zich daar op gaat hopen. Maargoed het is jouw auto natuurlijk :D

Zadelsnuiver zei:
Begrijp me niet verkeerd, het kan zeker wel goed staan, mijn kritiek is echter dat gele remklauwen er heel snel smoezelig uit gaan zien ivm het remvuil wat zich daar op gaat hopen. Maargoed het is jouw auto natuurlijk :D

Ik ga trachten ze goed schoon te houden, dus laten we hopen dat het mooi blijft. Er zit nu trouwens schot in de velgen. Er schijnt in Engeland nog een set in de geschikte maat aanwezig te zijn. De Engelse webshop gaat nog 1 keer alles checken en dan zet ik hem in bestelling.
Ik werd ook nog gebeld door een Nederlandse webshop met het heugelijke nieuws dat er een set beschikbaar was gekomen. Echter, ging de man uit van 16 inch, terwijl ik toch duidelijk 18 inch in de email had gezet. Vervolgens hoor je er weer niets van. Daarom nu een beetje klaar ermee en zullen ze uit Engeland komen. Kost me 100 euro meer, maar dan heb ik ze in ieder geval en ben je klaar met het gekloot van de Nederlandse webshops. Ongelooflijk wat een slechte service.

Velgen besteld!

Jippie! Het laatst beschikbare setje wereldwijd heb ik zojuist bemachtigd. Ligt nu nog in Londen, maar is binnen 5 tot 7 werkdagen in Enschede. Toppie! Tevens zijn vandaag de titanium spiegelkappen verzonden. Het ziet er naar uit dat de Giulietta heel snel, vrij radicaal gaat veranderen. Remklauwen worden direct meegespoten met het monteren van de velgen. (tu)

Ik vind die titanium spiegelkappen echt doodzonde, dat zit vaak op de goedkopere uitvoeringen en het is eigenlijk heel lelijk plastic. De chrome of mat-satijn vind ik veel hoogwaardiger i.c.m. dezelfde handgrepen eigenlijk.

Had jij ze al in het echt gezien/gevoeld?

The SLB zei:
Ik vind die titanium spiegelkappen echt doodzonde, dat zit vaak op de goedkopere uitvoeringen en het is eigenlijk heel lelijk plastic. De chrome of mat-satijn vind ik veel hoogwaardiger i.c.m. dezelfde handgrepen eigenlijk.

Had jij ze al in het echt gezien/gevoeld?

Mijn huidige map-chromen versie is ook gewoon "gespoten" plastic. Helaas is de linkerspiegelkap ook deels beschadigd, waardoor de plastic onderlaag erdoor komt.
De nieuwe kappen sluiten veel beter aan bij de velgen straks. De satijnen versie zijn lastig te krijgen en tevens weer te donker. Titanium gaat precies goed aansluiten. Hier een voorbeeld wat een Giulietta met deze spiegelkappen. Ze zijn overigens officieel MOPAR en dus echt 100% origineel en worden standaard geleverd op de Veloce uitvoering. De goedkopere uitvoeringen worden juist met standaard spiegelkappen geleverd, in carrosseriekleur, dus hoe je daar bij komt is mij onbekend.

Oftewel, het was dit en het wordt dit.

Niet zo'n achteruitgang toch?

Goed nieuws en slechts nieuws. Het goede nieuws is: de spiegelkappen zijn binnengekomen. Slechte nieuws: mijn derde remlicht heeft er geen zin meer in. Komt waarschijnlijk door de "bekende" kabelbreuk bij de achterklep. Hiep hooi.... (td)

Verder wordt mijn geduld wat betreft de velgen goed op de proef gesteld. Afgelopen maandag betaald, betaling is nog steeds niet binnen. Kan tot 4 dagen duren zegt de bank.

als je de overkomstduur van die velgen maar overleeft, dat kan zomaar een dag of 7 zijn, zeker als er ook nog een weekend tussen zit :O ;) (UK is 2-3dgn redelijk standaard overigens)

R-W zei:
als je de overkomstduur van die velgen maar overleeft, dat kan zomaar een dag of 7 zijn, zeker als er ook nog een weekend tussen zit :O ;) (UK is 2-3dgn redelijk standaard overigens)

Daarom, help! Haha, nee komt goed, maar het duurt allemaal zo lang terwijl het tegenwoordig allemaal veel sneller moet kunnen. De zaak heeft wel alvast mijn velgen besteld bij de importeur waar ze liggen, zodat ze er wel zeker van zijn dat ze die kunnen leveren. Service!

Caspian zei:
Wil je die velgen eigenlijk gelijk laten monteren, of wacht je de winter af?
Ik dacht eerst met de winter tot nu toe: direct monteren. Nu word ik toch wat voorzichtiger, zeker bezien de vooruitzichten. Lastig, want ik ben zo benieuwd!

Hier trouwens een fotootje van mijn spiegelkappen. Zelf vind ik ze echt super!

mhtzcy.jpg

Derde rem is toch niet verplicht? Of stoort het je gewoon in de wetenschap dat het ding moet branden?
Wel lastig iig, heb zelf gezien hoe ze bezig zijn geweest met onze Altea.

Ik zou lekker wachten met die velgen, zonde als ze besmeurd worden met alle troep op de weg.

Flaker91 zei:
Derde rem is toch niet verplicht? Of stoort het je gewoon in de wetenschap dat het ding moet branden?

Ik zou lekker wachten met die velgen, zonde als ze besmeurd worden met alle troep op de weg.

Het feit dat ik weet dat het niet werkt stoort mij al ;) Het wordt inderdaad wel een klusje, maar er schijnen vervangingssetjes voor te krijgen. Wat betreft de velgen, ik zie het wel even. (tu)

Een derde remlicht voegt zoveel toe aan de veiligheid, dat behoort gewoon te werken.

Flaker91 zei:

Een 3de remlicht is wel degelijk verplicht. Op elke auto van na 31 december 2001

Terug
Bovenaan