Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Ja je moet geen rotzooi kopen, zeker niet met die grote maten, dan kan een hobbeltje al een knik in je velgen betekenen in het ergste geval.
Tja het is zeker veel geld, maar acht wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zeggen ze dan hey :}

Wellicht een gebruikt setje zoeken??
Mijn kameraad heeft laatst voor zijn 159 19 inch TI wintersetje gekocht voor 400/500 euro geloof ik.

Dat is echt een heel gave kleur!

Ik heb nog een goeie totaalfoto w.b.t. die kleur: Vol in de zon!

564567_4583850876765_1762103693_n.jpg

vertmaori zei:
WSP is ook niet alles. Hebben wij onder de Fiat 500 gehad. Erg veel corrosie binnen 2 jaar.

Nou de originele turbina velgen van Alfa corroderen ook binnen 2 jaar rondom de wielnaven. Het schijnt dat WSP op exact dezelfde productielijn wordt geproduceerd als originele velgen. Oftewel, WSP = origineel.
The SLB zei:
Dat is echt een heel gave kleur!

Ik heb nog een goeie totaalfoto w.b.t. die kleur: Vol in de zon!

564567_4583850876765_1762103693_n.jpg

Dank je wel The SLB! Het gekke is: op sommige foto's lijkt het paars en op andere foto's weer bruin. Zal dat aan de fototoestellen liggen? Apart wel! In het echt is het toch echt bruin.

Dit was met een redelijk goede Nikon DSR camera, maar ook in mijn ogen hoe de auto wel was toen ik 'm reed. Er zit idd bruin in, maar ook een soort paars/wijnrode kleur. T is niet een makkelijke kleur om uit te leggen :P. Ik vind het grappige ook: Als het bewolkt is en je zet 'm buiten naast een normale Nero (kleurcode 601) dan zie je het verschil ECHT NIET! Heel bizar :D

The SLB zei:
Dit was met een redelijk goede Nikon DSR camera, maar ook in mijn ogen hoe de auto wel was toen ik 'm reed. Er zit idd bruin in, maar ook een soort paars/wijnrode kleur. T is niet een makkelijke kleur om uit te leggen :P. Ik vind het grappige ook: Als het bewolkt is en je zet 'm buiten naast een normale Nero (kleurcode 601) dan zie je het verschil ECHT NIET! Heel bizar :D
Klopt, bij bewolkt weer is het echt gewoon zwart. Komt doordat de metallic deeltjes de kleur dragen. Anyway, bijzonder kleurtjes dus.

Trouwens, die velgen zijn 18 inch, maar ogen zo klein! Zo jammer! Daarom zijn die 19 inch Brera S velgen echt veel mooier:
H6avG.jpg

Oké, keuzes. Roept u maar, selectie is terug gebracht tot 2 opties. Welke moet het worden:

1: 8c 18 inch velgen
20j1b83.jpg

2: Eta Beta Piuma 19 inch (met originele Alfa wielnaven) Op de foto is trouwens 20 inch. Helaas geen foto's van Guilietta's met deze velgen vindbaar.
porsche-911-991-4s-20zoll-etabeta-piuma-winterraeder_9930_1280.jpg

Ik vind die prijs van de 19 inch velgen wel meevallen. Lijkt me zeer marktconform. Maar ja is wel ff aftikken.

Ik ga ook voor optie 1, het beste design mogelijk, al is die rode Guillieta erg mooi met de 19 inch en diffuser.

Nissan GT-R zei:
Ik vind die prijs van de 19 inch velgen wel meevallen. Lijkt me zeer marktconform. Maar ja is wel ff aftikken.

Ik ga ook voor optie 1, het beste design mogelijk, al is die rode Guillieta erg mooi met de 19 inch en diffuser.

Ongeveer 2000 euro is serieus geld voor velgen en banden... De 19's zijn fantastisch, maar ik vind de totaalprijs echt te gek worden.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Nissan GT-R zei:

Ongeveer 2000 euro is serieus geld voor velgen en banden... De 19's zijn fantastisch, maar ik vind de totaalprijs echt te gek worden.

Ja het is wel serieus geld inderdaad, maar om nu te zeggen dat ik er van schrik. Een nieuw setje Portunus volvo velgen loopt ook al snel richting de 1600.

Ik vind het meevallen als in dat ik het verwacht had. Wat niet wil zeggen dat ineens 2000 euro uitgeven weinig is hoor ;)

De velgen laat ik toch nog even voor wat het is. Ik merk dat ik er niet uit kan komen.
Maandag gaat Giuly wel voor een vitaminekuur naar Savali! Gaan nog wat speciale afstellingen geprogrammeerd worden waaronder ploffen bij overschakelen en afstelling van de DNA settings. 195-200pk is de verwachting!

Optie 2 zou ik zeggen, ben benieuwd hoe dat staat op een Giulietta!

Ben benieuwd naar de update m.b.t. savali tuning: staat toch wel bekend als de beste tuning voor de Alfa. Ze hebben ook geweldige uitlaatsystemen, maar die had jij al aangepast geloof ik he?

Ik heb eens gereden met een 170pk 1.4 met dubbele savali uitlaat (formaatje stortkoker). Handbak. Die plofte ook extra.. wát een heerlijk geluid!

Heb je overigens wel eens gereden met de 1.750TBi (in de Giulietta)? Ik vind dat t.o.v. de 1.4 echt een saaie motor! Minder mooi geluid en qua vermogen lijkt het net een diesel: Totaal niet spectaculair. De 1.4 uitvoering met de standaard 170pk voelt eigenlijk spannender/sneller aan gek genoeg.. met 200pk wordt het helemaal feest :}.

Hoe is jouw onderhoudsinterval, valt die nog op 30.000km/24 maanden of hebben ze bij alle auto's dat teruggebracht naar 15.000km/12 maanden. Ik kan je in elk geval aanraden het peil goed tegen het maximum te houden en elke 12 maanden/15.000km de olie te verversen i.v.m. het goed houden van je multiair module (tu)

The SLB zei:
Optie 2 zou ik zeggen, ben benieuwd hoe dat staat op een Giulietta!

Ben benieuwd naar de update m.b.t. savali tuning: staat toch wel bekend als de beste tuning voor de Alfa. Ze hebben ook geweldige uitlaatsystemen, maar die had jij al aangepast geloof ik he?

Ik heb eens gereden met een 170pk 1.4 met dubbele savali uitlaat (formaatje stortkoker). Handbak. Die plofte ook extra.. wát een heerlijk geluid!
De velgen laat ik even rusten. Ik merk aan mijzelf dat er momenteel niet een keuze uit kan maken. Even zien hoe dat medio maart is. Dan is het weer ook wat beter en lijden de velgen wat dat betreft ook wat minder.

Ik heb inderdaad al een ander uitlaatsysteem van Ragazzon. Het systeem van Savali is een Ragazzon met eigen sierstukken als ik het goed heb begrepen. Geluid zal dus ongeveer hetzelfde zijn. Vooral tunnels zijn erg gaaf. Waar de Abarth 500 ronduit luid en schel was, heeft de Giulietta echt een waanzinnige sound bovenin de toeren. Alsof je een 8 cilinder door een tunnel jaagt. Zeer verslavend!

The SLB zei:
Heb je overigens wel eens gereden met de 1.750TBi (in de Giulietta)? Ik vind dat t.o.v. de 1.4 echt een saaie motor! Minder mooi geluid en qua vermogen lijkt het net een diesel: Totaal niet spectaculair. De 1.4 uitvoering met de standaard 170pk voelt eigenlijk spannender/sneller aan gek genoeg.. met 200pk wordt het helemaal feest :}.

Hoe is jouw onderhoudsinterval, valt die nog op 30.000km/24 maanden of hebben ze bij alle auto's dat teruggebracht naar 15.000km/12 maanden. Ik kan je in elk geval aanraden het peil goed tegen het maximum te houden en elke 12 maanden/15.000km de olie te verversen i.v.m. het goed houden van je multiair module (tu)

Zie mijn rijtest met een QV op pagina 8. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5201988,page=8
Kortgezegd heb ik dus exact dezelfde ervaring. Ik vond het echt een enorme afknappen en de multiair veel leuker om te rijden. Met de kuur van Savali zal het helemaal leuk worden. Ben vooral benieuwd naar de extra nm's.

Olie ben ik zeer scherp op. Die wissel ik om de 20.000km. Gelukkig rij ik veel kilometers en daardoor blaast de boel vaak ook goed schoon.

Je zou ook voor een set op marktplaats kunnen kijken Thomas, zie geregeld leuke sets voorbij komen.
Zoals al eerder aangegeven mijn beste kameraad heeft onlangs voor zijn 159 een zeer mooie set TI velgen gekocht 19 inch.
Hij heeft een 159 2.0 JTD TI met dezelfde velgen maar gaat de nieuwe gebruiken als winterset.

Maar gaaf, binnenkort even een kuurtje bij Savali B)

Bofkont zei:
Je zou ook voor een set op marktplaats kunnen kijken Thomas, zie geregeld leuke sets voorbij komen.
Zoals al eerder aangegeven mijn beste kameraad heeft onlangs voor zijn 159 een zeer mooie set TI velgen gekocht 19 inch.
Hij heeft een 159 2.0 JTD TI met dezelfde velgen maar gaat de nieuwe gebruiken als winterset.

Maar gaaf, binnenkort even een kuurtje bij Savali B)

Maandag zelfs al. Maar ik zag in België nog een set ti 159 velgen. Misschien.. Maar zijn zwarte. Dat vind ik niet zo'n succes onder mijn wagen, of wel?

De juiste zwarte velgen onder een Giulietta geven de auto iets stoers en al helemaal bij een Sprint, bij een Distinctive is zwart iets minder voorbeeld

Zo'n set TI velgen is prachtig.. maar ik zou ze dan in het mat-satijn nemen en niet in het zwart. (Al kunnen zwarte natuurlijk prima mat-satijn worden). Ik heb even over je QV proefrit gereden: Precies dat ja (tu) heel raar...

Als dat verder 't zelfde uitlaatsysteem is dan ken ik het geluid.. heerlijk in tunnels inderdaad B)

The SLB zei:
Zo'n set TI velgen is prachtig.. maar ik zou ze dan in het mat-satijn nemen en niet in het zwart. (Al kunnen zwarte natuurlijk prima mat-satijn worden). Ik heb even over je QV proefrit gereden: Precies dat ja (tu) heel raar...

Als dat verder 't zelfde uitlaatsysteem is dan ken ik het geluid.. heerlijk in tunnels inderdaad B)

Ja waanzinnig, vooral bovenin de toeren klinkt die erg goed.

Ik heb nu toch even 2 vragen uitgezet voor Eta Beta velgen. 1 in Italië, en bij de Nederlandse importeur. Die wist bij trouwens te vertellen dat 19 inch te groot wordt. Moeten dus 18 inch worden.

Ik ben er ook nog nooit geweest Thomas, zelfs nog nooit in Brussel, dus dat gaat zeker leuk worden.
Foto's komen er uiteraard.
159 TI velg is wel erg mooi, maar onder die wagen van jou, ik weet het niet, wellicht even een photo shop maken.

OK, duidelijk! Volgens mij zit de bevestiging van de trekhaak er tussenin, dus dan zou het moeten passen. Weet ik dat vast, voor als ik over een jaar of 2 een Giulietta koop :T
1.4T 170pk, lederen bekleding, mooi kleurtje, eventueel met glazen dak, en dan met trekhaak en precies jouw uitlaat! :)

Barri zei:
OK, duidelijk! Volgens mij zit de bevestiging van de trekhaak er tussenin, dus dan zou het moeten passen. Weet ik dat vast, voor als ik over een jaar of 2 een Giulietta koop :T
1.4T 170pk, lederen bekleding, mooi kleurtje, eventueel met glazen dak, en dan met trekhaak en precies jouw uitlaat! :)

Great minds think alike, ik heb hetzelfde idee Barri (maar dan mogelijk met een 170pk Diesel ;-)) en op een kortere termijn als alles loopt zoals ik hoop.

Flaker91 zei:
Barri zei:

Great minds think alike, ik heb hetzelfde idee Barri (maar dan mogelijk met een 170pk Diesel ;-)) en op een kortere termijn als alles loopt zoals ik hoop.

Succes!! (tu)

Ik heb zojuist een velgenset ontdekt en ben denk ik definitief om. Wat een gave set en uiteraard komen er Alfa Romeo naafkappen op. Meningen graag!

Op een Giulietta:
revange10.jpg

revange26.jpg

En op een focus voor het idee:
160361h.jpg

Echt een fantastische set en nog wel van het Italiaanse MOMO, dus wat dat betreft blijft het in Italiaanse sferen.

Ohh, gaaf!
Ook op die Focus (zeker met die kleurstelling) vind ik ze goed staan.

Ah ben blij te merken dat ik niet de enige ben die ze mooi vindt! Normaal ben ik echt van het origineel, maar ik kan de 18 inch velgen van Alfa Romeo niet mooi vinden en de Brera S 19 inch vind ik simpelweg te duur. De turbina wielen vind ik erg saai, de 8c velg vind ik erg klein ogen, plus dat de "cirkels" verder door hadden moeten worden getrokken, en de 8c spider velg oogt heel ielig.
Deze set van Momo sluit echter echt super aan bij het model. Met alfa naafkapjes wordt het dan helemaal af. Het model is afwijkend en best "spannend", maar niet ordinair. De rode remklauwen zullen er super door naar voren gaan komen!

Volgende week maar eens bestellen. :T

Hier nog een plaatje:

2ywe4n4.png

wqomsn.png

De remklauwen worden geel, met een originele Alfa Romeo reklauwsticker (zoals ze ook op de af-fabriek Brembo remmen zitten). De spiegelkappen worden titanium, matchend met de velgen. Nu heb ik geborsteld aluminium:

5973_0.jpg

En dat wordt dus:

5971_0.jpg

Bofkont zei:
https://www.italiancarpassion.be/home

Ik ga volgende week (tu)

Leuk. Post maar ergens hoe het was. Ik ben vorig jaar (?) naar een Maserati-expositie geweest, volgens mij in dezelfde hal. Dat was wel de moeite waard, maar deze 'Italian Car Passion' klinkt me nog wat ambigu. Vandaar mijn interesse naar je ervaring.
Voor mij is het overigens een uurtje met de trein, dus je hebt me op zich snel overtuigd. :)

@Eenvrijeusernaamiserbijnaniet: je bent nog wel druk met je 'tijdelijke' auto. Leuke aanpassingen. Persoonlijk verkies ik AR-velgen, maar deze zijn zelfs wat mij betreft niet verkeerd. ;) Ga je ze zelf monteren, eigenlijk?

Ben heel benieuwd naar de details, in ieder geval goed om te horen dat het een forse verbetering is!
Over de velgkeuze, inderdaad niet optioneel maar wel heel erg gaaf, ik zeg doen.

Nee altijd minder verbruik met tuning he :p althans daar adverteren de meesten mee. Is niks van waar. Maar daar gaat het niet om..

Wauw. klinkt goed zo in de auto door mijn speakers en gaat er goed vandoor. Al heb ik de indruk dat ie nog wat sneller kan. Of had je het pedaal niet vol ingedrukt?

Terug
Bovenaan